Проблемни обороти на Ескорт 1,6 16V -90Hp 94-та .
- baro
- потребител
- Мнения: 597
- Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
- Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
- Status: Извън линия
Re: Проблемни обороти на Ескорт 1,6 16V -90Hp 94-та .
Здравей колега за вакума който се чудиш точно той е за ЕГР.За клапана за празния ход участва в работата и на газ без да трябва да се връзва допълнителен кабел към него ,не знам какво е правил майстора .За проба го смъкни и изчисти ако няма промяна търси друг.
-
- потребител
- Мнения: 106
- Регистриран: 29 дек 2011, 18:48
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16V - 90Hp with АГУ - БИВШИЯ !!!!!
- Status: Извън линия
Re: Проблемни обороти на Ескорт 1,6 16V -90Hp 94-та .
Колега аз се чудя за много вакуми така че нещо не разбрах кой точно е ЕГР
.
А с байпасния клапан ще се разправям по нататък, макар че явно работи щом на моменти успява да задържи оборотите. Или другия вариант е да е много мръсен и на моменти да сработва на моменти не (не е чистен от самото създаване на автомобила).

А с байпасния клапан ще се разправям по нататък, макар че явно работи щом на моменти успява да задържи оборотите. Или другия вариант е да е много мръсен и на моменти да сработва на моменти не (не е чистен от самото създаване на автомобила).
- hrisimir
- потребител
- Мнения: 15
- Регистриран: 11 юни 2008, 21:25
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16V Boston
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проблемни обороти на Ескорт 1,6 16V -90Hp 94-та .
Здрасти колега. Благодаря за снимката. Двигателя ти е същия като моя. За двата вакуума дето ги виждаш на колектора са точно това което ти предполагаш/задния както си разбрал е за сервото на спирачките, предния е вакуум-регулатора за гориво/ и предполатам, че проблем с тях нямаш. Днес нямах време, но утре ще опитам да ти кача снимка за другите вакууми да не се мъчиш дето се вика.
Мога ли да предположа, че газта при теб влиза някъде във въздушния филтър? Просто на снимката не видях никъде нито смесител нито маркуч за газ. Ще прощаваш ако не е така, значи просто не съм видял
.
Мога ли да предположа, че газта при теб влиза някъде във въздушния филтър? Просто на снимката не видях никъде нито смесител нито маркуч за газ. Ще прощаваш ако не е така, значи просто не съм видял

- baro
- потребител
- Мнения: 597
- Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
- Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
- Status: Извън линия
Re: Проблемни обороти на Ескорт 1,6 16V -90Hp 94-та .
И отзад на колектора видях две маркучета : едното за бензиновите изпарения ама другото за какво беше не се сещам(май към левия калник отиваше в нещо като датчик)
Tова си писал и аз ти отговарям че другото е за ЕГР.
Tова си писал и аз ти отговарям че другото е за ЕГР.
-
- потребител
- Мнения: 106
- Регистриран: 29 дек 2011, 18:48
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16V - 90Hp with АГУ - БИВШИЯ !!!!!
- Status: Извън линия
Re: Проблемни обороти на Ескорт 1,6 16V -90Hp 94-та .
Качвам още две снимки за да се изяснят още няколко неща , на първата с червено съм заградил там където отива единия от маручетата от колектора на левия калник, ама на мене това не ми прилича на ЕГР
. Ето го и самото чудо на немската техника : http://imageshack.us/photo/my-images/68 ... 747dl.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
А това е снимка на двигателя в целия му размер за да се ориентира колегата къде ми е газта(между пластмасовия колектор и гумения маркуч след МАФ-а). И ако си харесате нещо от снимките нередно казвайте
.
Ето го проблемния звяр(нуждае се от баня , ама няма време сега) : http://imageshack.us/photo/my-images/21 ... 745bd.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;

А това е снимка на двигателя в целия му размер за да се ориентира колегата къде ми е газта(между пластмасовия колектор и гумения маркуч след МАФ-а). И ако си харесате нещо от снимките нередно казвайте

Ето го проблемния звяр(нуждае се от баня , ама няма време сега) : http://imageshack.us/photo/my-images/21 ... 745bd.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
- hrisimir
- потребител
- Мнения: 15
- Регистриран: 11 юни 2008, 21:25
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16V Boston
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проблемни обороти на Ескорт 1,6 16V -90Hp 94-та .
Това на първата ти снимка е дето го търсеше. Колегата baro вярно го писа. Ами значи си проверил всичките вакууми май. Няма що да качвам снимки. Благодаря ти за снимките които си направил. Между другото пробвал ли си да махнеш пластмасата от металната част на колектора и без да минаваш на газ да видиш как ще се държат оборотите на бензин ? Убавец ти е звяра 

-
- потребител
- Мнения: 106
- Регистриран: 29 дек 2011, 18:48
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16V - 90Hp with АГУ - БИВШИЯ !!!!!
- Status: Извън линия
Re: Проблемни обороти на Ескорт 1,6 16V -90Hp 94-та .
Това не съм сигурен че го разбрах, искаш да кажеш направо по дросел да запаля , да откача пластмасовия колектор така ли ? (Извинявай ако ти се стори тъп въпроса ми ама нещо не схванах)hrisimir написа: Между другото пробвал ли си да махнеш пластмасата от металната част на колектора и без да минаваш на газ да видиш как ще се държат оборотите на бензин ?
- hrisimir
- потребител
- Мнения: 15
- Регистриран: 11 юни 2008, 21:25
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16V Boston
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проблемни обороти на Ескорт 1,6 16V -90Hp 94-та .
Въобще даже не ти е тъп въпроса. Правилно си разбрал. Точно това имам предвид - да запалиш по "дросел".
-
- потребител
- Мнения: 106
- Регистриран: 29 дек 2011, 18:48
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16V - 90Hp with АГУ - БИВШИЯ !!!!!
- Status: Извън линия
Re: Проблемни обороти на Ескорт 1,6 16V -90Hp 94-та .
Запалих по "дросел" и ефекта беше същия както и при откачен МАФ. Запалва и задържа за кратко 1800об и като тръгват да падат нищо не ги спира направо си гасне. Не знам какво трябваше да стане, ама явно не стана. И ми направи впечатление, че сега като е загряла само в белия сектор на уреда за температурата не си държи оборотите, т.е. трябва да достигне до нормална работна температура(поне онзи ден като я карах при работна температура успяваше да ги задържи). Днес карах на късо разстояние и затова температурата ми беше само в белия сектор не можа да стигне до NORMAL и затова и не успяваше явно да зъдоржи оборотите нито но гас нито на бензин
. Аз имам някаква странна теория, че може би като загрее и байпасния клапан отваря повече ли и аз не знам и затова успява по някога да задържи оборотите. Ама пък не знам неговата работа зависили от температурата.
Вече много ме ядосва тази машина коята форд са нарекли "кола" .

Вече много ме ядосва тази машина коята форд са нарекли "кола" .
- hrisimir
- потребител
- Мнения: 15
- Регистриран: 11 юни 2008, 21:25
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16V Boston
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проблемни обороти на Ескорт 1,6 16V -90Hp 94-та .
Помолих те да го направиш това защото един колега се сетих, че при подобен проблем се оказа налице някакво запушване в пластмасите около въздушния филтър или около MAF беше не си спомням точно, ама вместо да се звериш и търсиш къде е проблема се оказа, че е по лесно да елимираш цялата тази част като осигуриш директен приток на въздух нищо,че няма да минава през MAF. Съжалявам за причинената загуба на време. Ами направи когато можеш нещо по въпроса със стъпковото моторче и ако отново няма резултат и не си се отказал да и стъпиш на главата на змията ще го мъдрим дето се вика. То сега и времето е едно - само за работа навън. Между другото и аз бях с такива кабели на Фиестата - идеални са за парите си. Не разбрах само за свещите какво каза - дали си ги сменял ама майната им сега е "винско" време. А швабите друже са го нарекли кола щото си е точно това просто при теб има проблем. Като му стъпиш на врата ще мърка като коте пък и за годините си ще видиш, че добре си бяга ако не се откажеш дотогава де. Пък в края на краищата има и други марки нали. Не се ядосвай. Налей по едно вино
и я остави да си почине и тя от тебе малко. Може да ти хрумне нещо. Хайде със здраве.

-
- потребител
- Мнения: 106
- Регистриран: 29 дек 2011, 18:48
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16V - 90Hp with АГУ - БИВШИЯ !!!!!
- Status: Извън линия
Re: Проблемни обороти на Ескорт 1,6 16V -90Hp 94-та .
Сега няма време за ремонти(трябва да се учи за изпити), пък и нямам условия за ремонти. Каквото можах през свободното време направих, и ефекта като виждате беше никакъв. Благодаря на всички за съветите и идеите. При първа възможност свалям байпасния клапан и го почиствам, пък ако не стане и така, ще навия малко винта който е отстрани на дросела и така ще и закрепя едни постоянни 1000-1100об все едно си и дал леко газ и няма да се занимавам с нея. А иначе имам някакви свещи който се оказаха подарък с колата като я взех NGK слагани са то си личи ама не са карани много, съвсем лекоооо е потъмнял керамиката на централния електрод , но не съм ги сменял , все още съм с тези с който я взех.
А между другото ЕГР, как трябва да се запуши - направо на колектора(май имаше някакви идеи по напред в темата за 6мм болтове ама не ми харесва идеята с болтовете), или да затапя някъде по напред от колектора по самия маркуч като естествено срежа маркуча и на срязаното място го затапя. Благодаря на колегите който все още дават идеи и съвети. А иначе виното най лесно се урежда ама не е в него решението
.
Очаквах повече хора да помагат, ама явно са се усетили голяма част от регистрираните и са сменили марката(майтапче леко по между другото)
.
А между другото ЕГР, как трябва да се запуши - направо на колектора(май имаше някакви идеи по напред в темата за 6мм болтове ама не ми харесва идеята с болтовете), или да затапя някъде по напред от колектора по самия маркуч като естествено срежа маркуча и на срязаното място го затапя. Благодаря на колегите който все още дават идеи и съвети. А иначе виното най лесно се урежда ама не е в него решението

Очаквах повече хора да помагат, ама явно са се усетили голяма част от регистрираните и са сменили марката(майтапче леко по между другото)

-
- потребител
- Мнения: 35
- Регистриран: 07 ное 2011, 23:56
- Модел на автомобила: Mondeo MK1
- Местоположение: Перник/София
- Status: Извън линия
Re: Проблемни обороти на Ескорт 1,6 16V -90Hp 94-та .
Лошо се бъзикаш с хората...escort_1.6_16V написа: Очаквах повече хора да помагат, ама явно са се усетили голяма част от регистрираните и са сменили марката(майтапче леко по между другото).
Привет и от мен.
Изчетох предните постове и се чудех как точно проверявате маркучите и сглобките дали правят добър вакум?
По принцип ако спукаш гума на велосипед например (давам такъв пример защото до скоро се движех с велосипед не с автомобил и ми е по-позната материята) единствения начин да видиш че изпуска е като я намокриш или потопиш във вода. Как се прави тоя номер с всички тези маркучи колектори и т.н?
Аз имам много сходни проблеми с 1.8i 16v DOHC (Мондео Април 93г). Според снимката, която беше качил наскоро моя двигател прилича много на твоя (ако не е и същия, но малко по-голям). Гледам че тук много неща са правени чистени разглобявани... чудя се и аз от къде да я подхвана. Изчетох преди и доста теми във форума - хората правят горе долу каквото и ти. Аз си бях свикнал с играещите обороти и гасненето от време на време, но от вчера нещата значително се влошиха и почвам сериозно да се замисля как да оправя нещата.
Мисля да почна с една диагностика, но после ще трябва да се сменят разни неща (свещи като за начало - приемам идеи за марка и модел), а други вероятно поне да се изчистят.
Историята с влошаването е следната - правя си маневра на заден ход на неравен терен (качвам се на бордюр в тъмното, върху лед между две коли върху поляна която е неравна) т.е. карам много леко и внимателно назад на полусъединител. Успявам да си угася колата и се чува някакво странно изпукване от към мотора. Май замириса и на газ (възможно е да е и от съединителя нещо от много триене или не ?).
Паля си аз оборотите скачат на 1800 за 10 -15 секунди (колата е топла и не се очакват никакви вдигания над ~850) след това леко падат до 1200 - 1300 някъде, аз стоя и гледам шашнат. Натиснах леко газта и отпуснах оборотите се вдигнаха, но не паднаха веднага като отпуснах газта а чак след 2-3 секунди след това (пак до 1200). Направих си маневрата и горе долу нещата се нормализираха.
Днес обаче паля пак 1800... като позагрее падат и след няколко минути почват да играят 500-1000 заедно с някаква много странна вибрация (почти ще угасне мотора

Преди случката от вчера оборотите пак играеха ама много по-малко.
Ще видим как ще я оправям и ще ви информирам

Ако имате идеи казвайте

Поздрави,
Ники
П
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблемни обороти на Ескорт 1,6 16V -90Hp 94-та .
@nikji аз не разбрах дали си на газ или на бензин, но ако си бил на газ и колата е "кихнала" (пукнала) и загаснала провери си връзките на маркучетата и не забравяй задълйително да провериш Т-образната гумена връзка точно под бобината и маркучетата от нея.
Няма как да се провери като на велосипед понеже налягането е отрицателно т.е. на вътре, не навън. Но пак ако е достатъчно голяма "пробойната" се чува съскане като смучене. Може да се засили и ако се позапуши тръбата към дросела от въздушния филтър.
Няма как да се провери като на велосипед понеже налягането е отрицателно т.е. на вътре, не навън. Но пак ако е достатъчно голяма "пробойната" се чува съскане като смучене. Може да се засили и ако се позапуши тръбата към дросела от въздушния филтър.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
-
- потребител
- Мнения: 35
- Регистриран: 07 ное 2011, 23:56
- Модел на автомобила: Mondeo MK1
- Местоположение: Перник/София
- Status: Извън линия
Re: Проблемни обороти на Ескорт 1,6 16V -90Hp 94-та .
@opex ще взема предвид съвета ти. Да на газ карах тогава.
Иначе направих диагностиката (вече половин година се каня) резултата е отдолу ще поразгледам форума и гугъл за решения на изброените грешки. Направих два теста (като ги записах с камерата на телефона и ги броих в нас, че иначе беше много тегаво).
С изключен мотор:
326 EGR flow meter.
327 EGR flow meter. EGR vacuum regulator.
113 Air charge temperature (ACT) sensor.
157 Mass airflow meter (MAF).
211 PIP signal (ignition module).
С включен мотор:
998 Fault in air charge temperature (ACT) sensor/coolant temperature (ECT) sensor/mass airflow meter (MAF)/throttle position sensor circuit. Repair all faults then repeat self test.
113 Air charge temperature (ACT) sensor.
157 Mass airflow meter (MAF).
@escort_1.6_16V на твоята кола има ли подобна диагностика знаеш ли ? Ако има може да е добре да направиш и ти (то се прави с диод които се връзва в буксата и се броят миганията за да се получат кодове, които после се гледат от една таблица).
Поздрави,
Ники
Иначе направих диагностиката (вече половин година се каня) резултата е отдолу ще поразгледам форума и гугъл за решения на изброените грешки. Направих два теста (като ги записах с камерата на телефона и ги броих в нас, че иначе беше много тегаво).
С изключен мотор:
326 EGR flow meter.
327 EGR flow meter. EGR vacuum regulator.
113 Air charge temperature (ACT) sensor.
157 Mass airflow meter (MAF).
211 PIP signal (ignition module).
С включен мотор:
998 Fault in air charge temperature (ACT) sensor/coolant temperature (ECT) sensor/mass airflow meter (MAF)/throttle position sensor circuit. Repair all faults then repeat self test.
113 Air charge temperature (ACT) sensor.
157 Mass airflow meter (MAF).
@escort_1.6_16V на твоята кола има ли подобна диагностика знаеш ли ? Ако има може да е добре да направиш и ти (то се прави с диод които се връзва в буксата и се броят миганията за да се получат кодове, които после се гледат от една таблица).
Поздрави,
Ники
- deathstorm
- потребител
- Мнения: 563
- Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive - Местоположение: Хасково
- Status: Извън линия
Re: Проблемни обороти на Ескорт 1,6 16V -90Hp 94-та .
Грешките ти подсказват за проблем в инсталацията към сензора за температура на входящия въздух, а тази за дебитомера евентуално повреда в самия него, което е малко вероятно, по-скоро дърпа въздух някаде след него. С тези грешки е съвсем нормално мотора ти да се държи така. Тези за ЕГР е нормално да ги има както и 212 която е за загуба на синхронизиращия сигнал за запалването от сензора на разпределителния вал и при мен се е появявала в паметта на ECU-то, но никога не съм я засичал при работещ двигател.
-
- потребител
- Мнения: 106
- Регистриран: 29 дек 2011, 18:48
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16V - 90Hp with АГУ - БИВШИЯ !!!!!
- Status: Извън линия
Re: Проблемни обороти на Ескорт 1,6 16V -90Hp 94-та .
Отдавна не съм влизал в форума и гледам се е по раздвижила темата. В момента съм свалил байпасния клапан и съм го накиснал в кореселин да се изчисти, че е черен като негър
. След това ще го пръсна със спрей за карбуратори и накрая с контактен спрей. Преди да го накисна реших да направя един тест. Казаха ми че когато се даде на контакт моторчето избутва клапанчето, а след като се върне контакта, се прибира. Та дадох на контакт и гледах какво се случва- когато се даде на контакт клапанчето се измества без никакви проблеми, като скоростта му на движение е бърза. Но преди да върна контакта, сам се затваря клапана. Не знам дали трябва докато е на контакт да стои отворен или това което съм наблюдавал е нормално? Някой от вас ако го е правил този опит може да сподели как е.
Ще го видя след като го сглобя ще имали ефект, но отсега пред чувствам че няма да има, така че давайте други идеи за проблема ми. Диагностика не знам дали може да се прави на моя модел, и аз четох за това с диода ама нещо не ми е ясно и не искам да пробвам че да не затрия завинаги компютъра.
Преди малко я сглобих а резултата:
Ииии развитието след почистването на стъпковия - както и очаквах никаква промяна, вярно че не го почистих до блясък но колкото успях с киснене+спрейовете+клечки за уши и търкане , и ефект никакъв. Тъз кола ме мрази, иска да ме мъчи
.

Ще го видя след като го сглобя ще имали ефект, но отсега пред чувствам че няма да има, така че давайте други идеи за проблема ми. Диагностика не знам дали може да се прави на моя модел, и аз четох за това с диода ама нещо не ми е ясно и не искам да пробвам че да не затрия завинаги компютъра.
Преди малко я сглобих а резултата:
Ииии развитието след почистването на стъпковия - както и очаквах никаква промяна, вярно че не го почистих до блясък но колкото успях с киснене+спрейовете+клечки за уши и търкане , и ефект никакъв. Тъз кола ме мрази, иска да ме мъчи

- EuroPol
- потребител
- Мнения: 129
- Регистриран: 19 юли 2009, 20:08
- Модел на автомобила: eskort mk5, ескорт мк4. мондео 1.8 тд мк1
- Местоположение: Горна Оряховица
- Status: Извън линия
Re: Проблемни обороти на Ескорт 1,6 16V -90Hp 94-та .
а проверявали ли сте ланда сондата или някоя издухана гарнитура на колектор . аз съм имал случай с опел корса 1.4 екотек пак така при старта вдигаше обороти и после падаха и разни такива махнах катализатора и всчко свърши така и я продадох и човека оше си я кара. а съм имал и случей с фиат темпра комби 1.8 инжекция там пък катализатора така се беше запушил че изобшо не палеше а комщията с един кадет така цяло лято си игра се играеха оборотите и накрая смени ламбда сондата и се оправи не казвам че и вашия проблем е същия но все пак са стари коли и е вазможно:)
-
- потребител
- Мнения: 106
- Регистриран: 29 дек 2011, 18:48
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16V - 90Hp with АГУ - БИВШИЯ !!!!!
- Status: Извън линия
Re: Проблемни обороти на Ескорт 1,6 16V -90Hp 94-та .
Ламбдата не съм я проверявал поради причината поради която и не съм проверявал ТПС - нямам мултицет(смятам тази седмица да си взема вече), и следователно не мога да я замеря. За ламбдата си мисля, няма ли да стане да я откача и по този начин компютъра да влезе в някакъв режим и аз не знам в какъв и да видя дали ще се повлияе работата на двигателя. По принцип при откачена ламбда се покачва разхода на гориво, но не знам дали ще има и друг ефект ако е тя виновна.
Обаче аз имам съмнение дали е тя виновника, защото ми го прави този номер и на газ. А аз нямам ламбда симулатор и следователно при газ тя не влияе.
Катализатора е "избочен" както и някое от гърнетата май, защото си реве стабилно
. Гарнитури не изпускат, не съм забелязал някакъв шум или мирис покрай тях.
Аз си мисля, че може и ТПС да е виновен, но нека първо някой ми каже правилно ли работи байпасния клапан или не(въпроса от предния ми пост) ?
Обаче аз имам съмнение дали е тя виновника, защото ми го прави този номер и на газ. А аз нямам ламбда симулатор и следователно при газ тя не влияе.
Катализатора е "избочен" както и някое от гърнетата май, защото си реве стабилно

Аз си мисля, че може и ТПС да е виновен, но нека първо някой ми каже правилно ли работи байпасния клапан или не(въпроса от предния ми пост) ?
-
- потребител
- Мнения: 106
- Регистриран: 29 дек 2011, 18:48
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16V - 90Hp with АГУ - БИВШИЯ !!!!!
- Status: Извън линия
Re: Проблемни обороти на Ескорт 1,6 16V -90Hp 94-та .
Имам странното чувство, че започвам сам да си пиша в темата. А това не е добре защото ми трябва помощ по някой въпроси, като този за байпасния клапан. Ако при запалване действа по начина по който го наблюдавах като го бях свалил, излиза че наистина в него е вината защото колата "остава без въздух" . Но ако след запалване отваря прохода за въздуха ще трябва да търся друг виновник.
п.п.- цялото обяснение за действието му съм описал в един от предните ми постове.
п.п.- цялото обяснение за действието му съм описал в един от предните ми постове.

- deathstorm
- потребител
- Мнения: 563
- Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive - Местоположение: Хасково
- Status: Извън линия
Re: Проблемни обороти на Ескорт 1,6 16V -90Hp 94-та .
Това отваряне и затваряне при подаване на контакт е тест, след това като тръгнеш да въртиш си отваря колкото е необходимо. С други думи нормално се държи според мен.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 10 госта