Проблем с тихите обороти нa Орион

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
milenskior
потребител
потребител
Мнения: 91
Регистриран: 21 ное 2006, 10:45
Модел на автомобила: Orion 1,6 Ghia 91
Местоположение: Оряхово
Контакти:
Status: Извън линия

Проблем с тихите обороти нa Орион

Мнение от milenskior » 21 ное 2006, 10:58

Здравейте на всички!
От 3 години карам Форд, но едва сега влизам в този форум.
А сега да започвам с въпросите:
Значи форда ми е Орион 91 година 1,6 л. карбуратор(Вебер), на който има едно моторче(предполагам стъпково) което определя тихите обороти. Та въпросния Форд така и не разбрах колко киловата е на едно место пише 65, на друго 66. Но това не е толкова от значение за мен.
От 2 години карам на газ и още от началото си имах проблем при каране с обороти на 2000 и изключване от скорост двигателя веднага гасне, но с това се примирих и му свикнах. Обаче от около месец колата се побърка нещо. Както си работи на тихи и изведнъж се форсирва сама като вдига около 2100-2200 оборота и така си ги държи докато не подам газ няколко пъти и спадат. Това нещо го прави и повреме на движение когато карам с малко или почти без газ.
Понякога пък тихите обороти са около 450 и двигателя се тресе целия.
Значи тези проблеми ги има и на бензин.
Ако можете да ми кажете къде да търся проблема. Според мен трябва да има някакъв датчик, който следи за оборотите на двигателя, но незнам къде е.
И още един проблем:
Преди около 2 години като минах през една доста голяма локва и оборотомера ми откачи. Започна да показва повече, особено като вкл. ел консуматор. Примерно карам с 3000 оборота и вкл. фаровете и оборотите скачат на 4000-4500, като стрелката блуждае. Ако не включвам някакви консуматори и тръгна на дълъг път от началото показва повече, но след около час каране започва да показва верно.
За този проблем си мисля че нещо от генератора идва, но незнам оборотомера от къде взима сигнал.
Ами засега това са ми въпросите, но сигурно ще има и още.

Потребителски аватар
CEC0087
Потребител
Потребител
Мнения: 660
Регистриран: 14 юли 2006, 21:44
Модел на автомобила: Ford Focus mk2 06
Ford Orion 1.4 92
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от CEC0087 » 21 ное 2006, 16:49

И аз имах такав проблем точно както го описваш аз го реших по следния начин: Смениха ми свещите и ми възтановиха на TPS a кабелите защото се бяха слепили и ся го нямам този проблем.

milenskior
потребител
потребител
Мнения: 91
Регистриран: 21 ное 2006, 10:45
Модел на автомобила: Orion 1,6 Ghia 91
Местоположение: Оряхово
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от milenskior » 21 ное 2006, 16:52

А каво е TPS и къде се намира?

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 21 ное 2006, 17:43

milenskior написа:А каво е TPS и къде се намира?
Eeeeeeeee - ма вие искате всичко на готово - поразтърсете се малко. Тая търсачка във форума не е само за красота!


Основни възли и детайли
:arrow: TPS/THROTTLE POSITION SENSOR/Потенциометър дроселова клапа

:twisted:

milenskior
потребител
потребител
Мнения: 91
Регистриран: 21 ное 2006, 10:45
Модел на автомобила: Orion 1,6 Ghia 91
Местоположение: Оряхово
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от milenskior » 21 ное 2006, 18:28

Brock написа:
milenskior написа:А каво е TPS и къде се намира?
Eeeeeeeee - ма вие искате всичко на готово - поразтърсете се малко. Тая търсачка във форума не е само за красота!


Основни възли и детайли
:arrow: TPS/THROTTLE POSITION SENSOR/Потенциометър дроселова клапа

:twisted:
Клега благодаря за точния отговор и се извинявам че не съм се разтърсил преди това.
След като изчетох темите за TPS датчика не ми стана все още напълно ясно при моя случай, тъй като съм с карбуратор, а не моноинжекция и моторчето натиска на вилката на самата дроселова клапа за да поддържа тихите как точно влияе TPS датчика и наистина ли може да е проблема в него?
А нещо по втория проблем някой няма ли да сподели.

Потребителски аватар
CEC0087
Потребител
Потребител
Мнения: 660
Регистриран: 14 юли 2006, 21:44
Модел на автомобила: Ford Focus mk2 06
Ford Orion 1.4 92
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от CEC0087 » 21 ное 2006, 18:49

незнам даже дали имаш такова чудо изобщо но на мен ми се оправи от тва :D :D :D :D

milenskior
потребител
потребител
Мнения: 91
Регистриран: 21 ное 2006, 10:45
Модел на автомобила: Orion 1,6 Ghia 91
Местоположение: Оряхово
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от milenskior » 21 ное 2006, 20:34

CEC0087 написа:незнам даже дали имаш такова чудо изобщо но на мен ми се оправи от тва :D :D :D :D
Определено имам защото съм свалял много пъти карбуратора. Дори се опитах да излъжа електрониката, като изключих буксата на моторчето когато колата работеше на тихи, но обаче след това при подаване на газ кихане, паткане и изобщо неможеше да се форсира, та затова си върнах буксата и сега съм направил едно друго приспособление. Сложих една ламаринка с болтче, което опира във вилката(като на обикновен карбуратор) та поне да нямам проблем с тихите, но пък така не ми се затваря дроселовата клапа когато спускам на скорост.

Потребителски аватар
disc
потребител
потребител
Мнения: 594
Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от disc » 22 ное 2006, 00:08

Я го издокарай този карбуратор на една (или още по-добре на няколко) снимка, за да видим какво точно имаш предвид. Не, че не ти вярваме, но така ще е по-нагледно.
Of all the things I've lost
I miss my mind the most

milenskior
потребител
потребител
Мнения: 91
Регистриран: 21 ное 2006, 10:45
Модел на автомобила: Orion 1,6 Ghia 91
Местоположение: Оряхово
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от milenskior » 22 ное 2006, 07:46

disc написа:Я го издокарай този карбуратор на една (или още по-добре на няколко) снимка, за да видим какво точно имаш предвид. Не, че не ти вярваме, но така ще е по-нагледно.
Ок довечера ще го снимам и ще пусна снимките!

Потребителски аватар
lessy
потребител
потребител
Мнения: 11
Регистриран: 22 ное 2006, 14:28
Модел на автомобила: Fорд мондео- 2002
DuratekHE 2,0 L 16V 107kw Ghia
Ford Escord 1,3 i 1993
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от lessy » 22 ное 2006, 14:55

Привет на компанията,
аз също имам този проблем с тихите обороти - когато изчаквам на светофар изведнъж колата се форсира и оборотите много бавно спадат. Но този проблем се появява когато дълго карам колата само на газ. Когато купя добавка за почистване на инжекциона и карам 2-3 дена само на бензин проблема се оправя от самосебеси. Може би се запушва нещо по инжекциона- не зная. Но се страхувам че това е временно т.е. като се скапят оборотите повече няма да се оправят без сериозна намеса.

Потребителски аватар
Kocko
потребител
потребител
Мнения: 725
Регистриран: 01 дек 2005, 23:28
Модел на автомобила: Ford Orion MK5
Mercedes CLK W209
Seat Ibiza J
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Kocko » 22 ное 2006, 16:16

Абсолютно същия мотор като моя си. След като имах и аз пластинка, която да ограничава хода на клапата и подобни кpeтенични нововъведения се оказаха 2 супер елементарни неща.

1. Спукани вакуумни приводи 2 намират се под въздушния филтър (закачат се за него) Повечето хора, които свалят филтърната кутия успяват да ги счупят за 2 секунди. Купих си от Мото Пфое.
2. Вакумен привод към компютъра, има една малка сладка тръбичка която се закача за компа. Намира се зад фара от шофьорската страна.


Затова си провери всички вакуумни съединения и тогава ги мисли. Намират се из Мото Пфое за смешни пари!
Изображение Изображение

milenskior
потребител
потребител
Мнения: 91
Регистриран: 21 ное 2006, 10:45
Модел на автомобила: Orion 1,6 Ghia 91
Местоположение: Оряхово
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от milenskior » 22 ное 2006, 16:23

Kocko написа:Абсолютно същия мотор като моя си. След като имах и аз пластинка, която да ограничава хода на клапата и подобни *ЦЕНЗУРИРАНО* нововъведения се оказаха 2 супер елементарни неща.

1. Спукани вакуумни приводи 2 намират се под въздушния филтър (закачат се за него) Повечето хора, които свалят филтърната кутия успяват да ги счупят за 2 секунди. Купих си от Мото Пфое.
2. Вакумен привод към компютъра, има една малка сладка тръбичка която се закача за компа. Намира се зад фара от шофьорската страна.


Затова си провери всички вакуумни съединения и тогава ги мисли. Намират се из Мото Пфое за смешни пари!
Тези приводи ги знам и единия наистина е счупен но той управлява калпата която определя от къде да смуче въздух(топъл или студен) а за газ е противопокозно да се засмуква топъл въздух, затова съм оставил клапата да смуче студен. Другият мъркуч, който отива в компютъра също го знам, но него ако го откача колата започва да работи нестабилно на тихи обороти, но все пак ще взема да го проверя, защото отдавна не съм ко откачал за да видя пеомяната в двигателя.
има и един датчик във филтъра в който влиза букса и незнам какъв е. Неможе да е МAF сензор защото не съм с инжекция, та ако знаеш какъв е и за какво служи ще съм ти благодарен да ми обясниш.
От всичкото ми ровене из мануали никъде не намерих такъв карбуратор като моя и вече си мисля, че това е някакъв странен хибрид.

Потребителски аватар
Kocko
потребител
потребител
Мнения: 725
Регистриран: 01 дек 2005, 23:28
Модел на автомобила: Ford Orion MK5
Mercedes CLK W209
Seat Ibiza J
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Kocko » 22 ное 2006, 17:08

Двигателя по памет се слага на старото купе. Екстрите ти предполагам са ел стъкла, хидравлика, централно заключване и седалки с амортисьор (нагоре надолу). Имам го този куплунг и аз, мисля че той отваряше клапата на филтъра отпред. Но го казвам без да съм убеден. И аз съм на газ и работи идеално след като оправих вакуумите. На моменти губя леко обороти, защото единия привод от тези двата го нямаше в Пфое, в момента е с маркуч от медицинска система и е с различно сечение, предполагам от това е. Добре че ме подсети да го потърся пак при тях.

А иначе след като оправих всички вакууми двигателя почна да мърка. (естествено други грижи се появиха, Форд е все пак, няма скучаене при него)

Мисля че веднъж бях сменял някакви гарнитура на карбуратора, но тя няма никаква връзка с проблема ти. Недей така че на газ е противопоказно. Съгласен съм че има резон в думите ти, но го объркваш тотално по този начин и резултата го виждаш.

Аз доста време карах с откачено маркуче от компютъра и изобщо не работеше добре. Докато са ми слагали газова са го бутнали, не видели къде влиза, и ха честито. Един ден не издържах, много ми харесваше свистящия звук, ама... с едно фенерче и половин час дупене го намерих и се родих направо.

Колкото до документация за този карб. мисля че имам няколко файла на другия лаптоп, ще погледна и ако са там, ще ти ги пусна да ги прегледаме.

П.П. Ако си 100% убеден че не е от това, ще звънна на един приятел дал той ще се сети от какво друго може да е, защото с него я мъчихме.
И съм много щастлив че има някой със същата кола като моята тук. Мислех че съм останал сам :)
Изображение Изображение

milenskior
потребител
потребител
Мнения: 91
Регистриран: 21 ное 2006, 10:45
Модел на автомобила: Orion 1,6 Ghia 91
Местоположение: Оряхово
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от milenskior » 22 ное 2006, 18:50

Kocko написа:Двигателя по памет се слага на старото купе. Екстрите ти предполагам са ел стъкла, хидравлика, централно заключване и седалки с амортисьор (нагоре надолу). Имам го този куплунг и аз, мисля че той отваряше клапата на филтъра отпред. Но го казвам без да съм убеден. И аз съм на газ и работи идеално след като оправих вакуумите. На моменти губя леко обороти, защото единия привод от тези двата го нямаше в Пфое, в момента е с маркуч от медицинска система и е с различно сечение, предполагам от това е. Добре че ме подсети да го потърся пак при тях.

А иначе след като оправих всички вакууми двигателя почна да мърка. (естествено други грижи се появиха, Форд е все пак, няма скучаене при него)

Мисля че веднъж бях сменял някакви гарнитура на карбуратора, но тя няма никаква връзка с проблема ти. Недей така че на газ е противопоказно. Съгласен съм че има резон в думите ти, но го объркваш тотално по този начин и резултата го виждаш.

Аз доста време карах с откачено маркуче от компютъра и изобщо не работеше добре. Докато са ми слагали газова са го бутнали, не видели къде влиза, и ха честито. Един ден не издържах, много ми харесваше свистящия звук, ама... с едно фенерче и половин час дупене го намерих и се родих направо.

Колкото до документация за този карб. мисля че имам няколко файла на другия лаптоп, ще погледна и ако са там, ще ти ги пусна да ги прегледаме.

П.П. Ако си 100% убеден че не е от това, ще звънна на един приятел дал той ще се сети от какво друго може да е, защото с него я мъчихме.
И съм много щастлив че има някой със същата кола като моята тук. Мислех че съм останал сам :)
Да екстрите са ел. стъкла, централно, плюш, хидравлика, чупещт волан, клима.... Сега ходих та свалях филтъра да снимам карбуратора и прегледах тези вакуми. Двете маркучета дето влизат във филтъра се управляват от биметална пластина, а вакума за копютъра е от друго маркуче. И аз едното съм сменил с такова от система, но това според мен няма значение, защото тези двете само отварят клапата топъл въздух.
Направих няколко снимки и сега ги ъплоудвам и след малко ще ги пусна.

milenskior
потребител
потребител
Мнения: 91
Регистриран: 21 ное 2006, 10:45
Модел на автомобила: Orion 1,6 Ghia 91
Местоположение: Оряхово
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от milenskior » 22 ное 2006, 19:12

Ето и снимките на карбуратора:
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

milenskior
потребител
потребител
Мнения: 91
Регистриран: 21 ное 2006, 10:45
Модел на автомобила: Orion 1,6 Ghia 91
Местоположение: Оряхово
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от milenskior » 22 ное 2006, 19:18

Така като снимах и се сетих и за още въпроси които ме вълнуват, а именно: какъв е този датчик, който съм оградил с червено. Намира се във филтъра и влизат 2 кабела в него
Изображение

И какъв е този датчик, който стои захванат за ламарината след радиатора:
Изображение

Потребителски аватар
Kocko
потребител
потребител
Мнения: 725
Регистриран: 01 дек 2005, 23:28
Модел на автомобила: Ford Orion MK5
Mercedes CLK W209
Seat Ibiza J
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Kocko » 23 ное 2006, 01:52

Oбграденото е датчик за температурата на входящия въздух. Втората снимка е пак някакъв термодатчик, ама като го гледам, никога не съм виждал такъв. Имайки предвид че единствената ни разлика в колите е климатика, ще е нещо свързано с него. Затова моля колегите с опит в климатичната техника да си кажат мнението :)

Колкото до снимките на карба, аз си държа на мнението за вакуум маркучите, но се сещам че голямо чистене си чистих на буксата на това моторче, което е с черно гумено покритие, докато почне да звучи равномерно, като загася двигателя.

А иначе намерих един файл за този карбуратор из компютъра си, затова ако искаш пусни ми мейла си на ЛС, аз ще ти го пратя да го прегледаш, в .pdf формат е!
Изображение Изображение

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 24 ное 2006, 09:24

На първата снимка, наистина е датчик за температурата на входящия въздух.
На втората, мисля, че ти е съпротивлението за бавната скорост /първа/ на вентилатора на радиатора.

:twisted:

milenskior
потребител
потребител
Мнения: 91
Регистриран: 21 ное 2006, 10:45
Модел на автомобила: Orion 1,6 Ghia 91
Местоположение: Оряхово
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от milenskior » 24 ное 2006, 12:35

А някой нещо да каже по проблема с оборотите, защото според мен неможе да е от вакума, защото маркучето което отива в компютъра е здраво и вакума си го има, а другият вакум само управлява клапата на филтъра.

Потребителски аватар
Kocko
потребител
потребител
Мнения: 725
Регистриран: 01 дек 2005, 23:28
Модел на автомобила: Ford Orion MK5
Mercedes CLK W209
Seat Ibiza J
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Kocko » 24 ное 2006, 14:26

Ами... друго което бях правил докато има тези проблеми, мисля че свалих буксата на екуто, оная широката, почистих я много сериозно, щото събира доста боклук там, контактен спрей и ако не се лъжа почистих въпросната букса на датчика на топлия въздух. И всички останали букси които са около въздушния филтър включително и на моторчето.

Нищо повече не съм правил.

Update: Такаа звъннах че ми припомниха. Значи получава се така заради черното стъпково моторче вдясно на карбуратора. Пратих ти файла, виж го! При мръсен куплунг (на моторчето) ЕКУто забравя позицита на моторчето и вдига автоматично оборотите защото си мисли че трябва да са 1000 (примерно, и ако си бил на 1500 става примерно 2500). Не знам дали като гасиш или даваш на контакт го чуваш, трябва да се чува много ясно как се включва и съответно как се изключва няколко секунди след гасене, и преди да запалиш като дадеш на контакт (при отворен капак на двигателя, разбира се). Почисти му връзките и кажи дали го прави. Наложи се няколко пъти да си играя с един спрей на Филипс, но от 2 год. някъде не ми е правило тези проблеми повече! Дано съм бил полезен.
Изображение Изображение

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта