За какво служи!?
-
- потребител
- Мнения: 10
- Регистриран: 04 авг 2010, 12:00
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.8TD
- Местоположение: Лом
- Status: Извън линия
За какво служи!?
Здравейте колеги, от скоро колата ми започна да прекъсва при студен ДВГ, след като загрее прекъсването спира. Та се питам има ли нещо общо това с тази джаджа, която съм отбелязал на снимката, защото има прекъсване в работата й, и тя за какво служи!? Автомобила е Ford Mondeo MK1 1.8 TD.
- Shooter
- потребител
- Мнения: 310
- Регистриран: 01 дек 2007, 12:23
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 TDI 1996 Turnier Ghia
Ford Mondeo нова пръчка комби 2009 - Местоположение: Хасково
- Status: Извън линия
Re: За какво служи!?
Айде Майстори 

-
- потребител
- Мнения: 10
- Регистриран: 04 авг 2010, 12:00
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.8TD
- Местоположение: Лом
- Status: Извън линия
Re: За какво служи!?
Колега, изглежда няма толкова напреднали майстори в този форум... Нищо, живи и здрави! 

- DigiPro
- потребител
- Мнения: 4336
- Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
- Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3 - Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: За какво служи!?
Може би една снимка в по-близък план на въпросното нещо ще улесни колегите да помогнат. Също така опиши какво излиза от него (маркучи, кабели) и към какво е свързано.
-
- Потребител
- Мнения: 1260
- Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
- Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007 - Местоположение: ruse
- Status: Извън линия
Re: За какво служи!?
доколкото се вижда от снимката е вакуумен клапан и от него трябва да излиза маркуч, но и това да е не е причина за прекъсване. Колега проверка и регулиране на дюзи ?
-
- потребител
- Мнения: 34
- Регистриран: 05 мар 2008, 09:35
- Модел на автомобила: Mondeo '93 1.8TD
- Местоположение: Русе
- Status: Извън линия
Re: За какво служи!?
Здравей колега,
това действително е вакуум клапан регулатор. До колкото си спомням участва в управлението на EGR клапана и не съм сигурен дали се разклоняваше към усилвателя на спирачките и стъпковото моторче за празен ход [под акумилатора близо да калника].
поздрави
това действително е вакуум клапан регулатор. До колкото си спомням участва в управлението на EGR клапана и не съм сигурен дали се разклоняваше към усилвателя на спирачките и стъпковото моторче за празен ход [под акумилатора близо да калника].
поздрави
-
- потребител
- Мнения: 10
- Регистриран: 04 авг 2010, 12:00
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.8TD
- Местоположение: Лом
- Status: Извън линия
Re: За какво служи!?
Здравейте колеги, благодаря за бързите отговори!
Принципно ЕГР клапана съм го изолирал много отдавна колега kambekambe, но преди нямаше проблеми с този вакумен клапан, работеше си нормално.
Колега ivo_63 не съм правил проверка на дюзите, принципно си мисля, че е от тях понеже смених бензиностанцията, на която зареждах и от тогава започна прекъсването. Паленето сутрин също е затруднено, въпреки, че акумулатора ми е 80 ампера (на 2 месеца). Ако е от дюзите какво да правя, да ги сменявам или друго решение има? Преди 5000 км съм сменил всички консумативи (филтри, масло), автомобилът е на 290 000 км., карам го от 3 години и не съм имал проблеми до сега, дайте съвет.
Поздрави,
Владислав Владимиров
Принципно ЕГР клапана съм го изолирал много отдавна колега kambekambe, но преди нямаше проблеми с този вакумен клапан, работеше си нормално.
Колега ivo_63 не съм правил проверка на дюзите, принципно си мисля, че е от тях понеже смених бензиностанцията, на която зареждах и от тогава започна прекъсването. Паленето сутрин също е затруднено, въпреки, че акумулатора ми е 80 ампера (на 2 месеца). Ако е от дюзите какво да правя, да ги сменявам или друго решение има? Преди 5000 км съм сменил всички консумативи (филтри, масло), автомобилът е на 290 000 км., карам го от 3 години и не съм имал проблеми до сега, дайте съвет.
Поздрави,
Владислав Владимиров
-
- потребител
- Мнения: 34
- Регистриран: 05 мар 2008, 09:35
- Модел на автомобила: Mondeo '93 1.8TD
- Местоположение: Русе
- Status: Извън линия
Re: За какво служи!?
честно казано аз НАЙ-МАЛКО бих се съмнявал във дюзи, защото казваш, че проблема е само на студен двигател. "Пикаеща" или запушена дюза биха довели до обогатена смес т.е. пушене или работа на 3 цилиндъра съответно. Дано да е калпава нафта [с повечко парафин, който да запушва горивният филтър и след като се стопли двигателя да го пуска], но пък и времето последните дни не е студено. Според мен си провери вакуумните пътища за пробив или разбутай клемата на този клапан [защо се усъмни в този клапан ?]
-
- потребител
- Мнения: 10
- Регистриран: 04 авг 2010, 12:00
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.8TD
- Местоположение: Лом
- Status: Извън линия
Re: За какво служи!?
Усъмних се в клапана понеже преди, когато работеше нормално имаше едно постоянно жужене от него, което се чуваше. Сега пак жужи, но прекъсва... между другото от няколко дни съм махнал буксата на клапана и той е изключен, но прекъсването на студено не спира. Възможно ли е да има нужда от реглаж на нафтовара помпа? От нагорял клапан възможно ли е да прекъсва така на студено?
Ако е от нафтата според мен постоянно трябва да прекъсва, забелязвам, че когато е студена пуши много и то бял пушек, но не съм забелязал да ми гори масло или да изчезва антифриза. В самото начало си мислех, че е заминала гарнитура, но няма проблем в това отношение. Когато си влезе в работен режим (загрее) всичко си работи нормално, смисъл не прекъсва, а и върви нормално (има мощност). Засичал съм я, когато започна прекъсването в разхода и си гори нормално 4.5 - 5.0 на извънградски при 90 км/ч.
Поздрави,
Владислав Владимиров
Ако е от нафтата според мен постоянно трябва да прекъсва, забелязвам, че когато е студена пуши много и то бял пушек, но не съм забелязал да ми гори масло или да изчезва антифриза. В самото начало си мислех, че е заминала гарнитура, но няма проблем в това отношение. Когато си влезе в работен режим (загрее) всичко си работи нормално, смисъл не прекъсва, а и върви нормално (има мощност). Засичал съм я, когато започна прекъсването в разхода и си гори нормално 4.5 - 5.0 на извънградски при 90 км/ч.
Поздрави,
Владислав Владимиров
-
- потребител
- Мнения: 34
- Регистриран: 20 окт 2011, 15:08
- Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8TDI GHIA
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: За какво служи!?
Колега,
Важно е да кажеш какво имаш в предвид с това "прекъсва", за да знаят компетентните хора какво да кажат. Ако ти пали трудно има няколко проверки ,които се правят и са коментирани много по форума. Иначе въпросния клапан /CVT мисля му беше името/ се сваля и почиства.Представлява нещо като дунапрен или подобен материал, но не е там проблема според мен
п.с.
И ако колата ти гори 4.5л., за Бога, нищо не й прави
Важно е да кажеш какво имаш в предвид с това "прекъсва", за да знаят компетентните хора какво да кажат. Ако ти пали трудно има няколко проверки ,които се правят и са коментирани много по форума. Иначе въпросния клапан /CVT мисля му беше името/ се сваля и почиства.Представлява нещо като дунапрен или подобен материал, но не е там проблема според мен
п.с.
И ако колата ти гори 4.5л., за Бога, нищо не й прави

- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: За какво служи!?
Този клапан няма пряко участие в запалването на двигателя.Firen написа:Усъмних се в клапана понеже.......
Дизелът (от този тип) го морят въздух, центровка и свещи. Щом не си бутал ГНП или сменял ангренажен ремък/водна помпа, провери останалите две. В най-общият случай ти трябва прозрачен маркуч от филтъра до ГНП, ключе 8мм за сваляне на гайките от свещите и проводник да подадеш "+" от акумулатора към всяка свещ и да видиш дали всяка хвърля искри.
Ако има въздух (към което те насочвам специално, заради "бял пушек") - търсиш от къде влиза и го спираш. Ако не работи свещ - купуваш си нова.
Провери си маркучите за обратната нафта между дюзите, изпичат се с времето и не уплътняват достатъчно и при спрян двигател нафтата се връща в резервоара.
- mi6o
- потребител
- Мнения: 773
- Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
- Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
-
- потребител
- Мнения: 10
- Регистриран: 04 авг 2010, 12:00
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.8TD
- Местоположение: Лом
- Status: Извън линия
Re: За какво служи!?
Благодаря за отговорите колеги, ще пробвам варианта със смяната на маркучите и диагностиката на свещите, пък дано стане.
Колега OgiDogi при диагностиката на свещите чрез подаване на напрежение, принципно възможно ли е самата свещ да показва консумация, но да не подгрява достатъчно? Чувал съм, че имало такъв вариант, но само съм чувал
, не съм го виждал практически...
Има ли други места по двигателя, които да прегледам за всмукване на въздух освен маркучите?
Поздрави,
Владислав Владимиров
Колега OgiDogi при диагностиката на свещите чрез подаване на напрежение, принципно възможно ли е самата свещ да показва консумация, но да не подгрява достатъчно? Чувал съм, че имало такъв вариант, но само съм чувал

Има ли други места по двигателя, които да прегледам за всмукване на въздух освен маркучите?
Поздрави,
Владислав Владимиров
-
- Потребител
- Мнения: 1260
- Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
- Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007 - Местоположение: ruse
- Status: Извън линия
Re: За какво служи!?
свалят се дюзите, чистят се с ултразвук, тестват се , регулират се и ако са наред се монтират - отнема няколко часа и струва 50-60 лева , според майстора, ако се сменя нещо то е разпръсквачи - комплекта е 150 -160 лева. Ако имаш въздух ще пали с много въртене и при плюсови температури. Често гълта въздух от мембраната на подкачващата "помпа" - ако мога така да се изразя. Тя пък си има ремонтен комплект , който струва 25 лв и се прави за 40 минути / можеш и сам/.Другото кофти място за въздух е подгрева на нафтата - ако смуче от там, нов / 90 лева/ или изолираш с по-дълги маркучи - прескачаш подгрева. Подгрева е на 2 болтчета - откачаш маркучите / на щипка са / и запушваш изхода , като надуваш от входа с уста - ще разбереш веднага дали е дал фира.Най-често се прецаква мембраната, защото се ползва само при първоначално подкачване при смяна горивен филтър примерно. Аз лично залагам на кофти гориво+дюзи.
- Shooter
- потребител
- Мнения: 310
- Регистриран: 01 дек 2007, 12:23
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 TDI 1996 Turnier Ghia
Ford Mondeo нова пръчка комби 2009 - Местоположение: Хасково
- Status: Извън линия
Re: За какво служи!?
Понеже единият от въпросите бе - за какво служи тази джаджа:
Без да претендирам за компетентност:
тази джаджа я няма никъде в управлението на двигателя
Има маса такива джаджи( и не точно такива) по двигателя и те са за контрол на емисиите.
Без да претендирам за компетентност:
тази джаджа я няма никъде в управлението на двигателя
Има маса такива джаджи( и не точно такива) по двигателя и те са за контрол на емисиите.
-
- Потребител
- Мнения: 1260
- Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
- Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007 - Местоположение: ruse
- Status: Извън линия
Re: За какво служи!?
оставете го тоя клапан - при мен е директно затапен от вакуум и с откачена букса,дизел прекъсва само от дюзи, да не е бензин да прекъсва от свещи.
-
- потребител
- Мнения: 10
- Регистриран: 04 авг 2010, 12:00
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.8TD
- Местоположение: Лом
- Status: Извън линия
Re: За какво служи!?
Здравейте колеги, след щателна проверка вчера установих от къде идва проблема с прекъсването на студено! Прегледах всички маркучи за гориво и по време на прегледа забелязах, че болта, който определя до каква степен да се връща рамото на газта при отпуснат педал се беше развил някак си, нямам обяснение как се е случило, но е факт. След връщането му на правилното място колата заработи като нова
Колега ivo_63 можеш ли да ми дадеш линк към такъв ремонтен комплек за подкачащата помпа за гориво, понеже ми е правила на няколко пъти номера да не иска да подкачи гориво и искам да я ремонтирам. Принципно ще има ли проблем да премахна помпата и да сложа обикновен филтър без помпа за подкачване, защото я ползвам единствено, когато сменявам филтъра.
Благодря на всички колеги, които се отзоваха на темата ми!
Поздрави,
Владислав Владимиров

Благодря на всички колеги, които се отзоваха на темата ми!
Поздрави,
Владислав Владимиров
-
- Потребител
- Мнения: 1260
- Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
- Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007 - Местоположение: ruse
- Status: Извън линия
Re: За какво служи!?
да , тая помпа се ползва наистина рядко и е голяма мизерия
ремонтен комплект от Косера взех последния път - около 24 лева е
ако тръгнеш да я махаш се сменя дизеловия филтър с голфов и става малко мазано, по-добре смени мебраната не е голяма философия - ще ти вземат най-много 10 лева, ако имаш приятел монтьор с бира ще минеш
ремонтен комплект от Косера взех последния път - около 24 лева е
ако тръгнеш да я махаш се сменя дизеловия филтър с голфов и става малко мазано, по-добре смени мебраната не е голяма философия - ще ти вземат най-много 10 лева, ако имаш приятел монтьор с бира ще минеш

-
- потребител
- Мнения: 10
- Регистриран: 04 авг 2010, 12:00
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.8TD
- Местоположение: Лом
- Status: Извън линия
Re: За какво служи!?
Благодаря за съвета колега
, направо ще си взема ремонтен комплект и ще я оправя, защото понякога спира да помпа и ми се налага при смяна на филтъра да го наливам с нафта и подкачването става трудно.
Поздрави,
Владислав Владимиров

Поздрави,
Владислав Владимиров
-
- Потребител
- Мнения: 1260
- Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
- Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007 - Местоположение: ruse
- Status: Извън линия
Re: За какво служи!?
забравих да ти кажа, че ако премахнеш филтъра и сложиш обикновен и елиминираш подкачващата помпа , при евентуално откачане на нещо по горивната система, без подкачващата помпа е голям зор и ще замине я акумулатор я стартер.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта