Двигателя угасва веднага след като запали...
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Двигателя угасва веднага след като запали...
Не е само при Форд, на всички е така, предвидено е.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Двигателя угасва веднага след като запали...
Знам, но мисълта ми беше, че е можело да я отведат в кутията на въздушния филтър, както са направили с тази от капака на главата.....HACKO написа:Не е само при Форд, на всички е така, предвидено е.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Двигателя угасва веднага след като запали...
Ще цапа дебитомера.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Двигателя угасва веднага след като запали...
Прав си, нали точно за това има дунапренче, което да улавя маслените пари идващи от маркуча на капака. Но дори и с него след време въздушния филтър се омаслява в тази област.HACKO написа:Ще цапа дебитомера.
- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Двигателя угасва веднага след като запали...
След обстойна проверка на вакумните линии от колектора открих възможни причини за колебанието на оборотите на празен ход в движение. Съмнението ми беше, че двигателя дърпа паразитен въздух от някъде, което би направило гориво-въздушната смес по-бедна от колкото ЕКУ-то я смята според данните от дебитомера и другите датчици. Вакумните линии, които тръгват от колектора са следните: за спирачките, за управлението на ЕГР-а, за управлението на клапите на климатроника в купето, за регулатора на налягането на бензина в рейката на дюзите, освен тях влизат и тръбата от клапана за рециркулиране на отработените газове, както и картерните газове. Пуснах свободно маркуча на картерните газове, като запуших отвора на колектора с термоусточив силикон, същото направих и с маркуча от капака на главата към кутията на въздушния филтър. Затапих и тръбата за рециркулацията на изгорелите газове в самото начало от вътрешна страна на колектора, както и тръбичката от тройника за управлението на ЕГР-а. Това бяха вероятните места от където двигателя може да дърпа въздух, който не му е необходим. Смущаващото беше, че при засмукване от маркучето за управлението на ЕГР-а от там минава безпроблемно въздух, което може би се случва когато двигателя загрее до определена температура и ЕКУ-то подаде сигнал и този клапан се отвори за да пусне вакума към другия клапан, който да се отвори и да пропусне изгорели газове за рециркулация. Нямаше как да проверя дали не дърпа въздух и от металната тръба за рециркулацията, някъде от клапана, но не е изключено. Затова изолирах тези места. Проблема с оборотите е решен! До момента не се е появило неприятното падане на оборотите, но нека да покарам повече време и пак ще пиша за резулатата. Според мен, това е причината за подобни проблеми с оборотите при Зетек двигателите. Забравете за клапана за празния ход - ако е почистен веднъж няма как да имате проблеми с него, просто няма какво да му се развали, не бързайте да купувате нов, а си изолирайте въпросните вакумни линии от колектора!
- doncho78
- потребител
- Мнения: 1681
- Регистриран: 04 авг 2008, 08:51
- Модел на автомобила: Fiesta 1,1 `93,Fiesta 1,25 `98,
Mondeo 2.0`97,Mondeo 2,0 `01,
Scorpio 2,0 `97. - Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Двигателя угасва веднага след като запали...
хитро, ще го пробвам тези дни
- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Двигателя угасва веднага след като запали...
След няколко седмици, мога да кажа, че проблема с падането на оборотите на свободна си остава! Проявява се по-рядко от преди, но има подобрение, което се състои в това, че не падат както преди на 500, а на 750 и това не предизвиква претрисане на двигателя. Бях чел, че това е проблем в ЕКУ-то, т.е. с годините бързината на реакциите му се забавя и не може да реагира адекватно на сигналите от датчиците......може и това да се окаже в крайна сметка. Поне не ми е угасвал вече мотора от както го чистих.
-
- Потребител
- Мнения: 774
- Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Двигателя угасва веднага след като запали...
didon80 - Няма такова нещо колега да се "забавят" реакциите на ECU-to, по-скоро датчиците си променят параметрите ... и някои може да реагират по-бавно (ламбда сонда например), но не всички.
Другото са градски и монтьорски легенди.
Другото са градски и монтьорски легенди.
- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Двигателя угасва веднага след като запали...
Между другото след смяна на масло и филтър до сега не са падали.....
Ще пиша по-нататък дали проблема е решен вече на 100%.
Ще пиша по-нататък дали проблема е решен вече на 100%.
-
- потребител
- Мнения: 10
- Регистриран: 27 окт 2010, 00:13
- Модел на автомобила: Ford Focus C-Max 2005 1.8 бензин 125HP QQDB ГИ Bardolini без ОБД
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Двигателя угасва веднага след като запали...
didon80 написа:Между другото след смяна на масло и филтър до сега не са падали.....
Ще пиша по-нататък дали проблема е решен вече на 100%.
И решен ли е окончателно проблема след смяна на маслото колега, че и аз съм пред същия казус - след 1000 км трябва да сменям масло а откакто паднаха температурите под 20 градуса оборотите ми на празен ход пак започнаха да си играят 500-1000 а най-лошото е че понякога успява и да угасне

Миналата зима така ми замина ESP -to.
Аз не съм сменял все още масло, филтри и т.н. защото се доверих на човека от който я взех.
Сподели за решението ако си го намерил.
Гениалните неща са прости. Поростите не е задължително да са гениални.
- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Двигателя угасва веднага след като запали...
Двигател повече не ми е гаснял, от тогава, както ставя ясно доста време е минало от последния пост и темата е малко прашасала........
Но действително понякога оборотите падат на свободна до към 500, предполагам че причината може да е в клапана за прзния ход, но след като не ми гасне не смятам да наливам пари за нов!
Но действително понякога оборотите падат на свободна до към 500, предполагам че причината може да е в клапана за прзния ход, но след като не ми гасне не смятам да наливам пари за нов!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта