фокус 1.8 TDCI угасва в движение
-
- потребител
- Мнения: 11
- Регистриран: 31 май 2011, 18:11
- Модел на автомобила: фокус
- Status: Извън линия
фокус 1.8 TDCI угасва в движение
Здравейте колеги, наскоро ми се случи нещо доста неприятно, както си карах колата и изведнъж угасна.......а лампичката за нагревните свещи започна да примигва, точно като мигач. Изключих от контакта, после включих пак и колата си запали без проблеми, тръгнах и това не се получи повече същия ден. На следващия път пак ми угасна по същия начин, и лампата пак започна да премига.......след като включих пак на контакт си запали нормално и тръгнах. Значи и двата пъти когато ми угасна се ускорявах, първия път беше на четвърта до около 90км/ч и малко след като включих на пета и угасна.......втория път изпреварвах на четвърта и при скорост от около 100км/ч пак ми угасна колата. Също така забелязах, че вече когато давам контакт лампата на нагревните свещи угасва много по-бързо от обикновено......Ако някой знае на какво се дължи това угасване нека да сподели опита си, колата е с мотор TDCI
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: фокус 1.8 TDCI угасва в движение
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 23#p154523" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
От темата:
От темата:
Ами и аз да се включа с поредната "издънка" на мотора. Взех си фокусче с TDCi 1.8 двигателя. В диапазона 2500-3000 оборота колата гасне. Също светва и въпросната лампа за подгряващите свещи. Колата губи мощност, прихълцва 1-2 пъти и угасва. След спиране на автомобила /някъде в пътния банкет/ и запалване, колата си върви, но проблема пак се появява и то на 3-та скорост! На втора с пълна цедка не гасне
. Закачиха я в МП-Плевен на компютър и заключението беше ужасяващо:2 неработещи дюзи, една пикаеща и само една работеща
. Предложиха ми нови дюзи по 508лв. парчето....като по тяхно мнение, ако се купели нови 3, трябвало и четвъртата да се подмени с нова, за да е всичко в ред. При което ме заболя сърцето като набързо си калкулирах евентуалната подмяна. Сега се чудя дали да не отида в друг сервиз да ми направят повторна диагностика за всеки случай и ако излязат отново дюзи, ще се сменят явно, но не и с нови. Все пак 2000лв. не намирам всеки ден. Някой ако може да каже дали има възможност да се ремонтират и къде ще съм много благодарен!
П.С. малко съм зле от към двигатели и автомобили, но явно ще се захващам постепенно с разучаването им...
- Pyrhel
- потребител
- Мнения: 1559
- Регистриран: 12 авг 2010, 20:51
- Модел на автомобила: няколко други марки +
Mondeo Titanium X 2.2 TDCi - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: фокус 1.8 TDCI угасва в движение
Диагностика, диагностика, диагностика. От разстояние, тука можем да хвърляме само диагностичните зарчета:


- deathstorm
- потребител
- Мнения: 563
- Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive - Местоположение: Хасково
- Status: Извън линия
Re: фокус 1.8 TDCI угасва в движение
Без да искаш си хвърлил бензиновите диагностични зарчета, изкарай дизеловия комплектPyrhel написа:Диагностика, диагностика, диагностика. От разстояние, тука можем да хвърляме само диагностичните зарчета:

-
- потребител
- Мнения: 11
- Регистриран: 31 май 2011, 18:11
- Модел на автомобила: фокус
- Status: Извън линия
Re: фокус 1.8 TDCI угасва в движение
Мерси хора, особено първия отговор, на колегата който има същия проблем и го сподели изчерпателно дава доста ясна представа за нещата, макар че диагностиката със сигурност ще трябва да се направи, за да стане ясно какво е точното положение. Наистина в ниските предавки не ми го прави тоя проблем, макар че в града редовно се налага да натисна първа и втора, а понякога и трета докъм 2500-3000 оборота. Слагам добавки към нафтата за почистване на дюзите и по-пълно изгаряне, ама явно това са козметични мерки. Надявам се в моя случай нещата да не са толкова зле, че няма кинти за скъпи ремонти. И най-накрая май ще се окаже, че най-добрият форд е продаденият....... 

- Pyrhel
- потребител
- Мнения: 1559
- Регистриран: 12 авг 2010, 20:51
- Модел на автомобила: няколко други марки +
Mondeo Titanium X 2.2 TDCi - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: фокус 1.8 TDCI угасва в движение
Тия добавки само пречат и правят поразии. Хората с дино-та и точни уреди са го доказали - нито чистят, нито повишават мощността, нито намаляват разхода. Относно кой е най-добрия форд - добре ремонтираният (диагностицираният)
Точно за да не даваш много пари и да няма "ми, инжектори, а може би и помпа, а защо не смениш и егр профилактично, дай да свалим и турбото да го изчистим" - разбери къде е проблема и може да се окаже консумативче
Е и моята кола изпревархвах и я бях набримчил яко на 4та и огасна. МП ми изкараха една диагноза с ремонт за 7к лв, а проблемът си го реших за доста по-малко (кажи-речи за 100 ПЪТИ по-ниска сума
)



- Miri4
- потребител
- Мнения: 367
- Регистриран: 05 май 2009, 20:42
- Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI 2002 г. 115 к.с.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: фокус 1.8 TDCI угасва в движение
Имах подобен проблем. Диагностика трябва ,но ако са дюзите може съвсем лесно да си ги провериш и без да даваш 50-60 лв. на МП за диагностика. Става така: палиш и оставяш двигателя да си работи на ПХ. Вадиш едно по едно маркучетата за обратна нафта от дюзите. Ако дюзата е изправна трябва съвсем леко да прикапва нафта / 1 капка на 4-5 сек /. Ако това се повтори на всички дюзи значи 90% са добре.
Друга причина да гасне двигателя по време на движение е датчика на разпределителния вал /около 50 лв/.Може и педала за гаста да прави номера.
Ако се окажат дюзите си приготви към 1000 лв. Сменят се едни клапанчета и се оправя.
Друга причина да гасне двигателя по време на движение е датчика на разпределителния вал /около 50 лв/.Може и педала за гаста да прави номера.
Ако се окажат дюзите си приготви към 1000 лв. Сменят се едни клапанчета и се оправя.
- Pyrhel
- потребител
- Мнения: 1559
- Регистриран: 12 авг 2010, 20:51
- Модел на автомобила: няколко други марки +
Mondeo Titanium X 2.2 TDCi - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: фокус 1.8 TDCI угасва в движение
Ами... Не, не съм съгласен, че можеш да разбереш особено много с този тест...
Принципно "капка" е много общо понятие, какъв обем има "една капка"... Използват се едни цилиндри с малък диаметър, разграфени като спринцовки, за да се види ТОЧНОТО количество върната и ДОСТАВЕНА нафта за определено време...
Като цяло инжекторът трябва да се свали, трябва техника, която да вдигне различни налягания и т.н. МП вероятно нямат такъв отделен стенд, но пък освен VCM-а имат и VMM, дето тества разни тоци, налягания и вакууми
Не е казано да е в МП проверката...
Така че изводът е една хубава диагностика, дори и за малко повече пари, но после ремонт, който от първия път да ти реши проблема. Демек, евтиното да не излезне накрая скъпо (зарчетата)...
Принципно "капка" е много общо понятие, какъв обем има "една капка"... Използват се едни цилиндри с малък диаметър, разграфени като спринцовки, за да се види ТОЧНОТО количество върната и ДОСТАВЕНА нафта за определено време...
Като цяло инжекторът трябва да се свали, трябва техника, която да вдигне различни налягания и т.н. МП вероятно нямат такъв отделен стенд, но пък освен VCM-а имат и VMM, дето тества разни тоци, налягания и вакууми

Така че изводът е една хубава диагностика, дори и за малко повече пари, но после ремонт, който от първия път да ти реши проблема. Демек, евтиното да не излезне накрая скъпо (зарчетата)...
- Alexi
- потребител
- Мнения: 1559
- Регистриран: 18 май 2008, 22:50
- Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
- Местоположение: Шумен
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: фокус 1.8 TDCI угасва в движение
разликите в дебита на обратната нафта не трябва да надвишават 10% на отделните инжектори ,та тоя метод на око няма да стане 

- Miri4
- потребител
- Мнения: 367
- Регистриран: 05 май 2009, 20:42
- Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI 2002 г. 115 к.с.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: фокус 1.8 TDCI угасва в движение
Разбира се че това не е най-прецизната диагностика но за сметка на това е супер бърза и не изисква никаква подготовка. И когато едната дюза капе а другата пикае нещата са ясни. Естественно е по- добре обратната нафта да се събира в спринцовки и да се отчитат по-точно разликите в цилиндрите.А най-добре е да си имаш диагностична техника но това не всеки може да си го позволи.
-
- потребител
- Мнения: 9
- Регистриран: 24 май 2011, 10:17
- Модел на автомобила: ford eskort 1.6 i 77kw 1991g
- Местоположение: vidin
- Status: Извън линия
Re: фокус 1.8 TDCI угасва в движение
кам нафтовата помпа има 1 кабелче за клапана кадето пуска и спира нафтата ,почисти клемичката предполагам да е от там
- specialista
- потребител
- Мнения: 1393
- Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
- Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
- Местоположение: Гр.Ямбол
- Status: Извън линия
Re: фокус 1.8 TDCI угасва в движение
Тук става дума за различен тип горивна апаратура колега!partizanina22 написа:кам нафтовата помпа има 1 кабелче за клапана кадето пуска и спира нафтата ,почисти клемичката предполагам да е от там
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта