Стъпково моторче на фокус 2000 Зетек

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
focus2000
потребител
потребител
Мнения: 26
Регистриран: 10 яну 2010, 13:12
Модел на автомобила: focus 2.0i Zetec 136hp Ghia
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Стъпково моторче на фокус 2000 Зетек

Мнение от focus2000 » 20 окт 2012, 15:54

Здравейте, може ли някой да ми каже дали това е стъпковото моторче на фокуса? Става дума за двигател 2000 кубика Зетек.

http://alfa.kachi-snimka.info/images/cqs1350737604d.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;

И ако е това, мога ли да си го сваля сам и да го почистя с нещо?
Поздрави!

Потребителски аватар
ceco georev
потребител
потребител
Мнения: 170
Регистриран: 08 май 2008, 17:10
Модел на автомобила: Focus 1.6 Zetec-s Ghia 99.Kombi.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Стъпково моторче на фокус 2000 Зетек

Мнение от ceco georev » 20 окт 2012, 16:24

Това е дросела.Незнам на 2000 къде е но не това.

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Стъпково моторче на фокус 2000 Зетек

Мнение от paci » 20 окт 2012, 16:50

Изображение

Нещо такова търси визуално.

Нарича се IAC valve
Преведено на нашески "байпасен клапан за празен ход"
Върши същото нещо като стъпковия мотор, но е обновена и опростена негова версия.
Няма червяк и мотор и е по-прост и по-бърз.

Сваля се и се чисти с ОБЕЗМАСЛИТЕЛ.

Потребителски аватар
mocipako
потребител
потребител
Мнения: 46
Регистриран: 13 яну 2011, 17:15
Модел на автомобила: FORD Focus ZX5 2.0L (DOHC) Automat
10.2003
Серия: Focus 1998-2005
Хечбек: 5 Door Saloon
Двигател: Zetec 2.0 16V EFI
Трансмисия:4-Speed Automatic Transaxle - 4F27E
Предаване: LHD FWD
Климатик: Manual Air Conditioning
Боя: Silver Frost
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Стъпково моторче на фокус 2000 Зетек

Мнение от mocipako » 20 окт 2012, 16:54

Привет колега. Това на снимката не е "спъпковото моторче" или така наречения байпасен клапан за оборотите на празен ход. Както вече са ти отговорили това е смукателния колектор и по-точно дроселната клапа. Не е лошо и него да почистиш , за предпочитане със спрей за карбуратори или някакъв обезмаслител с малка четка до блясък. Самото "стъпково моторче" се намира на смукателния колектор точно под това което си снимал. Имай предвид, че няма как да го видиш ако не си под колата. Може да забележиш единствено буксата му от страната на бобината е. Свалянето не е от най-леките работи, ако нямаш канал или подемник. Ако си по-сръчен в ръцете може и легнал под колата с малко опипване ще успееш, но е доста неудобно. Хубавото е че не ти трябва нищо друго освен ключе 8 mm. за предпочитане е с тресчотка. Ето как изглежда и самото "моторче". Надявам се да съм ти помогнал.
Прикачени файлове
IMG00278-20121002-1440.jpg
IAC Focus
На теория между теорията и практиката няма никаква разлика, но на практика има !
Изображение

focus2000
потребител
потребител
Мнения: 26
Регистриран: 10 яну 2010, 13:12
Модел на автомобила: focus 2.0i Zetec 136hp Ghia
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Стъпково моторче на фокус 2000 Зетек

Мнение от focus2000 » 20 окт 2012, 17:36

Благодаря ви на всички за бързите отговори. Утре съм свободен цял ден ще я качвам на канала да се пробвам :)

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7256
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Стъпково моторче на фокус 2000 Зетек

Мнение от madboy » 23 окт 2012, 09:30

Сваля се без канал, подемници и пр. Трябва да си намериш подходящ ключ 8. Моторчето е вдясно под всмукателния колектор.
Махаш въздуховода и действаш.
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 32 госта