Fiesta 1.25 водата завира
- Adobe
- потребител
- Мнения: 34
- Регистриран: 08 окт 2006, 19:14
- Модел на автомобила: Fiesta zetec 1.25 petrol / 2002
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Fiesta 1.25 водата завира
Здравейте колеги , не намерих отговор и за това пускам нова тема:
Преди няколко дни в жегите карайки на климатик водата в казанчето завря, изхвъли капачката и всичко изтече, долях антифриз и продължих до вкъщи 3-4кл. без климатик.На следващият ден същата работа по същия начин, обаче ми направи впечътление че водата в казанче мирише много на кисело мляко което е супер странно поне за мен.
Колата е на газ и до сега не съм имал подобен проблем, днес я карах без да пускам климатика и след като се прибрах и дигнах капака водата чувам как пак ври в казанчето, искам да попитам къде се намира датчика на перката на радиатора щот не чувам да се вклюва но стрнното е, че показанията на стрелаката вътре на таблото са си в норма 80-90°.
Проверих маслото си е ок в норма е няма бели пушеци от ауспуха... маркучите са топли и двата от и към радиатура...ако някой може да помогне благодаря предварително.
Fiesta 1.25 zetec / 2002година
Преди няколко дни в жегите карайки на климатик водата в казанчето завря, изхвъли капачката и всичко изтече, долях антифриз и продължих до вкъщи 3-4кл. без климатик.На следващият ден същата работа по същия начин, обаче ми направи впечътление че водата в казанче мирише много на кисело мляко което е супер странно поне за мен.
Колата е на газ и до сега не съм имал подобен проблем, днес я карах без да пускам климатика и след като се прибрах и дигнах капака водата чувам как пак ври в казанчето, искам да попитам къде се намира датчика на перката на радиатора щот не чувам да се вклюва но стрнното е, че показанията на стрелаката вътре на таблото са си в норма 80-90°.
Проверих маслото си е ок в норма е няма бели пушеци от ауспуха... маркучите са топли и двата от и към радиатура...ако някой може да помогне благодаря предварително.
Fiesta 1.25 zetec / 2002година
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Fiesta 1.25 водата завира
При положение, че стрелката показва нормално и вентилатора не се включва а системата ври, най-вероятната причина е повредена капачка на разширителния съд, не се създава налягане. А като включиш климатика вентилатора тръгва ли?
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- Adobe
- потребител
- Мнения: 34
- Регистриран: 08 окт 2006, 19:14
- Модел на автомобила: Fiesta zetec 1.25 petrol / 2002
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Fiesta 1.25 водата завира
Здравейте колега но вентилатора не се включва и на климатик.
Пробвах днес на място да работи колата като оставих капачката отворена, загря водата в казанчето почна да е се надига и да прелива затворих разбира се но перката пак не се включи а вътре на таблото темп си показва ок.
Има ли вероятност да е проблем с термостата знам ли?
Благодаря за помоща също така.
Пробвах днес на място да работи колата като оставих капачката отворена, загря водата в казанчето почна да е се надига и да прелива затворих разбира се но перката пак не се включи а вътре на таблото темп си показва ок.
Има ли вероятност да е проблем с термостата знам ли?
Благодаря за помоща също така.
- Adobe
- потребител
- Мнения: 34
- Регистриран: 08 окт 2006, 19:14
- Модел на автомобила: Fiesta zetec 1.25 petrol / 2002
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Fiesta 1.25 водата завира
Здравейте отново
днес тествах климатика когато работи перката на вентилатора също върти демек сме ок ?
Почистих междувременно капачката малко с WD40 да видим дали, ще да има ефект а може ли ми обясниш какъв е принципа на клапана който е в капачката.Принципно не е ли това идеята когато има голямо налягане да не гръмне казанчето а да изхвърли капачката?
Благодаря отново.
днес тествах климатика когато работи перката на вентилатора също върти демек сме ок ?
Почистих междувременно капачката малко с WD40 да видим дали, ще да има ефект а може ли ми обясниш какъв е принципа на клапана който е в капачката.Принципно не е ли това идеята когато има голямо налягане да не гръмне казанчето а да изхвърли капачката?
Благодаря отново.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Fiesta 1.25 водата завира
Клапана на капачката действа като при тенджерата под налягане предпазва от свръхналягане, но поддържа по-високо налягане от атмосферното за да се повиши точката на завиране на течността. Вентилатора включва в диапазона 102-104оС, Водата на 200м надморско равнище завира на 95-97оС в зависимост от примесите в нея а антифриза при по-ниско. Ако капачката работи правилно антифриза завира над 120оС, ако обаче клапана не осигурява налягане, течността завира преди да се включи вентилатора.
Това което казваш за вентилатора, че веднъж включва а веднъж не, ме навежда на мисълта, че мотора е със износени втулки и четки, понякога запъва и тогава в градски условия може да кипне.
Това което казваш за вентилатора, че веднъж включва а веднъж не, ме навежда на мисълта, че мотора е със износени втулки и четки, понякога запъва и тогава в градски условия може да кипне.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- Adobe
- потребител
- Мнения: 34
- Регистриран: 08 окт 2006, 19:14
- Модел на автомобила: Fiesta zetec 1.25 petrol / 2002
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Fiesta 1.25 водата завира
Разбирам за капачката каква е идеята, а иначе не съм сигурен дали на работещ климатик вентилатора не работи всеки път, ще направя още няколко теста.
Ще търся като за начало да си взема нова капачка да видим дали, ще има разлика.
Не разбрах само вариянт с развалил се термусат няма така ли?
Благодаря.
Ще търся като за начало да си взема нова капачка да видим дали, ще има разлика.
Не разбрах само вариянт с развалил се термусат няма така ли?
Благодаря.
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Fiesta 1.25 водата завира
Пусни му директно ток на този вентилатор, и виж винаги ли тръгва.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- Adobe
- потребител
- Мнения: 34
- Регистриран: 08 окт 2006, 19:14
- Модел на автомобила: Fiesta zetec 1.25 petrol / 2002
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Fiesta 1.25 водата завира
Тръгва да тествах го няколко пъти и съм сигурем че си работи нормално.
И на климат си се вкючва секи път ит ова тествах няколко пъти.
Може ли капачката да е запекла, има предвид клапана шот след като го измих с wd мисля, че има промяна .
Благодаря на отзовалите се.
И на климат си се вкючва секи път ит ова тествах няколко пъти.
Може ли капачката да е запекла, има предвид клапана шот след като го измих с wd мисля, че има промяна .
Благодаря на отзовалите се.
- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Fiesta 1.25 водата завира
Това с капачката и WD40 е кавър версия на решения от времена, когато масовата кола по пътищата беше Москвич 2140Д , а за Жигула се чакаше по 5-6 години ако не си член на партията.
Капачката ти е пластмасова и единственото метално нещо в нея е една пружина. Всичко друго е пластмаса. Въпрос с корозирали части вътре, които да имат нужда от раздвижване реално не стои на никоя кола, която се кара с антифриз. При Москвичите си беше фактор, защото доста хора ги караха с вода. Старите капачки бяха метални, затворени в месингов корпус.Там това с WD-то имаше смисъл....но тогава пък нямаше WD...
Вземи си нова капачка и не се занимавай с глупости. 10-те лева които струва, вече си ги загубил в нерви и писане по форуми.
Капачката ти е пластмасова и единственото метално нещо в нея е една пружина. Всичко друго е пластмаса. Въпрос с корозирали части вътре, които да имат нужда от раздвижване реално не стои на никоя кола, която се кара с антифриз. При Москвичите си беше фактор, защото доста хора ги караха с вода. Старите капачки бяха метални, затворени в месингов корпус.Там това с WD-то имаше смисъл....но тогава пък нямаше WD...
Вземи си нова капачка и не се занимавай с глупости. 10-те лева които струва, вече си ги загубил в нерви и писане по форуми.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- Adobe
- потребител
- Мнения: 34
- Регистриран: 08 окт 2006, 19:14
- Модел на автомобила: Fiesta zetec 1.25 petrol / 2002
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Fiesta 1.25 водата завира
Така е колега прав си за москивча
а иначе въобще не се циганя за 10-20лв просто се чудя дали е WD-то е помогнало или е просто съвпадения.
Благодаря отново.

Благодаря отново.
- ivchotr
- потребител
- Мнения: 929
- Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Fiesta 1.25 водата завира
Помогнало е ВД-то, ама не се знае до кога ще помага. А иначе, газ за горене имаше и по времето, когато най-масовите коли в БГ бяха Москвичите и Жигулите. Нейната основна съставка е керосинът, който е основната съставка и на ВД-то.
Знам всички вицове за Форд 

-
- потребител
- Мнения: 59
- Регистриран: 09 апр 2017, 22:35
- Местоположение: Първомайци
- Status: Извън линия
Re: Fiesta 1.25 водата завира
Според мен ако имаш скъсана мембрана на изпарителя/на газта/ е възможно да надува в казанчето....
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта