стъпково моторче(как работи)дизел
- toreto_sz
- потребител
- Мнения: 103
- Регистриран: 18 юни 2008, 14:10
- Модел на автомобила: Escort 1.8TDI Chia 97,Sierra 2.0i Zetec
- Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
стъпково моторче(как работи)дизел
здр.
на последък забелязах че като освободя от скорост и оборотите почнат да падат стигат до 800-850 успокоява се и след има няма 5 сек скачат до 900-950.вдигнах капка и давам газ и гледам че след малко като съм подал газ и стъпковото моторче (има едно жило което ходи до помпата )и то почва да подава газ това така ли трябва да е ,така не гори ли повече и по нестабилни високи обороти
извинявам се за темата но не съм наясно затова помагаите,ако модераторите прецянят че спамя извиняваите
на последък забелязах че като освободя от скорост и оборотите почнат да падат стигат до 800-850 успокоява се и след има няма 5 сек скачат до 900-950.вдигнах капка и давам газ и гледам че след малко като съм подал газ и стъпковото моторче (има едно жило което ходи до помпата )и то почва да подава газ това така ли трябва да е ,така не гори ли повече и по нестабилни високи обороти
извинявам се за темата но не съм наясно затова помагаите,ако модераторите прецянят че спамя извиняваите
Tuned and performed by


-
- потребител
- Мнения: 3
- Регистриран: 23 авг 2007, 19:32
- Модел на автомобила: Mondeo
- Status: Извън линия
Re: стъпково моторче(как работи)дизел
Здравейте, колеги!
От няколко дни и аз имам проблем с това стВъпково моторче. Първоначално се чуваше силен шум, сякаш изпод таблото, колата (мондео 97 1.9 ТД) не пали, ако не подам газ, и често гасне, защото едва си поддържа минималните необходими обороти. Проблем с мощността нямам. Отидох до МП за диагностика и 100 лв по-късно ми казаха, че трябвало да си сменя стъпковото моторче. Срещу 260 лв само за моторчето.
Вчера го свалих, но не успях да разбера как може да се разглоби, за да се почисти, както някои колеги споменават във форума. Поизтрих му мръсотийките, напръсках му буталцето със спрей за контакти и го монтирах обратно. Веднага след монтажа всички симптоми изчезнаха, а двигателят заработи като чисто нов. Но днес, уви, пак гасна по светофарите и пак не мога да паля без газ... Явно или ще трябва да сменям, или ако някой смелчага го е разглобявал, да разкаже как и как го е сглобил обратно...
Предварителни благодарности и лек път на всички!
От няколко дни и аз имам проблем с това стВъпково моторче. Първоначално се чуваше силен шум, сякаш изпод таблото, колата (мондео 97 1.9 ТД) не пали, ако не подам газ, и често гасне, защото едва си поддържа минималните необходими обороти. Проблем с мощността нямам. Отидох до МП за диагностика и 100 лв по-късно ми казаха, че трябвало да си сменя стъпковото моторче. Срещу 260 лв само за моторчето.
Вчера го свалих, но не успях да разбера как може да се разглоби, за да се почисти, както някои колеги споменават във форума. Поизтрих му мръсотийките, напръсках му буталцето със спрей за контакти и го монтирах обратно. Веднага след монтажа всички симптоми изчезнаха, а двигателят заработи като чисто нов. Но днес, уви, пак гасна по светофарите и пак не мога да паля без газ... Явно или ще трябва да сменям, или ако някой смелчага го е разглобявал, да разкаже как и как го е сглобил обратно...
Предварителни благодарности и лек път на всички!
-
- потребител
- Мнения: 5
- Регистриран: 07 май 2009, 17:00
- Модел на автомобила: ford mondo 1996 td комби
- Status: Извън линия
колеги същия проблем а ми предстои път
Предполагам и при мен е същия проблем.
колата е с нестабилни ниски обороти,ако запалиш и не подадеш газ изгасва.
като дадеш газ и отпуснеш рязко пак угасва ако отпускаш плавно до 800 оборота си ги заддържа,понякога само ги колебае малко нагоре малко на долу.
после пак като изпомпаш и пуснеш рязко пак гасне.
Предстои ми ходене до морето около 1000 км отиване и връщане,дали ще ме закара че нямам пари за ремонт точно сега .
тъкмо я изкарах от ремонт на ходова част и се появи това.
дали има начин да се махнат всички високотехнологични глезотиики и да стане един стабилен чист дизел.
колата е с нестабилни ниски обороти,ако запалиш и не подадеш газ изгасва.
като дадеш газ и отпуснеш рязко пак угасва ако отпускаш плавно до 800 оборота си ги заддържа,понякога само ги колебае малко нагоре малко на долу.
после пак като изпомпаш и пуснеш рязко пак гасне.
Предстои ми ходене до морето около 1000 км отиване и връщане,дали ще ме закара че нямам пари за ремонт точно сега .
тъкмо я изкарах от ремонт на ходова част и се появи това.
дали има начин да се махнат всички високотехнологични глезотиики и да стане един стабилен чист дизел.
-
- потребител
- Мнения: 115
- Регистриран: 26 фев 2008, 22:27
- Модел на автомобила: ford eskcort 1.4i- 1995god.
- Местоположение: стара загора
- Status: Извън линия
Re: стъпково моторче(как работи)дизел
http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=9&t=10320" onclick="window.open(this.href);return false; тука има вси4ко за стъпковия мотор ,4етете внимателно.Незабравяйте да по4истите и МАФ дат4ика
-
- потребител
- Мнения: 115
- Регистриран: 26 фев 2008, 22:27
- Модел на автомобила: ford eskcort 1.4i- 1995god.
- Местоположение: стара загора
- Status: Извън линия
Re: стъпково моторче(как работи)дизел
http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=8&t=1363" onclick="window.open(this.href);return false; ,това е за МАФ-а.Асега 4етете,щото май друг нема ви обърне внимание.
- escorttd1
- потребител
- Мнения: 227
- Регистриран: 06 юни 2009, 13:04
- Модел на автомобила: Escort 1.8TD'97 Estate, ABS, SRS Airbags, PSA, AC
- Местоположение: Под капака
- Status: Извън линия
Re: стъпково моторче(как работи)дизел
Проблемът с гасненето и нестабилните обороти може да е от много неща, но определено не е от стъпковото моторче.
При този мотор електрониката все още няма божествени функции, като при новите и повредата и води до почти незабележими промени. Случвало ми се е да се откачи жилото на въпросното моторче, и то през зимата. Пали без проблем и оборотите са стабилни, просто са ниски. Ако нормално при студен старт поддържа 1000 без моторчето са 700.
Аз първо бих проверил за въздух в системата. Това е най-честия проблем на експонати като нашите.
При този мотор електрониката все още няма божествени функции, като при новите и повредата и води до почти незабележими промени. Случвало ми се е да се откачи жилото на въпросното моторче, и то през зимата. Пали без проблем и оборотите са стабилни, просто са ниски. Ако нормално при студен старт поддържа 1000 без моторчето са 700.
Аз първо бих проверил за въздух в системата. Това е най-честия проблем на експонати като нашите.
Акълът е единственото нещо, което можеш да даваш без да го имаш!
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: стъпково моторче(как работи)дизел
На дизела е сложен обикновен мотор, няма стъпков.
Не може да е причина за обороти под минималните, има проблем с ГНП или друго около нея. Най-много може да изчезнат повишените за климатик или заден ход. В темата за ЕКУ и т.н. дето аз я пиша най-горе май има и линк за ремонт на този мотор (ама ако е повреден)
Не може да е причина за обороти под минималните, има проблем с ГНП или друго около нея. Най-много може да изчезнат повишените за климатик или заден ход. В темата за ЕКУ и т.н. дето аз я пиша най-горе май има и линк за ремонт на този мотор (ама ако е повреден)
- specialista
- потребител
- Мнения: 1393
- Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
- Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
- Местоположение: Гр.Ямбол
- Status: Извън линия
Re: стъпково моторче(как работи)дизел
Потвърждавам,от проблем със стъпковия мотор или управлението му колата няма да гасне!!!!
Най-вероятно има някакъв проблем с ГНП-то ,но какъв не мога да кажа докато не се стендова въпросната помпа!Мирише ми на ремонт,но времето ще покаже!
Поздрави!
Най-вероятно има някакъв проблем с ГНП-то ,но какъв не мога да кажа докато не се стендова въпросната помпа!Мирише ми на ремонт,но времето ще покаже!
Поздрави!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
-
- потребител
- Мнения: 5
- Регистриран: 07 май 2009, 17:00
- Модел на автомобила: ford mondo 1996 td комби
- Status: Извън линия
това не е добре
Значи дано да е въздух.
имах теч от резервоара свалихме го и видяхме че от горе капака на сондата е зверски корозирал включително и тръбичките почистихме китосахме с влакнест кит и монтирахме
но проблема си остана.
според мен можеше да понесе още малко кит .. ако се наложи ще повторим
но знам ли от къде да почна
ако е помпа не знам къде и какво да правя
май ще се ходи с влак на морето
чета че имало някакво амортесьорче за връщане на газта може ли да е от него???
защото като отпускам плавно педала задържа обороти
а като дам газ и пусна рязко гасне??

имах теч от резервоара свалихме го и видяхме че от горе капака на сондата е зверски корозирал включително и тръбичките почистихме китосахме с влакнест кит и монтирахме
но проблема си остана.
според мен можеше да понесе още малко кит .. ако се наложи ще повторим
но знам ли от къде да почна
ако е помпа не знам къде и какво да правя
май ще се ходи с влак на морето
чета че имало някакво амортесьорче за връщане на газта може ли да е от него???
защото като отпускам плавно педала задържа обороти
а като дам газ и пусна рязко гасне??
- dimbatami
- потребител
- Мнения: 387
- Регистриран: 31 яну 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Orion 1.8EFI 16V 105конйе и мондео 1.8 tdi 90 конйе
- Местоположение: ПЛЕВЕН
- Status: Извън линия
Re: стъпково моторче(как работи)дизел
При тези двг със помпа лукас помпата е с две жила. Едното е за газта а другото движи нещо като прекъсвач честа повреда е бронята на второто жило в близост до този прекъсвач да е изкочило и не сработва. Преди всичко проверете като подадеш рязко газ дали при затихване на оборотите лостчето на помпата дали помръдва и да дърпа второто жило. 

- specialista
- потребител
- Мнения: 1393
- Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
- Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
- Местоположение: Гр.Ямбол
- Status: Извън линия
Re: стъпково моторче(как работи)дизел
dimbatami написа:При тези двг със помпа лукас помпата е с две жила. Едното е за газта а другото движи нещо като прекъсвач честа повреда е бронята на второто жило в близост до този прекъсвач да е изкочило и не сработва. Преди всичко проверете като подадеш рязко газ дали при затихване на оборотите лостчето на помпата дали помръдва и да дърпа второто жило.
Това се казва система за принудителен повишен празен ход!!!
Конкретно за модела при работна температура това второ жило е отпуснато.На студено се изтегля,за да повиши оборотите.Същото го прави и при включен климатик.
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 10 госта