Тресене при отпускане на съединителя
- K.Ivanov
- потребител
- Мнения: 42
- Регистриран: 06 юни 2011, 16:18
- Модел на автомобила: Fiesta '89 1.1
Fiesta '97 1.3 - Местоположение: Finland
- Status: Извън линия
Тресене при отпускане на съединителя
Здравейте!
Днес забелязах нов ефект на Фордчето. Като отпускам съединителя при потегляне, особено по нанагорнище и (или) потегляне с по-нисички обороти, колата се тресе. Също така при смяна на предавки се усеща леко, а и малко повече при сваляне от по-висока към по-ниска предавка. На idle не се тресе. Преди не много време и една гума от окачването на мотора беше сменена.
В рамките на няколко часа каране градско се разви този ефект.
Преди няколко дена отворих капака да проверя как съм с течностите и маслото и забелязах, че мотора е поомазан малко повече от обикновено с прясна мръсотия. Може ли да е намазало и съединителя това масло? Иначе мотора си губи масло поне по 300-400 грама на 1000км и си седи мръсен, но сега мръсотията изглеждаше 'прясна' и влажна и не ми се вярва да е от студа. Всъщност, това малко като страничен въпрос, изобщо от студа (-15 -17) може ли да замръзва някаква влага по мотора и после да размразява и да изглежда като масло
?
Днес забелязах нов ефект на Фордчето. Като отпускам съединителя при потегляне, особено по нанагорнище и (или) потегляне с по-нисички обороти, колата се тресе. Също така при смяна на предавки се усеща леко, а и малко повече при сваляне от по-висока към по-ниска предавка. На idle не се тресе. Преди не много време и една гума от окачването на мотора беше сменена.
В рамките на няколко часа каране градско се разви този ефект.
Преди няколко дена отворих капака да проверя как съм с течностите и маслото и забелязах, че мотора е поомазан малко повече от обикновено с прясна мръсотия. Може ли да е намазало и съединителя това масло? Иначе мотора си губи масло поне по 300-400 грама на 1000км и си седи мръсен, но сега мръсотията изглеждаше 'прясна' и влажна и не ми се вярва да е от студа. Всъщност, това малко като страничен въпрос, изобщо от студа (-15 -17) може ли да замръзва някаква влага по мотора и после да размразява и да изглежда като масло

- bmitev
- потребител
- Мнения: 109
- Регистриран: 25 юли 2011, 16:27
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.25 (2009)
- Status: Извън линия
Re: Тресене при отпускане на съединителя
Колега, ако ти тресе при смяна на предавки (дори при по-високи обороти) вероятно е съединителят да е за смяна.
Колкото до омазняването - възможно е да ти е изхвърлила масло колата, ако си я карал в големите студове. Проблемът е във влагата от въздуха, която кондензира в маркучите и при ниска температура замръзва и пречи на маслото да циркулира правилно, в следствие на което двигателят го изхвърля през маслената щека. (Аз така преди няколко зими бях изкарал 2 литра масло от общо 4). Лек за проблема няма - размразяваш колата в някой топъл гараж и всичко се оправя. (трябва да долееш и масло разбира се)
Колкото до омазняването - възможно е да ти е изхвърлила масло колата, ако си я карал в големите студове. Проблемът е във влагата от въздуха, която кондензира в маркучите и при ниска температура замръзва и пречи на маслото да циркулира правилно, в следствие на което двигателят го изхвърля през маслената щека. (Аз така преди няколко зими бях изкарал 2 литра масло от общо 4). Лек за проблема няма - размразяваш колата в някой топъл гараж и всичко се оправя. (трябва да долееш и масло разбира се)
Новини за коли под наем
- K.Ivanov
- потребител
- Мнения: 42
- Регистриран: 06 юни 2011, 16:18
- Модел на автомобила: Fiesta '89 1.1
Fiesta '97 1.3 - Местоположение: Finland
- Status: Извън линия
Re: Тресене при отпускане на съединителя
Щеката е 'чиста' и около нея също. Под капака над клапаните е омазняването. Като перде стои. Не съм прегрявал колата, че да скапя гарнитура или нещо такова...
Ако съединителят е за смяна няма ли да колебаят обороти или нещо такова? И попринцип, ако съединителят е омазнен, какво се прави, ако е спряна причината за влизане на течности при него? С времето се оправя или трябва да се отвори да се чисти и да се слагат някакви нови уплътнения?

Ако съединителят е за смяна няма ли да колебаят обороти или нещо такова? И попринцип, ако съединителят е омазнен, какво се прави, ако е спряна причината за влизане на течности при него? С времето се оправя или трябва да се отвори да се чисти и да се слагат някакви нови уплътнения?
- K.Ivanov
- потребител
- Мнения: 42
- Регистриран: 06 юни 2011, 16:18
- Модел на автомобила: Fiesta '89 1.1
Fiesta '97 1.3 - Местоположение: Finland
- Status: Извън линия
Re: Тресене при отпускане на съединителя
Според майстора тръбичката дето излиза от капачката за маслото е замръзнала, а и още някаква вероятно и това е накарало да избие масло. Съединителя си бил наред, но най-вероятно се е нацапал с потеклото масло. С времето ще се оправяло, но нямало да стане никак бързо. Вика да измия мотора от това дето се е оляло и да отида пак, ако продължи да губи повече от обикновено масло.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Тресене при отпускане на съединителя
Гледам че си във Финландия, явно и финландските майстори толкова ги бива, ама това е друг въпрос. Ако е попаднало масло върху феродото на съединителя, няма да тресе а ще буксува. Тресене се получава, когато едно или няколко пера от диафрагмата на притискателя се изкриви или счупи и тогава при отпускане на педала диска зацепва неравномерно върху феродото и оттам идва тресенето. Това се оправя със смяна на притискателя. Добрата новина е, че ако не е фрапиращо и не ти пречи, може да изкара още дълго време, проблема е само в преходния момент, при отпуснат педал си притиска нормално. Старите съединители на камиони, трактори и някои леки коли, бяха със регулируеми палци и почти нямаше камион дето да не тресе, щото регулировката е голяма играчка а да има малко разминаване и тресе.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 19
- Регистриран: 17 яну 2012, 22:19
- Модел на автомобила: Фокус 1.8 Тдди
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Тресене при отпускане на съединителя
Колега, съединителя ти е за смяна, освен ако, както ти е написал Наско, не ти пречи тресенето.
Освен от притискателя, може да са ти омекнали и демпферните пружини на феродовия диск, оттам също може да тресе.
Освен от притискателя, може да са ти омекнали и демпферните пружини на феродовия диск, оттам също може да тресе.
-
- потребител
- Мнения: 16
- Регистриран: 30 яну 2012, 13:32
- Модел на автомобила: Ford Fiesta
- Status: Извън линия
Re: Тресене при отпускане на съединителя
Проблема ти е в притискателя,но като го сменяш смени и феродовия диск.
- K.Ivanov
- потребител
- Мнения: 42
- Регистриран: 06 юни 2011, 16:18
- Модел на автомобила: Fiesta '89 1.1
Fiesta '97 1.3 - Местоположение: Finland
- Status: Извън линия
Re: Тресене при отпускане на съединителя
Колата я купих преди 2 години за 300 евро, а за да го сменят вика поне 500 може би, та ако ли не и 700
... Хъхъхъхъ...
Щом може да се кара и така - супер, не е силно и не ми пречи. Мерси много за информацията : )

Щом може да се кара и така - супер, не е силно и не ми пречи. Мерси много за информацията : )
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта