Двигателя угасва веднага след като запали...

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Двигателя угасва веднага след като запали...

Мнение от HACKO » 02 апр 2010, 17:09

Не е само при Форд, на всички е така, предвидено е.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Двигателя угасва веднага след като запали...

Мнение от didon80 » 02 апр 2010, 17:17

HACKO написа:Не е само при Форд, на всички е така, предвидено е.
Знам, но мисълта ми беше, че е можело да я отведат в кутията на въздушния филтър, както са направили с тази от капака на главата.....

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Двигателя угасва веднага след като запали...

Мнение от HACKO » 02 апр 2010, 17:29

Ще цапа дебитомера.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Двигателя угасва веднага след като запали...

Мнение от didon80 » 02 апр 2010, 17:58

HACKO написа:Ще цапа дебитомера.
Прав си, нали точно за това има дунапренче, което да улавя маслените пари идващи от маркуча на капака. Но дори и с него след време въздушния филтър се омаслява в тази област.

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Двигателя угасва веднага след като запали...

Мнение от didon80 » 05 апр 2010, 20:49

След обстойна проверка на вакумните линии от колектора открих възможни причини за колебанието на оборотите на празен ход в движение. Съмнението ми беше, че двигателя дърпа паразитен въздух от някъде, което би направило гориво-въздушната смес по-бедна от колкото ЕКУ-то я смята според данните от дебитомера и другите датчици. Вакумните линии, които тръгват от колектора са следните: за спирачките, за управлението на ЕГР-а, за управлението на клапите на климатроника в купето, за регулатора на налягането на бензина в рейката на дюзите, освен тях влизат и тръбата от клапана за рециркулиране на отработените газове, както и картерните газове. Пуснах свободно маркуча на картерните газове, като запуших отвора на колектора с термоусточив силикон, същото направих и с маркуча от капака на главата към кутията на въздушния филтър. Затапих и тръбата за рециркулацията на изгорелите газове в самото начало от вътрешна страна на колектора, както и тръбичката от тройника за управлението на ЕГР-а. Това бяха вероятните места от където двигателя може да дърпа въздух, който не му е необходим. Смущаващото беше, че при засмукване от маркучето за управлението на ЕГР-а от там минава безпроблемно въздух, което може би се случва когато двигателя загрее до определена температура и ЕКУ-то подаде сигнал и този клапан се отвори за да пусне вакума към другия клапан, който да се отвори и да пропусне изгорели газове за рециркулация. Нямаше как да проверя дали не дърпа въздух и от металната тръба за рециркулацията, някъде от клапана, но не е изключено. Затова изолирах тези места. Проблема с оборотите е решен! До момента не се е появило неприятното падане на оборотите, но нека да покарам повече време и пак ще пиша за резулатата. Според мен, това е причината за подобни проблеми с оборотите при Зетек двигателите. Забравете за клапана за празния ход - ако е почистен веднъж няма как да имате проблеми с него, просто няма какво да му се развали, не бързайте да купувате нов, а си изолирайте въпросните вакумни линии от колектора!

Потребителски аватар
doncho78
потребител
потребител
Мнения: 1681
Регистриран: 04 авг 2008, 08:51
Модел на автомобила: Fiesta 1,1 `93,Fiesta 1,25 `98,
Mondeo 2.0`97,Mondeo 2,0 `01,
Scorpio 2,0 `97.
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Двигателя угасва веднага след като запали...

Мнение от doncho78 » 10 апр 2010, 22:31

хитро, ще го пробвам тези дни

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Двигателя угасва веднага след като запали...

Мнение от didon80 » 28 апр 2010, 15:26

След няколко седмици, мога да кажа, че проблема с падането на оборотите на свободна си остава! Проявява се по-рядко от преди, но има подобрение, което се състои в това, че не падат както преди на 500, а на 750 и това не предизвиква претрисане на двигателя. Бях чел, че това е проблем в ЕКУ-то, т.е. с годините бързината на реакциите му се забавя и не може да реагира адекватно на сигналите от датчиците......може и това да се окаже в крайна сметка. Поне не ми е угасвал вече мотора от както го чистих.

Edinuser
Потребител
Потребител
Мнения: 774
Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Двигателя угасва веднага след като запали...

Мнение от Edinuser » 28 апр 2010, 20:30

didon80 - Няма такова нещо колега да се "забавят" реакциите на ECU-to, по-скоро датчиците си променят параметрите ... и някои може да реагират по-бавно (ламбда сонда например), но не всички.
Другото са градски и монтьорски легенди.

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Двигателя угасва веднага след като запали...

Мнение от didon80 » 03 май 2010, 16:25

Между другото след смяна на масло и филтър до сега не са падали.....
Ще пиша по-нататък дали проблема е решен вече на 100%.

zaekbaek
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 27 окт 2010, 00:13
Модел на автомобила: Ford Focus C-Max 2005 1.8 бензин 125HP QQDB ГИ Bardolini без ОБД
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Двигателя угасва веднага след като запали...

Мнение от zaekbaek » 07 окт 2011, 18:32

didon80 написа:Между другото след смяна на масло и филтър до сега не са падали.....
Ще пиша по-нататък дали проблема е решен вече на 100%.

И решен ли е окончателно проблема след смяна на маслото колега, че и аз съм пред същия казус - след 1000 км трябва да сменям масло а откакто паднаха температурите под 20 градуса оборотите ми на празен ход пак започнаха да си играят 500-1000 а най-лошото е че понякога успява и да угасне :(
Миналата зима така ми замина ESP -to.
Аз не съм сменял все още масло, филтри и т.н. защото се доверих на човека от който я взех.
Сподели за решението ако си го намерил.
Гениалните неща са прости. Поростите не е задължително да са гениални.

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Двигателя угасва веднага след като запали...

Мнение от didon80 » 09 окт 2011, 19:19

Двигател повече не ми е гаснял, от тогава, както ставя ясно доста време е минало от последния пост и темата е малко прашасала........
Но действително понякога оборотите падат на свободна до към 500, предполагам че причината може да е в клапана за прзния ход, но след като не ми гасне не смятам да наливам пари за нов!

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта