въпрос за пуловете за регулиране на клапаните
-
- потребител
- Мнения: 106
- Регистриран: 23 авг 2008, 22:07
- Модел на автомобила: ford mondeo hatchbek 2.0i ghia 1999g.
- Местоположение: ruse
- Status: Извън линия
въпрос за пуловете за регулиране на клапаните
Реших да сменя ремъците на автомобила, по време на обслужването поисках от механика да ми регулира и клапаните. След търсене по магазините се оказа, че такива пулове няма в наличност. Но това не е най-интересното в случая става дума за следното. Диаметъра на пуловете е 27,5 от едно място ми казват, че за този мотор трябва да са 28мм. от друго 27мм. А моите повдигачи дефакто са с диаметър 27,5мм на пуловете. Възможно ли е да има нещо по мотора, да речем сменян мотор, събиран мотор? Някой ако знае размерите да ми ги каже, а също така и хипотеза за несъотвтствието с програмите. Mondeo Zetek-E 2.0, 131HP дата на производство по VIN 13.07.1998г.
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: въпрос за пуловете за регулиране на клапаните
Еми двигателя ти е с хидравлични повдигачи. Zetec-E. На капака на клапаните пише "Zetec-16v". Няма регулиране.
Въобще какво ви накара да си помислите, че трябва да се регулират повдигачите?
п.п. В мондео мк2 от много късните има малка вероятност да е новия двигател, който е със (едит:)твърди повдигачи. По принцип е с черен капак на клапаните, но това не е гаранция - може капака да е черен, а двигателя да е с хидравличните. За това се чете. Имаше и други разлики, като например да е с черен капак, но пак да пише Zetec 16v вместо Duratec (които са фактически новите с регулируеми повдигачи)..
Не се водете по разни Autodata, Toleranc и т.н. По същата логика всички Ескорти след 95 трябва да са с новия компютър, а масово не са.
Въобще какво ви накара да си помислите, че трябва да се регулират повдигачите?
п.п. В мондео мк2 от много късните има малка вероятност да е новия двигател, който е със (едит:)твърди повдигачи. По принцип е с черен капак на клапаните, но това не е гаранция - може капака да е черен, а двигателя да е с хидравличните. За това се чете. Имаше и други разлики, като например да е с черен капак, но пак да пише Zetec 16v вместо Duratec (които са фактически новите с регулируеми повдигачи)..
Не се водете по разни Autodata, Toleranc и т.н. По същата логика всички Ескорти след 95 трябва да са с новия компютър, а масово не са.
Последна промяна от opex на 05 юни 2013, 23:25, променено общо 1 път.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
-
- потребител
- Мнения: 106
- Регистриран: 23 авг 2008, 22:07
- Модел на автомобила: ford mondeo hatchbek 2.0i ghia 1999g.
- Местоположение: ruse
- Status: Извън линия
Re: въпрос за пуловете за регулиране на клапаните
Уважавайте другите участници, за да Ви уважават и те. Спазвайте приличен тон. Обидни, нецензурни думи, всякакви квалификации, иронични забележки или агресивно поведение към потребителите от форума не се допускат и ще бъдат изтривани, с последващи наказания.
- urgan
- Потребител
- Мнения: 1834
- Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA - Status: Извън линия
Re: въпрос за пуловете за регулиране на клапаните
Грешиш, с механични повдигачи е този двигател. Наскоро един друг колега се беше оплакал от същия проблем, че искал и той да ги сменя а в магазина му излизали други размери, а дефакто диаметъра е този който казваш 27.5 мм.opex написа:Еми двигателя ти е с хидравлични повдигачи. Zetec-E.
- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: въпрос за пуловете за регулиране на клапаните
Май цяла тема имаше назад за пуловете на тия мотори и трудното им намиране.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: въпрос за пуловете за регулиране на клапаните
Хайде малко да почетем наистина, искате ли?
Така:
Зетек (Zetec) двигателя, от фамилията Zeta, е въведен през 1993 с новото Мондео в 2.0 и 1.8 вариант и в новите Ескорти във вариант 1.6 и 1.8.
В страни с по-студен климат и влага, както и с употребата на неправилно масло се появява т.нар. роблем със "залепващи клапани".
На тези двигатели отгоре на капака на клапаните пише DOHC.
През 1995, когато двигателя е ревизиран за решаване на проблема "залепващи клапани" двигателя се преименува на !!! Zetec-E !!! и за да се отличава на капака на клапаните пише Zetec 16v.
През 1998 идва следващата ревизия на същия двигател, като се преименува на Zetec-R и той е със солидни ('механични', твърди...) повдигачи (solid lifters) за разлика от предишните, които са с хидравлични. Този двигател, както писах и в предния пост, също се монтира в Мондео мк2, паралелно с този, който е с хидравлични повдигачи особено след 1998, т.е. 1999 да речем може да има и с единия и с другия.
И сега, понеже автора,
пише съвсем сам, че двигателя му е Зетек-Е в първия си пост, аз му описвам цялата картинка с цветове и нюанси за да му щракне нещо, че трябва явно да се върне при скъпоценното си Мондео и да направи снимка да речем или нещо друго, за да се уточни какъв му е двигателя, защото, кой знае, може да мери и хидравличните пулове. Все още ли има нещо неясно, за да ходя евентуално да зема да попрочета малко 
Т.е. във всеки случай ако има грешка - работи се по входни данни и при мен грешка няма.
Така:
Зетек (Zetec) двигателя, от фамилията Zeta, е въведен през 1993 с новото Мондео в 2.0 и 1.8 вариант и в новите Ескорти във вариант 1.6 и 1.8.
В страни с по-студен климат и влага, както и с употребата на неправилно масло се появява т.нар. роблем със "залепващи клапани".
На тези двигатели отгоре на капака на клапаните пише DOHC.
През 1995, когато двигателя е ревизиран за решаване на проблема "залепващи клапани" двигателя се преименува на !!! Zetec-E !!! и за да се отличава на капака на клапаните пише Zetec 16v.
През 1998 идва следващата ревизия на същия двигател, като се преименува на Zetec-R и той е със солидни ('механични', твърди...) повдигачи (solid lifters) за разлика от предишните, които са с хидравлични. Този двигател, както писах и в предния пост, също се монтира в Мондео мк2, паралелно с този, който е с хидравлични повдигачи особено след 1998, т.е. 1999 да речем може да има и с единия и с другия.
И сега, понеже автора,


Т.е. във всеки случай ако има грешка - работи се по входни данни и при мен грешка няма.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- urgan
- Потребител
- Мнения: 1834
- Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA - Status: Извън линия
Re: въпрос за пуловете за регулиране на клапаните
Не се навивай толкова много. Неговия двигател 131 кс 99 година е С МЕХАНИЧНИ ПОВДИГАЧИ. Защо спориш за нещо в което не си прав. На моя като не пишеше Зетек 16в защо беше с механични повдигачи, kакто и пишеше с големи букви Zetec E. Зетек-Е от след 1998 с кодове NGB, NGC, NGD са с механични повдигачи. С хидравлични са преди 98 година двигателите 136 кс като NGA. A какво пише на капака не е толкова важно.
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: въпрос за пуловете за регулиране на клапаните
Защото казва, че е Зетек-Е.
Ако не го беше написал нямаше и да се обадя. Толкова е просто.
Написах цялата ситуация за да се види, че има нещо гнило и просто трябва да се уточни, а не да ми се прай на интересен.
И има значение какъв е капака и какво пише на него, за това споменах, че е добре да направи и една проста снимка: dohc - първите с хидравлични, zetec 16v - вторите с хидравлични, черен пластмасов капак - твърди повдигачи.
Ако не го беше написал нямаше и да се обадя. Толкова е просто.
Написах цялата ситуация за да се види, че има нещо гнило и просто трябва да се уточни, а не да ми се прай на интересен.

И има значение какъв е капака и какво пише на него, за това споменах, че е добре да направи и една проста снимка: dohc - първите с хидравлични, zetec 16v - вторите с хидравлични, черен пластмасов капак - твърди повдигачи.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- urgan
- Потребител
- Мнения: 1834
- Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA - Status: Извън линия
Re: въпрос за пуловете за регулиране на клапаните
Да, с черния капак са с механични, с белия са с хидравлични но този с белия с 136 коня като NGA и щом е 131 значи е с механични.
Чакаме снимка да видим в крайна сметка какъв е двигателя, но и по номера става в талона
Чакаме снимка да видим в крайна сметка какъв е двигателя, но и по номера става в талона

- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1628
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: въпрос за пуловете за регулиране на клапаните
Напразно горещене. Тва къв Зетек е хич няма значение, при положение, че човека е свалил пулове и търси. Мондео 1 2.0 е 136кс, Мондео 2 2.0 е 130 независимо от буквите на мотора. От '98 нататък НЯМА ХИДРАВЛИКИ. Цитирам изказване с Аутодата : http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 24#p466124
Пула е толкова, ето един:

Влезнал е колегата при евроттто О7 , те не внасят 27.5 мм и се чудят що си търсите такива, а не точно 27. Мото Пфое ги имат, някой път и в наличност.
А след 2000 г става по-гадно. Там са чашки пулове и е мъка.
Поздрави
Пула е толкова, ето един:

Влезнал е колегата при евроттто О7 , те не внасят 27.5 мм и се чудят що си търсите такива, а не точно 27. Мото Пфое ги имат, някой път и в наличност.
А след 2000 г става по-гадно. Там са чашки пулове и е мъка.
Поздрави
-
- потребител
- Мнения: 106
- Регистриран: 23 авг 2008, 22:07
- Модел на автомобила: ford mondeo hatchbek 2.0i ghia 1999g.
- Местоположение: ruse
- Status: Извън линия
Re: въпрос за пуловете за регулиране на клапаните
Така, до тук разбрах едно единствено нещо, а то е че този форум не е за взаимопомощ! Това е форум за повдигане на егото колко много знаем и ние неуките колко сме низши ментално. За сведение и в ТД"Мотопфое" нямат параметри на подложните шайби, няма размерност на диаметрите само на дебелините. Утре ще разбера дали ще сменям "пулове" или ще карам със старите докрай. Засрамете се! Аз очаквах някой да каже аз имам такива пулове с такива размери или има ги еди къде си, какво значение има мотора с какъв капак е и какво пише на него при условие, че съм цитирал вида и размера на частта? Не знам не мога да разбера този начин на мислене, млъквам и повече не се нуждая от мнения. За това няма да я има България, не сме народ а мърша и сега ми изтрийте поста защото цитирам Славейков. Живи и здрави!
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: въпрос за пуловете за регулиране на клапаните
На кого се сърдиш сега?riskue написа: а също така и хипотеза за несъотвтствието с програмите. Mondeo Zetek-E 2.0, 131HP дата на производство по VIN 13.07.1998г.
Преди години си спомням как един питаше за проблем по карбуратора на Ескорт набор 98.
Хората изпаднаха в размисли и страсти ....
Човека показва снимки на колата и волана беше да не кажа от Фиеста МК1-2.
Хората съвсем онемяха.
Автомобила беше закупен чисто нов от МП в този си вид.
Все пак изскочи Фордманиака с инфо по твоя проблем като човека има ежедневен опит с тези неща.
- madboy
- Администратор
- Мнения: 7256
- Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
- Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран." - Местоположение: West Park, Blood green
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: въпрос за пуловете за регулиране на клапаните
riskue написа:Реших да сменя ремъците на автомобила, по време на обслужването поисках от механика да ми регулира и клапаните. След търсене по магазините се оказа, че такива пулове няма в наличност. Но това не е най-интересното в случая става дума за следното. Диаметъра на пуловете е 27,5 от едно място ми казват, че за този мотор трябва да са 28мм. от друго 27мм. А моите повдигачи дефакто са с диаметър 27,5мм на пуловете. Възможно ли е да има нещо по мотора, да речем сменян мотор, събиран мотор? Някой ако знае размерите да ми ги каже, а също така и хипотеза за несъотвтствието с програмите. Mondeo Zetek-E 2.0, 131HP дата на производство по VIN 13.07.1998г.


Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: въпрос за пуловете за регулиране на клапаните
Добре, разбрахме накрая, че всъщност търсиш пулове и се разсърди, че никой не ти предложи (възможно е и никой да няма излишни). Никъде обаче не пишеш колко и с какви дебелини пулове търсиш, как да ти предложи някой, дори и да има?
Единствения въпрос на който може да се отговори е дали мотора е същия който трябва или е сменян. Имаше опити за отговор, макар и не единодушни. Отговора е много лесен, виж дали номера на д-ля съвпада с последните символи във номера на купето, ако съвпадат мотора не е сменян. А защо е с едни повдигачи а не с други, отговора е още по лесен, "при Форд всичко е възможно".
Единствения въпрос на който може да се отговори е дали мотора е същия който трябва или е сменян. Имаше опити за отговор, макар и не единодушни. Отговора е много лесен, виж дали номера на д-ля съвпада с последните символи във номера на купето, ако съвпадат мотора не е сменян. А защо е с едни повдигачи а не с други, отговора е още по лесен, "при Форд всичко е възможно".
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- amonev
- потребител
- Мнения: 463
- Регистриран: 11 фев 2007, 08:15
- Модел на автомобила: Форд Сиера 1983г.
Форд Мондео 1997г. - Местоположение: Разград
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: въпрос за пуловете за регулиране на клапаните
В крайна сметка защо въобще търсиш нови пулове?
Последна промяна от amonev на 08 юни 2013, 19:52, променено общо 2 пъти.
Е ли правото право?
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: въпрос за пуловете за регулиране на клапаните
Защото с тях се регулират клапаните, чрез поставяне на пулове с определена дебелина.amonev написа:В крайна сметка защо въобще търсиш нови пулове? .....
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- amonev
- потребител
- Мнения: 463
- Регистриран: 11 фев 2007, 08:15
- Модел на автомобила: Форд Сиера 1983г.
Форд Мондео 1997г. - Местоположение: Разград
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: въпрос за пуловете за регулиране на клапаните
И как точно се изчислява, колко да бъде новият размер?
Е ли правото право?
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: въпрос за пуловете за регулиране на клапаните
Мери се актуалната хлабина, вади се стария пул, мери се дебелината му, изчислява се колко по-дебел/по-тънък пул трябва да се постави за да се получи нужната хлабина, намира се съответния пул и се поставя.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- amonev
- потребител
- Мнения: 463
- Регистриран: 11 фев 2007, 08:15
- Модел на автомобила: Форд Сиера 1983г.
Форд Мондео 1997г. - Местоположение: Разград
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: въпрос за пуловете за регулиране на клапаните
Дали са взаимозаменяеми с други модели автомобили или са си строго специфични при Зетек-Е?
Моят е по-старият модел с хидравлични повдигачи. Там няма какво да им пипам, но ми е интересно да знам за моделите насетне.
Моят е по-старият модел с хидравлични повдигачи. Там няма какво да им пипам, но ми е интересно да знам за моделите насетне.
Е ли правото право?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта