IAT датчик
-
- потребител
- Мнения: 61
- Регистриран: 10 сеп 2013, 09:57
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6
- Status: Извън линия
Re: IAT датчик
Изпарител Ловато, вакуумен.
Проблемът е че студен нито на газ нито на бензин пали, дори на газ пали по -лесно. А по въпроса с картерната вентилация - пробвано е и ефект няма...
Основният виновник за сега е ТПС -а, щото само той дава грешни стойности (поне взетите от аутодатата) . Голяма мизерия е с толко много датчици при такава стара механична система, още повече липсата на адекватна диагностика.
Днес ще отида да диря ТПС от някакъв форд (поне да дава същите ст-ти), пък захвата ще го мисля. Ако не подейства ще преваря датчиците още веднъж и ако всичко е наред и пак върти мизерии карбуратора ще върви на вторични, само да не се изкуша и колата да я забравя там
.
Само ел. запалването ме притеснява...
- в прочем търсих "бурканчето" за картерната вентилация и не можах да намеря такова! Единственият маркуч излизащ от блока към капака на клапаните за вентилация е бучнат на един щуцер и в него няма нищо
, другият е от другата страна на капака и влиза във въздушния филтър.
- същл така подавах директен + на бобината по препоръки на колега (опасения за студени спойки в таблото) е ефекта е същият?!
Проблемът е че студен нито на газ нито на бензин пали, дори на газ пали по -лесно. А по въпроса с картерната вентилация - пробвано е и ефект няма...
Основният виновник за сега е ТПС -а, щото само той дава грешни стойности (поне взетите от аутодатата) . Голяма мизерия е с толко много датчици при такава стара механична система, още повече липсата на адекватна диагностика.
Днес ще отида да диря ТПС от някакъв форд (поне да дава същите ст-ти), пък захвата ще го мисля. Ако не подейства ще преваря датчиците още веднъж и ако всичко е наред и пак върти мизерии карбуратора ще върви на вторични, само да не се изкуша и колата да я забравя там

Само ел. запалването ме притеснява...
- в прочем търсих "бурканчето" за картерната вентилация и не можах да намеря такова! Единственият маркуч излизащ от блока към капака на клапаните за вентилация е бучнат на един щуцер и в него няма нищо

- същл така подавах директен + на бобината по препоръки на колега (опасения за студени спойки в таблото) е ефекта е същият?!
- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: IAT датчик
Колега при мен на газ палеше от раз, дай снимки на всичко в двигателния отсек дето ти се струва редно и нередно
Аз почти го докарах до оригинален вид, въпреки че липсваха неща от карбуратора , купих друг в оригиналния му вид, вакуумите дето са от капака на клапаните (дебел маркуч) и от кутията към смукателния колектор трябва да си е на място, виж и по карбуратора как са вакумите, дай снимки на всичко 


По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
-
- потребител
- Мнения: 61
- Регистриран: 10 сеп 2013, 09:57
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6
- Status: Извън линия
Re: IAT датчик
До сега бях разкачил всичко, но забравих да снимам
... Проблемът, поне за сега е ТПС-а - 100% дава отклонения и лъже компютъра. Проблемът е че такъв ТПС не може да се намери никъде нов, камо ли втора ръка. Пък и цените са
, та нязнам какво да го правя.
Сега както споменах го разкачих и мислех да му сатопоря моторчето на 900 оборота, да откача буксата и да си стои така, е да ама явно компютъра засича липсата на моторчето и колата трудно се изфорсирва над 3000 оборота, а дори и да се изфорсира започва да прекъсва всеедно не и стига газ и към 4000 оборота оборотомера изчезва
.
Пак накиснах ТПС-а в WD-40 и напръсках всички движещи се външни части. Смених вакуум маркуча идващ от всмукателя към кутията на въздушния филтър. СЛед това разкачих акумулатора и буксата на компютъра (незнам дали действа, но май свърши работа
) да изчисти евентуланите грешки от работата без датичците и моторчето. Сега пали и върви добре, но ще видим утре сутрин
...
- играещите "тихи" си останаха, леко едвам доловимо, но се вижда как моторчето играе ту напред ту назад.
Неезнам, явно ще се кара така докато изпадне поне сходен ТПС, пък ако ли не ще се озъртам по вторичните за карбуратор /


Сега както споменах го разкачих и мислех да му сатопоря моторчето на 900 оборота, да откача буксата и да си стои така, е да ама явно компютъра засича липсата на моторчето и колата трудно се изфорсирва над 3000 оборота, а дори и да се изфорсира започва да прекъсва всеедно не и стига газ и към 4000 оборота оборотомера изчезва




- играещите "тихи" си останаха, леко едвам доловимо, но се вижда как моторчето играе ту напред ту назад.
Неезнам, явно ще се кара така докато изпадне поне сходен ТПС, пък ако ли не ще се озъртам по вторичните за карбуратор /
-
- потребител
- Мнения: 61
- Регистриран: 10 сеп 2013, 09:57
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6
- Status: Извън линия
Re: IAT датчик
Как се натрупаха толкоз мнения 
Мод: оправено
Благодаря

Мод: оправено
Благодаря

- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: IAT датчик
Колега пак ще ти кажа да дадеш снимки, карбуратора да не е със моторче за празен ход, че да има тпс. Аз имам датчиците и тпс от орион 1.6 cvh инжекцион дали няма да свършат някоя работа 

По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
-
- потребител
- Мнения: 61
- Регистриран: 10 сеп 2013, 09:57
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6
- Status: Извън линия
Re: IAT датчик
Обещавам утре да дам снимки.
Да карбуратора е Вебер (1.6 cvh), има ТПС и моторче, което се оправлява от ТПС -а. Има датчик за входящ въздух, както и датчик за темоературата на антифриза даващ инфо. на компютъра! ТПС-а е разположен на самия карбуратор срещиположно на захвата на жилото за газта. Ма утре ще наснимам.
Колега, ако тпс -а е с лостче - 100% става за моя карбуратор. Ако е същия ми го запази още от сега, измисли му и цена
Да карбуратора е Вебер (1.6 cvh), има ТПС и моторче, което се оправлява от ТПС -а. Има датчик за входящ въздух, както и датчик за темоературата на антифриза даващ инфо. на компютъра! ТПС-а е разположен на самия карбуратор срещиположно на захвата на жилото за газта. Ма утре ще наснимам.
Колега, ако тпс -а е с лостче - 100% става за моя карбуратор. Ако е същия ми го запази още от сега, измисли му и цена

- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: IAT датчик
Ето ти няколко снимки и номера на тпс 89-sf-9b-939-ab http://pics.data.bg/albums/38517/%D0%B4 ... %B8-16-cvh
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
-
- потребител
- Мнения: 61
- Регистриран: 10 сеп 2013, 09:57
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6
- Status: Извън линия
Re: IAT датчик
Естествено не е същият, но вероятно може да дава същите стойности. Утре живот и здраве ще кача снимки на моя и стойностите, които трябва да дава (евентуално) да замериш твоя дали щеима същите параметри...
А датчика, дето стои най -горе на последната снимка (над този за КВ) , случайно да седи на калника и каква е ролята му?
Поздрави!
А датчика, дето стои най -горе на последната снимка (над този за КВ) , случайно да седи на калника и каква е ролята му?
Поздрави!
- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: IAT датчик
Стой на калника и не е датчик, а е резистор предполагам че през който минават импулсите за оборотомера. Ако му махнеш буксата и запалиш ще видиш че не ти работи оборотомера.
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: IAT датчик
Колега днес случайно намерих този комутатор, да не е същия като твоя , с вграден мап е, номера 89fb-12а297-da
ето снимка http://pics.data.bg/albums/38517/%D0%B4 ... a/sam_0850
ето снимка http://pics.data.bg/albums/38517/%D0%B4 ... a/sam_0850
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
-
- потребител
- Мнения: 61
- Регистриран: 10 сеп 2013, 09:57
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6
- Status: Извън линия
Re: IAT датчик
- ясно за датчика, благодаря за пояснението.
А комутатора (компютъра) дето си снимал е почти същият като моя, вградения МАП се оправлява от един маркъч идващ ит смукателя...
Става ли да провериш ТПС-а какво съпротивление дава м/у средния пин и крайните (поотделно) . АКОимаш Аутодата там ги пише точно, че малко ми се объркаха плановете и в момента нямам достъп до компютър (пиша от мобилния).
Поздрави!
А комутатора (компютъра) дето си снимал е почти същият като моя, вградения МАП се оправлява от един маркъч идващ ит смукателя...
Става ли да провериш ТПС-а какво съпротивление дава м/у средния пин и крайните (поотделно) . АКОимаш Аутодата там ги пише точно, че малко ми се объркаха плановете и в момента нямам достъп до компютър (пиша от мобилния).
Поздрави!
- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: IAT датчик
Утре или другиден ще проверя тпс колега и ще пиша.
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
-
- потребител
- Мнения: 61
- Регистриран: 10 сеп 2013, 09:57
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6
- Status: Извън линия
Re: IAT датчик
Благодаря!
-
- потребител
- Мнения: 61
- Регистриран: 10 сеп 2013, 09:57
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6
- Status: Извън линия
Re: IAT датчик
най-накрая се добрах до вкъщи, ето какво дава Аутодатата за моя кошер:
Поздрави !
Поздрави !
- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: IAT датчик
1 и 3 затворен дросел 4150 ома
2 и 3 затворен дросел 780 ома
2 и 3 отворен дросел 3900 ома (от 780 ома напълно затворен дросел бавно отварям и няма прескачания , а последователно се реди стойностите до 3900 ома)
1 и 2 затворен дросел 3600 ома ,което обаче не е в границите.
2 и 3 затворен дросел 780 ома
2 и 3 отворен дросел 3900 ома (от 780 ома напълно затворен дросел бавно отварям и няма прескачания , а последователно се реди стойностите до 3900 ома)
1 и 2 затворен дросел 3600 ома ,което обаче не е в границите.
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
-
- потребител
- Мнения: 61
- Регистриран: 10 сеп 2013, 09:57
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6
- Status: Извън линия
Re: IAT датчик
Важното е при затворена клапа да дава коректни стойности.
Измисли му някаква цена и да го отнасям. Дй телефон или ми звънни 0899 014080 да се разберем.
Благодаря!
Измисли му някаква цена и да го отнасям. Дй телефон или ми звънни 0899 014080 да се разберем.
Благодаря!
-
- потребител
- Мнения: 61
- Регистриран: 10 сеп 2013, 09:57
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6
- Status: Извън линия
Re: IAT датчик
Благодарение на Вальо се сдобих с доста датчици. Смених ECT И IAT - сега колата пали лесно сутрин. Оказа се че ТПС от моно не може да се пригоди (хода му е по -малък) . Аз изключих моя и настрои оборотите на празен ход - колата запази поведението си кна 2те горива, дори се подобри. Много се радвам че побъркващото гаснене изчезна (да не чуе дявола) . Извод - моя TPS е тотално сдухан.
В момента пиша от мобилния (отново) и не мога да прикача снимки на карбуратора и датчика.
В момента пиша от мобилния (отново) и не мога да прикача снимки на карбуратора и датчика.
- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: IAT датчик
Гледай в най-скоро време да снимаш тпс и да видя дали ще ти намеря.
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
-
- потребител
- Мнения: 61
- Регистриран: 10 сеп 2013, 09:57
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6
- Status: Извън линия
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 12 госта