Загряване - помощ
-
- потребител
- Мнения: 405
- Регистриран: 02 ное 2008, 13:55
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 16V 1995 комби
Fopd Fusion 1.6 - Местоположение: Дупница
- Status: Извън линия
Re: Загряване - помощ
Колега а сигурен ли си че водната помпа е здрава и върти превърта водата през радиатора , когато е загряла долното съединение също ли е загряло или е студено ? Ако помпата работи нормално когато си на място не в движение долното съединение трябва да е загряло почти колкото и горното и ако помпата не работи долното съединение трябва да е хладко .
Когато е във движение се охлажда от въздушната струя и превърта на самотек през радиатора дали и затова когато я натовариш повече не ти прегрява ? А когато намалиш оборотите температурата пада ? По какво познаваш че водата се върти от водната помпа и турбинката и е здрава ? Старата е била здрава но новата дали е останала здрава или пък както каза един колега радиятора не е задръстен и не пропуска течноста да преминава ,или пък питата се е задръстила от прахоляк и кал и не може да се охлажда ?
Когато е във движение се охлажда от въздушната струя и превърта на самотек през радиатора дали и затова когато я натовариш повече не ти прегрява ? А когато намалиш оборотите температурата пада ? По какво познаваш че водата се върти от водната помпа и турбинката и е здрава ? Старата е била здрава но новата дали е останала здрава или пък както каза един колега радиятора не е задръстен и не пропуска течноста да преминава ,или пък питата се е задръстила от прахоляк и кал и не може да се охлажда ?
-
- потребител
- Мнения: 232
- Регистриран: 15 ное 2009, 19:27
- Модел на автомобила: focus
- Status: Извън линия
Re: Загряване - помощ
долното съединение е топло когато отвори термостата а не когато колата е на място Термостата според теб за какво е и какъв е този самотек Казва се термо сифонно охлаждане това за което говориш но такива двигатели сигурно не се произвеждат от 50 години
-
- потребител
- Мнения: 82
- Регистриран: 08 апр 2011, 18:51
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Загряване - помощ
Колега, сложи термостата така както е на схемата.
При мен има ефект имах същия проблем

При мен има ефект имах същия проблем
-
- потребител
- Мнения: 82
- Регистриран: 08 апр 2011, 18:51
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Загряване - помощ
Колеги не го гледайте това изпитано е и има минимален ефект ако се кара само градско.kingralf написа:Колега, сложи термостата така както е на схемата.
При мен има ефект имах същия проблем
Има два вариянта научих ги благодарение на Колегата Цецо и Иван от форума.
1. Прави се Байпас на охладителната система на форд фокус като се свързва големия с малкия кръг.
2. Измества се термостата и отива на входящия маркуч към радиатора.
Като ми поостане време ще ги опиа с подробности и двата вариянта.
Цецо е писал, че това е дефект от форд и е така има го офицялно публикувано от форд. Или правете байпас или термостат за рено 5 на 75г. в маркуча.
Благодарности на Цецо и Иван


поздрави,
-
- потребител
- Мнения: 12
- Регистриран: 28 авг 2008, 23:01
- Модел на автомобила: fiesta
- Status: Извън линия
Re: Загряване - помощ
Не винаги новия термостат означава че работи, аз смених три докато попадна на читав. Пробвай го на котлона в тенджера с вряла вода - по някога не отварят до край и водата която минава не стига да насмогне на загряването.
- madboy
- Администратор
- Мнения: 7256
- Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
- Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран." - Местоположение: West Park, Blood green
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Загряване - помощ
Не пускай нова тема или тук, допълни в тази тема: http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... a&start=20" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;kingralf написа:.....
Има два вариянта научих ги благодарение на Колегата Цецо и Иван от форума.
1. Прави се Байпас на охладителната система на форд фокус като се свързва големия с малкия кръг.
2. Измества се термостата и отива на входящия маркуч към радиатора.
Като ми поостане време ще ги опиа с подробности и двата вариянта.
........

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
-
- потребител
- Мнения: 82
- Регистриран: 08 апр 2011, 18:51
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Загряване - помощ
Колеги,
дойде момента когато мога на спокойствие да опиша двете стъпки за оправяне на проблема при Форд Фокус 1.6, 16V (problem ford ford focus 1.6, 16v thermostat)
Проблем: Когато излезем на разходка извън града колата вдига температура (стрелката отива в червения сектор)
"Елементарни" Причини:
1.Проверете нивото на охладителна течност разширителен съд (дали имате такава)
2.Проверете капачка на разширителен съд.
3.Проверете маркучите които влизат и излизат от разширителния съд за запушвания.
4.Проверете датчика които е навит директно на главата отгоре( той не е потопен във вода при 1.6 е един единствен командва перката и стрелката на таблото)
5.Ако проблемите ви не се оправят следващата стъпка е да си смените термостата (по възможност на 74г.от мото пфое 43лв.)
6.Ако и след смяната на термостат проблема продължава някой от вас ще се усъмнят във водна помпа, перки на водна помпа и т.н.
7.Ако след смяната на водна помпа или най-малко след свалянето и, и установяването, че тя е добре и проблема продължава следва да изберете два вариянта.
Майсторите ще ви кажат, че ще трябва да свалят и дад правят главата няма друга причина за тях. Ако нямате признаци за сваляне на глава: в маслото имате антифриз,лесно ще разберете маслото става кафеникаво като боза. Ако и охладителната течност е чиста без масло в нея не правете този ремонт може да го спестите.
Тогава идва вече откритата технология за справяне с проблема.
Лично на мен ми коства една календарна година.
През лятото карах без термостст, а зимата слагах и в студовете нямаше проблем(в града).
1.Първата стъпка- прави се бай пас на маркучите убединява се големия и малкия кръг за да има по голяма циркулация на топла вода и да отваря големия кръг.
Тук може да изтеглите официалното решение на проблема от форд:
http://dox.bg/files/dw?a=ae50564488
Ако нещо не разбирате в прикачения файл питайте. Колегата, Цецо не веднъж е обясявал.
2.Вариянт две(аз карам така)- Махате термостата уплътнятвате добре кожуха в който седи със силикон. След това купувате термостат за рено 5 който започва да отваря на 75г. и го поставяте на изхода на двигатея на входа във входящия горен маркуч (голям кръг) към радиатора. Лично аз го пробих термостата с 1.5мм боргия за да има къде да бяга въздуха и да не прави възглавница.
Намерих една статия на колегите от фиат и се надявам да не се обидят, че ще публикувам тяхни материали тук.
подробното описание свалете от тук:
http://dox.bg/files/dw?a=3fdc1df1cf
В момента карам с термостат от рено 5 и колата е в идеално здраве. Сега се прибирам от планински преход и перка не се е включила. В тест режим ( задържате бутона за нулиране на км. двъртите на контакт палите и се появява тест режим.Натискате още точно десет пъти и се появява температурата на колата) не е вдигала повече от 90-92г.
Ремонтите които извърших преди да разбера за тези решения са:
Смяна датчик на температурата.
Шлайф на глава, смяна гумички, напасване клапани.
Смяна на пет термостата+обръщане на термостат(съмнение за ментаци,варене, оригинални от мото пфое съмнения и пак съмнения, варене).
Смяна атифриз три пъти(веднъж проба с вода).
Смяна водна помпа.
Смяна капачката на разширителния съд и други които изпускам.
Проблема решен с термостат за рено 5 цена 13-14лв.
Благодаря на Цецо и Иван за всичко което споделиха като опит и знание.
Всичко по-горе разбрах от тях и двата вариянта работят.
Изборът е ваш.
Поздрави,
дойде момента когато мога на спокойствие да опиша двете стъпки за оправяне на проблема при Форд Фокус 1.6, 16V (problem ford ford focus 1.6, 16v thermostat)
Проблем: Когато излезем на разходка извън града колата вдига температура (стрелката отива в червения сектор)
"Елементарни" Причини:
1.Проверете нивото на охладителна течност разширителен съд (дали имате такава)
2.Проверете капачка на разширителен съд.
3.Проверете маркучите които влизат и излизат от разширителния съд за запушвания.
4.Проверете датчика които е навит директно на главата отгоре( той не е потопен във вода при 1.6 е един единствен командва перката и стрелката на таблото)
5.Ако проблемите ви не се оправят следващата стъпка е да си смените термостата (по възможност на 74г.от мото пфое 43лв.)
6.Ако и след смяната на термостат проблема продължава някой от вас ще се усъмнят във водна помпа, перки на водна помпа и т.н.
7.Ако след смяната на водна помпа или най-малко след свалянето и, и установяването, че тя е добре и проблема продължава следва да изберете два вариянта.
Майсторите ще ви кажат, че ще трябва да свалят и дад правят главата няма друга причина за тях. Ако нямате признаци за сваляне на глава: в маслото имате антифриз,лесно ще разберете маслото става кафеникаво като боза. Ако и охладителната течност е чиста без масло в нея не правете този ремонт може да го спестите.
Тогава идва вече откритата технология за справяне с проблема.
Лично на мен ми коства една календарна година.
През лятото карах без термостст, а зимата слагах и в студовете нямаше проблем(в града).
1.Първата стъпка- прави се бай пас на маркучите убединява се големия и малкия кръг за да има по голяма циркулация на топла вода и да отваря големия кръг.
Тук може да изтеглите официалното решение на проблема от форд:
http://dox.bg/files/dw?a=ae50564488
Ако нещо не разбирате в прикачения файл питайте. Колегата, Цецо не веднъж е обясявал.
2.Вариянт две(аз карам така)- Махате термостата уплътнятвате добре кожуха в който седи със силикон. След това купувате термостат за рено 5 който започва да отваря на 75г. и го поставяте на изхода на двигатея на входа във входящия горен маркуч (голям кръг) към радиатора. Лично аз го пробих термостата с 1.5мм боргия за да има къде да бяга въздуха и да не прави възглавница.
Намерих една статия на колегите от фиат и се надявам да не се обидят, че ще публикувам тяхни материали тук.
подробното описание свалете от тук:
http://dox.bg/files/dw?a=3fdc1df1cf
В момента карам с термостат от рено 5 и колата е в идеално здраве. Сега се прибирам от планински преход и перка не се е включила. В тест режим ( задържате бутона за нулиране на км. двъртите на контакт палите и се появява тест режим.Натискате още точно десет пъти и се появява температурата на колата) не е вдигала повече от 90-92г.
Ремонтите които извърших преди да разбера за тези решения са:
Смяна датчик на температурата.
Шлайф на глава, смяна гумички, напасване клапани.
Смяна на пет термостата+обръщане на термостат(съмнение за ментаци,варене, оригинални от мото пфое съмнения и пак съмнения, варене).
Смяна атифриз три пъти(веднъж проба с вода).
Смяна водна помпа.
Смяна капачката на разширителния съд и други които изпускам.
Проблема решен с термостат за рено 5 цена 13-14лв.
Благодаря на Цецо и Иван за всичко което споделиха като опит и знание.
Всичко по-горе разбрах от тях и двата вариянта работят.
Изборът е ваш.
Поздрави,
-
- потребител
- Мнения: 82
- Регистриран: 08 апр 2011, 18:51
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Загряване - помощ
Моля, някой който може нека го пусне и на английски език за колегите с форд извън България
Благодаря!
Аз пускам превод от google translate, ако смятате за не нужно моля да изтриете поста!
Определено смятам, че не е нужно. В чуждестранните форуми никъде не превеждат за български.
Благодаря!
Аз пускам превод от google translate, ако смятате за не нужно моля да изтриете поста!
Определено смятам, че не е нужно. В чуждестранните форуми никъде не превеждат за български.
Последна промяна от HACKO на 01 май 2012, 13:54, променено общо 1 път.
Причина: Използване на чужд език.
Причина: Използване на чужд език.
-
- потребител
- Мнения: 3
- Регистриран: 29 мар 2012, 21:54
- Модел на автомобила: focus 1.6 1999
- Status: Извън линия
Re: Загряване - помощ
Здравейте! И аз от 2-3 седмици имам същия проблем-колата не загрява, покакзва че загрява и перката върти нон стоп. Прави го на газ и на бензин, от време на време когато си поиска и няма никаква логика. Най-странното е че като тръгне стрелката отива почти до червеното, при което с отпускане на газта се връща до средата ( нормално положение). След точно 5 минути я тествам със 160 км/ч връщам нарочно 4 та на 130 да се натовари и стрелката на температурата не мърда. Спирам, маркучите са горещи, което значи че отваря термостата, водата не мърда, няма въздух, не са корави маркучите - странна работа. Караха така една седмица и почна да ме човърка от какво може да е:
Първо - може да е от датчика - смених го същата работа
Второ - помпата е изронила зъбите и при натоварване не може да циркулира водата - смяна с нова същото. Старата помпа беше отлична.
Трето - термостата - за което не се надявам, понеже ако не работи ще остане затворен и ще хвърли водата.
Четвърто - бай пас - струва ми се доста нелогично. Тази кола е карана 12 години и никой досега не го е направил. Другото като я взех нямаше такъв проблем. Как са я карали в Италия на тези жеги досега без бай пас и защо да слагам термостат на 74 градуса-зимата няма ли да има проблем?
Моля за мнение въпреки изчерпателните отговори на колегите!
Първо - може да е от датчика - смених го същата работа
Второ - помпата е изронила зъбите и при натоварване не може да циркулира водата - смяна с нова същото. Старата помпа беше отлична.
Трето - термостата - за което не се надявам, понеже ако не работи ще остане затворен и ще хвърли водата.
Четвърто - бай пас - струва ми се доста нелогично. Тази кола е карана 12 години и никой досега не го е направил. Другото като я взех нямаше такъв проблем. Как са я карали в Италия на тези жеги досега без бай пас и защо да слагам термостат на 74 градуса-зимата няма ли да има проблем?
Моля за мнение въпреки изчерпателните отговори на колегите!
-
- потребител
- Мнения: 5
- Регистриран: 12 авг 2012, 09:45
- Модел на автомобила: Ford Focus, 1.6, 100 к.с., '98 г., комби,
- Status: Извън линия
Re: Загряване - помощ
Здравейте, колеги и добре заварили! Изчетох всичко по тази тема, тъй като от два дена имам същия проблем, но преди да започна да изпробвам поставените решения тук, ми се ще да добавя нещичко: колата е от два дена с газова уредба и от тогава загрява - изминавам 500м - до 1 км и перката се включва, а извън града след 15 мин. каране без никакво натоварване на двигателя, стрелката се хвърля в червеното, а аз прехапвам устни. Та, до преди да сложа газовата уредба колата не е загрявала и даже перката не се е пускала. Термостатът отваря, маркучите не са твърди, има охладителна течност. Просто я закарах да й сложат газово, след половин ден я взимам, за да я покарам малко, преди да ми заверят гаранционната карта, изминавам около 1 км и чувам как перката мърка, излизам извън града и ми се изпоти мустака като видях стрелката в червеното. Пак казвам - изчетох всичко тук и ще се захващам с проблема, но въпросът ми е: възможно ли е да има някаква връзка с газовата уредба, с монтажа й или просто му е дошло времето да се прояви този проблем и всичко е плод на случайност?
-
- потребител
- Мнения: 232
- Регистриран: 15 ное 2009, 19:27
- Модел на автомобила: focus
- Status: Извън линия
Re: Загряване - помощ
Я провери маркучите когато стрелката е в червеното и ще видиш че долният е студен Включи си тест режима и виж че и когато стрелката ти показва нормална температура тя не пада под 105 -108 градуса и затова перките вартят непрекъснато Вода ще ти изхвърли чак когато отидеш на 130 гр е се включи защитата против прегряване
-
- потребител
- Мнения: 3
- Регистриран: 29 мар 2012, 21:54
- Модел на автомобила: focus 1.6 1999
- Status: Извън линия
Re: Загряване - помощ
Проблема е решен! Превързаха ми маркучите от сервиза за Газ. Просто са нарушили движението на водата. Сега махнаха всичко и върнаха оригиналната система, като с 2 тройника отклониха вода за техните си неща.
-
- потребител
- Мнения: 5
- Регистриран: 12 авг 2012, 09:45
- Модел на автомобила: Ford Focus, 1.6, 100 к.с., '98 г., комби,
- Status: Извън линия
Re: Загряване - помощ
Още не съм решил проблема, но работя с колата и за капак автомонтьорът ми отиде на почивка за една седмица, а искам той да си я види. Иначе като скочи стрелката в червеното, няколко пъти спирах да видя какво става под капака, но колата е нормално топла и в никакъв случай не е загряла. Маркучите са топли - единият горещ, другият по-малко. Оставях я и на място да дигне температура и проверявах маркучите - в началото единия си е студен, но след това се стопля и перката се включва. Това ми говори, че термостата си отваря. В града не го прави, защото често сменям предавките, а когато стрелката започне да се откланя на дясно й е необходимо само да си дръпна крака от газта и тя започва да се връща в нормално положение. После, това започна да го прави веднага след като й монтираха газовата уредба, а преди това - не. Вероятно проблемът е като на колегата по-горе/долу и като ми се върне майсторът ще му подскажа да си провери откъде и накъде минават маркучите и ще пиша каква й е диагнозата.
-
- потребител
- Мнения: 232
- Регистриран: 15 ное 2009, 19:27
- Модел на автомобила: focus
- Status: Извън линия
Re: Загряване - помощ
Перката включва значи температурата е над 103 гр Как установи че не е загрял мотора я покарай още малко и ще влезеш в авариен режим на работа на мотора Решението на проблема ти е по горе написано Не търси топлата вода тя отдавна е открита Просто но ясно Има решение на проблема байпаст или термостат от рено второто не съм опитвал но колеги казват че работи Има и трети вариант караш така както си е и да не ти пука докога върви дотам после сменяш колата
-
- потребител
- Мнения: 5
- Регистриран: 12 авг 2012, 09:45
- Модел на автомобила: Ford Focus, 1.6, 100 к.с., '98 г., комби,
- Status: Извън линия
Re: Загряване - помощ
Ц - ц - ц, както казах - изчетох всичко по-горе, колега, и макар да приемам забележката никак не съм съгласен с третия вариант, който ми предлагаш, но и другите два не ми се виждаха логични. Вярно, че нямам необходимия опит и знания, но все пак щом веднага след монтажа на газовата уредба излезе този проблем е съвсем нормално да се предположи, че едното може и да е следствие от другото, затова и писах тук да уточня - за да видя дали на някой друг не му е се е появил този проблем при сходни обстоятелства. Но както и да е - днес проблемът със загряването се реши. Казах на монтьорите какво съм прочел в този форум и им предложих да свържат системата по друг начин - с въпросните тройници, който вариант е решил проблема на dobata07, и с радост искам да ви уведомя, че вече не загрява!
Форумът е изключително полезен и спестява доста грижи и нерви. Благодарен съм за информацията, която е споделена тук и като ми остане повече време ще си опозная колата и чрез другите раздели тук!
Форумът е изключително полезен и спестява доста грижи и нерви. Благодарен съм за информацията, която е споделена тук и като ми остане повече време ще си опозная колата и чрез другите раздели тук!
-
- потребител
- Мнения: 102
- Регистриран: 09 авг 2012, 20:34
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 Zetec S 2000г. комби
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Загряване - помощ
Да питам и аз. Как и в коя точка се свързва изпарителя към охладителната система при Фокус 1.6, по принцип как го правят газаджиите? След като се налага преработване с тройници, значи е по друг начин. Защото тези проблеми със загряването след поставяне на газова уредба ме плашат. Много искам да си купя Фокус 1.6 и да му сложа газов инжекцион. В момента карам Рено 5 с газова уредба. Подгряването на изпарителя е вързано с тройници към кръга на парното. Четох в доста форуми и останах с впечатление, че това е правилния начин и предимно така ги монтират газаджиите. Защо при Фокус да е различно? И ако се монтира по този начин, ще загрява ли колата? Много харесвам Фокус, обаче като прочетох тези неща, се разколебах.
- viktorjak
- потребител
- Мнения: 44
- Регистриран: 01 окт 2008, 14:10
- Модел на автомобила: Ford Eskort 1.6 16v 1998г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Загряване - помощ
Паралелно или успоредно.Паралелно ,като се прекъснат двата маркуча към парното и с тройници се свържат към изпарителя.Предимства : дори да се запуши изпарителя или да замръзне , водата продължава да циркулира в двигателя.Недостатък: трябва да се купуват тройници .
Последователно изважда се единия маркуч към парното ( обикновено този , който е изход от парното , за да има парно все пак) и се свързва към изпарителя .С друг маркуч се свързва другия извод на изпарителя с парното.Предимство : по-малко работа и не се купуват тройници.Недостатък :При запушване на изпарителя спира циркулацията на водата и колата много бързо прегрява.При студено време и пуснато парно до изпарителя достига по-студена вода.
Последователно изважда се единия маркуч към парното ( обикновено този , който е изход от парното , за да има парно все пак) и се свързва към изпарителя .С друг маркуч се свързва другия извод на изпарителя с парното.Предимство : по-малко работа и не се купуват тройници.Недостатък :При запушване на изпарителя спира циркулацията на водата и колата много бързо прегрява.При студено време и пуснато парно до изпарителя достига по-студена вода.
-
- потребител
- Мнения: 14
- Регистриран: 11 ное 2012, 15:25
- Модел на автомобила: ford focus 1.6 16v
- Status: Извън линия
Re: Загряване - помощ
колеги проблема е много прост само трябва да имас техниката подобна на тази в МП.ако някои почне да загриава на газ в баир на висока скорост да писше .сервиза е в софиа всичхко излиза около 60лв. с млако изтински софтуер.много са свесни момците там.моиат фокус е като мостра откакто ресшихме проблема.а с колегата цветан сше се чуиа та да се видим да му покажа как се стигна до тук с моя фокус.че и тои и много други са се трудили много за ресшаването на този проблем.
-
- потребител
- Мнения: 14
- Регистриран: 11 ное 2012, 15:25
- Модел на автомобила: ford focus 1.6 16v
- Status: Извън линия
Re: Загряване - помощ
ето ви и моя тел. ако на ня му доиде до глават.0895848775 а ипроблема сперките идва от там да не се чудите.
-
- потребител
- Мнения: 232
- Регистриран: 15 ное 2009, 19:27
- Модел на автомобила: focus
- Status: Извън линия
Re: Загряване - помощ
Дай да се видим ,че ми е много интересно какъв е този софтуер които отваря термостата
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 14 госта