Прескочили зъбци на мондео

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
sharky_ssm
потребител
потребител
Мнения: 83
Регистриран: 01 сеп 2009, 07:54
Модел на автомобила: mondeo 1.8-16v.kombi-93:мондео 2.0-zetek.4x4ghia,комби-95
Status: Извън линия

Прескочили зъбци на мондео

Мнение от sharky_ssm » 01 сеп 2013, 17:06

Здравейте, днес баща ми ми звънна, че има проблем с колата. Изгаснала и не иска да запали.
Отидох и установих, че се разминава центровката на разпределителните валове, а видимо няма нито изронени зъбци нито хлабав ремък.
Не успях, да сваля и шайбата на вала.
Как е възможно да се случи това.
Дали ще се оправи? мога ли да развия този болт на коляновия вал?

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4603
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Прескочили зъбци на мондео

Мнение от S_C » 01 сеп 2013, 21:37

Това е лошо с разминаването на валовете. Толерансът е малък-нещо от порядъка на 3-4 зъба.След това удря клапани.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
sharky_ssm
потребител
потребител
Мнения: 83
Регистриран: 01 сеп 2009, 07:54
Модел на автомобила: mondeo 1.8-16v.kombi-93:мондео 2.0-zetek.4x4ghia,комби-95
Status: Извън линия

Re: Прескочили зъбци на мондео

Мнение от sharky_ssm » 02 сеп 2013, 22:30

Имах друго мондео и при разтегнат ремък и прескочили зъбци нямаше проблем. От форд ми казаха че трудно се чупели клапани понеже било с маслени възглавници.
А как ще направя центровкат? Беше направена перфектно да работи на газ. Един зъб напред ли , назад ли? Въпроса е, ако има счупени клапани как ще се разбере без да се сваля.главата? :roll:

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10865
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Прескочили зъбци на мондео

Мнение от ЯЛТА » 02 сеп 2013, 22:35

Счупени клапани не може да има, но изкривени- да. Като се свали капака на клапаните, двигателя се превърти на ръка се усеща, първо затяга а кривите клапани не се връщат на горе.Майсторите си знаят.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Прескочили зъбци на мондео

Мнение от HACKO » 02 сеп 2013, 23:52

sharky_ssm написа:....От форд ми казаха че трудно се чупели клапани понеже било с маслени възглавници.
А как ще направя центровкат?.....
И това са ти го казали във Форд!?! Боже, колко мъка има по тоя свят, боже!
Колега, без да се обиждаш, имаш нужда от майстор. Обаче не такъв, дето твърди, че като има хидравлични повдигачи няма да удари клапаните (удря ги като нищо).
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Прескочили зъбци на мондео

Мнение от opex » 03 сеп 2013, 00:59

Аз бих искал да прочета нещо от сорта на: "махнах капака на клапаните и завъртях коляновия вал докато 1ви цилиндър дойде в ГМТ така, че жлебовете за зацепване/законтряне (откъм бобината) на разпределителните валове евентуално да застанат в една линия"
И ако не застанат да се види кой се отклонява и съответно с колко зъба от другата страна.
Така ще се знае за какво точно става дума ако въобще има разминаване и не пали заради друг проблем.
Със заминал датчик за положение на коляновия вал или пък омасяващи/окъсяващи проводници за него също колата ще загасне и няма да запали. Както и в други случаи.
Какъв е смисъла да се сваля демпферната шайба?
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
sharky_ssm
потребител
потребител
Мнения: 83
Регистриран: 01 сеп 2009, 07:54
Модел на автомобила: mondeo 1.8-16v.kombi-93:мондео 2.0-zetek.4x4ghia,комби-95
Status: Извън линия

Re: Прескочили зъбци на мондео

Мнение от sharky_ssm » 03 сеп 2013, 13:48

Във задната част на разпределителните валове има разминаване с с около четвърт оборот. Ако бях вещ специалист нямаше да пиша във форума, а колкото до майстори по съм съгласен на съвети от колеги и от интернет, отколкото до тях. Преди година и праввиха ремонт на главата на тази кола. Повечето майстори не знаят дори центрофка да направят, но да ти вземат парите могат.
Затова е по добре сам да пробвам с ваша помощ. Колкото до изкривените е ясно, че чак като.се центроват валовете тогава ще се разбере.

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10865
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Прескочили зъбци на мондео

Мнение от ЯЛТА » 03 сеп 2013, 14:13

Колега, не написал от кой град си, можеше да те насочи някой и към съвестен майстор.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4603
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Прескочили зъбци на мондео

Мнение от S_C » 03 сеп 2013, 14:39

Много малко са сервизите, в които ще отидеш с "Форд" и няма да чуеш: "Карай, те тия са си така". Факт!
Но все пак напиши къде се развива цялата тази случка, може наблизо да има някой, който да помогне. При тази кола няма много начини да се стигне до подобна ситуация, в която вал ти е превъртял с четвърт оборот.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
mi6o
потребител
потребител
Мнения: 773
Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Прескочили зъбци на мондео

Мнение от mi6o » 03 сеп 2013, 16:26

Здравей колега. Мойто Мондео като го купувах човека беше супер убеден,че не трябва да сменям ремъци,ролки и водна помпа,защото ги е сменял. Предложи ми даже да отидем заедно в който и да е сервиз и да ги прегледат. Купих я без да ходя по сервизи понеже цената беше повече от добра,а и повярвах на човека-беше наистина сигурен. Един ден реших да погледна какво е положението около ангренажа като оместих капака от горе,само от двете щипки-ремъка изглеждаше наистина да е сменян и карах още няколко дни. Реших обаче да погледна по-обстойно-махнах хидравличната помпа и шайбата на ГНП-то,която върти хидравличната помпа и така капака се отвори повече. Какво видях-хлабав ангренажен ремък,обтяжната ролка с луфт във всички посоки,тоест смяна на всичко по ангренажа (може би на човека от който я купих са му казали,че са сменили всичко,а са сменили само ангренажния ремък защото само той се вижда през процепа от капака,а по-късно видях и боята която са мазали за да ''зацепят'' мотора). След кратко колебание реших сам да се заема с ремонта. С помощта и съветите на колегата Жоро Специалиста (нямам думи да опиша колко съм му благодарен) си смених сам семерингите на коляновия вал,на маслената помпа и на разпределителния вал,ангренажните ремъци и ролки,водната помпа,зацепих мотора както трябва и за сега да чукна на дърво нямам проблеми. Стана дълга и широка,но мисълта ми е,че може и при теб някой ''майстор'' да си е спестил нещо,а като гледам в Аутодата тоя мотор се зацепва доста по-лесно от дизела (гледах и за 1.8 и за 2.0 Зетек-излизат еднакви). Според мен би трябвало да се свали главата (колкото и гадно да звучи) за да се види дали няма поражения и по буталата,а при свалена глава най-добре ще може да се види състоянието на клапаните,може и гумичките на клапаните да смениш-после шлайф,нова гарнитура,нов ангренажен комплект,правилно зацепване на мотора (по възможност ремонта да го правиш ти или твой човек и да можеш да гледаш как новите части се слагат :) ) и газ. Това разбира се при положение,че искаш и имаш възможност да я правиш колата,а ако не-на части или друго,но това вече си е твое решение.
Поздрави

Потребителски аватар
sharky_ssm
потребител
потребител
Мнения: 83
Регистриран: 01 сеп 2009, 07:54
Модел на автомобила: mondeo 1.8-16v.kombi-93:мондео 2.0-zetek.4x4ghia,комби-95
Status: Извън линия

Re: Прескочили зъбци на мондео

Мнение от sharky_ssm » 03 сеп 2013, 18:45

Колата е 4x4,миналата година се ремонтира главата от познат който работеше във мото пфое. Преди две години имах 1.8 мондео, на което бяха сменили ремъка, но не и ролките. Едната блокира и загрява ремъка вследствие на което почва да прескача. В същото време се гоних с едно БМВ 320 и разбирате какъв зор беше. Усетих я, но покарах около 10км. Угасна и я отдърпах в старото МОТО ПФОЕ Благоевград и смениха всичко.
За това мисля да я центровам и да пробвам да я запаля.
Ако запали и работи на място значи всичко е наред, ако не пак главата.
Друг е въпроса, че центровката беше за газ един зъб нанякъде, ама на къде не помня?
Иначе съм от Благоевград, а колата е на 40 км от там. Правил съм центровка но на 1.8, а те са идентични.
А и баща ми, е чул едно изщтракване и после угаснала, и веднага спрял. Не е била напъвана а леко на 1-а по черен път (равен).

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Прескочили зъбци на мондео

Мнение от opex » 03 сеп 2013, 20:03

Няма такива филми, като центровка за газ един зъб напред-назад! Който майстор ти говори такива глупости може да му пуснеш една вода. Щото един зъб може да е над 9-10 градуса. И то на разпределителен. Ако е на колянов е двойно на разпределителен. Центровката се прави както е по книга, а газта се настройва. Вярно е, че в тунинг-средите се правят разни магии с всмукателен вал примерно предварение 5-6 градуса, но това е с тотално друга цел. Да не говорим, че може да се каже на всички колко им е бедна фантазията колко може да мръднат градусите дори при оригинални валове просто заради неточни допуски при изработката, хлабина и неточност в заключващия механизъм на коляновия вал, улеите за зацепването на разпределителните и шината и т.н. 'Само' в тия неща може да мръдне едни 2-3 градуса, какво остава за останалото.
И колкото до проблема наистина и моя съвет е да кажеш от къде си за да бъдеш насочен към читав майстор евентуално ако има в района. едит: всъщност писал си Благоевград значи някъде наоколо.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
mi6o
потребител
потребител
Мнения: 773
Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Прескочили зъбци на мондео

Мнение от mi6o » 04 сеп 2013, 16:50

Без да претендирам,че съм много знаещ и спец,но бих отворил мотора при това положение. Ако има парчета от счупени клапани и я зацепиш и запалиш,може да надерат цилиндрите,да пробият главата в горивната камера,да счупят бутало. Нека по-знаещите колеги да кажат дали съм прав,това са само мой предположения. Има и камери с фенерче-с такава през отвора на свещта дали ще може да се види какво положението вътре без да се маха главата.....или с тия магнитчетата с чупещото рамо да се пробва да се обере ако има парчета,знам ли.
Поздрави

Потребителски аватар
sharky_ssm
потребител
потребител
Мнения: 83
Регистриран: 01 сеп 2009, 07:54
Модел на автомобила: mondeo 1.8-16v.kombi-93:мондео 2.0-zetek.4x4ghia,комби-95
Status: Извън линия

Re: Прескочили зъбци на мондео

Мнение от sharky_ssm » 04 сеп 2013, 18:23

Това последното беше хитроумно. Така и ще направя, само да видя в аутодата кой беше точния белег на коляновия вал и после ще я глася както беше.
Хората които ми ремонтираха главата са работили във форд дълго време и с мое разрешение оставиха един зъб на коляновия вал като тази центровка е правена в Италия и мога смело да твърдя, че колкото и странно да звучи за форд работи перфектно с обикновена газ. Но има и допълнителни стеснения на входовете за въздух, но на бензин работи по нестабилно като я събера ще кача снимки. Мойто мондео така и си го продадох с газта все му имаше нещо или празни обороти или вървене.
Благодаря за съветите!

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4603
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Прескочили зъбци на мондео

Мнение от S_C » 04 сеп 2013, 20:38

Това с единия зъб е масово практикувано по сервизите.
Което не го прави по-малка глупост.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
sharky_ssm
потребител
потребител
Мнения: 83
Регистриран: 01 сеп 2009, 07:54
Модел на автомобила: mondeo 1.8-16v.kombi-93:мондео 2.0-zetek.4x4ghia,комби-95
Status: Извън линия

Re: Прескочили зъбци на мондео

Мнение от sharky_ssm » 09 сеп 2013, 11:38

Работата се оказа много зле. Беше затегнал малко единия вал, но все пак го зацепих. Почнах да въртя за да усетя има ли компресия но видях да капе масло.
В задната част на картера имаше огромна дупка, откъм коша. И лампата за маслото не свети, и е подпрял картера на някакъв камък.
Сега вече дилемата е нов двигател или ремонт на този.
Моля дами кажете кое е по добър вариант.
Намерих вече двигател за 250, а за части незнам.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Прескочили зъбци на мондео

Мнение от HACKO » 09 сеп 2013, 16:02

Какви части, нали си намерил цял мотор?
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
sharky_ssm
потребител
потребител
Мнения: 83
Регистриран: 01 сеп 2009, 07:54
Модел на автомобила: mondeo 1.8-16v.kombi-93:мондео 2.0-zetek.4x4ghia,комби-95
Status: Извън линия

Re: Прескочили зъбци на мондео

Мнение от sharky_ssm » 09 сеп 2013, 18:08

Не съм търсил части, при евентуален ремонт. Разбрах и, че щом вала е позатегнал се сменя заедно с главата.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Прескочили зъбци на мондео

Мнение от HACKO » 09 сеп 2013, 18:21

Със дупки по блока това вече не е на дневен ред.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
sharky_ssm
потребител
потребител
Мнения: 83
Регистриран: 01 сеп 2009, 07:54
Модел на автомобила: mondeo 1.8-16v.kombi-93:мондео 2.0-zetek.4x4ghia,комби-95
Status: Извън линия

Re: Прескочили зъбци на мондео

Мнение от sharky_ssm » 09 сеп 2013, 18:51

Дупката е в задната част на картера, и като е затегнал разпределителния вал е прескочил ремъка като е няма и компресия. Пробвах да въртя но нямаше съпротивление.
При евентуален ремонт само за части и гарнитури ще заминат горе долу толкова.
Свалят ли се скорости при демонтаж, или само се оголва двигателя, че и е малко мястото което остава. *k05000*

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта