На Фиестата умряха няколко коня.

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
4ukundur
потребител
потребител
Мнения: 33
Регистриран: 02 фев 2010, 13:29
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1300 cm3, 1993
Status: Извън линия

На Фиестата умряха няколко коня.

Мнение от 4ukundur » 04 май 2012, 16:49

Здравейте! Понеже не знаех къде да пусна темата я пускам тука. Първо да кажа, че имам бегли познания от коли, двигатели и пр. Та за какво иде реч. Фиестата ми е 94 г, моноинжекция, има газова. Предела едвам го качвам с пълна кола. Прави ми впечатление че от над половин година колата вече няма мощност, абе все едно 10-тина коня са умрели. Преди година и половина почти основен ремонт се прави, прегрях я, глава шлайфана, лагер някакъв сменян, сегменти, но след ремонта мисля че вървеше нормално, или поне така си мисля. Не знам веригата дали се сваля при такъв ремонт и има ли вероятност да не е сложена после както трябва, но колата зимата си пали на пушка. На газ и на бензин е все тая, разлика във вървежа няма. Колата я карам от 7 г. /около 60-70 хил.км/ не съм сменял кабели и свещи, не знам преди това колко е карана, та мисълта ми е дали от тях може да е тоя невървеж? Компресия не съм мерил. Моля да ме насочите къде да търся проблема.

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1633
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: На Фиестата умряха няколко коня.

Мнение от fordmaniac » 04 май 2012, 18:56

Ако искаш пусни номера на шасито, за да стане ясно каква версия двигател имаш. Щото си писал 1.4, а говориш за верига?!

Потребителски аватар
pifivo1
потребител
потребител
Мнения: 349
Регистриран: 06 май 2007, 10:51
Модел на автомобила: ford fiesta studio 1.25 16V zetec s газов инжекцион
Местоположение: гр.Оряхово
Status: Извън линия

Re: На Фиестата умряха няколко коня.

Мнение от pifivo1 » 04 май 2012, 19:08

Колега, провери първо свещите или направо ги подмени, ако няма разлика вариантите са два: или кабелите са за смяна или имаш прегорял клапан, защото казваш че караш на газ. Цилиндрите дали работят може да ги провериш по следния начин: При запалена кола започваш да вадиш лулите на свещите една по една.Следиш дали се променя работата на двигателя при сваляне и поставяне.Ако да значи цилиндъра работи, ако не - не работи/или пробила свещ или прегорял клапан/. Когато вадиш лулите не се допирай до купето - бие ток. :D:
Успех.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: На Фиестата умряха няколко коня.

Мнение от HACKO » 04 май 2012, 19:25

pifivo1 написа:..Цилиндрите дали работят може да ги провериш по следния начин: При запалена кола започваш да вадиш лулите на свещите една по една.Следиш дали се променя работата на двигателя при сваляне и поставяне.Ако да значи цилиндъра работи, ако не - не работи/или пробила свещ или прегорял клапан/. Когато вадиш лулите не се допирай до купето - бие ток. :D:
Успех.
Хубаво, ама като се има в предвид, че свещите са две по две последователно, следва че като извадиш кабела на една свещ спират два цилиндъра. Съответно ако един цилиндър не работи, като му извадиш лулата, пак ще има промяна, заради спирането на другия. По-вероятно е като извадиш кабел на работеща двойка цилиндри, при наличие на неработещ цилиндър на другата двойка, мотора да угасне, защото остава само на един цилиндър. Реално трябва, като се извади кабела да се доближи до корпус, за да се затвори веригата на другата свещ.
И е почти невъзможно да не те удари тока, не е опасно, ама е много гадно, рита като кон (не е като 10те kV на старите коли).
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

4ukundur
потребител
потребител
Мнения: 33
Регистриран: 02 фев 2010, 13:29
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1300 cm3, 1993
Status: Извън линия

Re: На Фиестата умряха няколко коня.

Мнение от 4ukundur » 04 май 2012, 19:36

pifivo1 написа:Колега, провери първо свещите или направо ги подмени, ако няма разлика вариантите са два: или кабелите са за смяна или имаш прегорял клапан, защото казваш че караш на газ. Цилиндрите дали работят може да ги провериш по следния начин: При запалена кола започваш да вадиш лулите на свещите една по една.Следиш дали се променя работата на двигателя при сваляне и поставяне.Ако да значи цилиндъра работи, ако не - не работи/или пробила свещ или прегорял клапан/. Когато вадиш лулите не се допирай до купето - бие ток. :D:
Успех.
Колата е мотор 1,3 с верига, на профила е друга. Това с кабелите са ми казали да не го правя на кола с компютър, нещо се шашкал, не знам дали е така. Кабелите съм ги гледал на тъмно при запален двигател, няма искрене, светене. Тия клапани пък за 1,5 години могат ли да прегорят, щото при ремонта май и те се напасвани, леглата са гласени, сменяни са и гумичките? HACKO как предлагаш да действам с кабелите?

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: На Фиестата умряха няколко коня.

Мнение от HACKO » 04 май 2012, 19:51

Остави кабелите, още повече че на тъмно не светят, смени си свещите, но вземи от МП (сравнително евтини са за разлика от други неща). Фордовите мотори са невероятно капризни към свещи.
Клапан може да изгори и за един месец, че и за по-малко ако не затваря. Установява се с мерене на компресията.
Нищо му няма на компютъра при вадене на кабели, но трудно се хваща не работещ цилиндър, обясних защо. Най-точно е да се закачи на ЕЛКОН (не на четец на грешки), и на осцилоскопа да се гледа графиката, така най-точно се вижда работата на кабели и свещи. За съжаление, почти не останаха ЕЛКОНи и хора, които могат да работят със тях.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

4ukundur
потребител
потребител
Мнения: 33
Регистриран: 02 фев 2010, 13:29
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1300 cm3, 1993
Status: Извън линия

Re: На Фиестата умряха няколко коня.

Мнение от 4ukundur » 04 май 2012, 20:03

Много благодаря на всички.

4ukundur
потребител
потребител
Мнения: 33
Регистриран: 02 фев 2010, 13:29
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1300 cm3, 1993
Status: Извън линия

Re: На Фиестата умряха няколко коня.

Мнение от 4ukundur » 05 май 2012, 08:04

Тъп въпрос...за да се обработи, свали, подмени клапан сваля ли се главата. Че то баси ремонта ми се очертава, ще ходи май за скрап.

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10865
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: На Фиестата умряха няколко коня.

Мнение от ЯЛТА » 05 май 2012, 10:46

4ukundur написа:Тъп въпрос...за да се обработи, свали, подмени клапан сваля ли се главата. Че то баси ремонта ми се очертава, ще ходи май за скрап.
Ти си го представяш като толкова сложно, иначе не е чак толкова сложно, естествено че се сваля главата и се ревизира цялата.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
bateto_toshko
потребител
потребител
Мнения: 1216
Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS)
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: На Фиестата умряха няколко коня.

Мнение от bateto_toshko » 05 май 2012, 19:53

4ukundur написа:Тъп въпрос...за да се обработи, свали, подмени клапан сваля ли се главата. Че то баси ремонта ми се очертава, ще ходи май за скрап.
Никаква скрап , освен ако не е купчина с ръжди.Направи си я , дори ако трябва да сваляш главата , частите са евтини за тази кола.Ще се учудиш колко по-големи боклуци се намират дори и с 10-на години по нови от твоята(за коли говорим :mrgreen: )
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста :mrgreen:
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

4ukundur
потребител
потребител
Мнения: 33
Регистриран: 02 фев 2010, 13:29
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1300 cm3, 1993
Status: Извън линия

Re: На Фиестата умряха няколко коня.

Мнение от 4ukundur » 05 май 2012, 19:59

bateto_toshko написа:
4ukundur написа:Тъп въпрос...за да се обработи, свали, подмени клапан сваля ли се главата. Че то баси ремонта ми се очертава, ще ходи май за скрап.
Никаква скрап , освен ако не е купчина с ръжди.Направи си я , дори ако трябва да сваляш главата , частите са евтини за тази кола.Ще се учудиш колко по-големи боклуци се намират дори и с 10-на години по нови от твоята(за коли говорим :mrgreen: )
Колата има ръжда само по калниците, отдолу не е мръднала, ама така както ми изглежда ще се дават сигурно 200 кинта за ремонт, предния ремонт ми излезе към 800, баси скъпата кола. А ми се ще аз да си я оправя, но нямам друга да бръмча с нея докато съм разнищил фиестата.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: На Фиестата умряха няколко коня.

Мнение от HACKO » 05 май 2012, 21:26

Чакай бе момче, ти още не си разбрал какво е, пък тръгна да я погребваш!
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
bateto_toshko
потребител
потребител
Мнения: 1216
Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS)
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: На Фиестата умряха няколко коня.

Мнение от bateto_toshko » 05 май 2012, 23:37

4ukundur написа:
Колата има ръжда само по калниците, отдолу не е мръднала, ама така както ми изглежда ще се дават сигурно 200 кинта за ремонт, предния ремонт ми излезе към 800, баси скъпата кола. А ми се ще аз да си я оправя, но нямам друга да бръмча с нея докато съм разнищил фиестата.
След като веднъж си дал 800 лв и сега мислиш за скрап? Дори да вземеш друга(с неясни проблеми и разходи) най малкото гражданската с прехвърлянето ще ти дойде към 300 кинта.И това при положение , че може да се разминеш с 30 лв за свещи и да спасиш тази....
4ukundur написа:. Колата я карам от 7 г. /около 60-70 хил.км/ не съм сменял кабели и свещи. Моля да ме насочите къде да търся проблема.
може да не се окаже само това , но гаранция свещите ти са за смяна
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста :mrgreen:
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

z42
потребител
потребител
Мнения: 154
Регистриран: 30 окт 2011, 00:21
Модел на автомобила: Galaxy Mk1 2.3i + STAG300
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: На Фиестата умряха няколко коня.

Мнение от z42 » 07 май 2012, 14:03

bateto_toshko написа:
4ukundur написа:. Колата я карам от 7 г. /около 60-70 хил.км/ не съм сменял кабели и свещи. Моля да ме насочите къде да търся проблема.
може да не се окаже само това , но гаранция свещите ти са за смяна
определено са за смяна! освен евентуално ако са иридиеви, но едва ли.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 28 госта