Трудно пали Фиеста 1,1 `90г
-
- потребител
- Мнения: 9
- Регистриран: 28 юни 2011, 18:15
- Модел на автомобила: Фиеста
- Status: Извън линия
Трудно пали Фиеста 1,1 `90г
Отскоро, внезапно почти. Тя и преди си правеше 6-7 оборота преди всяко първо за деня запалване и после, колкото и да е изстинала - пали от "раз". Нещо й стана и сега върти може би 15-20 оборота и повече, плахо хваща, като че ли не й стига гориво или може би е задавена ... След това си заработва нормално /около минута на по-високи обороти и после си влиза в нормалните тихи/. Карах я на диагностика - нямаше никакви грешки. Смених профилактично бензиновия филтър, кабелите за свещите. Прегледах свещите - окей са.
Някъде срещнах идеята, че може да има пропуск на гориво от уплътняване на инжектора. Не успях да разбера как се сваля. Отгоре отвих две болтчета, но не посмях да напъвам. Ако някой ме осветли ще съм му благодарен!
Друго, което ме гложди: то ECU-то управлява количеството впръскан бензин чрез импулси с дължина съответваща за необходимото обогатяване, сравнявайки данните от всички датчици ... При студен пуск вероятно обогатяването трябва да е маскимално. Въпроса ми е: дали има "свръх" обогатяване докато се върти на стартер - повисоко от това в следващата минута, докато стъпковото моторче поддържа дроселната клапа леко отворена?
Някакви други идеи, предположения, лични впечатления?
Благодаря предварително
Някъде срещнах идеята, че може да има пропуск на гориво от уплътняване на инжектора. Не успях да разбера как се сваля. Отгоре отвих две болтчета, но не посмях да напъвам. Ако някой ме осветли ще съм му благодарен!
Друго, което ме гложди: то ECU-то управлява количеството впръскан бензин чрез импулси с дължина съответваща за необходимото обогатяване, сравнявайки данните от всички датчици ... При студен пуск вероятно обогатяването трябва да е маскимално. Въпроса ми е: дали има "свръх" обогатяване докато се върти на стартер - повисоко от това в следващата минута, докато стъпковото моторче поддържа дроселната клапа леко отворена?
Някакви други идеи, предположения, лични впечатления?
Благодаря предварително

- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Трудно пали Фиеста 1,1 `90г
Спокойно, всичко е нормално, времето застудя.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 9
- Регистриран: 28 юни 2011, 18:15
- Модел на автомобила: Фиеста
- Status: Извън линия
Re: Трудно пали Фиеста 1,1 `90г
Е, та карал съм я много години, в много по-студено - не е правила така, а когато го направи за пръв път изобщо не беше студено 

-
- потребител
- Мнения: 9
- Регистриран: 28 юни 2011, 18:15
- Модел на автомобила: Фиеста
- Status: Извън линия
Re: Трудно пали Фиеста 1,1 `90г
Извинявам се, че пиша пореден пост та ъпвам темичката си, но интереса към проблема ми клони към нула, а имам нови конкретни въпроси. Не успях да разбера къде ми се намира ЕКУ-то. От тази схема и обясненията останах с впечатлението, че ЕКУ-то при мен е Megasquirt? Това същия модул ли е? Къде се намира - в коша или някъде в купето? В един момент бях решил, че EDIS-а ми е ЕКУ, но като му извадих куплунга, докато проверявах някой от датчиците, се оказа, че на въпросния датчик пак си има напрежение ... та се усетих, но се върнах в "точката на замръзване".
Ако някой ми подаде някакво жокерче ще съм му благодарен!
Ако някой ми подаде някакво жокерче ще съм му благодарен!
-
- потребител
- Мнения: 75
- Регистриран: 16 май 2008, 11:44
- Модел на автомобила: Фиат Ритмо
- Status: Извън линия
Re: Трудно пали Фиеста 1,1 `90г
Здрасти колега, ако управлението при теб е с МЕГА, то това е първата фиеста 1,1 с такова управление
. А сега сериозно, ЕКУ - ти е отпред в дясно под предното стъкло. Буксата му е отвън под решетката пред предното стъкло, а самото ЕКУ е вътре от дясно под стъклото. Не вярвам обаче проблема да ти е в ЕКУ-то. По-скоро нещо лъже ЕКУ-то като му подава грешна информация. Аз обаче бих заложил на някакъв проблем с подаването на гориво. Моно ли е или карбуратор??
Успех



Успех
-
- потребител
- Мнения: 9
- Регистриран: 28 юни 2011, 18:15
- Модел на автомобила: Фиеста
- Status: Извън линия
Re: Трудно пали Фиеста 1,1 `90г
Голямо благодарство колега, VET! Намерих го. Трябва да се свали резервоарчето за антифриза, за да се стигне до заветния куплунг.
Не разбрах шегата ти дали е карбуратор
Megasquirt, ECU, EEC IV, CFI - на мен ми звучат идентично
Би ли ми разяснил разликата ... ако не ти, може би някой друг /сигурно има още много любопитни незнайковци като мен, за които би било "на ползу роду"
/
Аз лично също не съм набедил ЕКУ-то за проблема, най-малко защото не ми се мисли за купуване на ново ... Принципно датчиците са изправни. Дали сигналите им стигат обаче до местоназначението - има макар и не много голяма вероятност да се губят по трасето /кабелите/, което естествено би било най-икономичния вариант
Много съществен въпрос: изводите на моя куплунг като тези от схемата ли са? Кое всъщност е EDIS-а тук? "TZI"?
Днес забелязах, че при при палене вдига оборотите няколко секунди след като е запалила, което потвърждава мнението ми, че не подава достатъчно обогатено гориво в момента на старта. Пробвах с леко натискане на газта /... и с повече/ - разлика не забелязах. Значи самото отваряне на въздушната клапа /от т.н. стъпково моторче/ не съдейства. За мен не достига гориво - дали като достатъчна коцентрация или пък изобщо не ми се губи преди старт след значителен престой?
Четох, че не е за пренебрегване реглаж на клапаните - нещо, при което не съм в стихията си и ще ми трябва вероятно помощ от /не/приятел (срещу парички)
Проблема всъщност не е в самите финикийски знаци, а във вероятността да ми се реши проблема 
Много дълго стана, ама който има желание да помогне да ме прощава дето не съм майстор на късото слово
Не разбрах шегата ти дали е карбуратор

Megasquirt, ECU, EEC IV, CFI - на мен ми звучат идентично


Аз лично също не съм набедил ЕКУ-то за проблема, най-малко защото не ми се мисли за купуване на ново ... Принципно датчиците са изправни. Дали сигналите им стигат обаче до местоназначението - има макар и не много голяма вероятност да се губят по трасето /кабелите/, което естествено би било най-икономичния вариант

Днес забелязах, че при при палене вдига оборотите няколко секунди след като е запалила, което потвърждава мнението ми, че не подава достатъчно обогатено гориво в момента на старта. Пробвах с леко натискане на газта /... и с повече/ - разлика не забелязах. Значи самото отваряне на въздушната клапа /от т.н. стъпково моторче/ не съдейства. За мен не достига гориво - дали като достатъчна коцентрация или пък изобщо не ми се губи преди старт след значителен престой?
Четох, че не е за пренебрегване реглаж на клапаните - нещо, при което не съм в стихията си и ще ми трябва вероятно помощ от /не/приятел (срещу парички)


Много дълго стана, ама който има желание да помогне да ме прощава дето не съм майстор на късото слово

- baro
- потребител
- Мнения: 597
- Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
- Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
- Status: Извън линия
Re: Трудно пали Фиеста 1,1 `90г
Здравей колега по въпроса ти ,не си с Мегаскуирт защото това си е евтин вариант на спортна електроника при турбиниране и не само ,в момента карам с такава на стоков двигател. Ти си с обикновено Фордовско ЕКУ EEC IV а CFI(central fuel injekcion) е моноинжекцията .Ето снимка на ЕКУ то ти http://alfa.kachi-snimka.info/viewer.ph ... 05685s.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; а това е буксата му http://alfa.kachi-snimka.info/viewer.ph ... 05737q.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; .Как замери датчиците че са в ред ,предлагам ти да прочетеш това ако не си http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 11&t=10047" onclick="window.open(this.href);return false; наблегни на датчика за температура на водата ЕСТ.Успех.
-
- потребител
- Мнения: 9
- Регистриран: 28 юни 2011, 18:15
- Модел на автомобила: Фиеста
- Status: Извън линия
Re: Трудно пали Фиеста 1,1 `90г
Голямо благодарско и на теб колега baro! Невероятна е Tolerance Data 2008
Не знам дали не противоречи на правилата и дали всъщност не е направено, но мисля, че е добре да бъде прикрепена на видно място в сайта. Вярно малко е врътка докато се задейства, но веднъж инсталирана е неоценима!
Бях чел препоръчаната тема на колегата traqn_savov и бях проверил датчиците по неговите съвети. Даже бях постнал специално благодарство ... и малко неблагодарство към ... някого. Като видях,че никой не ме е чел, изтрих си спама и се ъпнах с въпросчета
Реших, че на този етап е най-уместно да проведа едно обучение на ЕКУ-то след ресване. Май има ефект /не можах да го направя съвсем по инструкциите и ще трябва да мине малко време/, но ако наистина това ми реши проблема /макар, че съм скептичен към тази препоръка/, ще го напиша с големи червени букви. Ще отбележа, че е факт свалянето на акумулатора и каране на колата от друг преди проблема ...

Бях чел препоръчаната тема на колегата traqn_savov и бях проверил датчиците по неговите съвети. Даже бях постнал специално благодарство ... и малко неблагодарство към ... някого. Като видях,че никой не ме е чел, изтрих си спама и се ъпнах с въпросчета

Реших, че на този етап е най-уместно да проведа едно обучение на ЕКУ-то след ресване. Май има ефект /не можах да го направя съвсем по инструкциите и ще трябва да мине малко време/, но ако наистина това ми реши проблема /макар, че съм скептичен към тази препоръка/, ще го напиша с големи червени букви. Ще отбележа, че е факт свалянето на акумулатора и каране на колата от друг преди проблема ...
-
- потребител
- Мнения: 93
- Регистриран: 10 мар 2008, 17:18
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Трудно пали Фиеста 1,1 `90г
Аз също имам проблем с по трудно палене. Трудно в смисъл, че върти повече от колкото е необходимо, без значение дали е 40 градуса жега или -30 студ. Дали колата е студена или топла, пак няма значение. Кабели, свещи, ламбда са сменени. Датчиците уж са проверени на диагностика и всичко е ОК...в което дълбоко се съмнявам. В момента ми горо около 10/100 бензин, но да приемем че това е от късите разстояния на които се кара, макар че 10/100 пак е много.
Да отбележа, че това с паленето си е така от как съм купил колата, няма общо със свещи, кабели...нещо друго по веригата се *бава.
Ще взема да пробвам с друг ЕДИС модул, пък може и от там да излезе че е проблема
Да отбележа, че това с паленето си е така от как съм купил колата, няма общо със свещи, кабели...нещо друго по веригата се *бава.
Ще взема да пробвам с друг ЕДИС модул, пък може и от там да излезе че е проблема

-
- потребител
- Мнения: 9
- Регистриран: 28 юни 2011, 18:15
- Модел на автомобила: Фиеста
- Status: Извън линия
Re: Трудно пали Фиеста 1,1 `90г
Ако постигнеш подобрение, обаче да се обадиш! Моля!
Мойта вече си пали и върви като преди, което си е постижение на този етап. Отдавам го на "ресета и обучението". Открих друг, много съществен проблем при мен: маркучето от сервото се оказа свободно пъхнато в смукателния колектор - без щуцер! Предполагам, че някога може би е счупен по някаква причина. Нещо е намотано или намазано за херметизация и така е карала до сега, когато това доуплътнаване се е разпаднало. Намотал съм изолационна лента и съм го напъхал с известно усилие, но не го намирам за надеждно. Колега sobis, би ли казал как е при теб? Има ли щуцер, как изглежда, от какъв материал е - бронз, пластмаса или друго. Може би някой друг знае?
Мойта вече си пали и върви като преди, което си е постижение на този етап. Отдавам го на "ресета и обучението". Открих друг, много съществен проблем при мен: маркучето от сервото се оказа свободно пъхнато в смукателния колектор - без щуцер! Предполагам, че някога може би е счупен по някаква причина. Нещо е намотано или намазано за херметизация и така е карала до сега, когато това доуплътнаване се е разпаднало. Намотал съм изолационна лента и съм го напъхал с известно усилие, но не го намирам за надеждно. Колега sobis, би ли казал как е при теб? Има ли щуцер, как изглежда, от какъв материал е - бронз, пластмаса или друго. Може би някой друг знае?
-
- потребител
- Мнения: 93
- Регистриран: 10 мар 2008, 17:18
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Трудно пали Фиеста 1,1 `90г
Със сигурност немога да кажа как е пъхнато, но почти съм сигурен че е без щуцер.
При мен и ресет на компа не помага, прави ми впечатление че като паля се изфорсира сама до към 3к оборота, в момента в който чукна педала на газта оборотите падат (жилото не заяжда, проверено)...от тази реакция се съмнявам в ТПС-а
Утре ми пристига цяла моноинжекция, която се знае със сигурност че работи без проблем и ще я сменя цялата...ако пак не се оправи, продължавам нататък..бобина, ЕДИС, комп...
Все някъде нещото ще си покаже рогата.
И нещо друго има при мене. Като е студена се форсира добре, като вдигне градусите почва да не се форсира както трябва, ами се получава едно глъхнене...иначе обортомера сига до 7к. с тва нема проблем. Пробвано е с няколко ламбди, сменен е и темп. датчик...и от тях не е. >:D<:
При мен и ресет на компа не помага, прави ми впечатление че като паля се изфорсира сама до към 3к оборота, в момента в който чукна педала на газта оборотите падат (жилото не заяжда, проверено)...от тази реакция се съмнявам в ТПС-а

Утре ми пристига цяла моноинжекция, която се знае със сигурност че работи без проблем и ще я сменя цялата...ако пак не се оправи, продължавам нататък..бобина, ЕДИС, комп...

Все някъде нещото ще си покаже рогата.
И нещо друго има при мене. Като е студена се форсира добре, като вдигне градусите почва да не се форсира както трябва, ами се получава едно глъхнене...иначе обортомера сига до 7к. с тва нема проблем. Пробвано е с няколко ламбди, сменен е и темп. датчик...и от тях не е. >:D<:
-
- потребител
- Мнения: 9
- Регистриран: 28 юни 2011, 18:15
- Модел на автомобила: Фиеста
- Status: Извън линия
Re: Трудно пали Фиеста 1,1 `90г
Това с форсирането си е напълно нормално - и при мен е така. Ако изчакаш около минута би трябвало оборотите сами да паднат? За това дето се дави топла има доста писано, но както обикновено след решаване на проблема рядко някой се връща да напише за следващите каква точно е била причината.
-
- потребител
- Мнения: 93
- Регистриран: 10 мар 2008, 17:18
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Трудно пали Фиеста 1,1 `90г
Вече не се форсира...чак до 3к, беше заседнала клапата отпред на филтърната кутия в затворено положение. Затова и е глъхнела като загрее, не и е стигал въздуха. Засега с вървене и динамика всичко е ОК, разхода и той трябва да падне. С колко ще видим.
По трудното палене си остава. За сметка на това, Фиестата ми е единствената кола която никога не е отказала да запали, при каквито и да било условия.
По трудното палене си остава. За сметка на това, Фиестата ми е единствената кола която никога не е отказала да запали, при каквито и да било условия.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 20 госта