Помощ за обороти 1.6 EFi 91 г.
-
- потребител
- Мнения: 10
- Регистриран: 06 фев 2007, 14:21
- Модел на автомобила: Escort 1.6 EFi
- Status: Извън линия
Помощ за обороти 1.6 EFi 91 г.
Здравейте,
Имам проблем с оборотите (Форд Ескорт 1.6 EFi пълна инжекция 91 год), а преди това и с мощността. Не работеше въобще .. като настъпя газта, за около 10 сек не може да вдигне повече от 3000 оборота, бучи и тресе все едно работи на 2 цилиндъра. Като мине над 3000 об. се форсира нормално, а ако пусна педала гаснеше. /да спомена, че колата има газова уредба, но винаги минавам първите 5-10км. докато загрее на бензин/. На газ понякога също плуват оборотите, но като цяло е добре. Проблема е изцяло на бензин и се появи постепенно и ето ти неволи.
Закарах я в сервиза на Дунев и след диагностика решиха да почистят дюзите, дросела и моторчето (или не знам там как му казаха регулатора за празните обороти) - 150 лв. всичко това + подмяна горивен филтър, 2 маркучета и изработване на гарнитури. След като го направиха това нещо, колата започна да работи добре (форсира се свободно има мощност), обаче на празен ход още в сервиза вдигна доста високи обороти ~1200 (при спрял автомобил) и не паднаха въобще. Ресетнаха компа, мериха ламбда-та, всичко било наред. Казаха да покарам малко, че можело и от температурния датчик да държи обороти и ето че вече около 400-500 км. минах, двигателя пак се държи странно (за радост поне има мощност)
Оборотите и плуват доста
На място - понякога оборотите паднат на 500 (след като я понастъпя малко преди това) и се опитва да гасне, друг път при нормално каране вдигне 1100-1500 и не мърда.
При движение - изключена от скорост смъква на 1000 оборота и след това се форсира - 2500 об. (и така през 2-3 сек. все едно си играя с газта форсира се паднат оборотите и пак и пак ... Като мина на някоя предавка понякога вземе че почне да придърпва все едно прекъсва, пада и мощността и се усеща едно неприятно задържане - все едно тегля някой
Дайте идея какво може да е, щото вече до гуша ми дойде да вися по сервизи и да гледам този оборотомер как танцува самба
Имам проблем с оборотите (Форд Ескорт 1.6 EFi пълна инжекция 91 год), а преди това и с мощността. Не работеше въобще .. като настъпя газта, за около 10 сек не може да вдигне повече от 3000 оборота, бучи и тресе все едно работи на 2 цилиндъра. Като мине над 3000 об. се форсира нормално, а ако пусна педала гаснеше. /да спомена, че колата има газова уредба, но винаги минавам първите 5-10км. докато загрее на бензин/. На газ понякога също плуват оборотите, но като цяло е добре. Проблема е изцяло на бензин и се появи постепенно и ето ти неволи.
Закарах я в сервиза на Дунев и след диагностика решиха да почистят дюзите, дросела и моторчето (или не знам там как му казаха регулатора за празните обороти) - 150 лв. всичко това + подмяна горивен филтър, 2 маркучета и изработване на гарнитури. След като го направиха това нещо, колата започна да работи добре (форсира се свободно има мощност), обаче на празен ход още в сервиза вдигна доста високи обороти ~1200 (при спрял автомобил) и не паднаха въобще. Ресетнаха компа, мериха ламбда-та, всичко било наред. Казаха да покарам малко, че можело и от температурния датчик да държи обороти и ето че вече около 400-500 км. минах, двигателя пак се държи странно (за радост поне има мощност)

Оборотите и плуват доста

На място - понякога оборотите паднат на 500 (след като я понастъпя малко преди това) и се опитва да гасне, друг път при нормално каране вдигне 1100-1500 и не мърда.
При движение - изключена от скорост смъква на 1000 оборота и след това се форсира - 2500 об. (и така през 2-3 сек. все едно си играя с газта форсира се паднат оборотите и пак и пак ... Като мина на някоя предавка понякога вземе че почне да придърпва все едно прекъсва, пада и мощността и се усеща едно неприятно задържане - все едно тегля някой

Дайте идея какво може да е, щото вече до гуша ми дойде да вися по сервизи и да гледам този оборотомер как танцува самба

-
- потребител
- Мнения: 607
- Регистриран: 15 ное 2006, 10:56
- Модел на автомобила: Сеат Леон 2002 1.6, 16v 77kw/105 к.с.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Помощ за обороти 1.6 EFi 91 г.
Това за бензина ли е или за газта?Teon написа: Оборотите и плуват доста![]()
На място - понякога оборотите паднат на 500 (след като я понастъпя малко преди това) и се опитва да гасне, друг път при нормално каране вдигне 1100-1500 и не мърда.
При движение - изключена от скорост смъква на 1000 оборота и след това се форсира - 2500 об. (и така през 2-3 сек. все едно си играя с газта форсира се паднат оборотите и пак и пак ... Като мина на някоя предавка понякога вземе че почне да придърпва все едно прекъсва, пада и мощността и се усеща едно неприятно задържане - все едно тегля някой
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Пробвай това, ако си на бензин:
1. Откачи минуса на акумулатара и отиди за изпиеш едно кафе.
2. Като се върнеш закачи минуса и запали колата (без да подаваш газ).
3. Остави колата да работи докато загрее или поне вдигне 1/3 от индикатора.
4. Натисни педала и дръж оборотите в диапазона 1200-1300 оборота за 3-4 минути.
5. Вклучи на скорост и тръгни за една обиколка из града за 7-8 км и пиши за резултата
1. Откачи минуса на акумулатара и отиди за изпиеш едно кафе.
2. Като се върнеш закачи минуса и запали колата (без да подаваш газ).
3. Остави колата да работи докато загрее или поне вдигне 1/3 от индикатора.
4. Натисни педала и дръж оборотите в диапазона 1200-1300 оборота за 3-4 минути.
5. Вклучи на скорост и тръгни за една обиколка из града за 7-8 км и пиши за резултата
- mrdds
- потребител
- Мнения: 3127
- Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
- Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
колега,имам го като твоя.Проблема с дюзите си го оправил,както и аз,но забелязвам,че при каране ~ 1000км на газ,отново се запушват и пак се връщат старите симптоми.В такъв случай аз я настъпвам здраво за 10-тина км. ама здраво значи 2-ра 3-та на 4-5000об.и след това всичко си е ок.
Специално за твоето покачване на оборотите,не мога да дам мнение,защото никога до сега не мисе е случвало.Но за другите неща съм сигурен ,че дюзите са проблема.Покарвай я повече на бензин и то във високи обороти и придърпването и забиването ще изчезнат.
И все пак смени сервиза,че за тези Дуневци все лоши неща се пишат.
Специално за твоето покачване на оборотите,не мога да дам мнение,защото никога до сега не мисе е случвало.Но за другите неща съм сигурен ,че дюзите са проблема.Покарвай я повече на бензин и то във високи обороти и придърпването и забиването ще изчезнат.
И все пак смени сервиза,че за тези Дуневци все лоши неща се пишат.
-
- потребител
- Мнения: 607
- Регистриран: 15 ное 2006, 10:56
- Модел на автомобила: Сеат Леон 2002 1.6, 16v 77kw/105 к.с.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Първо да напиша че и при мен го имаше този проблем на бензин, ще кача една снимка и с червено съм отбелязал две неща които да видиш при теб, като се извинявам на колегата от форума, че му ползвам снимката (нямам тел. с камера нито цифрово апаратче )
1. В ляво е тъбичка към MAP сензора, ако ти е гърмяла е възможно да се е откачила, тогава оборотите на бензин много странно играят.
2.В дясно е маркуч които идва от с-мата за доизгаряне на бензиновите пари, единия от резервоара другия е от с-мата с активен въглен, значи при мен в момента е запушен отначало с тиксо, сега по друг начин да не влиза в колектора, пробвай забиването при мен изчезна от тогава.
За оборотите е възможно и да не са ти почистили добре стъпковото моторче, най - добре го свали и си го почисти сам, но не само с накисване в корселин, а и с нещо (аз ползвах клечки за уши) да доичистиш вътре мизерията която се е полепила. Става въпрос за нещото с пружинката, самото моторче няма как да се отвори.
Дано да сме ти помогнали с колегите!

1. В ляво е тъбичка към MAP сензора, ако ти е гърмяла е възможно да се е откачила, тогава оборотите на бензин много странно играят.
2.В дясно е маркуч които идва от с-мата за доизгаряне на бензиновите пари, единия от резервоара другия е от с-мата с активен въглен, значи при мен в момента е запушен отначало с тиксо, сега по друг начин да не влиза в колектора, пробвай забиването при мен изчезна от тогава.
За оборотите е възможно и да не са ти почистили добре стъпковото моторче, най - добре го свали и си го почисти сам, но не само с накисване в корселин, а и с нещо (аз ползвах клечки за уши) да доичистиш вътре мизерията която се е полепила. Става въпрос за нещото с пружинката, самото моторче няма как да се отвори.
Дано да сме ти помогнали с колегите!
-
- потребител
- Мнения: 10
- Регистриран: 06 фев 2007, 14:21
- Модел на автомобила: Escort 1.6 EFi
- Status: Извън линия
RE:
Става въпрос изцяло за проблеми на бензин. Реших да я покарам 2-3000 км. да влезе малко в режим. Мотора е същия като на снимката, само трябва да потърся явно MAP-а защото гърмя няколко пъти на газ преди 2-3 месеца .. както казвате да не се е разкачил и той.
А относно акумулатора - сега отивам да го разкачам. Питах ги Дунев-ците - казаха ми че на комп-а му трябвал около 1 мин да се нулира - дали е така не ми е ясно (сега ще го оставя поне 10 тина). После ще пиша резултатите какви са.
Тази тръбичка от снимката - тя горната или долната е? - като че ли имаше 2 една над друга.
А относно акумулатора - сега отивам да го разкачам. Питах ги Дунев-ците - казаха ми че на комп-а му трябвал около 1 мин да се нулира - дали е така не ми е ясно (сега ще го оставя поне 10 тина). После ще пиша резултатите какви са.
Тази тръбичка от снимката - тя горната или долната е? - като че ли имаше 2 една над друга.
-
- потребител
- Мнения: 607
- Регистриран: 15 ное 2006, 10:56
- Модел на автомобила: Сеат Леон 2002 1.6, 16v 77kw/105 к.с.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Първо пробвай с чистене на моторчето и смяна на бензиностацията.
При мен не помогна и затова съм прибягнал до запушването - иначе е горното и на него пише ECO другото е за вакума. Неказвам че е решение аз карам от две седмици така около 700 км. основно на газ, на бензин малко около 10-на км. засега е добре. Може аз да имам проблем с МАР и като се запушва да намалява налягането, незнам важното е че върви и работи по-равномерно
.
При мен не помогна и затова съм прибягнал до запушването - иначе е горното и на него пише ECO другото е за вакума. Неказвам че е решение аз карам от две седмици така около 700 км. основно на газ, на бензин малко около 10-на км. засега е добре. Може аз да имам проблем с МАР и като се запушва да намалява налягането, незнам важното е че върви и работи по-равномерно

