Шум в мотора! Моля помагайте...
-
- потребител
- Мнения: 21
- Регистриран: 23 окт 2006, 23:48
- Модел на автомобила: много са
- Местоположение: европа
- Status: Извън линия
Шум в мотора! Моля помагайте...
Имам Скорпио 2.8 v- образен. Двигателя работи перфектно на ниски и високи обороти, но в предната средна горна част започна да се чува обезпокоително силен механичен шум- нарастващ с изминатите километри. Прилича на звук от тотално свършил обтегач.
Може ли някой от Вас да ми предостави повече информация за евентуалния проблем, или някъква литература, схеми, чертежи и въобще каквото се сети по въпроса?
Хиляди благодарности предварително колеги!
Може ли някой от Вас да ми предостави повече информация за евентуалния проблем, или някъква литература, схеми, чертежи и въобще каквото се сети по въпроса?
Хиляди благодарности предварително колеги!
-
- потребител
- Мнения: 21
- Регистриран: 23 окт 2006, 23:48
- Модел на автомобила: много са
- Местоположение: европа
- Status: Извън линия
Случайно станах собственик на тази "онанизтична марка". Това е и причината да се поява в този форум с въпрос от авторемонтно естество на който очаквах ,или компетентен отговор, или нищо, но не и "психоанализа" на възпитанието ми. Присъщото на всеки самотен селянин щелание към интеграция го кара да прави естествени мисловни грешки които от своя страна са поправими. Нужно е само малко повече търпение и време /има-няма 2-3хил.години/.
А за всички останали които са прочели питането ми им благодаря за което.
А за всички останали които са прочели питането ми им благодаря за което.
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Ами моля !!!Fen написа:А за всички останали които са прочели питането ми им благодаря за което.
И все пак щом мислиш, че си прав с това което си написал вземи напиши какво е било ?
Щом никой не ти е писал значи на никой не му е тракал така. Или му е тракал но не иска да пише. Така, че не си прав да се сърдиш на всички. Аз съм ти прочел питането но какво да направя?
По-добре така отколкото 1000 човека да хвърят боб и ти да си разглобиш цялата кола.
Радвам се, че си си решил проблема!
- evg2
- потребител
- Мнения: 708
- Регистриран: 06 сеп 2005, 10:33
- Модел на автомобила: Mondeo-комби 2.0-136 PS-NGA.-GHiA-1993г.
- Местоположение: Дряново+42° 58' 17.86", +25° 28' 15.07"
- Контакти:
- Status: Извън линия
Fen написа:Случайно станах собственик на тази "онанизтична марка".


-
- потребител
- Мнения: 21
- Регистриран: 23 окт 2006, 23:48
- Модел на автомобила: много са
- Местоположение: европа
- Status: Извън линия
Повредата е била в зацепването на перката при загряване на автомобила. Това просто не се случва. Случайно се запознах с един голям капацитет по моторите който доскоро е работил като механик в сервиз на Хонда в Германия, но претърпял операция и сега се възтановява в София. Казвам ви хора този човек ме изуми със знанията си. Направо е доктор на колите. Ще ви разкажа случая и къде да го намерите.
Ако тръгнете от кръстовището на Орион- Люлин по булевард Европа във посока към околовръстното, на около километър от ляво ще видите една малка бензиностанция, автомивка и масларница- в която работи въпросния, като маслар.
Тааа отивам аз за смяна на маслото при него и от дума на дума разбирам, че човека е ветеран пилот по автомобилизъм, както у нас така и в чужбина. Смени филтрите и маслото. Добави и две добавки в него с различно действие и една в охладителната система. Макар и мотора да е добър аз винаги го третирам по този начин.
Разказах му за проблема си, и представете си!!!! Двигателя работеше на място вече десет минути. Работната температура беше оптимална. Механичния шум отпред стигна до постоянната си височина и тогава този образ бръкна смело при въртящата се перка и я хвана с ръка. Натисна я на страни и промяната на шумът доказа твърдението ,че това е проблема- просто с повишаване на температурата перката не се зацепва, ами си се върти по инерция.
Преди този случай доста майстори слушаха мотора и никой не даде дори предположение за това. (да поясна само за незнаещите като мен, че повредата няма нищо общо с лагера на водната помпа, ами е свързан с някакви пластини ли??? магнити ли???незнам щото съм отчасти лаик на тази тема.. )
Та това е. Както казах не съм на "ти" с монтьорството затова и не бих спорил по въпроси свързани с това, но ако някой повдигне тема за високи скорости от 190-270км/ч. и случайно я видя непременно ще се включа в нея.
Дано съм ви бил от полза.
Ако тръгнете от кръстовището на Орион- Люлин по булевард Европа във посока към околовръстното, на около километър от ляво ще видите една малка бензиностанция, автомивка и масларница- в която работи въпросния, като маслар.
Тааа отивам аз за смяна на маслото при него и от дума на дума разбирам, че човека е ветеран пилот по автомобилизъм, както у нас така и в чужбина. Смени филтрите и маслото. Добави и две добавки в него с различно действие и една в охладителната система. Макар и мотора да е добър аз винаги го третирам по този начин.
Разказах му за проблема си, и представете си!!!! Двигателя работеше на място вече десет минути. Работната температура беше оптимална. Механичния шум отпред стигна до постоянната си височина и тогава този образ бръкна смело при въртящата се перка и я хвана с ръка. Натисна я на страни и промяната на шумът доказа твърдението ,че това е проблема- просто с повишаване на температурата перката не се зацепва, ами си се върти по инерция.
Преди този случай доста майстори слушаха мотора и никой не даде дори предположение за това. (да поясна само за незнаещите като мен, че повредата няма нищо общо с лагера на водната помпа, ами е свързан с някакви пластини ли??? магнити ли???незнам щото съм отчасти лаик на тази тема.. )
Та това е. Както казах не съм на "ти" с монтьорството затова и не бих спорил по въпроси свързани с това, но ако някой повдигне тема за високи скорости от 190-270км/ч. и случайно я видя непременно ще се включа в нея.
Дано съм ви бил от полза.
- V_A_N_K_A_T_A
- потребител
- Мнения: 381
- Регистриран: 03 сеп 2005, 15:03
- Модел на автомобила: Alfa 156 2.0 20V Turbo;Ford Mondeo Turnier 1.8 16V 93'
- Местоположение: Хасково,София-Дървеница
- Контакти:
- Status: Извън линия
-
- потребител
- Мнения: 21
- Регистриран: 23 окт 2006, 23:48
- Модел на автомобила: много са
- Местоположение: европа
- Status: Извън линия
Не можеше да се определи по слух колега! Беше постоянен механичен идващ от една капачка отгоре в средата под която се намира края на жилото за газта. Като си сложиш ухото близо, или върху нея направо ти се къса сърцето, а в същото време знаеш, че под нея няма нещо което да предизвика това шумене.V_A_N_K_A_T_A написа:Добре,след като е така,значи шума е бил локализиран при перката.Следователно ако търсиш по шума ще се наведеш и ще чуеш от къде идва...или греша...
Сега ще свалят майсторите капака с перката и нещо щели да правят така, че двигателят ще предава директно оборотите върху перката. Просто щели да я зацепат постоянно да се върти.
- Дядо ти Яга
- потребител
- Мнения: 51
- Регистриран: 19 мар 2006, 20:08
- Модел на автомобила: форд сиера 1.6 GL
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
- V_A_N_K_A_T_A
- потребител
- Мнения: 381
- Регистриран: 03 сеп 2005, 15:03
- Модел на автомобила: Alfa 156 2.0 20V Turbo;Ford Mondeo Turnier 1.8 16V 93'
- Местоположение: Хасково,София-Дървеница
- Контакти:
- Status: Извън линия
-
- потребител
- Мнения: 21
- Регистриран: 23 окт 2006, 23:48
- Модел на автомобила: много са
- Местоположение: европа
- Status: Извън линия
Не карам често тази стара банкия друже! Но все пак тази антика има някакъв чар!Дядо ти Яга написа:да и зимата ще умреш от студFen написа:Просто щели да я зацепат постоянно да се върти.
Принципа на работа е същия като на BMWшестаците от края на осемдесетте до средата на деветдесете.V_A_N_K_A_T_A написа:Щом казваш...
А,не знам дали е правилно,преди това постоянно ли се въртеше??
На Сиерите се върти постоянно,но при теб не знам дали ще е удачно!
Палиш мотора, перката не е зацепена и... колкото повече двигателя загрява, толкова оборотите на перката започват да се доближават до оборотите на мотора. Незнам как се нарича точно тази система за охлаждане, но за нея има изказани безброй противоречиви мнения за надежността и. Някои колеги се оплакваха, че са оставали на пътя заради нея, но да чукам на дърво това никога до сега не ми се е случвало по тази причина, като се има в предвит, че с малки исключения всичките коли които съм имал до момента са само шестаци и болшинството с такова охлаждане.
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
И аз незнам но съм чел, че е някаква система със силиконови шайби ... увличат се там ко праат ...Fen написа:...Незнам как се нарича точно тази система за охлажданe ...


А може да е силикон в/у метална шайба. Майстора щом е печен вземи виж в МП или той да ти препоръча място, вземи качественни части и си възстанови системата ... деа знам нея "побългарявайте".
Или от друг мотор дето е с датчик ... тука ако се опитам да напиша кое-какво-как и сам няма да се разбера

-
- потребител
- Мнения: 21
- Регистриран: 23 окт 2006, 23:48
- Модел на автомобила: много са
- Местоположение: европа
- Status: Извън линия
Незнам! Да правят каквото трябва майсторите. Та нали със това се занимават? За мен са важни две неща- да разбера какъв е точно проблема и... да си взема добре отремонтирана колата. До сега майстор при мен не е гафил с труд, но нали знаеш: "никога не е късно човек да стане за резил"paci написа:И аз незнам но съм чел, че е някаква система със силиконови шайби ... увличат се там ко праат ...Fen написа:...Незнам как се нарича точно тази система за охлажданe ...Начи ако е силикон к'во да шуми
![]()
А може да е силикон в/у метална шайба. Майстора щом е печен вземи виж в МП или той да ти препоръча място, вземи качественни части и си възстанови системата ... деа знам нея "побългарявайте".
Или от друг мотор дето е с датчик ... тука ако се опитам да напиша кое-какво-как и сам няма да се разбера
Ако работи добре О-кей, ако ли пък не ще продължават да работят над проблема!
- kurshuma
- потребител
- Мнения: 240
- Регистриран: 18 авг 2005, 20:16
- Модел на автомобила: Escort 1.8D 98 Endura de
- Местоположение: София жк. "Гоце Делчев"
- Контакти:
- Status: Извън линия
перката е с система на зацепване Виско така са и мерцедес 124 примерно както и БМВ повечето модели познати на нас простосмъртните както и повечето тирове тя е със силикон който се разпъва от температурата и така се зацепва системата е много добра тъй като е проста и неможе да се повреди отведнъж става постепенно с годините
цената на перката е по висока но си заслужава да се смени дори и само заради високия разход на гориво който ще даде ако е зацепена постоянно (винаги студен мотор и вкл. смукач)

цената на перката е по висока но си заслужава да се смени дори и само заради високия разход на гориво който ще даде ако е зацепена постоянно (винаги студен мотор и вкл. смукач)

Купи си Форд и бъди щаслив
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта