Проблем с оборотите на празен ход
- kalinkata
- потребител
- Мнения: 19
- Регистриран: 13 окт 2006, 22:20
- Модел на автомобила: Ford Escort Turnier 1.6 16V
- Местоположение: BapHa
- Контакти:
- Status: Извън линия
И при мен нищо не излезе и пак го монтирах, след като час се борих с 2те гайки...
Същата работа, сега ще се поразходя из града да мидим няма ли да се пооправи нещо, но се съмнявам.
Та от къде точно излиза мизерията, че при мен няма никакви отвори.
Какъв обезмаслител ползваш?
ПС: забравих да кажа, че го напълних с бензин, седя цяла нощ.
Същата работа, сега ще се поразходя из града да мидим няма ли да се пооправи нещо, но се съмнявам.
Та от къде точно излиза мизерията, че при мен няма никакви отвори.
Какъв обезмаслител ползваш?
ПС: забравих да кажа, че го напълних с бензин, седя цяла нощ.
Елементарно Watson!
-
- потребител
- Мнения: 5
- Регистриран: 02 апр 2007, 18:52
- Модел на автомобила: passat
- Местоположение: sofia
- Status: Извън линия
Здравейте, колеги! От една седмица си имаме Fiesta 1.25, 16V, 1996г. Докато я избирах не бях забелязал, че на ниски обороти непрекъснато мени оборотите между 300 и 600-800. Причината да не забележа е, че го прави единствено като загрее достатъчно, явно при джамбазина е била студена и мъркаше чудесно. Изчетох всички теми във форума и логично се насочих към почистване на клапана за празен ход. Точно щях да го разкачвам и зад него, малко по-надолу и навътре към двигателя забелязах един спукан маркуч. На снимката съм го отбелязал с червено, това са всъщност 3 къси маркуча, свързани с пластмасов тройник в средата и влизащи на 3 различни места. По маркучите се движи въздух - като запалих двигателя, започна да смуче въздух неравномерно през спуканото. Извадих трите маркуча и те бяха спукани общо на 5 места !!!!
Нямах нови маркучи, облепих ги с "хоби лента", закачих ги и Фиестата закова оборотите като нова
. Проверете си този маркуч, малко тегаво се вижда, даже най-долния от трите видях, че е спукан като без да искам го свалих, иначе изглеждаше здрав. Малките ръце тук са от полза





- Ianislav
- потребител
- Мнения: 109
- Регистриран: 05 дек 2006, 06:04
- Модел на автомобила: Fiesta 1.3mi 95-та
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Да се включа и аз 
При мен имаше същите проблеми с оборотите...когато иска ги държи на 1500-1600 (центрована е на 900) или пък падат на 500 пред изгасване. Мислех че е стъпковия мотор (най-вероятно и той е за почистване) но се оказа помпата на хидравликата на спирачките!
при няколкократно натискане на спирачката оборотите се нормализират и дори падат под нормалните. Защо не мога да обясня. Дано някой по грамотен от мен колега има обяснение

При мен имаше същите проблеми с оборотите...когато иска ги държи на 1500-1600 (центрована е на 900) или пък падат на 500 пред изгасване. Мислех че е стъпковия мотор (най-вероятно и той е за почистване) но се оказа помпата на хидравликата на спирачките!
при няколкократно натискане на спирачката оборотите се нормализират и дори падат под нормалните. Защо не мога да обясня. Дано някой по грамотен от мен колега има обяснение

Може да съм бавен,но съм музикален 

-
- потребител
- Мнения: 53
- Регистриран: 17 май 2007, 16:05
- Модел на автомобила: GOLF 3 2.0 GTI 115 к.с.
- Местоположение: Перник
- Контакти:
- Status: Извън линия
nino217041 написа:като му се подаде 12 волта се движи ,но въпреки всичко на празен ход 850 оборота загрял,студен гасне ,като е загрял включвам консуматор падат на 500 оборота.та като го смениха се оправи.
Колега и мойто като го замерих некъде 10 ома обаче като му подам 12 волта се едно не съм му подал нищо , как се движи сигурен ли си ? Защото май е това моторче смених дебитомер , ламбда сонда , проверих потенциометъра за положение на дроселовата клапа - наред си е та остана това прословуто моторче ?
krum4o написа:Не ви е проблема моторчето момчета!!!!!!!!!!!!!!
В повечето случаи за да ви гасне колата на празен ход е датчика на скоростта! Представлява датчик на Хол, и е вграден там където излиза жилото на километража!!!!!!!
Ма тя ми гасне само когато е студена загрее ли след 2 минути нямам никакви ама никакви проблеми с оборотите на празния ход. Аз това моторче си го обяснявам като някакъв смукач това е , и си мисля че е от него . А за тоя датчик на хол той от вън на корпуса ли е и мога ли да го сменя лесно то се е видяло че ще сменям куп неща ?
-
- потребител
- Мнения: 607
- Регистриран: 15 ное 2006, 10:56
- Модел на автомобила: Сеат Леон 2002 1.6, 16v 77kw/105 к.с.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re:
И как се проверява, че е от него проблема?krum4o написа:Не ви е проблема моторчето момчета!!!!!!!!!!!!!!
В повечето случаи за да ви гасне колата на празен ход е датчика на скоростта! Представлява датчик на Хол, и е вграден там където излиза жилото на километража!!!!!!!
Имаш ли някакви данни (ома), за него да хвана да го меря моя, не че има проблем ама е така като направи да си знам.
-
- потребител
- Мнения: 93
- Регистриран: 10 мар 2008, 17:18
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Проблем с оборотите на празен ход
^
Айде и аз да се присъеденя към вашето голямо семейство
Та така, преди няколко дена ми изпадна на много добра цена една Фиестичка и в уникално запазен вид. За 1500лв. Ford Fiesta 1.1 50k. 93г, на 89000км, като километрите са гарантирани, защото е купих от приятел, и знам колко е карана. 99 год. е внесена от Германия на 62000 км., така пишеше в сервизната книжка и тук са и навъртяни останалите до 89000. Освен масло друго всичко и е сменяно, нови спирачки, нов акумулатор, нов въздушен филтър и от мен се иска едно нова масълце. Взех и Castrol Magnatec 10W40, защото до сега само с такова е карана.
Та сега да си кажа ква ми е боката. Значи пали малко трудно, трябва и малко повече време да повърти (може би около 4 сек), възможно е да е от свещите, несъм ги проверил още. Утре ще свърша тази работа, заедно с масълцето. И при палене иска да и се натисне газта съвсем лекичко, иначе не пали.
Като запали и играят оборотите, някъде между 1300 и 800 като постепенно падат и качват сами. Та това ме интересува дали е нормално, защото пробвах на една приятелка на Фиестата и там като запали и стоят на 1100 и немърдат. Иначе като тръгне проблеми няма.
И честно да си кажа, никога несъм карал такава малка кола (т.е. 50 к.с) и като се качих да я покарам за сефте, като потеглих първата ми работа беше да проверя дали не съм на ръчна
Първо здрасти на всички ФордаджийПроверка годността на датчика на Хол може да се извърши и с обикновен волтметър.
При годен датчик на Хол, волтметъра включен за измерване на постоянното напрежение и подключен към изхода на датчика, според оборотите на вала на датчик - разпределителя
трябва рязко да се променят показанията на волтметъра, например 0,4V до напрежение не повече от 3V по- малко от захранващото напрежение.


Та така, преди няколко дена ми изпадна на много добра цена една Фиестичка и в уникално запазен вид. За 1500лв. Ford Fiesta 1.1 50k. 93г, на 89000км, като километрите са гарантирани, защото е купих от приятел, и знам колко е карана. 99 год. е внесена от Германия на 62000 км., така пишеше в сервизната книжка и тук са и навъртяни останалите до 89000. Освен масло друго всичко и е сменяно, нови спирачки, нов акумулатор, нов въздушен филтър и от мен се иска едно нова масълце. Взех и Castrol Magnatec 10W40, защото до сега само с такова е карана.
Та сега да си кажа ква ми е боката. Значи пали малко трудно, трябва и малко повече време да повърти (може би около 4 сек), възможно е да е от свещите, несъм ги проверил още. Утре ще свърша тази работа, заедно с масълцето. И при палене иска да и се натисне газта съвсем лекичко, иначе не пали.
Като запали и играят оборотите, някъде между 1300 и 800 като постепенно падат и качват сами. Та това ме интересува дали е нормално, защото пробвах на една приятелка на Фиестата и там като запали и стоят на 1100 и немърдат. Иначе като тръгне проблеми няма.
И честно да си кажа, никога несъм карал такава малка кола (т.е. 50 к.с) и като се качих да я покарам за сефте, като потеглих първата ми работа беше да проверя дали не съм на ръчна

-
- Администратор
- Мнения: 2511
- Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
- Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г. - Местоположение: София - Надежда 1
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проблем с оборотите на празен ход
Като сменяш маслото, освен свещите провери и т.нар клапан за празния ход. По различните литератури съм го срещал и като байпасен клапан за въздух. При теб трябва да е някъде под кутията на филтъра. Свали го и изчисти с обезмаслител, но не кореселин. Провери и датчика за положението на дросела.
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Проблем с оборотите на празен ход
Ти като му ги пишеш тия работи знаеш ли дали е карбуратор или моно ?Любо написа: ...
Има си ги дииири тия неща ако е с карбуратор

-
- Администратор
- Мнения: 2511
- Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
- Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г. - Местоположение: София - Надежда 1
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проблем с оборотите на празен ход
Ако е 1,1 50к.с е моно инжекция.paci написа:Ти като му ги пишеш тия работи знаеш ли дали е карбуратор или моно ?Любо написа: ...
Има си ги дииири тия неща ако е с карбуратор
Карбураторните двигатели от този период, с този работен обем са 55 (54) к.с
- pepy1
- Модератор
- Мнения: 4784
- Регистриран: 18 май 2005, 22:38
- Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел - Местоположение: шоп от Младост-4
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проблем с оборотите на празен ход
чистил съм го с коресилин-не съм имал проблем,за справка 1 стр.Любо написа:Като сменяш маслото, освен свещите провери и т.нар клапан за празния ход. По различните литератури съм го срещал и като байпасен клапан за въздух. При теб трябва да е някъде под кутията на филтъра. Свали го и изчисти с обезмаслител, но не кореселин. Провери и датчика за положението на дросела.
времето е като парите-никога не стига
- tankovbg
- потребител
- Мнения: 707
- Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
- Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: Проблем с оборотите на празен ход
Преди да предприемете каквото и да е, проверявайте всички маркучи които водят от и към хранителната система (карбуратор и пр.), проникването на въздух обеднява сместа и резултата е ясен. Имал съм такъв проблем на фиеста карбуратор, точно на карбуратора под въздушния филтър имаше едно късо маркуче което беше сцепено от едната страна, резултата прекъсване на празен ход, придърпване и пр.
Проверявайте и сервото, ако вътре се спука малко гумената мебрана то ефекта е същия, проверява се като се свали маркуча от сервото и се затапи с ръка. Това вероятно е проблема на Ianislav.
Проверявайте и сервото, ако вътре се спука малко гумената мебрана то ефекта е същия, проверява се като се свали маркуча от сервото и се затапи с ръка. Това вероятно е проблема на Ianislav.
-
- потребител
- Мнения: 93
- Регистриран: 10 мар 2008, 17:18
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Проблем с оборотите на празен ход
Значи не съм много в час с колите, но серво усилвателя ми е омъслен, отнякъде изпуска. Възможно ли е да дърпа въздух от там?tankovbg написа:Преди да предприемете каквото и да е, проверявайте всички маркучи които водят от и към хранителната система (карбуратор и пр.), проникването на въздух обеднява сместа и резултата е ясен. Имал съм такъв проблем на фиеста карбуратор, точно на карбуратора под въздушния филтър имаше едно късо маркуче което беше сцепено от едната страна, резултата прекъсване на празен ход, придърпване и пр.
Проверявайте и сервото, ако вътре се спука малко гумената мебрана то ефекта е същия, проверява се като се свали маркуча от сервото и се затапи с ръка. Това вероятно е проблема на Ianislav.
- tankovbg
- потребител
- Мнения: 707
- Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
- Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: Проблем с оборотите на празен ход
Принципното устройство на сервоусилвателя е следното, в средата на кръглия корпус има гумена мебрана която образно казано разделя сервото на две части - предна и задна камера херметически изолирани, предна част където е помпата и където е маркуча от смукателните колектори, и задна част където действа оста към педала на спирачките. Възможни са главно два дефекта:
1. Спукване на гумената мебрана, в този случай системата се разхерметизира, двигателя започва да смуче въздух и да не работи ефективно, характерно е едно свистене (дишане на сервото) когато се запали двигатела и се слуша в купето долу след като се натисне спирачката. Необходимо е да се смени мебраната ако сервото е разглобяемо, в противен случай нов апарат.
2. Изпуснати гумички на помпата, в този случай предната камера се пълни със спирачно масло, необходимо е да се извади помпата, да се вземе едно маркуче и да се пъхне надолу през отвора до дъното след което се затапва с пръст отгоре и се вади, ако при отпускане на пръста потече масло значи помпата има изпуснали гумички и трябва да се сменят. Маслото се изтегля със спринцовка и надянато тънко маркуче.
Проверява се херметичното затваряне на помпата към тялото на сервото (гарнитурата), както и херметично затваряне на накрайника на маркуча от колекторите, проверява се маркуча за липса на пукнатини както и закрепването му към накрайника на колекторите.
Проверката за херметичност може да се направи с малко масълце което се намазва с четчица на местата където е маркуча и помпата при пуснат двигател, ако масълцето се засмуче има проблем с херметизацията.
1. Спукване на гумената мебрана, в този случай системата се разхерметизира, двигателя започва да смуче въздух и да не работи ефективно, характерно е едно свистене (дишане на сервото) когато се запали двигатела и се слуша в купето долу след като се натисне спирачката. Необходимо е да се смени мебраната ако сервото е разглобяемо, в противен случай нов апарат.
2. Изпуснати гумички на помпата, в този случай предната камера се пълни със спирачно масло, необходимо е да се извади помпата, да се вземе едно маркуче и да се пъхне надолу през отвора до дъното след което се затапва с пръст отгоре и се вади, ако при отпускане на пръста потече масло значи помпата има изпуснали гумички и трябва да се сменят. Маслото се изтегля със спринцовка и надянато тънко маркуче.
Проверява се херметичното затваряне на помпата към тялото на сервото (гарнитурата), както и херметично затваряне на накрайника на маркуча от колекторите, проверява се маркуча за липса на пукнатини както и закрепването му към накрайника на колекторите.
Проверката за херметичност може да се направи с малко масълце което се намазва с четчица на местата където е маркуча и помпата при пуснат двигател, ако масълцето се засмуче има проблем с херметизацията.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 15 госта