Клапан за празен ход (IAC) на 1.8 бензин '96
-
- потребител
- Мнения: 32
- Регистриран: 22 сеп 2005, 12:08
- Модел на автомобила: Escort 1.8i 16v '96 5d hatch
- Status: Извън линия
Клапан за празен ход (IAC) на 1.8 бензин '96
Здравейте!
Попрочетох из форума, но никъде не намерих неопровержима информация дали точно това е въпросният клапан. Имаше снимки само на един такъв двигател, но разглобен, какъвто моят слава богу не е още.
http://alfa.kachi-snimka.info/images/bwy1313242579z.JPG
Та въпросът ми е дали е това и дали достъпът до него е от горе или от изпод колата, понеже и двете ми се виждат проблемни, а и двете ги четох като варианти..
Благодарности..
Попрочетох из форума, но никъде не намерих неопровержима информация дали точно това е въпросният клапан. Имаше снимки само на един такъв двигател, но разглобен, какъвто моят слава богу не е още.
http://alfa.kachi-snimka.info/images/bwy1313242579z.JPG
Та въпросът ми е дали е това и дали достъпът до него е от горе или от изпод колата, понеже и двете ми се виждат проблемни, а и двете ги четох като варианти..
Благодарности..
- urgan
- Потребител
- Мнения: 1834
- Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA - Status: Извън линия
Re: Клапан за празен ход (IAC) на 1.8 бензин '96
Винаги въпросния клапан е на дросела, там където си показал мисля че не е мястото.
- lazarkk
- потребител
- Мнения: 195
- Регистриран: 10 мар 2010, 14:49
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MKII 2.0 16V 130hp
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Клапан за празен ход (IAC) на 1.8 бензин '96
Клапана се държи на 2 болта и има букса с 2 кабелчета. Ако имаш еко система отгоре е много вероятно да него видиш, камоли свалиш, Отдолу не е много по разлино, вижда се и единия болт и е лесен, другия е малко с нацелване, иначе откачаш вакумния маркур на спирачките и с малко чупене и охлузване на рацете за 5-10мин се сваля, чистиш единствено с короселин и клечки за уши. Ефекта е поразителен, Аз нямах оплаквания, но след почистване на дросела и клапана резултата беше усезаем.
-
- потребител
- Мнения: 32
- Регистриран: 22 сеп 2005, 12:08
- Модел на автомобила: Escort 1.8i 16v '96 5d hatch
- Status: Извън линия
Re: Клапан за празен ход (IAC) на 1.8 бензин '96
Добре, благодаря, но принципните отговори са ми ясни.
Това, което ми трябва, е някой да ми каже дали точно на този двигател точно това му е клапанът. Мойто информирано предположение се основава на тази тема --> http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 544#p45544

- KOss
- потребител
- Мнения: 402
- Регистриран: 14 апр 2005, 13:29
- Модел на автомобила: Modded MK7 Escort 1.8 16V-GONE;Pontiac T.S. 3.1 V6 TBI;Saxo VTS
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Клапан за празен ход (IAC) на 1.8 бензин '96
Точно това което си посочил на снимката ти е клапана за празен ход. 

-
- потребител
- Мнения: 32
- Регистриран: 22 сеп 2005, 12:08
- Модел на автомобила: Escort 1.8i 16v '96 5d hatch
- Status: Извън линия
Re: Клапан за празен ход (IAC) на 1.8 бензин '96
Хаха, ето този отговор чаках.KOss написа:Точно това което си посочил на снимката ти е клапана за празен ход.

И другият ми въпрос, отгоре ли да стигна до него или отдолу? Дали ще ми стигне един следобед след работа или най-добре да го оставя за викенда...
Поздрави!
- KOss
- потребител
- Мнения: 402
- Регистриран: 14 апр 2005, 13:29
- Модел на автомобила: Modded MK7 Escort 1.8 16V-GONE;Pontiac T.S. 3.1 V6 TBI;Saxo VTS
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Клапан за празен ход (IAC) на 1.8 бензин '96
Отгоре разчистваш "джунглата" около клапана колкото можеш за да може да бръкнеш с ръка и да напипаш двата болта, взимаш ключ и с напипване развиваш, вадиш, чистиш, обратния ред на монтаж, палиш и караш. 
П.П.: Не е лесно и удобно, така че имай нерви, а след това и поохлузени ръце...

П.П.: Не е лесно и удобно, така че имай нерви, а след това и поохлузени ръце...

-
- потребител
- Мнения: 32
- Регистриран: 22 сеп 2005, 12:08
- Модел на автомобила: Escort 1.8i 16v '96 5d hatch
- Status: Извън линия
Re: Клапан за празен ход (IAC) на 1.8 бензин '96
Ех, пропуснах да ти благодаря миналата седмица за инфото... Мъчих го аз, махнах въздуховода от въздушния филтър към дросела, ама оттам нататък не посмях да махам. Та ще го мисля завбъдеще как ще процедирам, все ми се струва, че с канал ще имам повече успех.
Аз, в интерес на истината, имам и друг проблем, несвързан с клапана.
Карам си примерно на трета и някъде около 1700-2000 оборота се получава едно зверско придърпване, което отминава, ако подам повече газ. Същото и на четвърта и пета, понякога и на първа, където е наистина болезнено. И друго - по инерция си вървя и си държа крака на газта без да го мърдам, супер внимателно, а оборотите подскачат пак горе долу в тоя диапазон 1700-2000. Това го прави изключително и само когато е загряла, милата, никога студена. Най-лесно ми беше да започна с МАФ-а, извадих го, пръсках го с всеизвестния контактен спрей и около 120-150км си карах като пич без да ми придърпва, но после пак се появи, уви... Следващата ми стъпка е да тествам ТПСа с мултицет, ама като чета по книгите пише да започна процедурата по разглобяване с откачане на акумулатора й махане на същия оня въздуховод. Добре де, ама аз като откача акумулатора, за да махна тръбата и да разкача конектора на ТПСа, и после запаля, то ше ми влезе кой знае кво през дросела?! Босичък съм малко, ама си питам.
За това да дадеш акъл някакъв? 
Поздрави!
Аз, в интерес на истината, имам и друг проблем, несвързан с клапана.
Карам си примерно на трета и някъде около 1700-2000 оборота се получава едно зверско придърпване, което отминава, ако подам повече газ. Същото и на четвърта и пета, понякога и на първа, където е наистина болезнено. И друго - по инерция си вървя и си държа крака на газта без да го мърдам, супер внимателно, а оборотите подскачат пак горе долу в тоя диапазон 1700-2000. Това го прави изключително и само когато е загряла, милата, никога студена. Най-лесно ми беше да започна с МАФ-а, извадих го, пръсках го с всеизвестния контактен спрей и около 120-150км си карах като пич без да ми придърпва, но после пак се появи, уви... Следващата ми стъпка е да тествам ТПСа с мултицет, ама като чета по книгите пише да започна процедурата по разглобяване с откачане на акумулатора й махане на същия оня въздуховод. Добре де, ама аз като откача акумулатора, за да махна тръбата и да разкача конектора на ТПСа, и после запаля, то ше ми влезе кой знае кво през дросела?! Босичък съм малко, ама си питам.


Поздрави!
-
- потребител
- Мнения: 425
- Регистриран: 23 мар 2007, 15:53
- Модел на автомобила: Escort '92 1.8 16V 105hp
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: Клапан за празен ход (IAC) на 1.8 бензин '96
Щом си изчистил МАФ и временно се е оправило, значи си си открил проблема. Ефекта на чистенето вибаги е временен - не може да се предвиди за колко време, но е така. Според мен не си бутай другите датчици. Намери от някоя морга здрав(макар че е малко трудно предвид факта как го съхраняват). Най - добре от друг форд който се движи.
- KOss
- потребител
- Мнения: 402
- Регистриран: 14 апр 2005, 13:29
- Модел на автомобила: Modded MK7 Escort 1.8 16V-GONE;Pontiac T.S. 3.1 V6 TBI;Saxo VTS
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Клапан за празен ход (IAC) на 1.8 бензин '96
Друг възможен вариант за това придърпване описано от теб е температурния датчик за входящия въздух. Намира се на въздуховода между дебитомера и дросела. Пробвай и него да зачистиш, има вариант и да се измери с мултицет дали работи, но не му помня стойностите какви трябваше да бъдат точно (нямам Аутодата под ръка). Той поне е евтин вариант за смяна - около 20лв нов. Щом си описал че след чистене на дебитомера временно се е оправила, значи вероятно проблема ти е точно там, откачи го и покарай малко без него и виж дали има разлика. 

- urgan
- Потребител
- Мнения: 1834
- Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA - Status: Извън линия
Re: Клапан за празен ход (IAC) на 1.8 бензин '96
Точно така откачи дебитомера и ако придърпването спре знчи е от него. Но не мисля че проблема е от него.
-
- потребител
- Мнения: 32
- Регистриран: 22 сеп 2005, 12:08
- Модел на автомобила: Escort 1.8i 16v '96 5d hatch
- Status: Извън линия
Re: Клапан за празен ход (IAC) на 1.8 бензин '96
Отивам да откачам!
А инак разглобяването на клапана за празния ход няма да ми се размине. Неговият проблем си остана и след като чистих МАФа.
А инак разглобяването на клапана за празния ход няма да ми се размине. Неговият проблем си остана и след като чистих МАФа.
- crank1968
- потребител
- Мнения: 279
- Регистриран: 31 авг 2009, 09:45
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.8 16v 115 p.s ZETEC Ghia Turnier след 95-
- Местоположение: PlovDiv
- Status: Извън линия
Re: Клапан за празен ход (IAC) на 1.8 бензин '96
Аз имам същата кола.Братче как може набутат тва моторче за празен ход на това място.Иначе на дросела превъртя болта нали с 4 е хванат.Какво да правя незнам.И аз съм горе доло със същите проблеми.Като навия на макс волана оборотите падат още малко ще изгасне.С ГИ придърпване имам само на газ.Но оборотите падат и на бензин и на газ.Поздрави.Като го свалиш да пишеш.













http://www.youtube.com/watch?v=4ZS_qNIBUdQ" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- потребител
- Мнения: 32
- Регистриран: 22 сеп 2005, 12:08
- Модел на автомобила: Escort 1.8i 16v '96 5d hatch
- Status: Извън линия
Re: Клапан за празен ход (IAC) на 1.8 бензин '96
Така...
Откачих, запалих, но оборотите така и не успяха да се стабилизрат достатъчно, за да се престраша да опитам да я карам. Подразбираше ли се, че трябва да откача акумулатора и да мина през обучението? щото не съм го откачал... Датчика за температурата не съм го пипал, щот реших, че няма да ми стигне времето до мръкване.
Клапанът засега не ми е приоритет, щот макар да са неприятни, неговите симптоми не влияят диретно на движението/управлението. докато придърпването, поне при мене, е даже опасно понякога.
Мислех си с мойта проста инженерна логика, ако почистването оправя нещата с МАФа, значи замърсявяането ги влошава. в този смисъл, ако взема та сменя въздушния филтър, няма ли да пожъна някви успехи? Аз я взех преди около 5-6 месеца и не съм сменял нищо (щот вярвам на тоя, от който съм я взел)...
Откачих, запалих, но оборотите така и не успяха да се стабилизрат достатъчно, за да се престраша да опитам да я карам. Подразбираше ли се, че трябва да откача акумулатора и да мина през обучението? щото не съм го откачал... Датчика за температурата не съм го пипал, щот реших, че няма да ми стигне времето до мръкване.
Клапанът засега не ми е приоритет, щот макар да са неприятни, неговите симптоми не влияят диретно на движението/управлението. докато придърпването, поне при мене, е даже опасно понякога.
Мислех си с мойта проста инженерна логика, ако почистването оправя нещата с МАФа, значи замърсявяането ги влошава. в този смисъл, ако взема та сменя въздушния филтър, няма ли да пожъна някви успехи? Аз я взех преди около 5-6 месеца и не съм сменял нищо (щот вярвам на тоя, от който съм я взел)...
- lazarkk
- потребител
- Мнения: 195
- Регистриран: 10 мар 2010, 14:49
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MKII 2.0 16V 130hp
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Клапан за празен ход (IAC) на 1.8 бензин '96
разгледай някои вакумен маркуч да не се е нацепил и да влиза въздох от там.
-
- потребител
- Мнения: 425
- Регистриран: 23 мар 2007, 15:53
- Модел на автомобила: Escort '92 1.8 16V 105hp
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: Клапан за празен ход (IAC) на 1.8 бензин '96
Мда това с вакумите е вероятно а въздушният филтър се сменя при всяка смяна на масло. Ако си в много запрашен район-разбирай караш по черен път всеки ден е добре и на половината пробег да се сменя.
- KOss
- потребител
- Мнения: 402
- Регистриран: 14 апр 2005, 13:29
- Модел на автомобила: Modded MK7 Escort 1.8 16V-GONE;Pontiac T.S. 3.1 V6 TBI;Saxo VTS
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Клапан за празен ход (IAC) на 1.8 бензин '96
Не минавай през обучението! Просто откачи буксата на дебитомера и покарай без него, ако няма разлика, после направи същия тест и с датчика за темп. на вх. въздух. Относно въздушния филтър - не би трябвало да окаже такова сериозно влияние дори да е много замърсен, но нищо не пречи да го смениш, около 10лв е един филтър.airheadme написа:Така...
Откачих, запалих, но оборотите така и не успяха да се стабилизрат достатъчно, за да се престраша да опитам да я карам. Подразбираше ли се, че трябва да откача акумулатора и да мина през обучението? щото не съм го откачал... Датчика за температурата не съм го пипал, щот реших, че няма да ми стигне времето до мръкване.
Клапанът засега не ми е приоритет, щот макар да са неприятни, неговите симптоми не влияят диретно на движението/управлението. докато придърпването, поне при мене, е даже опасно понякога.
Мислех си с мойта проста инженерна логика, ако почистването оправя нещата с МАФа, значи замърсявяането ги влошава. в този смисъл, ако взема та сменя въздушния филтър, няма ли да пожъна някви успехи? Аз я взех преди около 5-6 месеца и не съм сменял нищо (щот вярвам на тоя, от който съм я взел)...

- energy76us
- потребител
- Мнения: 119
- Регистриран: 01 дек 2007, 12:45
- Модел на автомобила: FORD Mondeo MK I- 1.8 16v Zetec
, FORD Fiesta 1.4 16v zetec s Ford Focus MK I 1.6 benzin - Местоположение: Sofia
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Клапан за празен ход (IAC) на 1.8 бензин '96


Това приспособление го направих да завия 2 та болта на клапана за празния ход,направен е от дебелостенен маркуч и накрайник от гидоре 8.Предвидливо лепнат с малко тиксо, болта си стои докато нацела мястото,дозатегнах с ключе 8.След почистването има разлика,по стабилни обороти,заслужаваше си да се помъчи човек.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 17 госта