Омасляване на маркучите около турбото.
-
- потребител
- Мнения: 5
- Регистриран: 28 мар 2020, 20:04
- Модел на автомобила: Ford Fokus c max 1.6 tdci 80 kw
- Местоположение: България
- Status: Извън линия
Омасляване на маркучите около турбото.
Здравейте,за първи път пиша във форума,въпреки че го чета от около година.От тогава съм горд собственик на Форд фокус ц макс 1.6 тдци.Колата много ми допада.За навъртяни вече 15 х км. след първоначално обслужване и ревизиране на турбината,проблеми няма.Забелязвам обаче омасляване на тръбата след кулера,пластмасовата.Смених я с нова,понеже старата беше нацепена, сега омаслява около снадките и.Преди турбото също омаслява около маркуча за маслените пари.Всичко е затегнато докрай,но не мога да го спра.Та въпроса ми е нормално ли е това за кола над 200 хил.км или нещо с маслените пари не е на ред.Да допълня,че масло не харчи.До първата ми смяна за 10 хил. съм долял 100-200 гр.,маслото е 5-30.
- dmastard
- потребител
- Мнения: 239
- Регистриран: 10 апр 2014, 01:11
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 tdci '06
- Status: Извън линия
Re: Омасляване на маркучите около турбото.
Здравей колега,
Има една мембрана на картерната вентилация (PCV membrane и викат) която след 100 хиляди километра (горе-долу) се втвърдява, пробива и започва да пропуска масло по турбо пътищата.
Официално - тая мембрана е част от платмасовия капак на клапаните и струва към 140 лв в магазина (целия капак).
Неофициално - в един руски сайт продават само мебраната, струва към 35 лв, обаче да я смениш без да строшиш щипките си е голямо предизвикателство. Аз избрах този вариант, една от щипките поддаде, но съм доволен.
Маслото по турбо пътищата намаля.
Поздрави
Има една мембрана на картерната вентилация (PCV membrane и викат) която след 100 хиляди километра (горе-долу) се втвърдява, пробива и започва да пропуска масло по турбо пътищата.
Официално - тая мембрана е част от платмасовия капак на клапаните и струва към 140 лв в магазина (целия капак).
Неофициално - в един руски сайт продават само мебраната, струва към 35 лв, обаче да я смениш без да строшиш щипките си е голямо предизвикателство. Аз избрах този вариант, една от щипките поддаде, но съм доволен.
Маслото по турбо пътищата намаля.
Поздрави
- Ozzie
- потребител
- Мнения: 1184
- Регистриран: 06 май 2016, 21:28
- Модел на автомобила: Focus Turnier MkIII facelift 1,6 TDCi 85 kW / EZ 02/15
Ex:Ford Focus C-Max 1,6 TDCi - 80 kW - Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Омасляване на маркучите около турбото.
Въпросната мембрана я има и в dbk-dimitrov, само че на цена от 45 лв.
http://www.dbk-dimitrov.com/dbk-dimitro ... me=&page=7
Като се постопли малко (да омекне пластмасата), мисля да рискувам с капачката на моята.
http://www.dbk-dimitrov.com/dbk-dimitro ... me=&page=7
Като се постопли малко (да омекне пластмасата), мисля да рискувам с капачката на моята.

По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
-
- потребител
- Мнения: 5
- Регистриран: 28 мар 2020, 20:04
- Модел на автомобила: Ford Fokus c max 1.6 tdci 80 kw
- Местоположение: България
- Status: Извън линия
Re: Омасляване на маркучите около турбото.
Здравейте колеги.Вдигнах капака за да проверя за въпросната мембрана.Пробвах леко с отверка една от щипките на капачката и
поддаде,спука се.Явно ще мина на варианта с целия капак,че риска да счупя всички щипки е голям .Благодаря ви за насоките.

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта