Fiesta 1.8D - клапани ?

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
escort_1.6_16V
потребител
потребител
Мнения: 106
Регистриран: 29 дек 2011, 18:48
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16V - 90Hp with АГУ - БИВШИЯ !!!!!
Status: Извън линия

Fiesta 1.8D - клапани ?

Мнение от escort_1.6_16V » 01 май 2012, 15:02

Здравейте, отново ви пиша, този път е за една фиеста 1,8D. Сменях разпределителния вал на един приятел на фиестата, тъй като тя беше скъсала ангренаж и скъсала разпр. вал, но майстора му беше сложил от някакъв друг форд(+ ревизиране на главата- смяна на клапаните и пасването на всички клапани) и колата хем пали трудно хем не върви 105-110км/ч и е макса. Та намерих аз вал от същия двигател и днес го сложих, центровах го (до колкото е възможно, защото нямам инструмента за застопоряване на коляновия вал , и блокирах само разпр. вал и помпата). А коляновия вал си го белязах както си е преди да сваля ремъка. Та запали си колата и си работи, по думите на собственика има повече ряз от колкото със вала който замених. НО, има едно тракане/чукане, което си мисля че е от някой от клапаните (така като слушам 1-2 цилиндър потраква) което се появява при студен двигател и като загрее кажи речи изчезва(дизел е все пак и си трака и трудно долавям клапаните). Но има нещо което не мога да определя, след като загрее двигателя примерно като го изфорсираш се чува нещо на средни обороти като потракване(не съм сигурен), и изчезва след като се вдигнат оборотите още. Но дали е клапан/и - не знам. В петъка или събота ще отворя капака на главата да видя как е вала след като покара малко. Да видя да не би да затяга нещо е да стане беля. Черупките на вала ги стегнах на 2кг сила. Обтяжната ролка съм я стегнал с 5-7кг , а паразитната на око.
Какво мислите вие, дали клапаните са нуждаят от реглаж, защото май и твърдо работи двигателя, с повече вибрации(ама той от преди това си е така, и за това не съм сигурен). И ако трябва реглаж ще трябва да се купуват пулове предполагам.
И също така дали е възможно нещо друго да прави проблеми.

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: Fiesta 1.8D - клапани ?

Мнение от specialista » 01 май 2012, 23:00

Ще ти се наложи отново да правиш всичко!!!
Първо се снабди със инструмент за блокиране на коляновия вал!!!
След като го ориентираш където му е местото,чак тогава центровай положението на разпределителния вал!!!!Следва да премериш хлабината на клапаните.Грешното положение на разпределителния вал+по-малка хлабина е = на среща на клапан със товарния влак!!!
На скоро правех едно Мондео на което точно това му бяха направили.
Умишлено не ти пиша за центровката на ГНП,мисля че ще се справиш,ако ли не ще има жокер и за това!
Успех!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

escort_1.6_16V
потребител
потребител
Мнения: 106
Регистриран: 29 дек 2011, 18:48
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16V - 90Hp with АГУ - БИВШИЯ !!!!!
Status: Извън линия

Re: Fiesta 1.8D - клапани ?

Мнение от escort_1.6_16V » 01 май 2012, 23:10

За ГНП-то ми е ясно, то си е на отделен ремък и там не съм бутал само го застопорих да не избяга нещо. Аз между другото и според него се ориентирах че като го докарам на мястото му и първи цилиндър ще е в ГМТ. А и когато ГНП-то си е на "белега" клапаните на първи цилиндър са в положение компресия(и двата са затворени). След като сглобих всичко, превъртях двигателя няколко пъти и нямаше признаци за среща на бутало с клапани, или някакво друго затягане при въртене. А самия инструмент няма откъде да го намеря.

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: Fiesta 1.8D - клапани ?

Мнение от specialista » 01 май 2012, 23:20

Е няма ,стига! Има и чертежи тук със размерите.Един стругар ще го врътне за пет минути.
Пак ти казвам без да си подпрял вала със инструмента няма как да кажеш че е във ГМТ!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

escort_1.6_16V
потребител
потребител
Мнения: 106
Регистриран: 29 дек 2011, 18:48
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16V - 90Hp with АГУ - БИВШИЯ !!!!!
Status: Извън линия

Re: Fiesta 1.8D - клапани ?

Мнение от escort_1.6_16V » 01 май 2012, 23:43

Ми явно ще трябва да се прави такъв инструмент, или да се ходи в сервиз ама дали и те го имат кой знае. От кой от двата чертежа да взема размери, за да ми направят инструмента : 1 или 2 ??? Също така , резбата която е означена с М10, но каква и е стъпка. Ситна ли е, по едра ли е .....?
1 -
http://www.picvalley.net/v.php?p=u/1663 ... WIqe7V.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
2 -
http://www.picvalley.net/v.php?p=u/1674 ... UXGtEH.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;

А и да си призная не видях къде точно му е мястото на завиване към двигателя. Уж около ГНП-то, ама аз там нищо не видях. Ако някой му знае точното място да сподели, няма да му се разсърдя.

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: Fiesta 1.8D - клапани ?

Мнение от specialista » 03 май 2012, 09:48

Номер две!!!
Стругарите си зная работата резбата е нормална.
За друго къде се навива трябва или снимков материал или незнам как да ти обясня точно.Под ГНП има стойка и един продълговат отвор през който се бърка до блока и там се развива болт със глава 10мм. и после се навива инструмента.Коляновия вал трябва да е подчти в ГМТ и след навиване на инструмента като се врътне по посока на въртене трябва да опре в инструмента.
Успех!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

escort_1.6_16V
потребител
потребител
Мнения: 106
Регистриран: 29 дек 2011, 18:48
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16V - 90Hp with АГУ - БИВШИЯ !!!!!
Status: Извън линия

Re: Fiesta 1.8D - клапани ?

Мнение от escort_1.6_16V » 03 май 2012, 21:46

Развитие по случая, ама не в добра насока :| . Тази вечер ми се обадиха и ми казаха, че тази сутрин фиестата е скъсала ангренажа малко след като е запалила. Причината май се оказало на пръв поглед, че ремъка се е трил в железния капак-предпазител и от там се е закъсал и белята е станала. Утре вечер ще го огледаме и ще видим какво е положението. Дано няма криви клапани ама то дизел, без криви клапани не може да мине. Тъй като собственика ми каза да взема друг ремък, май ще иска да го слагаме без да се отваря главата, и да видим дали ще превърти без да запъва, а нищо чудно да иска и да я запалим. Ако има криви(а то ще има 100%) дано са малко, тъй като по обясненията му е скъсан докато е работела на празен ход, ама дали се е опитвал да пали след това не го питах(че ако се е опитвал, ще е станало голямо мазало).
ПП. Колега specialist , предполагам че сега ще кажеш - "Аз казах ли ти че трябва с инструмента да се центрова че ще стане беля". Е тя стана, ама не е заради центровката а закъсалия се ремък в предпазителя. :evil:

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: Fiesta 1.8D - клапани ?

Мнение от specialista » 03 май 2012, 22:52

Аз няма какво да казвам,каквото е станало ,станало.Има вероятност макар и побити клапаните да затварят.Ще го разбереш като сложиш другия ремък.Успех!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10865
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Fiesta 1.8D - клапани ?

Мнение от ЯЛТА » 04 май 2012, 00:14

При скъсан ангренажен ремък не съм чул за по малко от 3 изкривени клапана. Лошото е че водачите им са отлети заедно с главата, и ако маааалко е изкривен някой клапан почва да износва водача, което пък е = на смяна глава, или ремонт на същата. Така че моят съвет е главата долу, или много прецизна проверка,- мерене компресия и тн.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

escort_1.6_16V
потребител
потребител
Мнения: 106
Регистриран: 29 дек 2011, 18:48
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16V - 90Hp with АГУ - БИВШИЯ !!!!!
Status: Извън линия

Re: Fiesta 1.8D - клапани ?

Мнение от escort_1.6_16V » 05 май 2012, 20:17

Тази вечер свалихме главата, и резултата е 1-ин изпускателен клапан на втори цилиндър е заминал и пулът(паричката) му е спукана при среща на разпр. вал с идващия на горе клапан. Проверката на клапаните беше по изпитаната технология - поливаш с нафта клапаните и гледаш дали ще протече :mrgreen: . Но този направо си личеше, не може да затвори хубаво и пружината е леко свита. Сега ще търся от магазина нов изпускателен клапан, дано да имат че иначе филма става голям :? . А развитие по темата , най рано другата седмица като се прибера и сглобя двигателя.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Fiesta 1.8D - клапани ?

Мнение от HACKO » 05 май 2012, 21:29

Един нов няма да ти дадат, върви на отпадъци и търси стар, като се престърже става като нов.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
DEZNAM
потребител
потребител
Мнения: 122
Регистриран: 22 авг 2006, 08:57
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 Zetec 95год Ford Galaxy 2011 2.0TDCI , Ford Galaxy 2015 2.0 TDCI и SEAT ALHAMBRA 2015 2.0 TDI
Местоположение: XACKOBO
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Fiesta 1.8D - клапани ?

Мнение от DEZNAM » 05 май 2012, 23:05

За наще 1.8 чисти дизели е пълно с части в моргите така ,че вземай от там на много по достъпна цена.. _friends_
...........

escort_1.6_16V
потребител
потребител
Мнения: 106
Регистриран: 29 дек 2011, 18:48
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16V - 90Hp with АГУ - БИВШИЯ !!!!!
Status: Извън линия

Re: Fiesta 1.8D - клапани ?

Мнение от escort_1.6_16V » 05 май 2012, 23:21

Първо ще си опитам късмета от магазина да видя какво ще стане . Пък щом не ги продават по единично как - целия комплект от 8 ли, да не са луди тези :evil: . Аз си правех сметката един нов клапан 5-10лв + пула 2-3лв ама май сметките ми грешни ще се окажат. А дано поне пуловете ги продават по единично, че иначе тогава ще става скандал...
Аз мисля като взема клапана и сам да си го пасна със шлайф паста, и затова се надявах на нов че по малко ще има за пасване, а и собственика на колата ще е по спокоен с нов клапан, а не с втора употреба.
ПП. Пък и аз ще търся части в Русе, а там си няма и на идея къде им се намират моргите, и затова магазините ми бяха спасението.

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: Fiesta 1.8D - клапани ?

Мнение от specialista » 06 май 2012, 17:17

Бързаш колега,този пул вече не се знае със каква дебелина ще бъде.Щом ще сменяш клапан всичко се променя.Направи и щателен преглед на останалите за хлабината.
Успех!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

escort_1.6_16V
потребител
потребител
Мнения: 106
Регистриран: 29 дек 2011, 18:48
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16V - 90Hp with АГУ - БИВШИЯ !!!!!
Status: Извън линия

Re: Fiesta 1.8D - клапани ?

Мнение от escort_1.6_16V » 06 май 2012, 19:27

Знам че вероятно този пул може и да не стане като смея клапана, но собственика ми каза да взема същия и аз изпълнявам. А след като сглобя главата ще измеря хлабината на всички клапани. а това че някой клапани може да потропват след като я направим няма да е такъв проблем. Важното е да я съберем и запалим успешно, пък после ще оправим и хлабините. Но утре ще видим дали ще имат и дали ще ми дадат в магазина клапан :? .

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: Fiesta 1.8D - клапани ?

Мнение от specialista » 07 май 2012, 23:19

Никога не си позволявам лукса да кажа "после ще му мислим"!!!
Собственика не може да ми заповядва какво да правя.Щом е опрял до услугите ми значи не може сам!Следователно за да стане нещо трябва да се спазват правилата на техниката,а не някакви капризи на някой си! Ако заради не свършена работа (липсваща хлабина) удари пак клапан,кой ще е виновен,той или ти!!! Прави каквото трябва и то качествено,па ако ще и някой ден повече да се цапаш!
Успех!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

escort_1.6_16V
потребител
потребител
Мнения: 106
Регистриран: 29 дек 2011, 18:48
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16V - 90Hp with АГУ - БИВШИЯ !!!!!
Status: Извън линия

Re: Fiesta 1.8D - клапани ?

Мнение от escort_1.6_16V » 09 май 2012, 19:44

Частите са купени. Гарнитура взех на Паиен защото моите хора нямаха на Рейнц. Чисто нов изпускателен клапан и пул за него, а след като измеря хлабината ще се купуват други пулове. Или ще го изпратя в сервиз, че там може да вземат неговите и да му сложат нови пулове и така да му излезе по евтино. Шлайф паста търся все още, ама ако не открия ще импровизирам с нещо. Големия въпрос е за затягането на главата. Според аутодата-та има два варианта в зависимост от вида на болта(нормален шесто стен, или вътрешен торкс ). Та за шесто стена каквито са тези в моя случай дават : етап 1 > 20-30Nm , етап 2 > 76-92Nm изчакват се 3 мин и етап 3 - 90 градуса. Аз мисля да стягам така - Първо 30Nm, после 90Nm (5мин пауза)+ 90градуса.

escort_1.6_16V
потребител
потребител
Мнения: 106
Регистриран: 29 дек 2011, 18:48
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16V - 90Hp with АГУ - БИВШИЯ !!!!!
Status: Извън линия

Re: Fiesta 1.8D - клапани ?

Мнение от escort_1.6_16V » 10 май 2012, 17:24

Някой с мнение по въпроса със затягането. Че да не стане някой фал, на пример да претегна главата , че стойностите ми се струват големи ама аутодата-та това дава.

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10865
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Fiesta 1.8D - клапани ?

Мнение от ЯЛТА » 10 май 2012, 17:52

Не знам, но имай в предвид че тези стойности са за нови болтове.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: Fiesta 1.8D - клапани ?

Мнение от specialista » 10 май 2012, 22:43

Стягай не бой се!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта