Антифриза ври след изгасяне на двигателя.
-
- потребител
- Мнения: 31
- Регистриран: 03 яну 2011, 21:29
- Модел на автомобила: фиеста
- Status: Извън линия
Антифриза ври след изгасяне на двигателя.
Проблема е следния ... Колата е форд фиеста 1.3 моно на газ от 3 години никакви проблеми с двигател и всичко около него ... Обаче от 2-3 седмици след като изгася мотора и е загряла в работна температура почва да бълбука и връща антифриз (врящ предполагам) по тънкия маркуч излизащ от капачката на термостата и влизащ в разширителя. Цялото нещо трае по малко от минута и спира да връща. Мислех че е термостат, смених го колата загрява всичко е наред уж след 1 седмица каране без проблеми пак същото... махнах термостата. Сега съм без термостат и забелязвам че не завира обаче връща течност пак през тънкия маркуч дори при по студен и работещ двигател... Температурата на таблото си седи както е била винаги на средата на "нормал". Дайте идея къде може да е проблема защото вече немога да измисля нищо... Температурата си седи както винаги дори като бълбука след като изгася мотора...
- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Антифриза ври след изгасяне на двигателя.
При мен след смяна на антифриза се получи това нещо, смених капачката и се оправи 

По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
-
- потребител
- Мнения: 31
- Регистриран: 03 яну 2011, 21:29
- Модел на автомобила: фиеста
- Status: Извън линия
Re: Антифриза ври след изгасяне на двигателя.
Карал съм колата доста време с отворена капачка проблеми нямаше. Защо сега да има! Нещо друго благодаря за отговора колега... Може ли да е от гарнитура на главата? Колата не е прегрявана! Водна помпа? Най-интересното е че връща антифриз дори при непълно загрял мотор. Запушване някаде? Днес свалях маркуча на радиатора от термостата надувах няма проблеми надувах го минава през радиатора големия, имам си парно минава през малкия... Идеи?
-
- потребител
- Мнения: 31
- Регистриран: 03 яну 2011, 21:29
- Модел на автомобила: фиеста
- Status: Извън линия
Re: Антифриза ври след изгасяне на двигателя.
В казанчето НЕ изкарва компресия! При вдигане на оборотите само се връща през тънкия маркуч повече ! Течност НЕ губи!
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Антифриза ври след изгасяне на двигателя.
Виж, какво ти е казал колегата за капачката. Аз ще ти обясня, защо кипи при спиране на двигателя:lud_fen__ написа:В казанчето НЕ изкарва компресия! При вдигане на оборотите само се връща през тънкия маркуч повече ! Течност НЕ губи!
Разгледай нещата като тенджера под налягане - при атмосферно налягане температурата на кипене е около 100°, а в затворен съд с налягане по-високо от атмосферното отива нагоре (по спомен, на Еверест водата кипи при 91° заради по-ниското налягане). Слагаш капачка с клапан за нужното налягане, което повишава температурата на кипене в охладителната система примерно до към 120° и при спиране на двигателя блокът и особено главата отдават топлина на вече спрялата да циркулира течност (с температура примерно 90°), като я загряват до към 110° и не успяват да я кипнат. Махаш капачката, налягането пада и при същите условия (течност на 90° и блок/глава на 120° с точка на топлинен баланс 110°) и какво получаваш? Отговор - работеща нормално кола, на която при спиране водната риза започва да кипи и да изхвърля течност от където може, поради рязкото повишаване на налягането в системата, заради образуваната пара.
-
- потребител
- Мнения: 31
- Регистриран: 03 яну 2011, 21:29
- Модел на автомобила: фиеста
- Status: Извън линия
Re: Антифриза ври след изгасяне на двигателя.
Колеги благодаря за мненията обаче май излиза най-лошото... При подаване на газ надува маркуча на радиатора и изкарва компресия в казанчето който досега не съм видял сигурно заради това че отгоре връща вода... Изкарва компресия явно само при топъл мотор... При създалата се ситуация смяна на гарнитура. Шлайфането на главата задължително ли е или ще мина само с 1 гарнитура като разход ... Дайте идеи също за това как да сваля изпускателния колектор понеже шпилките са адски ръждясали направо са се разпаднали пред гайките. 100% ще скъсам някоя.
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Антифриза ври след изгасяне на двигателя.
Не точно шлайф, по-скоро зачистване на остатъците от гарнитурата - няколко стотни от милиметъра, ако не е изкривена главата (за което няма как да си сигурен). Тъй или иначе, трябва да посетиш шлайфистlud_fen__ написа:Колеги благодаря за мненията обаче май излиза най-лошото... При подаване на газ надува маркуча на радиатора и изкарва компресия в казанчето който досега не съм видял сигурно заради това че отгоре връща вода... Изкарва компресия явно само при топъл мотор... При създалата се ситуация смяна на гарнитура. Шлайфането на главата задължително ли е или ще мина само с 1 гарнитура като разход ... Дайте идеи също за това как да сваля изпускателния колектор понеже шпилките са адски ръждясали направо са се разпаднали пред гайките. 100% ще скъсам някоя.

Опресних си и данните за кипене на водата на Еверест, не било 91°, ами 71°

Wikipedia написа: On top of Mount Everest, at 8,848 m (29,029 ft) elevation, the pressure is about 252 Torr (33.597 kPa)[6] and the boiling point of water is 71 °C (159.8 °F).
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Антифриза ври след изгасяне на двигателя.
Абе човек, преди да си счупиш колата самичък, СМЕНИ Я ТАЗИ КАПАЧКА, ако не ти се дават 10лв вземи от някой познат назаем.lud_fen__ написа:Колеги благодаря за мненията обаче май излиза най-лошото...
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Антифриза ври след изгасяне на двигателя.
Сиерата вреше така заради запушен радиатор.Преди да отваряте мотора, прегледайте цялото охлаждане как е.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
-
- потребител
- Мнения: 31
- Регистриран: 03 яну 2011, 21:29
- Модел на автомобила: фиеста
- Status: Извън линия
Re: Антифриза ври след изгасяне на двигателя.
Отново сте прави хора! Разглобих колата преди да се знае какво е ...
(колата си е цяла). Таа вече ми се струва че е запушен големия радиатор. Не връща компресия в казанчето , заради тоя маркуч горе нищо неможе да се разбере днес го свалих и доста време следях казанчето проблема не е в гарнитурата явно ... Мисля си за частично запушен радиатор(големия). Така си мисля защото колата загрява малко по-бавно без термостат което няма никаква логика ... Само да питам помпата бута в радиатора от маркуча който минава отпред горе високо и влиза горе в радиатора ... така е логично течноста влиза горе изтива става по тежка и излиза долу... Ако не е така теорията ми отива на кино! Като за начало мисля да сипя нещо от тия за промиването 1-2 пъти пък ще видим!

- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Антифриза ври след изгасяне на двигателя.
Мммм-да, на повечето коли е така - от термостата на блока излиза маркуч, който влиза в горният край на радиатора, а от долния му край излиза друг маркуч, който влиза обратно в блока някъде около помпата. Термостата отваря и пуска горещата течност към радиатора, а помпата засмуква от другия край на радиатора охладена течност.lud_fen__ написа:Отново сте прави хора! Разглобих колата преди да се знае какво е ...(колата си е цяла). Таа вече ми се струва че е запушен големия радиатор. Не връща компресия в казанчето , заради тоя маркуч горе нищо неможе да се разбере днес го свалих и доста време следях казанчето проблема не е в гарнитурата явно ... Мисля си за частично запушен радиатор(големия). Така си мисля защото колата загрява малко по-бавно без термостат което няма никаква логика ... Само да питам помпата бута в радиатора от маркуча който минава отпред горе високо и влиза горе в радиатора ... така е логично течноста влиза горе изтива става по тежка и излиза долу... Ако не е така теорията ми отива на кино! Като за начало мисля да сипя нещо от тия за промиването 1-2 пъти пък ще видим!
Горното не важи за някои френски и италиански автомобили (и не само)

Ако се съмняваш за запушване, пробвай някоя химия от рода на Radiator Flush на Wynn's (вносител за България - ТЕХ-КО). След 10-на минути работа, излизат едни разпенени и ръждиви мътилки.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Антифриза ври след изгасяне на двигателя.
Напротив, точно такава е логиката, термостата освен да регулира температурата, служи и за по-бързо загряване на студения мотор. Когато го няма, загрява бавно или изобщо не може да загрее. А пък ако големия радиатор ти е запушен колата ще прегрява. Така че теорията за запушения радиатор отпада, по твоите думи системата в тази си част се държи нормално. През тънкия маркуч от термостата до разширителния съд почти винаги циркулира течност, това компенсира термичното разширение на Антифриза. И по тази точка притесненията ти отпадат, и това е нормално.lud_fen__ написа: ... Мисля си за частично запушен радиатор(големия). Така си мисля защото колата загрява малко по-бавно без термостат което няма никаква логика ...
Остава завирането на течността и изхвърлянето на част от нея на вън, което вече не е нормално. Това се дължи на по-ниско налягане от необходимото в системата (защо ти обясни Оги). В капачката на разширителния съд има клапан, който поддържа налягането в системата, този клапан при тебе не работи правилно. Клапана се сменя заедно със капачката.
Накрая, сложи си термостата, смени капачката на разширителния съд и всичко ще се оправи.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 31
- Регистриран: 03 яну 2011, 21:29
- Модел на автомобила: фиеста
- Status: Извън линия
Re: Антифриза ври след изгасяне на двигателя.
Ясно обаче колата си загрява със и без термостат до положение да се включва вентилатора... Даже забелязвам че вентилатора работи малко повече от преди за да свали темп и да се изключи (на кола седяща на място и работеща на малки обороти). Макар и бавно загрява което ме води на мисълта че проблема идва от големия радиатор... относно капачката - карал съм колата със "отворена система" капачката колкото да е там изобщо незатегната не държи налягане - проблеми тогава нямаше... СЕГА капачката си държи налягане ако на загрял мотор я отвия се дига нивото даже може и да излезе... Аз съм си упорит а може би и тъп и си оставам на варианта промиване на радиатора големия ... ще пиша какво е станало сипах 2-3 пъти днес вода и я покарах източих ... сега минах 100 км и забелязвам че при доста загряла кола гася и НЕ ври ... даже е вода...
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Антифриза ври след изгасяне на двигателя.
Съвсем нормално поведение на правилно функциониращ загрял мотор. Ако преди не се е получавало, значи термостатът ти е пропускал и двигателят не е достигал работна температура - охладителната течност е циркулирала непрекъснато, като температурата не е надвишавала 80-85° и съответно е поддържала блока и главата под/около/малко над 100°.lud_fen__ написа:... СЕГА капачката си държи налягане ако на загрял мотор я отвия се дига нивото даже може и да излезе...
-
- потребител
- Мнения: 31
- Регистриран: 03 яну 2011, 21:29
- Модел на автомобила: фиеста
- Status: Извън линия
Re: Антифриза ври след изгасяне на двигателя.
Ясно де т.е капачката е наред ! Ще пиша какво е станало, сега я карам без термостат че нямам време да се занимавам с нея до 2-3 дни ще се разбере от какво в!
-
- потребител
- Мнения: 54
- Регистриран: 15 ное 2010, 08:37
- Модел на автомобила: Focus
- Status: Извън линия
Re: Антифриза ври след изгасяне на двигателя.
чета тази история и си припомням как съседа ми с голф дизел имаше същият проблем. Смени си ранитурка н аглава, шлайф и още... без промяна. След много майстори се оказа пукнатина в разширителният съд (същите признаци като недобре работеща капачка/клапан). Надуй системата и виж дали неизпуска от някъде (като събереш мотора).
Карам бавно.
-
- потребител
- Мнения: 31
- Регистриран: 03 яну 2011, 21:29
- Модел на автомобила: фиеста
- Status: Извън линия
Re: Антифриза ври след изгасяне на двигателя.
Мотора е цял!
При спукано казанче няма да държи налягане и евентуално ще има теч!


-
- потребител
- Мнения: 31
- Регистриран: 03 яну 2011, 21:29
- Модел на автомобила: фиеста
- Status: Извън линия
Re: Антифриза ври след изгасяне на двигателя.
Да кажа какво стана! Промивах 4-5 пъти системата само с вода (излязоха доста неща), после взех някаква течна добавка сипах покарах 20-30км пишеше от 10 до 30 минути работа ама вместо да работи на място я изкарах. Поработи и малко на място и я излях. Вече не завира, сложих си термостата и сега всичко е постаро му. За мен това си беше запушен радиатор (големия).
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Антифриза ври след изгасяне на двигателя.
Възможно е,- частично запушване. Въпроса е че след интервенцията е добре. 

Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Антифриза ври след изгасяне на двигателя.
Е, аз това преди 10 дни ти го предложихlud_fen__ написа:Да кажа какво стана! Промивах 4-5 пъти системата само с вода (излязоха доста неща), после взех някаква течна добавка сипах покарах 20-30км пишеше от 10 до 30 минути работа ама вместо да работи на място я изкарах. Поработи и малко на място и я излях. Вече не завира, сложих си термостата и сега всичко е постаро му. За мен това си беше запушен радиатор (големия).

OgiDogi написа:Ако се съмняваш за запушване, пробвай някоя химия от рода на Radiator Flush на Wynn's (вносител за България - ТЕХ-КО). След 10-на минути работа, излизат едни разпенени и ръждиви мътилки.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 15 госта