смяна на ангренаж
-
- потребител
- Мнения: 54
- Регистриран: 03 юни 2010, 20:06
- Модел на автомобила: ford escort 1.8 tdi 98
- Местоположение: sofia
- Status: Извън линия
смяна на ангренаж
здравейте,колеги.преди 5 дена смених ремъци и ролки.какво беше разлицното...белезите на разпределителния вал съвпаднаха,но тези на гнп-не.нагласихме ги както пише в книгите,законтраст щифт на гнп,и няма палене.върнахме както си бяха и запали.а именно изместване с един зъб напред.тогава щифта не влиза на мястото си.по шайбата на гнп си личи че е местена.какво може да е това.дали някакъва центровка е правена на гнп.иначе колата върви,но мисла че палененето не е добре.върти доста,докато запали сутрин.поздрави
-
- потребител
- Мнения: 23
- Регистриран: 23 яну 2011, 17:55
- Модел на автомобила: Sierra 1,6 GL
- Status: Извън линия
Re: смяна на ангренаж
Белега на помпата не съвпада щото някой е правил центровка но това не значи че центровката е идеална. По-вероятно е да не е правилно центрована помпата и за това като мръднеш зъб и няма палене.А и заради неправилна центровка може и сутрин трудно да ти пали.Моя съвет е да обърнеш внимание на тези неща и като направиш всичко както трябва може и да не познаеш колата си към по-добро естествено.
- specialista
- потребител
- Мнения: 1393
- Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
- Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
- Местоположение: Гр.Ямбол
- Status: Извън линия
Re: смяна на ангренаж
Не видях да съобщаваш за положението на коляновия вал!Това е може би най важното в цялата работа.Разпределителния си мисля че няма белега за който съобщаваш!Сигурен ли си че знаеш какво правиш?
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
-
- потребител
- Мнения: 54
- Регистриран: 03 юни 2010, 20:06
- Модел на автомобила: ford escort 1.8 tdi 98
- Местоположение: sofia
- Status: Извън линия
Re: смяна на ангренаж
здравей,колега специалиста,смяната я прави мой познат монтьор,не аз.но бях там и гледах.на коляновя вал сложи щифта,на мястото на датцика на скоростите.а на разпр.вал имаше белези с боя,както и на гнп.имам му доверие на човека,защото го познавам от 30 години.колата не е пипана в бг,така я купих.колега,ако може да се чуем с теб,тел. ми е 0885 84 14 14
- specialista
- потребител
- Мнения: 1393
- Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
- Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
- Местоположение: Гр.Ямбол
- Status: Извън линия
Re: смяна на ангренаж
paco-67 написа:здравей,колега специалиста,смяната я прави мой познат монтьор,не аз.но бях там и гледах.на коляновя вал сложи щифта,на мястото на датцика на скоростите.а на разпр.вал имаше белези с боя,както и на гнп.имам му доверие на човека,защото го познавам от 30 години.колата не е пипана в бг,така я купих.колега,ако може да се чуем с теб,тел. ми е 0885 84 14 14
Това че си бил там е добре, но това което ми казваш не това което трябваше да чуя.Коляновия вал се блокира през един отвор на блока и той се намира под ГНП-то а не на скоростите!!!!
На разпределителния вал и ГНП-то има белези с боя защото някой който не е знаел къде са оригиналните си е сложил ориентири и ви се хващате за тях като удавник за сламка!!!Определено не се прави по този начин,въпреки че 90% от монтьорите го правят така за по-бързо!Дори те убеждават че няма грешка при тях като ти покажат белязките сложени от някой като тях преди това.
Мисля че в някоя от темите съм описал подробно как се прави и тази информация е само за ентусиасти, членове на форума ,а не да казваме на майстора си кое как да прави!
Поздрави!
п.с. моя телефон може да получиш на лични
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: смяна на ангренаж
Инструмента за центровка - ето къде има http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 0%BA%D0%B0" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Но се чудя дали помпата може да е разбутана и наистина да не стане по стандартния начин?
Но се чудя дали помпата може да е разбутана и наистина да не стане по стандартния начин?
-
- потребител
- Мнения: 54
- Регистриран: 03 юни 2010, 20:06
- Модел на автомобила: ford escort 1.8 tdi 98
- Местоположение: sofia
- Status: Извън линия
Re: смяна на ангренаж
да,колега диезел 1.6,както писах по шайбата на гнп,по точно по болтовете,дето я държат,си лици,че е местена,и стифта,които минава през шайбата,не влиза в отвора.кажи ми откъде да ги взема тя щифтове,ако знаеш.мерси
-
- потребител
- Мнения: 70
- Регистриран: 22 юли 2009, 02:24
- Модел на автомобила: Focus mk1 1.6 SE
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: смяна на ангренаж
Дайте още един зъб на пред отново само на ГНП-то, ако неви хареса самото форсиране тогава правете центровка на ГНП-то към двигателя. Болта се намазва с лепило против само развиване (локтайд рядко зелено). Просто ремъците неса под калибър и при самото опъване се получава малки разминавания.
- specialista
- потребител
- Мнения: 1393
- Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
- Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
- Местоположение: Гр.Ямбол
- Status: Извън линия
Re: смяна на ангренаж
1.Коляновия вал се блокира със инструмента в ГМТ
2.Разпределителния вал се блокира със инструмента и се освобождава задвижващото колелото
3.ГНП-то се блокира със инструмента и се освобождават трите болта
4.Сменят се ремъците и ролките,и водната помпа!
5.Обтягат се ремъците
6.Стяга се задвижващото колело на разпределителния вал и трите болта на ГНП-то
7.Вадят се фиксиращите инструменти
8.Превъртане на минимум два оборота и проверка дали всичко съвпада
9.Връщане по места останалите демонтирани неща
Успех!
2.Разпределителния вал се блокира със инструмента и се освобождава задвижващото колелото
3.ГНП-то се блокира със инструмента и се освобождават трите болта
4.Сменят се ремъците и ролките,и водната помпа!
5.Обтягат се ремъците
6.Стяга се задвижващото колело на разпределителния вал и трите болта на ГНП-то
7.Вадят се фиксиращите инструменти
8.Превъртане на минимум два оборота и проверка дали всичко съвпада
9.Връщане по места останалите демонтирани неща
Успех!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
- gazetto
- потребител
- Мнения: 700
- Регистриран: 20 фев 2008, 19:38
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1997 TDI Endura de 90hp
ЕН7077АН......и разни временни бегачки :) - Местоположение: с.Опанец - Плевен
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: смяна на ангренаж
Прави се както ти е описал колегата.Всичко останало е невярно.Може да е на белези но като сложиш ремъка и той обтяга в някоя посока и така ти се губи центровката.Почти съм сигурен че коляновия вал не е в ГМТ.Щифта за вала си го правиш на стругар,а за разпределителния вал беше шина 4мм(но може и да е 6мм,не съм сигурен).Разпределителния вал се блокира като махнеш капака на клапаните от дясната страна е прорезан.Там трябва да се сложи шината.Когато коляновия и разпределителния вал са законтрени няма как помпата да не дойде и тя..Успех!
-
- потребител
- Мнения: 54
- Регистриран: 03 юни 2010, 20:06
- Модел на автомобила: ford escort 1.8 tdi 98
- Местоположение: sofia
- Status: Извън линия
Re: смяна на ангренаж
мерси,колеги.явно ще се пробвам сам да оправа нещата.разбрах за фиксирането на разпр.вал и гнп,но немога да схвана къде се фиксира коляновя вал.ако може някой да подскаже.благодаря
- gazetto
- потребител
- Мнения: 700
- Регистриран: 20 фев 2008, 19:38
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1997 TDI Endura de 90hp
ЕН7077АН......и разни временни бегачки :) - Местоположение: с.Опанец - Плевен
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: смяна на ангренаж
Сваля се компресора на климатика и се отмества настрани като виси на тръбите си.Там има една планка хваната за блока на ДВГ.В нея има кръгъл отвор.А в отвора е завито болтче 10.С някакво глухо ключе се развива и на негово място се завива щифта.Това е.При проблем пиши.Още ми е толкова прясно в главата че няма накъде.За 3 дена 3 пъти го правих
))




-
- потребител
- Мнения: 54
- Регистриран: 03 юни 2010, 20:06
- Модел на автомобила: ford escort 1.8 tdi 98
- Местоположение: sofia
- Status: Извън линия
Re: смяна на ангренаж
о.к,но като отвиеш това болче,трябва да нагласиш кол.вал да дойде на отвора,така ли.и тогава да завия щифта
- gazetto
- потребител
- Мнения: 700
- Регистриран: 20 фев 2008, 19:38
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1997 TDI Endura de 90hp
ЕН7077АН......и разни временни бегачки :) - Местоположение: с.Опанец - Плевен
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: смяна на ангренаж
Завиваш щифта и почваш да въртиш на колелото докато ти подпре.Провери дали щифта се е завил хубаво.Ако се поклаща връщаш малко назад и го дозавиваш.Трябва доста да потъне.Когато е завит хубаво и докрай ще разбереш.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: смяна на ангренаж
На моята кола - 1,8 тд - се отвива болта-тапа, и се завива щифта, като не махам компресора на климатика. Коляновият вал се наглася да е приблизително в търсеното положение, малко преди него. Като завъртиш след слагането на инструмента, се чува как хлопва лекичко и карантиите са се наместили. За ГНП освен щифта много помага някакво огледало и фенерче при нужда, за да се види накъде кое е и дали няма някаква заблуда.
- specialista
- потребител
- Мнения: 1393
- Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
- Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
- Местоположение: Гр.Ямбол
- Status: Извън линия
Re: смяна на ангренаж
Колегите са се постарали да получиш още информация.Дано успееш сам!А за климатика мисля че няма нужда да се сваля,аз поне съм успявал и без да го свалям,всичко в въпрос на рутина.Спазвай точно указанията и ще успееш ,ако се ориентираш кое къде е!
успех!
успех!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
- зуница
- потребител
- Мнения: 200
- Регистриран: 29 юни 2007, 23:04
- Модел на автомобила: ФОКУС 2.0 ГАЗ-БЕНЗИН
2008г. - Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: смяна на ангренаж
Здравейте,
Линеала за разпределителния вал е 5мм.Може да се ползва и Ф5мм. или шестограм 5мм.Аз ползвах шестограм 5 от комплекта.Щифта за ГНП при Лукас е Ф6мм.Влиза идеално нова бургия 6мм.Аз ползвах торкс 30 от комплекта.Завиждам благородно на колегите които се справят без сваляне на компресора на климатика.
В допълнение : Как сваляте колелото на разпределителния вал? В литературата пише с удар !? И друго ,как фиксирате колелцето на спомагателния вал (първото след коляновия вал) за да го демонтирате и подмените семеринга с четирите болтчета?
Ако някой има опит моля да го сподели за да изчерпим напълно темата.
Линеала за разпределителния вал е 5мм.Може да се ползва и Ф5мм. или шестограм 5мм.Аз ползвах шестограм 5 от комплекта.Щифта за ГНП при Лукас е Ф6мм.Влиза идеално нова бургия 6мм.Аз ползвах торкс 30 от комплекта.Завиждам благородно на колегите които се справят без сваляне на компресора на климатика.
В допълнение : Как сваляте колелото на разпределителния вал? В литературата пише с удар !? И друго ,как фиксирате колелцето на спомагателния вал (първото след коляновия вал) за да го демонтирате и подмените семеринга с четирите болтчета?
Ако някой има опит моля да го сподели за да изчерпим напълно темата.
Не казвай "Хоп!" преди да си скочил!
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: смяна на ангренаж
Зуница, на кое пречи климатика при тебе?
- зуница
- потребител
- Мнения: 200
- Регистриран: 29 юни 2007, 23:04
- Модел на автомобила: ФОКУС 2.0 ГАЗ-БЕНЗИН
2008г. - Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: смяна на ангренаж
Винта с който е затворен отвора за щифта е недостъпен за инструментите които имам.Много навътре е.След като сваля стойката на компресора на климатика може удобно да се завърти щифта.А и затапващия винт може да се отвие с гедоре 10.Този винт се затяга с 25 Nm след регулировка.Динамометричния ключ е неизползваем при монтиран компресор.Няма място.Тръбите на климатика пречат.Сигурно ако не ползвам динамометричен ключ и се поодраскам и попсувам ще свърша работа ,но не съм опитал .А нямам и желание да си троша пръстите.Като преживяване и смяната на ангренажа ми стига.Стягането на обтягащата ролка на ремъка на климатика е направо удоволствие. Пиша за Мондео II ТД.
Не казвай "Хоп!" преди да си скочил!
- specialista
- потребител
- Мнения: 1393
- Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
- Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
- Местоположение: Гр.Ямбол
- Status: Извън линия
Re: смяна на ангренаж
Ако беше лесно щеше да има и други мераклии да си чупят пръстите!
"Спомагателния вал" за които говориш е маслената помпа! Там развивам болта като блокирам колелото със една планка между зъбите на двете колелета ( на маслената помпа и коляновия вал).
Резбата е нормална и става чудесно когато човек е сам и няма друга ръка да помага.
На коляновия вал болта се развива също трудно,за там съм си направил инструмент да го блокирам.
Има особеност при смяната на семеринга на коляновия вал!Най-лесно става като се свалят зъбните колелета!Още нещо което сигурно малко хора знаят:между двете колелета има О-пръстен!Той се намира на едно от колелетата по вътрешния диаметър(двете колелета влизат едно в друго).
Колелото на разпределитекния вал го освобождавам като сваля капака на клапаните,предварително охлабя болта на колелото няколко оборота,и с помощта на чук и подходящ избивач(ползвам един от удължителите на гедорето) ударя в основата на главината в посока от клапаните към колелото.Ако искаш повече сигурност може да свалиш и първата черупка на лагера на разпределителния вал.
Мисля че няма нужда от повече въпроси,който се цапа със сигурност е разбрал какво да прави,а който не е явно не му трябва.Това не пречи да се обясни пак.
Успех!
"Спомагателния вал" за които говориш е маслената помпа! Там развивам болта като блокирам колелото със една планка между зъбите на двете колелета ( на маслената помпа и коляновия вал).
Резбата е нормална и става чудесно когато човек е сам и няма друга ръка да помага.
На коляновия вал болта се развива също трудно,за там съм си направил инструмент да го блокирам.
Има особеност при смяната на семеринга на коляновия вал!Най-лесно става като се свалят зъбните колелета!Още нещо което сигурно малко хора знаят:между двете колелета има О-пръстен!Той се намира на едно от колелетата по вътрешния диаметър(двете колелета влизат едно в друго).
Колелото на разпределитекния вал го освобождавам като сваля капака на клапаните,предварително охлабя болта на колелото няколко оборота,и с помощта на чук и подходящ избивач(ползвам един от удължителите на гедорето) ударя в основата на главината в посока от клапаните към колелото.Ако искаш повече сигурност може да свалиш и първата черупка на лагера на разпределителния вал.
Мисля че няма нужда от повече въпроси,който се цапа със сигурност е разбрал какво да прави,а който не е явно не му трябва.Това не пречи да се обясни пак.
Успех!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта