Не загрява Ford Focus 1.8 TDDI MK1
-
- потребител
- Мнения: 56
- Регистриран: 08 окт 2013, 20:44
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8TDDi 90hp Ghia МК1, 1999 year
- Местоположение: Ямбол
- Status: Извън линия
Не загрява Ford Focus 1.8 TDDI MK1
Здравейте, изчетох всички теми от последните няколко години относно трудното загряване на дизеловите двигатели и възможните причини за това. Ще се радвам да споделите някой-друг съвет за решаването им.
Проблема е, че колата не загрява.
Сменен е:
1. Стария термостат с нов Моторкрафт 88 с клапан за обезвъздушаване преди 9 месеца - няма промяна
2. Моторкрафта замених преди 2 седмици с Wahler 88 също с клапан - няма промяна
Пробвах /сварих/ Моторкрафта и според мен си отваря точно на време.
- градско - минавам по 5-6 км и стрелката не отлепя и дебелия маркуч след термостата е леко топъл
- извънградско - не влиза дори в зоната NORMAL след 10-15км магистрално каране е към края на бялото квадратче и там си стои. - в TEST MODE на бордовия комп. при работа на място/на обороти/ 5-6 мм в зоната NORMAL е около 60-65 градуса. При потегляне пада.
Което ме навежда на мисълта, че показанията на таблото са коректни. Засечени са и с диагностика - има разлика от 1-2 градуса.
- Имам подгряване на антифриза което си работи - т.е. имам си парно
Пораждат се въпроси:
1. От къде идва топлината в дебелия маркуч?
2. Възможно ли е през клапана за обезвъздушаване да минава антифриз, че буквално да отваря големия кръг? - Като свалих Моторкрафта имаше паста близо до съчмата и не позволяване да се затвори към тялото.
3. С един термостат ли е този двигател или има на масления радиатор?
4. Възможно ли е да преминава голямо количество антифриз покрай О пристена на термостата?
5. Черупката на термостата да не уплътнява термостата и той да се измества напред и съответно да преминава покрай него антифриз и съответно да си стои отворен Това незагряване води и до по-голям разход на гориво - при 7-9 градуса външна температура ми дава разход извънградско 6.4-7/100
Проблема е, че колата не загрява.
Сменен е:
1. Стария термостат с нов Моторкрафт 88 с клапан за обезвъздушаване преди 9 месеца - няма промяна
2. Моторкрафта замених преди 2 седмици с Wahler 88 също с клапан - няма промяна

- градско - минавам по 5-6 км и стрелката не отлепя и дебелия маркуч след термостата е леко топъл
- извънградско - не влиза дори в зоната NORMAL след 10-15км магистрално каране е към края на бялото квадратче и там си стои. - в TEST MODE на бордовия комп. при работа на място/на обороти/ 5-6 мм в зоната NORMAL е около 60-65 градуса. При потегляне пада.
Което ме навежда на мисълта, че показанията на таблото са коректни. Засечени са и с диагностика - има разлика от 1-2 градуса.
- Имам подгряване на антифриза което си работи - т.е. имам си парно

1. От къде идва топлината в дебелия маркуч?
2. Възможно ли е през клапана за обезвъздушаване да минава антифриз, че буквално да отваря големия кръг? - Като свалих Моторкрафта имаше паста близо до съчмата и не позволяване да се затвори към тялото.
3. С един термостат ли е този двигател или има на масления радиатор?
4. Възможно ли е да преминава голямо количество антифриз покрай О пристена на термостата?
5. Черупката на термостата да не уплътнява термостата и той да се измества напред и съответно да преминава покрай него антифриз и съответно да си стои отворен Това незагряване води и до по-голям разход на гориво - при 7-9 градуса външна температура ми дава разход извънградско 6.4-7/100
-
- потребител
- Мнения: 56
- Регистриран: 08 окт 2013, 20:44
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8TDDi 90hp Ghia МК1, 1999 year
- Местоположение: Ямбол
- Status: Извън линия
Re: Не загрява Ford Focus 1.8 TDDI MK1
Някакви идеи? 
Дайте съвет.

Дайте съвет.
-
- потребител
- Мнения: 56
- Регистриран: 08 окт 2013, 20:44
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8TDDi 90hp Ghia МК1, 1999 year
- Местоположение: Ямбол
- Status: Извън линия
Re: Не загрява Ford Focus 1.8 TDDI MK1
Колеги, и тази тема като много други ли ще остане без нито едно мнение и съвет? 

- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Не загрява Ford Focus 1.8 TDDI MK1
Изчакай да минат празниците, повечето хора ги няма.tricky написа:Колеги, и тази тема като много други ли ще остане без нито едно мнение и съвет?
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 428
- Регистриран: 16 дек 2006, 17:49
- Модел на автомобила: BMW E46 325i, '04 Focus C-Max 2.0 TDCi, '92 Sierra TD, разни НЕ Фордове
- Местоположение: Шумен
- Status: Извън линия
Re: Не загрява Ford Focus 1.8 TDDI MK1
Пипни радиатора горе и долу, кажи какво е положението след като си я покарал малко. Разбери първо циркулира ли правилно охладителната течност. Водна помпа, запушен радиатор...
-
- потребител
- Мнения: 13
- Регистриран: 31 май 2014, 10:24
- Модел на автомобила: Ford-Focus 1.8Тдди 2002g.
- Status: Извън линия
Re: Не загрява Ford Focus 1.8 TDDI MK1
Понеже имам същия проблем искам да попитам нормално ли е като пусна парното да въртят и 2те перки?
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Не загрява Ford Focus 1.8 TDDI MK1
за парно ...Zaio104 написа:Понеже имам същия проблем искам да попитам нормално ли е като пусна парното да въртят и 2те перки?
Ако пускаш топлото не е нормално.
Ако пускаш ВЕНТИЛАТОРА и въздушния поток е насочен към предния прозорец е нормално да пуска климатика и затова тръгват перките.
-
- потребител
- Мнения: 56
- Регистриран: 08 окт 2013, 20:44
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8TDDi 90hp Ghia МК1, 1999 year
- Местоположение: Ямбол
- Status: Извън линия
Re: Не загрява Ford Focus 1.8 TDDI MK1
- градско - минавам по 5-6 км и дебелия маркуч след термостата е леко топъл - на изхода на радиатора е вече студено.Milcho написа:Пипни радиатора горе и долу, кажи какво е положението след като си я покарал малко. Разбери първо циркулира ли правилно охладителната течност. Водна помпа, запушен радиатор...
Течноста си циркулира нормално, системата е чиста, антифриза е почти със същия цвят който налях, дори не е замътнен
По-горе съм питал няколко въпроса, ако може да ми помогнете.

При мен при включване на парното си върти само вентилатора на парното без значение накъде е насочена струята.Zaio104 написа:Понеже имам същия проблем искам да попитам нормално ли е като пусна парното да въртят и 2те перки?
- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Не загрява Ford Focus 1.8 TDDI MK1
Купи си удобни и топли ръкавици. Друго не мога да те посъветвам за незагряващия дизел. Ако няма допълнителни реотани, белите мечки си ги возиш цяла зима в багажника. Няма как да загрява като бензинова кола.Особено сега на -15.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- specialista
- потребител
- Мнения: 1393
- Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
- Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
- Местоположение: Гр.Ямбол
- Status: Извън линия
Re: Не загрява Ford Focus 1.8 TDDI MK1
На този модел съм почти убеден че има подгрев на антифриза със три "свещи".
Не е никакъв проблем да се проверят и заменят при нужда.
Не е никакъв проблем да се проверят и заменят при нужда.
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
-
- потребител
- Мнения: 56
- Регистриран: 08 окт 2013, 20:44
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8TDDi 90hp Ghia МК1, 1999 year
- Местоположение: Ямбол
- Status: Извън линия
Re: Не загрява Ford Focus 1.8 TDDI MK1
Да, има подгрев на антифриза и парното започва да духа леко топло след 3 минути. Парно си имам.specialista написа:На този модел съм почти убеден че има подгрев на антифриза със три "свещи".
Не е никакъв проблем да се проверят и заменят при нужда.
Проблема е в това, че не загрява двигателя което води до по-голям разход на гориво.
По магистралата със скорост 110-120 км/ч при външна температура 2-8 градуса не може да влезе в зоната "нормал".

Колата се държи все едно няма термостат и влиза в течност в радиатора и не загрява. Както писах сменени са термостатите, но маркуча след термостата е топъл.
- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Не загрява Ford Focus 1.8 TDDI MK1
Значи датчика ти за температурата е тръгнал към вечните ловни полета. И го чакай да пристигне там съвсем скоро...
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
-
- потребител
- Мнения: 13
- Регистриран: 31 май 2014, 10:24
- Модел на автомобила: Ford-Focus 1.8Тдди 2002g.
- Status: Извън линия
Re: Не загрява Ford Focus 1.8 TDDI MK1
Как да разбера дали имам свещи за антифриза?tricky написа:Да, има подгрев на антифриза и парното започва да духа леко топло след 3 минути. Парно си имам.specialista написа:На този модел съм почти убеден че има подгрев на антифриза със три "свещи".
Не е никакъв проблем да се проверят и заменят при нужда.
Проблема е в това, че не загрява двигателя което води до по-голям разход на гориво.
По магистралата със скорост 110-120 км/ч при външна температура 2-8 градуса не може да влезе в зоната "нормал".![]()
Колата се държи все едно няма термостат и влиза в течност в радиатора и не загрява. Както писах сменени са термостатите, но маркуча след термостата е топъл.
- specialista
- потребител
- Мнения: 1393
- Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
- Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
- Местоположение: Гр.Ямбол
- Status: Извън линия
Re: Не загрява Ford Focus 1.8 TDDI MK1
На фокуса зад мотора хванато за купето ,има алуминиева тръба с дължина 10-12 см. На нея са свещите.Маркуча идва от мотора през свещите и после към парното.
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
-
- потребител
- Мнения: 13
- Регистриран: 31 май 2014, 10:24
- Модел на автомобила: Ford-Focus 1.8Тдди 2002g.
- Status: Извън линия
Re: Не загрява Ford Focus 1.8 TDDI MK1
Картона на радятора и е в джаза. Гадна история но върши работаS_C написа:Купи си удобни и топли ръкавици. Друго не мога да те посъветвам за незагряващия дизел. Ако няма допълнителни реотани, белите мечки си ги возиш цяла зима в багажника. Няма как да загрява като бензинова кола.Особено сега на -15.
-
- потребител
- Мнения: 56
- Регистриран: 08 окт 2013, 20:44
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8TDDi 90hp Ghia МК1, 1999 year
- Местоположение: Ямбол
- Status: Извън линия
Re: Не загрява Ford Focus 1.8 TDDI MK1
Както каза specialista хванат е зад мотора на купето.
Твърде студено е сега за да отварям пак всичко наново около термостата.
Ако имате някакви идеи отговорете на въпросите ми:
1. От къде идва топлината в дебелия маркуч?
2. Възможно ли е през клапана за обезвъздушаване да минава антифриз, че буквално да отваря големия кръг? - Като свалих Моторкрафта имаше паста близо до съчмата и не позволяване да се затвори към тялото.
3. С един термостат ли е този двигател или има на масления радиатор?
4. Възможно ли е да преминава голямо количество антифриз покрай О пристена на термостата?
5. Черупката на термостата да не уплътнява термостата и той да се измества напред и съответно да преминава покрай него антифриз и съответно да си стои отворен
Термостата не се задейства от датчик който да е заминал. Твърде студено е сега за да отварям пак всичко наново около термостата.
Ако имате някакви идеи отговорете на въпросите ми:

1. От къде идва топлината в дебелия маркуч?
2. Възможно ли е през клапана за обезвъздушаване да минава антифриз, че буквално да отваря големия кръг? - Като свалих Моторкрафта имаше паста близо до съчмата и не позволяване да се затвори към тялото.
3. С един термостат ли е този двигател или има на масления радиатор?
4. Възможно ли е да преминава голямо количество антифриз покрай О пристена на термостата?
5. Черупката на термостата да не уплътнява термостата и той да се измества напред и съответно да преминава покрай него антифриз и съответно да си стои отворен
-
- потребител
- Мнения: 13
- Регистриран: 31 май 2014, 10:24
- Модел на автомобила: Ford-Focus 1.8Тдди 2002g.
- Status: Извън линия
Re: Не загрява Ford Focus 1.8 TDDI MK1
Аз като сменявах термостата не можеше легне хубаво заради съчмата и я премахнах.Дупчицата е много малка и не може да циркулира много бързо но все пак има ли значение това че съм я махнал. Мерси за снимката отивам да огледам за това чудо 

-
- потребител
- Мнения: 56
- Регистриран: 08 окт 2013, 20:44
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8TDDi 90hp Ghia МК1, 1999 year
- Местоположение: Ямбол
- Status: Извън линия
Re: Не загрява Ford Focus 1.8 TDDI MK1
Ще я закарам при specialista към края на месеца поне да се реши проблема.
-
- потребител
- Мнения: 13
- Регистриран: 31 май 2014, 10:24
- Модел на автомобила: Ford-Focus 1.8Тдди 2002g.
- Status: Извън линия
Re: Не загрява Ford Focus 1.8 TDDI MK1
Сподели после какъв ти е бил проблемаtricky написа:Ще я закарам при specialista към края на месеца поне да се реши проблема.

-
- Потребител
- Мнения: 1260
- Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
- Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007 - Местоположение: ruse
- Status: Извън линия
Re: Не загрява Ford Focus 1.8 TDDI MK1
с това трябваше да започнешtricky написа:Ще я закарам при specialista към края на месеца поне да се реши проблема.
ако 7/100 през зимата ти се вижда голям разход ....
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта