Ескорта много загрява-оправен

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
mi6o
потребител
потребител
Мнения: 773
Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ескорта много загрява

Мнение от mi6o » 20 мар 2012, 20:49

Здравейте. След много много време да отупам темата от прахта. Значи пробвах със здраво реле от моргата при ДАЙ-нищо. Перката не мърда. Днеска свалих и разглобих бушонното табло да няма изгорели писти и мисля,че няма (поне до колкото мога да видя). Двете платки не съм ги разделял,понеже ме е страх да не счупя нещо и така. Драмата става страшна заеби. Ето и малко снимки от платката http://prikachi.com/images.php?images/143/4543143D.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;, http://prikachi.com/images.php?images/162/4543162C.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;, http://prikachi.com/images.php?images/168/4543168J.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;, http://prikachi.com/images.php?images/171/4543171r.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;, http://prikachi.com/images.php?images/173/4543173B.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;, http://prikachi.com/images.php?images/178/4543178Q.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;, http://prikachi.com/images.php?images/180/4543180N.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;, http://prikachi.com/images.php?images/185/4543185I.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;, http://prikachi.com/images.php?images/191/4543191L.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;, http://prikachi.com/images.php?images/197/4543197Z.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;, http://prikachi.com/images.php?images/198/4543198r.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; Снимките са гадни,от телефон са,че нямам апаратче. Жичкаджия май трябва,аз няма да мога да му .....
:evil:

Потребителски аватар
mi6o
потребител
потребител
Мнения: 773
Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ескорта много загрява

Мнение от mi6o » 21 мар 2012, 13:01

Така изглежда събрано от горе. Съмнява ме черното реле дали не е за перката и климатика,но на него не пише нищо
http://prikachi.com/images/951/4544951Q.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ескорта много загрява

Мнение от Nebhotep » 21 мар 2012, 13:36

Черното реле е за запалването, не е за климатика!
Ето: http://www.4shared.com/office/otgdellE/file.html" onclick="window.open(this.href);return false; електрическата схема на охлаждащата перка+ климатик за 1,8 Еndura DE (TC). Ако не ти е това мотора, ще кача другите схеми. Успех!

Потребителски аватар
mi6o
потребител
потребител
Мнения: 773
Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ескорта много загрява

Мнение от mi6o » 21 мар 2012, 14:44

Благодаря ти много за помоща. Малко ми е трудно да се ориентирам,но ще се пробвам. Иначе мотора май е същия-на капака на клапаните пише
Endura DE

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ескорта много загрява

Мнение от Nebhotep » 21 мар 2012, 14:51

Ако имаш питания по схемата с радост ще отговарям!

Потребителски аватар
mi6o
потребител
потребител
Мнения: 773
Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ескорта много загрява

Мнение от mi6o » 21 мар 2012, 15:06

Еми разбирам наименованията (знам английски добре),но не мога да се ориентирам визуално как седят в колата. А и токовете са ми малко тъмна наука. Това стана така,защото пусках климатика без да съм замерил има ли фреон или не,както ме посъветва един колега тук. Просто свързах компресора с две жици и започна да духа студено. Май сам се нагласих,понеже компресора и перката се включваха през интервали и нещо някъде е заминало заради моята глупост.
:oops:

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ескорта много загрява

Мнение от Nebhotep » 21 мар 2012, 15:31

Компресорът включва и изключва на интервали! Когато температурата на изпарителя достигне 0 градуса изключва, а когато се вдигне над 4 включва. Перката обаче работи постоянно на 1 скорост. На втора скорост перката работи, когато температурата неконтролируемо се повишава над 110 градуса, за това спомага както е отбелязано на схемата реостата, който е на корпуса на перката. Ако е изгорял се губи първа скорост на перката и при включване на климатика тя не работи, фреонът не се охлажда добре и климатика на работи с пълен капацитет!

Потребителски аватар
mi6o
потребител
потребител
Мнения: 773
Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ескорта много загрява

Мнение от mi6o » 21 мар 2012, 15:49

Лошото е,че перката не се включва и като загрее мотора. Аз мога и без климатика да мина,ама сега лятото колата няма да мога да я карам. Зимата я охлаждах с парното,ама сега няма да става тоя номер. А дали ако е изгорял реостата (него даже не съм го виждал) може от него да не се пуска перката за да охлади мотора ?

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ескорта много загрява

Мнение от Nebhotep » 22 мар 2012, 08:41

И да е изгорял реостата, перката трябва да тръгва на висока скорост. Да не би проблемът да се крие в PCM (Powertrain control module A147 на схемата), някой който познава добре дизелите да даде информация. Перката тръгва ли при подадено директно захранване към нея?
Виж тук: http://ford-escorts.ru/sistema_oxlozden ... nija..html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
http://automn.ru/ford-escort/ford-9595- ... 2-812.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dovod.org/viewtopic.php?t=23 ... sc&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Потребителски аватар
mi6o
потребител
потребител
Мнения: 773
Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ескорта много загрява

Мнение от mi6o » 22 мар 2012, 20:50

Перката тръгва като и подам ток от акумулатора,не запира никъде и работи. Баси му и мистерията
:shock:

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ескорта много загрява

Мнение от Nebhotep » 23 мар 2012, 10:49

Проверка на температурния
прекъсвач
В зависимост от типа на двигателя температурният
прекъсвач е разположен или отдолу, или
отстрани на корпуса на термостата. При постигането
на определена температура на охлаждащата
течност той включва вентилатора. Температурният
прекъсвач трябва да се проверява, ако при горещ
двигател вентилаторът не се включва. Предварително
условие за проверката: Термостатът
трябва да функционира нормално. Ако термостатът не се отваря, температурният прекъсвач не
може да включи вентилатора, понеже не се подгрява
от охлаждащата течност.
• Разединете куплунга на температурния прекъсвач.
• Свържете накъсо двата извода на куплунга с
мост.
• Включете запалването. Ако вентилаторът се
включи, сменете температурни прекъсвач.
• В противен случай проверете куплунзите и контактите
на температурният прекъсвач и на
електромотора на вентилатора. Проверете електропроводниците
и електромотора на вентилатора
по електросхемите.
• Завийте новия температурен прекъсвач с нова
гарнитура и проверете работата му. Загрейте
двигателя и го оставете да работи на празен ход
докато се включи вентилаторът на охладителната
уредба.
Казваш, че си сменил термостата, но дали цялата работа не е от него. Каква беше марката му, аз винаги препоръчвам да се сменя с оригинален! Ако си сигурен че датчикът за перката е изправен, проверил си релето и електровръзките, ти препоръчвам да прегледаш отново термостата. Водната помпа и да не работи добре, пак ще трябва да се включи вентилатора.

Потребителски аватар
mi6o
потребител
потребител
Мнения: 773
Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ескорта много загрява

Мнение от mi6o » 23 мар 2012, 13:53

Термостата не го помня каква марка беше,но според мен работи. Паля мотора и го оставям да работи,в началото радиатора е студен,после става горещ (отваря големия кръг),колата има много яко парно,куплунга на датчика го свързвах с мостче дадох контакт но перката така и не се включи. Кабелите ги проверих до колкото мога да бръкна и да ги извадя да ги видя. Няма стопено или скъсано или каквото и да е. А дали датчика освен за охлаждане на мотора,е и за пускането на перката при включен климатик-не знам. А къде е PCM-а(Powertrain control module) не знам,защото в линковете,които си ми пратил не ми отваря картинките да го е.а. Сега слизам и пак ще проверя всичко и довечера ще пиша какво съм направил. Пълна загадка е тая работа

Потребителски аватар
mi6o
потребител
потребител
Мнения: 773
Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ескорта много загрява

Мнение от mi6o » 28 мар 2012, 20:07

Малко закъснях ама... Значи това е нещото,което не бях пипал. Седи на корпуса на перката,долу в дясно ако си пред колата. Дали е резистор или някакъв вид датчик не знам,но като дадох на късо (с мостче) буксата в която влиза перката пак не тръгна. На него пише 23 ома и някакви други номера и това е. На снимката с червената стрелка съм посочил къде седи,малко е неясно защото снимах с телефона и не са станали хубави снимки,но нямам апаратче.Дано някои колега има идея какво е това чудо,че вече не знам какво да я правя тая колица http://prikachi.com/gallery_view.php?us ... 5&gal=9917" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ескорта много загрява

Мнение от Nebhotep » 28 мар 2012, 22:26

Това е реостата, за който ти говорех, и да е развален перката тръгва на пълна скорост. Не ти е от там проблема! Почвай едно по едно нещата от ел. схемата, която ти дадох, ако не разбираш отивай при ел. техник и си решавай проблема, че скоро ще започнат горещините! Ако искаш ще ти препоръчам добър диагностик: Ники: 0888 615364

Потребителски аватар
mi6o
потребител
потребител
Мнения: 773
Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ескорта много загрява

Мнение от mi6o » 28 мар 2012, 22:45

Екстра. Мерси колега. Ще ти звънна тия дни. Още веднъж ти благодаря,защото малко са ми тъмни жиците,а и не познавам добър ел. техник
_friends_

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ескорта много загрява

Мнение от Nebhotep » 28 мар 2012, 22:48

Това е телефонът на техника!

Потребителски аватар
mi6o
потребител
потребител
Мнения: 773
Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ескорта много загрява

Мнение от mi6o » 28 мар 2012, 23:26

:lol: Благодаря :drink:

Потребителски аватар
mi6o
потребител
потребител
Мнения: 773
Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ескорта много загрява

Мнение от mi6o » 05 апр 2012, 20:59

[url=http://alfa.kachi-snimka.infoИзображение/viewer.php?id=rgh1316186315d.jpg]Изображение[/URL]Изображение[/quote] На тоя датчик (в червеното кръгче) като му махнеш буксата при работещ двигател,оборотите се вдигат на 1100. Четох къде ли не,и го дават тоя датчик за температурата (перката). От форума разбрах,че перката трябва да се включи като извадиш буксата,щото мотора минава в авариен режим-да ама не. Вдига оборотите до 1100 и до там. Това със зелената стрелка пък трябва да е за стрелката за температурата на таблото. Тоя и другия датчик ги дават за температура по сайтовете за части в Англия. Освен да ги сменя и двата па ако пак не тръгне перката ще го мисля на ново.

Потребителски аватар
mi6o
потребител
потребител
Мнения: 773
Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ескорта много загрява-оправен

Мнение от mi6o » 07 апр 2012, 11:19

Здравейте. След всичките мъки,през които минах проблема беше в една стопена от вътре букса. Всичко друго бях проверил,но не и тая букса. Проблема го реших като звъннах на Иво от сервиза на ул. Брод-питах го за диагностика. Отидох при него направи диагностика,всичко работеше,но перката не. Намери стопената букса (вътре беше стопена яко и нямаше маса),оправи я,резистора го премери и е за нов,но и него го оправи и така. Изпотроши си ръцете и на края на въпроса ''какво ти дължа'' отговора беше 20 кинта(толкова ми каза и по телефона за диагностиката). Исках да му дам поне 10 лева да пие 2 бири,но отказа категорично. Прочетох цялата тема за техния сервиз и не знам как може да има недоволни хора от тях. И хеликоптер да имам пак там бих го карал за каквито и да е ремонти-страшен пич е Иво-евала. _friends_ :D:

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ескорта много загрява-оправен

Мнение от Nebhotep » 07 апр 2012, 14:11

Пиши, точно коя е буксата и приложи снимки, та колегите с този проблем да се ориентират и твоята тема да помага в бъдеще. Поздрави!

Заключена

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта