Проблем с оборотите на Ескорт
- Ford_rs
- потребител
- Мнения: 17
- Регистриран: 16 авг 2006, 22:07
- Модел на автомобила: Escort 1.6 16V Ghia`94-Комби
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Проблем с оборотите на Ескорт
Здравеите,от скоро съм собственик на Ескорт 1.6 16V-90к.с. 94г. Първите ми впечатления са мн.добри,като изключим проблема при палене.Колата пали от раз независимо дали е студена или топла,но винаги след старта на двигателя оборотите са нестабилни(менят се от300 до към 900 и обратно) и така в продължение на 5 до 10 секунди ,след което се стабилизират и всичко е О.К.
Ако не изчакам тези няколко секунди а потегля веднага,колата няма малки обороти и гасне.Даите идея къде да търся проблема.
Ако не изчакам тези няколко секунди а потегля веднага,колата няма малки обороти и гасне.Даите идея къде да търся проблема.
- Brock
- потребител
- Мнения: 2226
- Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
- Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
- Местоположение: София, Гео Милев
- Контакти:
- Status: Извън линия
Почисти си МАФ сензора и после ресетни компютъра.
Провери си и температурния датчик ECT, който дава инфо на компютъра, а не този за стрелката на таблото. Когато проблема е там, се получават същите симптоми като при тебе.

Провери си и температурния датчик ECT, който дава инфо на компютъра, а не този за стрелката на таблото. Когато проблема е там, се получават същите симптоми като при тебе.

Последна промяна от Brock на 17 авг 2006, 12:27, променено общо 2 пъти.
-
- потребител
- Мнения: 689
- Регистриран: 24 юли 2006, 18:49
- Модел на автомобила: Escort 1.6 16v '95
- Местоположение: София/Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Аз имам подобен проблем също. Ето какво наблюдавам аз. Когато колата е загряла и изключа от скорост по време на движение, понякога оборотите падат до 300-400 и стоят така докато не спра окончателно (подчертавам да спра окончателно). Когато спра оборотите винаги си се връщат на 900, както трябва да е. Интересното е, че това става на загрял мотор и за да се оправят до 900 винаги трябва да спра окончателно. Бях на диагностика, казаха ми че свещите и кабелите са наред. Че мотора си е наред. Карам на газ, не съм пробвал на бензин как е, щото сега засичам разход и карам само на газ.
Не! Не съм пиян - аз така си карам!
- kEFi
- потребител
- Мнения: 2863
- Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблем с оборотите на Ескорт
Преди да почнеш да се човъркаш тук-там си направи обучение на компа. Как?Ford_rs написа:Здравеите,от скоро съм собственик на Ескорт 1.6 16V-90к.с. 94г. Първите ми впечатления са мн.добри,като изключим проблема при палене.Колата пали от раз независимо дали е студена или топла,но винаги след старта на двигателя оборотите са нестабилни(менят се от300 до към 900 и обратно) и така в продължение на 5 до 10 секунди ,след което се стабилизират и всичко е О.К.
Ако не изчакам тези няколко секунди а потегля веднага,колата няма малки обороти и гасне.Даите идея къде да търся проблема.
1. Откачаш минуса на акумулатора и оставяш така за известно време.
2. Закачаш.
3. Палиш колата и я оставяш на празен ход половин-една минута. Ако се мъчи да загасне помогни с педала, но дръж оборотите такива, каквито искаш да са после
4. След това вдигни 3000оборота и задръж 20-30 секунди.
5. После направи една врътка с колата из квартала и карай както обикновено се движиш..
6. Загаси.
На следващото палене би трябвало празния ход да ти е спокоен.
Това, което писах не е съвсем точно и е по спомен. На стенд се прави автоматично.
- Tuz
- потребител
- Мнения: 70
- Регистриран: 10 авг 2006, 15:40
- Модел на автомобила: Мондео 2004
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Стъпковия мотор или работо или не. Няма значение топъл стъден двигател..ако е заминал няма празен ход, а ако си отива мени оборотите....rejo написа:Мондеото ми когато е студено в началото губи обороти и като подам газ се оправя - после всичко е наред, докато не изстине отново. Казаха ми, че машинката за обороти на празен ход не е наред, но е скъпо за смяна - да си карам така.
Не бяха кабели, не бяха свещи, не бяха сензори.
Но за да си сигурен трябва да провериш кабелите,свещите,бобината ако те са на ред значи е стъпковия мотор....около 200-260лв
- Ford_rs
- потребител
- Мнения: 17
- Регистриран: 16 авг 2006, 22:07
- Модел на автомобила: Escort 1.6 16V Ghia`94-Комби
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Какъв е този МАФ сензор,за какво служи и каде се намира.Извинявай за въпроса,професионален шофьор съм но с това не съм се сблъсквал.Температурния датчик?? как да го проверя??Brock написа:Почисти си МАФ сензора и после ресетни компютъра.
Провери си и температурния датчик ECT, който дава инфо на компютъра, а не този за стрелката на таблото. Когато проблема е там, се получават същите симптоми като при тебе.
Кабелите и свещите са нови,вече не знам какво да гледам.Tuz написа:Провери кабели и свещи. Тези мотори са много претенциозни на тази тема....
Имах такъв проблем и се оказа от кабелите..
Благодаря все пак
С тези цифри направо ме разби,как да проверя дали работи и дали проблема е в него.Може ли да се прочете някъде нещо по въпроса?Tuz написа:Стъпковия мотор или работо или не. Няма значение топъл стъден двигател..ако е заминал няма празен ход, а ако си отива мени оборотите....rejo написа:Мондеото ми когато е студено в началото губи обороти и като подам газ се оправя - после всичко е наред, докато не изстине отново. Казаха ми, че машинката за обороти на празен ход не е наред, но е скъпо за смяна - да си карам така.
Не бяха кабели, не бяха свещи, не бяха сензори.
Но за да си сигурен трябва да провериш кабелите,свещите,бобината ако те са на ред значи е стъпковия мотор....около 200-260лв
paci
- rejo
- потребител
- Мнения: 234
- Регистриран: 22 сеп 2005, 01:10
- Модел на автомобила: FIESTA 1.3i 2005, бензин
- Местоположение: София, жк Младост 1
- Контакти:
- Status: Извън линия
Както казах, вече се проверявани и са си наред. А оборотите падат единствено и само когато автомобила не се е движил повече от 6 часа и само веднъж, при палене. След подаване на газ, се нормализират (ако има нужда смукача си подава повече) и няма проблем нито при каране, нито при малко престой. Много хора се хващаха все за кабелите и свещите, но не е това.Tuz написа:Стъпковия мотор или работо или не. Няма значение топъл стъден двигател..ако е заминал няма празен ход, а ако си отива мени оборотите....
Но за да си сигурен трябва да провериш кабелите,свещите,бобината ако те са на ред значи е стъпковия мотор....около 200-260лв
Ако пък (както вече свикнах да правя при палене) веднага натисна 1-2 пъти педала без да форсирам прекалено, въобще не се появява това
За сега ще си стои така.....
- pepy1
- Модератор
- Мнения: 4784
- Регистриран: 18 май 2005, 22:38
- Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел - Местоположение: шоп от Младост-4
- Контакти:
- Status: Извън линия
ако беше видял http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?t=4863" onclick="window.open(this.href);return false;
нямаше да се мъчиш толкова
нямаше да се мъчиш толкова
времето е като парите-никога не стига
- ivocsim
- потребител
- Мнения: 80
- Регистриран: 28 фев 2006, 13:07
- Модел на автомобила: escort 1,6 16 v Zetec 1998
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
- Status: Извън линия
за ст моторче Zetec 97
Pepy1 погледнах линка на който пращаш ама мойте колектори пласимаси и моторчето е на терсене. Така, че някой ако знае някой тънкост нека сподели ще съм много благодарен!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 13 госта