-
- потребител
- Мнения: 10
- Регистриран: 06 фев 2007, 14:21
- Модел на автомобила: Escort 1.6 EFi
- Status: Извън линия
RE
Тъкмо откачих акумулатора .. няколко неща ми направиха впечатление:
Пращам 2 снимки (по детайлни - ако някой има нужда да ги ползва)
1. тръбичката от карбоновия филтър (черно цилиндърче пише CARB и е отляво на EFi-то) отива към 1 датчкик с букса. Какво е това? Тръбата не беше вкарана добре до край. Това го отстраних.
2. долната тръбичка от EFi-то (те са 2 една над друга в дясно от него) си влиза и излиза свободно .. клати се дори
Как се оправя това чудо? разглобява ли се? може ли да се издърпа? - има 1 гумено уплътнение между алуминия и тръбата, което май е за смяна.
3. Точно под 2те тръбички отдясно на EFi има 1 датчик бял, от който излизат 2 жички - а това какво е?
Хайде отивам да закачам акумулатора да видим какво ще стане. Стискайте палци !
Пращам 2 снимки (по детайлни - ако някой има нужда да ги ползва)
1. тръбичката от карбоновия филтър (черно цилиндърче пише CARB и е отляво на EFi-то) отива към 1 датчкик с букса. Какво е това? Тръбата не беше вкарана добре до край. Това го отстраних.
2. долната тръбичка от EFi-то (те са 2 една над друга в дясно от него) си влиза и излиза свободно .. клати се дори

3. Точно под 2те тръбички отдясно на EFi има 1 датчик бял, от който излизат 2 жички - а това какво е?
Хайде отивам да закачам акумулатора да видим какво ще стане. Стискайте палци !
-
- потребител
- Мнения: 607
- Регистриран: 15 ное 2006, 10:56
- Модел на автомобила: Сеат Леон 2002 1.6, 16v 77kw/105 к.с.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
1.Това ти е МАР сензора, по тъбичката минава въздух.
2.Тръбата идва от вакум помпата или незнам как се нарича, то създава вакума които се мери от МАР, и при мен се клати, но пък си влиза добре и не изпуска, дръпни го и ще видиш да ли е добър маркуча.
3.Термодатчик за мерене на температурата на въздуха в колекторите или "Intake air temperature sensor" http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?t=4768" onclick="window.open(this.href);return false;,
може да го отвъртиш и да го почистиш, но едва ли е от него, ако изключиш буксата колата работи много добре на бензин (пробвал съм), но разхода незнам как ще е, сигурно висок.
2.Тръбата идва от вакум помпата или незнам как се нарича, то създава вакума които се мери от МАР, и при мен се клати, но пък си влиза добре и не изпуска, дръпни го и ще видиш да ли е добър маркуча.
3.Термодатчик за мерене на температурата на въздуха в колекторите или "Intake air temperature sensor" http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?t=4768" onclick="window.open(this.href);return false;,
може да го отвъртиш и да го почистиш, но едва ли е от него, ако изключиш буксата колата работи много добре на бензин (пробвал съм), но разхода незнам как ще е, сигурно висок.
-
- потребител
- Мнения: 10
- Регистриран: 06 фев 2007, 14:21
- Модел на автомобила: Escort 1.6 EFi
- Status: Извън линия
RE:
Колеги, ето и резултатите след ресет на компютъра и гореописаните съвети:
1. Натиках силно тази долната тръбичка отдясно на EFi-то - чудя се как не пада .. има голям луфт (явно трябва да я залепя със силикон)
2. Както споменах по-горе наместих маркуча от карб. филтър към MAP-а (отляво на EFi-то) не беше добре поставен от страна на MAP-a.
3. Запалих колата ... уви - 1500 оборота и не мърда
4. Зарязах я така да загрее за 15-тина мин. ... връщам се .. радост за ушите - оборотите са паднали на 1000 - заковала ги и не мърда (като че ли са все още високи)
5. 3-4 мин. я държах на 1200 - 2000 об. (плуват малко .. не мога да ги закова постоянно на 1200)
6. Без да гася минах 10-тина км.
РЕЗУЛТАТА: Плуването изчезна - дано да е за постоянно
. Колата си влиза в 1400-1500 об/мин в движение изключена от скорост (както си беше преди), пада си на 1000 оборота в спряло положение, има мощност не прекъсва. Само и единствено останаха високите обороти на място - 1000 об. Дано да се оправи след като залепя и тръбата със силикон.
Благодаря на всички за отзива 
1. Натиках силно тази долната тръбичка отдясно на EFi-то - чудя се как не пада .. има голям луфт (явно трябва да я залепя със силикон)
2. Както споменах по-горе наместих маркуча от карб. филтър към MAP-а (отляво на EFi-то) не беше добре поставен от страна на MAP-a.
3. Запалих колата ... уви - 1500 оборота и не мърда

4. Зарязах я така да загрее за 15-тина мин. ... връщам се .. радост за ушите - оборотите са паднали на 1000 - заковала ги и не мърда (като че ли са все още високи)
5. 3-4 мин. я държах на 1200 - 2000 об. (плуват малко .. не мога да ги закова постоянно на 1200)
6. Без да гася минах 10-тина км.
РЕЗУЛТАТА: Плуването изчезна - дано да е за постоянно



- mrdds
- потребител
- Мнения: 3127
- Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
- Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
колега,в процеса на работа на двигателя(след 3-4 паления ще се нормализират нещата,поне при мен е така)Не се тревожи от оборотите,1000об.мисля,че не са високи.Все пак има един винт отляво/долу на Ефито който служи за ръчна регулировка на оборотите.Но по добре не го пипай,според мен нещата са в границите на нормалното.
-
- потребител
- Мнения: 10
- Регистриран: 06 фев 2007, 14:21
- Модел на автомобила: Escort 1.6 EFi
- Status: Извън линия
RE: vladdko
mrdds,
този болт за регулиране долу в ляво на EFi-то беше в средно положение. В сервиза на Дунев го затегнаха, мисля че в крайно положение. Дали има някоя тема тук за регулиране на това нещо да го погледна и как се казва самото устройство?
vladdko,
Така я взех с газовата. Изпарителя е Lovato .. не зная точно какъв модел е, затова ти пращам снимка.
Изпращам и още 1 снимка, на която съм отбелязал с червено едно от маркучетата, което е затапено. Има пластмасова тапа и въздух от там не тегли въобще. Чудно ми е дали това е най-оптималния вариант?!
този болт за регулиране долу в ляво на EFi-то беше в средно положение. В сервиза на Дунев го затегнаха, мисля че в крайно положение. Дали има някоя тема тук за регулиране на това нещо да го погледна и как се казва самото устройство?
vladdko,
Така я взех с газовата. Изпарителя е Lovato .. не зная точно какъв модел е, затова ти пращам снимка.
Изпращам и още 1 снимка, на която съм отбелязал с червено едно от маркучетата, което е затапено. Има пластмасова тапа и въздух от там не тегли въобще. Чудно ми е дали това е най-оптималния вариант?!
-
- потребител
- Мнения: 607
- Регистриран: 15 ное 2006, 10:56
- Модел на автомобила: Сеат Леон 2002 1.6, 16v 77kw/105 к.с.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Точно затова ти го написах, и при мен е запушено, май това е варианта исках да видя и друг монтаж на газова при други газаджии.
Радвам се че си оправил нещата, при мен е точно обратното когато загрее са ниски оборотите на бензин (ако бяха хиляда щях да се радвам)
.
Този снимка е от тема във форума, ще я намеря и ще ти я пусна!
Тук е писано за него http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... hlight=map" onclick="window.open(this.href);return false;
Радвам се че си оправил нещата, при мен е точно обратното когато загрее са ниски оборотите на бензин (ако бяха хиляда щях да се радвам)

Този снимка е от тема във форума, ще я намеря и ще ти я пусна!
Тук е писано за него http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... hlight=map" onclick="window.open(this.href);return false;
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта