Tourneo 1.8 TDCI загрява странно!
-
- потребител
- Мнения: 11
- Регистриран: 18 ное 2014, 22:31
- Модел на автомобила: Tourneo Connect
- Status: Извън линия
Tourneo 1.8 TDCI загрява странно!
Здравейте колеги,
Не съм редовен посетител на форума, но пиша когат имам някой въпрос. В случая от известно време колата ми посочена в заглавието на темата започна да загрява (не е прегрявала досега, винаги и помагам да охлади). Всичко се случва когато е натоварен мотора например в задръстване, тръгни, спри постоянно и започва да се вдига стрелката заплашително към червеното. Това започна да го прави от пролетта няколко пъти откакто се позатопли времето. Сега в жегите ако се движа с по-малка скорост на изкачване някъде без значение от предавката почва да качва темп. Първия път като започна да се вдига така стрелката не беше пуснала перката. След това дълго време не съм имал проблем, може би все заобикалям задръстванията. Онзи ден по АМ Тракия на път за София на един от стеснените участъци пак започна да загрява, но за късмет излезнах от бавния участък и с по-високата скорост всичко се подреди въпреки, че беше изкачване. Вчера от Кюстендил към София през Конявската планина карах зад едни пълзящи досадници и също почна да загрява - стреснах се и спрях, не знам дали от климатика, но перката въртеше и охлади за 30сек. Днес от София за Перник през Владая пак започна да покачва малко темп.
Прави ми впечатление, че имам само една перка въпреки, че има място за втора. Отваряйки капачката на разширителя не се усеща много високо налягане, дори бих казал че леко изсъсква само. На място може и цял резервоар да изгори няма да мръдне от средата стрелката.
Не я чакам да удари в червеното въпреки, че ми се струва, че ако не спра ще прегрее.
Някой може ли да даде съвет или да сподели опит от какво може да е?! Не ми прилича на издухана гарнитура и не ми се бърза да отворя мотора (91кс.P9PA, а колата е 2009г.140 000км). Притеснявам се да не ме остави някъде на път, че както се прибирам по нощите понякога не знам кой ще ме тегли.
Не съм редовен посетител на форума, но пиша когат имам някой въпрос. В случая от известно време колата ми посочена в заглавието на темата започна да загрява (не е прегрявала досега, винаги и помагам да охлади). Всичко се случва когато е натоварен мотора например в задръстване, тръгни, спри постоянно и започва да се вдига стрелката заплашително към червеното. Това започна да го прави от пролетта няколко пъти откакто се позатопли времето. Сега в жегите ако се движа с по-малка скорост на изкачване някъде без значение от предавката почва да качва темп. Първия път като започна да се вдига така стрелката не беше пуснала перката. След това дълго време не съм имал проблем, може би все заобикалям задръстванията. Онзи ден по АМ Тракия на път за София на един от стеснените участъци пак започна да загрява, но за късмет излезнах от бавния участък и с по-високата скорост всичко се подреди въпреки, че беше изкачване. Вчера от Кюстендил към София през Конявската планина карах зад едни пълзящи досадници и също почна да загрява - стреснах се и спрях, не знам дали от климатика, но перката въртеше и охлади за 30сек. Днес от София за Перник през Владая пак започна да покачва малко темп.
Прави ми впечатление, че имам само една перка въпреки, че има място за втора. Отваряйки капачката на разширителя не се усеща много високо налягане, дори бих казал че леко изсъсква само. На място може и цял резервоар да изгори няма да мръдне от средата стрелката.
Не я чакам да удари в червеното въпреки, че ми се струва, че ако не спра ще прегрее.
Някой може ли да даде съвет или да сподели опит от какво може да е?! Не ми прилича на издухана гарнитура и не ми се бърза да отворя мотора (91кс.P9PA, а колата е 2009г.140 000км). Притеснявам се да не ме остави някъде на път, че както се прибирам по нощите понякога не знам кой ще ме тегли.
-
- потребител
- Мнения: 118
- Регистриран: 25 фев 2007, 15:10
- Модел на автомобила: Форд Мондео 2.2 тдци titanium 05
- Местоположение: sofia
- Status: Извън линия
Re: Tourneo 1.8 TDCI загрява странно!
Би трябвало да си с две перки.Моят фокус е с две перки и нямам такива проблеми.
-
- потребител
- Мнения: 11
- Регистриран: 18 ное 2014, 22:31
- Модел на автомобила: Tourneo Connect
- Status: Извън линия
Re: Tourneo 1.8 TDCI загрява странно!
Съгласен съм колега, но колата е с една перка. Мястото за втората (по-малка) е точно до наличната, ама празно!
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Tourneo 1.8 TDCI загрява странно!
Това е често срещано явление в задръствания. При симптом за загряване пускай климатика, защото той включва веднага охлаждащата перка. Странно е защо дизела е с една охлаждаща перка. Спазвай по голяма дистанция от прежде движещия се автомобил,- така не засмукваш неговите изгорели и топли газове, което дава възможност за по добро охлаждане. Това е ако няма друг някакъв проблем, в което аз почти съм сигурен, защото се случва на много автомобили, дори и нови, по цял ден ги срещам. А в неделя при стесненията на Тракия, вечерта в 22.00 часа в посока към София, имаше поне 10 прегрели и аварирали автомобила.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
-
- потребител
- Мнения: 118
- Регистриран: 25 фев 2007, 15:10
- Модел на автомобила: Форд Мондео 2.2 тдци titanium 05
- Местоположение: sofia
- Status: Извън линия
Re: Tourneo 1.8 TDCI загрява странно!
Погледни друго Торнео дали има само една перка или са две.Днес погледнах и на бензиновия фокус.И той е с две.Съвета на Ялта не ти препоръчвам да пробваш,защото радиатора на климатика доста се нагрява ,а зад него е водния.И все пак оставам със съмнението,че втората перка ти е свалена по незнайни причини.v.venev написа:Съгласен съм колега, но колата е с една перка. Мястото за втората (по-малка) е точно до наличната, ама празно!
- dragonn2
- потребител
- Мнения: 475
- Регистриран: 10 ное 2014, 12:09
- Модел на автомобила: 2001 Ford Focus 1.6 16v / 2007 Ford Fusion 1.6 16v / 2004 Toyota RAV4 D4D
- Местоположение: sofia/samokov
- Контакти:
- Status: Извън линия
-
- потребител
- Мнения: 11
- Регистриран: 18 ное 2014, 22:31
- Модел на автомобила: Tourneo Connect
- Status: Извън линия
Re: Tourneo 1.8 TDCI загрява странно!
Едва ли някой е свалял перката защото там където по снимката се вижда че отива буксата за кабела има тапа, която е фабрично монтирана. Просто си личи, че няма как някой да е правил изпълнения. Най вероятно колата е с една перка защото е предвидена за Германия по принцип. Нали там е по-хладен климата - кокй го знае. Ще мина и през сервиза и после ще видим какво ще стане.
-
- потребител
- Мнения: 11
- Регистриран: 18 ное 2014, 22:31
- Модел на автомобила: Tourneo Connect
- Status: Извън линия
Re: Tourneo 1.8 TDCI загрява странно!
Колеги,
Според вас възможно ли е да ми е запушен катализатора и от това да тормози мотора да грее. Перката върти, но пак загрява. Пуснах я да върти постоянно и на изкачванията си грее. Само при яко натоварване. Днес ще сменя термостата и водната помпа евентуално. Не знам вече какво да правя, а другата седмица с жена и дете в Гърция не знам как ще е..
Според вас възможно ли е да ми е запушен катализатора и от това да тормози мотора да грее. Перката върти, но пак загрява. Пуснах я да върти постоянно и на изкачванията си грее. Само при яко натоварване. Днес ще сменя термостата и водната помпа евентуално. Не знам вече какво да правя, а другата седмица с жена и дете в Гърция не знам как ще е..

- MapTo_D
- потребител
- Мнения: 1210
- Регистриран: 01 ное 2008, 11:51
- Модел на автомобила: С колелото
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Tourneo 1.8 TDCI загрява странно!
Един така леко глупав въпрос да задам и аз. Антифриз имаш ли!? Преди години на Фокуса нивото беше спаднало до минимума и при баир и по-голямо натоварване стрелката тръгваше към червеното. Долях колкото трябва и от тогава няма и помен от това.
- KOss
- потребител
- Мнения: 402
- Регистриран: 14 апр 2005, 13:29
- Модел на автомобила: Modded MK7 Escort 1.8 16V-GONE;Pontiac T.S. 3.1 V6 TBI;Saxo VTS
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Tourneo 1.8 TDCI загрява странно!
Щом има климатик трябва да е с 2 перки. Tourneo без клима е с 1 перка. Ако е модифицирано нещо и особено ако са оставили по-малката перка, ще грее.
Едит: за да съм по-точен:
For vehicles without A/C
Voltage 12 V, Weight 0,9 kg, Switching Capacity 190 W, incl. radiator fan cowling, Single Fan
For vehicles with A/C
with radiator fan shroud, Double Fan, Anti-clockwise rotation, Voltage 12 V, Rated Power 276 W
Едит: за да съм по-точен:
For vehicles without A/C
Voltage 12 V, Weight 0,9 kg, Switching Capacity 190 W, incl. radiator fan cowling, Single Fan
For vehicles with A/C
with radiator fan shroud, Double Fan, Anti-clockwise rotation, Voltage 12 V, Rated Power 276 W
- ieiei
- потребител
- Мнения: 389
- Регистриран: 11 май 2007, 12:50
- Модел на автомобила: Ford
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Tourneo 1.8 TDCI загрява странно!
Някой е преценил ,че 1 перка е достатъчна.Вероятно с 2 скорости,провери дали работят.
Запушен радиатор от вътре,отвън пречи на охлаждането дори всичко да е изправно.
Провери нивото на студен двигател ,при прецакана капачка в жегата изчезва без да остави следа.
Запушен радиатор от вътре,отвън пречи на охлаждането дори всичко да е изправно.
Провери нивото на студен двигател ,при прецакана капачка в жегата изчезва без да остави следа.
- mi6o
- потребител
- Мнения: 773
- Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
- Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Tourneo 1.8 TDCI загрява странно!
А дали не е сменяна перката по някаква причина и просто да са сложли каквато са имали под ръка в момента майсторчЕтата. Не знам дали имат разлика в захвата с една и с две перки, но това се сетих като възможна причина колата да е с една перка. На моето Мондео са две перки еднакви по големина и като пусна климатика ( климатроник е ама май няма значение в случая ) се пускат и двете перки, като загрее мотора без да съм пуснал климатика, пак двете перки въртят. До колкото знам на климатик перките въртят на бавна скорост, при нужда да се охлади мотора се пускат на бърза скорост. При мен стрелката за температурата седи в средата като закована и поне до сега, не съм чувал разлика в скороста на перките. Може би трябва на място и с отворен капак да пробвам да видя/чуя разликата в оборотите на перките, но в тая жега ич не ми се върти около загрял мАтор 

-
- потребител
- Мнения: 11
- Регистриран: 18 ное 2014, 22:31
- Модел на автомобила: Tourneo Connect
- Status: Извън линия
Re: Tourneo 1.8 TDCI загрява странно!
И така,
Днес смених датчика за перката и сега вече я има и бавната скорост. Но както вече разбрах това не е нещото, което ми създава големия проблем. Отивайки до МП за датчика споделих с един от приемчиците за проблема и той лаконично - Докарай да ти измием радиаторите, имаш мухи. Не се заинтригувах от това щото вече съм ги мил и се вижда идеално през тях. Смених и термостата, който ми беше все на премисъл и все още не съм пробвал, че не съм имал път някъде в баир, но "сварих" стария термостат за да видя каква му е Т на отваряне и се оказва, че ефективно започва да отваря на 94-95 градуса, а на него пише 88/102. За съжаление нямаше как да "сваря" двата заедно за да видя има ли разлика, но този определено е отварвял по-късно отколкото е по спецификация. Дано да има резултат, че вече не знам...
Иначе за перките имам потвърждение от МП, че фабрично е с една перка и така трябвало да бъде -
Притесняваше ме дали не е сипвано нещо за запушване на течове и да се е запушил радиатора отвътре, но това ще го мисля по-натам ако продължава сагата. Следващите стъпки: нова водна помпа и недай боже радиатор, че е една чанта пари.
Поздрави...
Днес смених датчика за перката и сега вече я има и бавната скорост. Но както вече разбрах това не е нещото, което ми създава големия проблем. Отивайки до МП за датчика споделих с един от приемчиците за проблема и той лаконично - Докарай да ти измием радиаторите, имаш мухи. Не се заинтригувах от това щото вече съм ги мил и се вижда идеално през тях. Смених и термостата, който ми беше все на премисъл и все още не съм пробвал, че не съм имал път някъде в баир, но "сварих" стария термостат за да видя каква му е Т на отваряне и се оказва, че ефективно започва да отваря на 94-95 градуса, а на него пише 88/102. За съжаление нямаше как да "сваря" двата заедно за да видя има ли разлика, но този определено е отварвял по-късно отколкото е по спецификация. Дано да има резултат, че вече не знам...
Иначе за перките имам потвърждение от МП, че фабрично е с една перка и така трябвало да бъде -

Притесняваше ме дали не е сипвано нещо за запушване на течове и да се е запушил радиатора отвътре, но това ще го мисля по-натам ако продължава сагата. Следващите стъпки: нова водна помпа и недай боже радиатор, че е една чанта пари.
Поздрави...

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 24 госта