1.8dняма палене-вече пали но....

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
goppi
потребител
потребител
Мнения: 30
Регистриран: 16 яну 2007, 16:08
Модел на автомобила: FORD TAUNUS12M TURNIER
Местоположение: PLOVDIV
Status: Извън линия

1.8dняма палене-вече пали но....

Мнение от goppi » 05 фев 2007, 13:35

колеги здравейте,имам следния проблем подгрявам по 4-5 пъти преди да завъртя и пак няма палене вече два пъти ми пада акумулатора от въртене а е нов.и това при положение че не са минусови темп.а около1-2 градуса.като ми подадат ток му се завива свят от въртене и след ужасни вибрации пали с молитва.кво да го праа според вас на морга или направо се отчайях а го взех преди месец и досега не съм карал дизел.колата е ескорт1.8д "92г

така колата вече пали от раз,с едно подгряване и на втория оборот на стартера.проблема явно беше в нафтата сложих малко бензин в резервоара и направо чудо.но въпроса е дали бензина не вреди по някъв начин на двг.казаха ми че на 40л нафта се слага 1л бензин не повече така и направих и има ефект само да не роди някъде двг-то.
Последна промяна от goppi на 13 фев 2007, 19:03, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
форд мк2
потребител
потребител
Мнения: 828
Регистриран: 11 фев 2005, 12:24
Модел на автомобила: ex. Escort VII Turnier 1.8 td 90hp; ex. Renault 19 TD;
Skoda Octavia 1.9TDI; Skoda Fabia 1.9 SDI; Fiat Multipla JTD
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от форд мк2 » 05 фев 2007, 13:58

виж свещите, притока на гориво (филтъра), релето за подгряване то това е дизел за да не запали.
много ли пуши като работи на място от пръчката за маслото?
но както описваш дано не е най-страшното - компресия че тогава е основен ремонт :?
Be happy

Потребителски аватар
chains
потребител
потребител
Мнения: 1161
Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от chains » 05 фев 2007, 14:59

Най-вероятния проблем е кофти нафта /с голям процент съдържание на промишлина нафта - тоест с ниско цитаново число и високо съдържание на парафин/. Кофти нафтата започва да прави проблеми още на 0 до -2 градуса.

Като се стегне парафина се зактруднява притока на гориво по тръбопровода и дори понякога се получава вакум /на мен веднъж даже беше преодолял пружината на помпичката за ръчно подкачване - бутона се беше всмукал на вътре/!

Потребителски аватар
isoiso
потребител
потребител
Мнения: 843
Регистриран: 08 яну 2007, 19:15
Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8 zetec 98г
Status: Извън линия

Мнение от isoiso » 05 фев 2007, 17:56

Пробвай да не подгряваш няколко пъти, а само един път обаче след като угасне лампата изчакай още 10-15сек и върти. Имах същия проблем на Астрата си и се оказа, че релето за подгряване изключва 10сек след лампата - дано съм бил полезен :)

Потребителски аватар
goppi
потребител
потребител
Мнения: 30
Регистриран: 16 яну 2007, 16:08
Модел на автомобила: FORD TAUNUS12M TURNIER
Местоположение: PLOVDIV
Status: Извън линия

Мнение от goppi » 05 фев 2007, 19:59

значи релето подгрява още оло 10 сек. след като изгасне лампата аз го чакам да щракне така ми каза и пр.собственик,но ми се струва че като върти стартера все едно няма гориво и изведнъж като при бензина когато подкачваш на стартер прихърква и пали но това е след много въртене.дали не връща по някъв начин горивото в резервоара или е от парафин или там кво беше.а за пушек пуши само от ауспуха и то след като повърти на стартер.та мисъта ми е дали не връща горивото щото сутрин като запали и работи 5мин сед това чак вечерта студена пали лесно без да съм я карал през деня.а колко трябва да е компресията някой знае ли щото мисля да я меря да не е за ремонт. а нафта слагам само на OMV.все пак благодаря ще се поровя още пък ще видим.

Vaklin
потребител
потребител
Мнения: 622
Регистриран: 26 яну 2006, 17:50
Модел на автомобила: Puma 1.7 Zetec-s в процес на тунинговане
Местоположение: Козлодуй
Status: Извън линия

Мнение от Vaklin » 05 фев 2007, 21:22

Парафин, дъра бъра и т.н.
Сложи си един прозрачен маркуч на входа на помпата и един на изхода. Виж как в тях няма нищо когато решиш да палиш. Купи си един обратен клапан. От 8 до 12-13 кинта ги дават. Сложи го на входа на помпата. Не казвам, че това е единствената причина. Може да са 100 други, но не е логично да започнеш с основен ремонт търсенето на повредата.
_______________________________________
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй

Ремонт на дизелова горивна апаратура.

MuzikalnaMania
потребител
потребител
Мнения: 94
Регистриран: 08 яну 2007, 11:43
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0i Ghia '93 : Lada 1500s '83 : Opel Tigra 1.4i '98 : Citroen AX 1.1 '94
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Мнение от MuzikalnaMania » 06 фев 2007, 11:29

Vaklin написа:Парафин, дъра бъра и т.н.
Сложи си един прозрачен маркуч на входа на помпата и един на изхода. Виж как в тях няма нищо когато решиш да палиш. Купи си един обратен клапан. От 8 до 12-13 кинта ги дават. Сложи го на входа на помпата. Не казвам, че това е единствената причина. Може да са 100 други, но не е логично да започнеш с основен ремонт търсенето на повредата.
и аз съм съгласен с колегата мисля че е редно да почнеш така:
1.филтърчето на нафтата
2.и възвратният клапан е идея :idea:
3.ако всичко е ок по т.1 и 2 виж свещите
ако от това не се опрай е по-сериозно и се консултирай с някой по вещ в дизел сферата щото ние сме си патили от "майстори"

geo_g
потребител
потребител
Мнения: 103
Регистриран: 02 юни 2006, 17:00
Модел на автомобила: A4 1.8T,
Punto 1.7D
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от geo_g » 06 фев 2007, 13:52

Полезна тема!
Извинете, че се намесвам.
Какво представлява обратния клапан, в смисъл дали е някакъв специален за дилзел, или какъвто дадат в магазина.

Живи и здрави,

Vaklin
потребител
потребител
Мнения: 622
Регистриран: 26 яну 2006, 17:50
Модел на автомобила: Puma 1.7 Zetec-s в процес на тунинговане
Местоположение: Козлодуй
Status: Извън линия

Мнение от Vaklin » 06 фев 2007, 14:19

Специално за дизел каквото ти дадат, това е. Не го пробвай с биодизел!!! Не стават.
_______________________________________
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй

Ремонт на дизелова горивна апаратура.

meti
потребител
потребител
Мнения: 5
Регистриран: 06 фев 2007, 15:19
Модел на автомобила: ford orion 1.8d
Местоположение: Sandanski
Status: Извън линия

Мнение от meti » 06 фев 2007, 16:04

значи аз сьм друг сьс сьщиа проблем.направил сьм всичко вазможно и пак не пали. Сложих и клапа от 15 кинта и пак не пали,а сега не пали даже и топла,местих центровката на ГНП-то.В последно време почна да ми тече нафта от лостчето за подаване на газ на ГНП-то.А като запали варви като луда.А не духа през пръчката на маслото.Моля помогнете.Година и половине се мьча да я паля тази кошница.Даже сложих 120А/h акумолатор в багажника.Оправих и стартера и пак.Прекарах и диод директно от релето за подгряване.Е НЕ ПАЛИ И НЕ ПАЛИ. :cry:

aaleks
потребител
потребител
Мнения: 1004
Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
Местоположение: някъде в BG ВТ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от aaleks » 06 фев 2007, 18:59

Един следобед или вечер /преди 6-7 дена/ към 17:05 часа паля колата си и малко позатресе ама запали, и си върви нормално. По принцип си пали без проблеми при минус 5 градуса , но тагава беше поне плюс 5 градуса. И така си палеше с тресене до понеделник сутринта /минус 2 градуса в гаража/ когата отказа вече да запали, и с трето подгряване пак същото. Наложи се да въртя на стартер продължително /около 10-15 секунди/ за да запали пак с тресене, от зад бял облак от пушек и мирише на неизгоряла нафта - тава доката запали, същото се повтори и вечерта и тази сутрин и сигурно и утре ще е същото.
И взех да си мисля снощи докато си пия ракията дали в неделя като свалях четките на генератора /това е за друга тема/ не съм направил някоя поразия, я откачено маркуче, я скъсано проводниче или нещо подобно. И по пътя на логиката стигнах до изводите:
1. Зад колата бял пушек, мирише на нафта - значи нямам проблем с нафтата, тя постъпва в цилиндрите.
2. Няма причина центрофката сама да е мръднала.
3. При ремонта на генератора в неделя невиждам как да съм направил нещо по запалването.
4. Ами да имам проблем с релето за подгряване или свещите.
4.1 С мултицета /може и пробна лампичка 12V/ установих, че релето подава +12 V на свещите и след определеното време си изключва - отпада релето като причина за трудно ми палене.
4.2 Остава да проверя свещите; преди време (когато съм палел без проблемно) съм мерил с мултицет, че докато ми подгряват свещите напрежението ми в запалката /тя ми е най-удобна/ е 11.67 V и като изключят свещите/релето напрежението се нормализира на 12.36 V, а сега при подгряване то е 12.05 V и при изклучване на свещите/релето се нормализира 12.37 V.
Това ме накара да измеря свещите с мултицет, 3 и 4 са прекъснали, а 1 и 2 ми дават по 0.7 ома. Предполагам като е изгоряла едната свещ съм палел с тресене, но като е изгоряла и втората се е оказало фатално за температури около +2 - 2 градуса.
Предлагад ми свещи Бош по 22.80 лв. 1бр. (но познат ще да ми ги купи с отспъпка си по 16 лв.) в МП 43 лв. и нещо парчето.
Утре ще ми донесат свещите и ще видим моя познат какъв акъл ще ми даде са тяхната смяна, че не съм правил такова нещо до сега.

Темата за генератора ще я пусна друг път, че сега малко се поизпотих с писането ама дано си е струвала, понататък ако има снимчици ще ги дигна тука.
Прикачени файлове
img_0005.jpg
Старите свещи, в някъкав магазин ме бяха питали дали са от дългите или късите, че линийката е за всеки случай.
Последна промяна от aaleks на 11 фев 2007, 20:11, променено общо 1 път.
Небойте се роби Спартак е с вас!

Потребителски аватар
Пламен_Plamen
потребител
потребител
Мнения: 57
Регистриран: 02 яну 2007, 10:35
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8D 91г. Ford Focus 1.8 TDDI-2004г.-комби
Местоположение: Добрич
Status: Извън линия

Мнение от Пламен_Plamen » 06 фев 2007, 22:45

Колега,ше се опитам да ти помогна с още малко подробности.От обясненията ти не става ясно дали си проверил за изключено реле при запален двигател.Имах подобен случай преди време.Релето си изключва след 10с. и аз паля,но при самото палене то отново се вкючва и остава включено.Така неусетно ми изгоряха подгряващите свещи.При включен двигател релето почти не се чува.Може да се усети само ако имаш включен някой консуматор.В моя случай преди свещите сменях и реле.Темата премина към електричавскитте,но да ти отговоря и за самите свещи.Магазина трябва да има каталог и да се вземат подгр.свещи за точния модел.Ако релето ти е за 15с,неможеш да вземеш свещи за 10с./дори и bosch/За да си сигурен измери си времето на релето със секундомер.
Смяната на самите свещи не е много лесна особено ако са запечени или се развали шестостена с калпави ключое.Ако стигнеш до последното пиши,че има дълги обяснения.Трябва да се въоръжиш с проникващо масло,различни ключове и много търпение.Напръскваш основите на свещите с масло и то докато проникква трябва да се разкачат кабелите.Взависимост от трудния достъп вземаш подходящ ключ и започваш с развиването.
Успех,че стана много дълго.

aaleks
потребител
потребител
Мнения: 1004
Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
Местоположение: някъде в BG ВТ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от aaleks » 11 фев 2007, 11:49

Смених двете повредени/изгорели свещи и всичко си дойде на място.
Това със свещи за 10 или 15 секунди, ми звучи несериозно.
Майстора/познатия който ми ги купи изяви желание той да ги смени пък и пари не ми иска /е ще изпием после двойно, ама и ни безтова го правим/. Все пак не съм правил това упражнение никога и ме беше страх да не скъсам някоя свеш и ли да и прецакам шестограма и да стане по-сложно /някой вече беше писал нещо такова/. Но той /мастора/ първо напръзка новите свещи по резбата с "меден спрей", за да не се спичат и при следваща смяна да няма проблем, все пак да вържем попа, че да е мирно селото.

А щях да забравя, че го питах за 10-15 секундните свещи и той вика "Кажи им, че твойти са полвин часови" и си отля от бутилката.

Направих снимки само на старите свещи /ама още не съм ги смъквал от апарата/, за другото невидях смисъл за снимане, а освен спрея ама други път ще го снимам.
Небойте се роби Спартак е с вас!

Потребителски аватар
Пламен_Plamen
потребител
потребител
Мнения: 57
Регистриран: 02 яну 2007, 10:35
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8D 91г. Ford Focus 1.8 TDDI-2004г.-комби
Местоположение: Добрич
Status: Извън линия

Мнение от Пламен_Plamen » 11 фев 2007, 16:55

Моите свещи са за 7-10с.Когато ги купувах в магазина извадиха един дебел каталог и провериха за конкретния модел и годината на производство какви свещи се полагат.Досега съм купувал части само от този магазин заради професионализма им.
Преди две години имах проблеми с генератора.Един приятел-майстор ми свали реле-регулатора и ме прати във въпросния магазин да си взема нов.И представяш ли си в магазина имаха тестер за проверка на реле-ргулатори и при проверката се оказа, че е здрав.Предположиха,че проблема е в диодната матрица,както и се указа по-късно.Предложението беше от тяхна страна,за да не се набутвам с излишни разходи.
Това последното го написах не за реклама,а за да докажа,че голяма част от днешните майстори/приятели-майстори/ не четат и не ги виждам какво ще правят с новите автомобили.

cecipi4a
потребител
потребител
Мнения: 133
Регистриран: 19 яну 2006, 22:34
Модел на автомобила: FORD SIERRA 1.8TD...Opel Vectra.-Skoda Favorit
Местоположение: bulgaria,kozloduy
Status: Извън линия

1.8d няма палене

Мнение от cecipi4a » 12 фев 2007, 21:21

Ако помпата ти е lukas виж си това клапанче на излишната нафта.Ако имаш подкачвашта помпа възможно е да ти е спукано гуменото платно.И в двата случея имаш падане на налягането на нафтата,и засмукване на въздух.

забравих снимката,от бирата ще да е.
Прикачени файлове
dsc1002.jpg

bobsan81
потребител
потребител
Мнения: 175
Регистриран: 24 ное 2006, 15:55
Модел на автомобила: Форд Ескорт 1.8 TDI
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: 1.8d няма палене

Мнение от bobsan81 » 12 фев 2007, 22:19

kaво се прави в такъв случай

Vaklin
потребител
потребител
Мнения: 622
Регистриран: 26 яну 2006, 17:50
Модел на автомобила: Puma 1.7 Zetec-s в процес на тунинговане
Местоположение: Козлодуй
Status: Извън линия

Мнение от Vaklin » 12 фев 2007, 22:44

Я кажи от къде си купил тези луксозни маркучи за обратната нафта да купя десетина метра и аз.
_______________________________________
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй

Ремонт на дизелова горивна апаратура.

efico
потребител
потребител
Мнения: 64
Регистриран: 24 фев 2005, 00:32
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4TDCI 06г.
Ford Focus CMAX 1.6TDCI 06г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от efico » 13 фев 2007, 13:44

cecipi4a написа : "Ако помпата ти е lukas виж си това клапанче на излишната нафта.Ако имаш подкачвашта помпа възможно е да ти е спукано гуменото платно.И в двата случея имаш падане на налягането на нафтата,и засмукване на въздух."

Споделям същото мнение за Lucas помпите, особено за клапанчето на обр. нафта. Моята като я взех след изгасяне и престой само 5 мин. палеше много трудно. Всичко смених и проверих вкл. и мембранката на подкачващата помпа, + обратен клапан на входа на помпата, но проблема се оправи след смяна на въпросното клапанче. Конструкцията му е такава че на пръв поглед няма какво да му се износи, но явно не е така. Е пак не пали от половин оборот (освен когато напомпя дори и веднъж с помпичката) както бях свикнал със стария ми (Ескорт 1.6Д). За мен помпите на Бош по отношение на помпата за ниско налягане са по-добри. Споменатия 1.6Д на над 500 хил при компресия 18-21-19-20 палеше от половин оборот до -10 градуса.

Id
потребител
потребител
Мнения: 1
Регистриран: 13 ное 2006, 15:48
Модел на автомобила: mondeo 1.8 td 99
Status: Извън линия

Мнение от Id » 13 фев 2007, 15:05

Колеги и моят проблем е май същия - щом започнаха температурите паднаха под нулата при първо палене за деня имам проблеми, но ако колата е палена веднъж през деня няма проблеми с паленето. Смених свещите, но проблема остана. майстора, който ми смени свещите каза да се обърна към електричар, но аз след известен размисъл реших, че не се по някаква причина няма гориво и така след стабилно напомпване се оказа, че колата пали, така че съм склонен да мисля, че точно този клапан ще оправи положението - та на въпроса има ли някакви особености при подмяната на това клапанче?

cecipi4a
потребител
потребител
Мнения: 133
Регистриран: 19 яну 2006, 22:34
Модел на автомобила: FORD SIERRA 1.8TD...Opel Vectra.-Skoda Favorit
Местоположение: bulgaria,kozloduy
Status: Извън линия

1.8d няма палене

Мнение от cecipi4a » 13 фев 2007, 17:10

никви особености при смяната на клапана за излишната нафта.Ключ17,и внимаваи с дифтунките.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 10 госта