Несваля обороти - Ескорт МК5 мислех, че е решен, но не е
-
- потребител
- Мнения: 607
- Регистриран: 15 ное 2006, 10:56
- Модел на автомобила: Сеат Леон 2002 1.6, 16v 77kw/105 к.с.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Несваля обороти - Ескорт МК5 мислех, че е решен, но не е
Има доста теми, писани търсих, но май има само една колега с фокус за подобен проблем, но все пак са съвсем различни като модели фордове, та проблема е от 2 седмици:
Държи постоянно високи обороти, около 1500 няма значение студена или топла, прави го и на бензин и на газ.
Кое съм проверил и съм сигурен,че работи - клапана за празен ход, след откачване на буксата намаляват оборотите и е готов да угасне тъй като плочката на газта му пречи да си взема въздух от допълнителното болтче.
ТПС датчика мисля че работи тъй като не забива и не се чуди като му дам газ.
До преди няколко месеца не искаше да си държи обороти а сега на обратно и то след като смених свещи.
ЕСТ датчика на скоростната кутия - дали е възможно да е от него и как да го проверя, откачвал съм го и няма промени (смисъл не съм карал но на място нищо не се променя).
Дайте някакви идеи какво може да прави проблем, МАФ нямам има МАП, но незнам как до го проверя.
Вече са добре оборотите, явно е давало на късо (по-долу съм написал какво направих).
Мерси на колегите които се отзоваха, но мръсен въздушен филтър не може да вдига обороти най-много да дави колата на газ, а тя го правеше и на бензин. Явно само на тях му е било интересно, още веднъж благодаря.
Държи постоянно високи обороти, около 1500 няма значение студена или топла, прави го и на бензин и на газ.
Кое съм проверил и съм сигурен,че работи - клапана за празен ход, след откачване на буксата намаляват оборотите и е готов да угасне тъй като плочката на газта му пречи да си взема въздух от допълнителното болтче.
ТПС датчика мисля че работи тъй като не забива и не се чуди като му дам газ.
До преди няколко месеца не искаше да си държи обороти а сега на обратно и то след като смених свещи.
ЕСТ датчика на скоростната кутия - дали е възможно да е от него и как да го проверя, откачвал съм го и няма промени (смисъл не съм карал но на място нищо не се променя).
Дайте някакви идеи какво може да прави проблем, МАФ нямам има МАП, но незнам как до го проверя.
Вече са добре оборотите, явно е давало на късо (по-долу съм написал какво направих).
Мерси на колегите които се отзоваха, но мръсен въздушен филтър не може да вдига обороти най-много да дави колата на газ, а тя го правеше и на бензин. Явно само на тях му е било интересно, още веднъж благодаря.
Последна промяна от vladislav на 13 юни 2011, 14:36, променено общо 4 пъти.
-
- Потребител
- Мнения: 774
- Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Несваля обороти
Ами възможно е да е от датчика за температурата (този дето отива в ЕКУ-то ) - ECU-то да си мисли постоянно, че двигателя е студен и да държи високи обороти ?
Може самият датчик да е ОК, но нещо по куплунга му или по кабела да прави проблем.
Освен всичко би трябвало и разхода на гориво да е по-голям.
Може самият датчик да е ОК, но нещо по куплунга му или по кабела да прави проблем.
Освен всичко би трябвало и разхода на гориво да е по-голям.
-
- потребител
- Мнения: 607
- Регистриран: 15 ное 2006, 10:56
- Модел на автомобила: Сеат Леон 2002 1.6, 16v 77kw/105 к.с.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Несваля обороти
Точно този датчик много ме "дразни" няма как да се стигне до него освен от канал/ ако не трябва да се свалят колекторите, но ще огледам буксата (за съжаление след 17:30).
Разхода - сигурно се е вдигнал, като работи на 1500 на място, ама ако е от този датчик си мисля нямали и да се дави - много гориво/ малко въздух (поне на бензин) на газ е ясно, а колата си върви и няма проблем освен че са високи оборотите.
Разхода - сигурно се е вдигнал, като работи на 1500 на място, ама ако е от този датчик си мисля нямали и да се дави - много гориво/ малко въздух (поне на бензин) на газ е ясно, а колата си върви и няма проблем освен че са високи оборотите.
- dimbatami
- потребител
- Мнения: 387
- Регистриран: 31 яну 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Orion 1.8EFI 16V 105конйе и мондео 1.8 tdi 90 конйе
- Местоположение: ПЛЕВЕН
- Status: Извън линия
Re: Несваля обороти
колега кога за последно си сменял въздушния филтар 

-
- потребител
- Мнения: 607
- Регистриран: 15 ное 2006, 10:56
- Модел на автомобила: Сеат Леон 2002 1.6, 16v 77kw/105 к.с.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Несваля обороти
За въздушният филтър- аз го сменям на 5 х.км. все пак повечето време карам на газ.
Вчера си поиграх и смених мястото от къде се взема + за изпарителя и забелязах, че кабела не беше с много добра изолация. И преди съм ги сменял щото майстора на газовата ми го е взел от запалването, аз сега го прекарах от таблото на бушоните с отделен бушон.
За сега оборотите са добре, но много малко карах има няма 10 км. Дано и така да останат.
Вчера си поиграх и смених мястото от къде се взема + за изпарителя и забелязах, че кабела не беше с много добра изолация. И преди съм ги сменял щото майстора на газовата ми го е взел от запалването, аз сега го прекарах от таблото на бушоните с отделен бушон.
За сега оборотите са добре, но много малко карах има няма 10 км. Дано и така да останат.
- dimbatami
- потребител
- Мнения: 387
- Регистриран: 31 яну 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Orion 1.8EFI 16V 105конйе и мондео 1.8 tdi 90 конйе
- Местоположение: ПЛЕВЕН
- Status: Извън линия
Re: Несваля обороти
точно че караш на газ ти трябва нов филтър аз моя го сменям на 3000км щото почернява целия и дига оборотите тя колата на газ е по чуствителна колко е чист филтара трябва да го смениш
-
- потребител
- Мнения: 607
- Регистриран: 15 ное 2006, 10:56
- Модел на автомобила: Сеат Леон 2002 1.6, 16v 77kw/105 к.с.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Несваля обороти - мислех, че е решен, но не е
Проблема си остава, мислех че е решен, защото не се проявява всеки път, странното е че ако угася колата и запаля вече оборотите са нормални.
Въздушният филтър е сменен, просто го сменявам на 5х.км, с новият съм минал 800 км. никаква промяна.
Този датчик VSS възможно ли е един път да работи друг път не
Ламба сондата някой да е правил на бензин да работи, а на газ да изключва, да не е от нея. Пиша го щото пробвах и без нея, на газ е добре ама на бензин, не ми харесва, така че немога да я изключа постоянно.
Въздушният филтър е сменен, просто го сменявам на 5х.км, с новият съм минал 800 км. никаква промяна.
Този датчик VSS възможно ли е един път да работи друг път не

Ламба сондата някой да е правил на бензин да работи, а на газ да изключва, да не е от нея. Пиша го щото пробвах и без нея, на газ е добре ама на бензин, не ми харесва, така че немога да я изключа постоянно.
-
- Администратор
- Мнения: 2511
- Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
- Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г. - Местоположение: София - Надежда 1
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Несваля обороти - мислех, че е решен, но не е
Датчика сам по себе си или работи, или не работи. Но е възможно буксата му да не е добре затворена и да се губи сигнала, или да има лоша изолация по кабелите и пак да губи сигнал. Това важи за всички датчици, не само за VSS.
Относно ламбдата - Възможно е да ти натрупва грешки в компютъра, докато караш на газ. Доколкото знам се слага емулатор на ламбдата (струва около 25лв, май), който лъже компютъра и по този начин не се натрупват грешки. Това дали е от ламбдата може да се провери на диагностика - ще излязат грешки от нея. Ако не ти се ходи на диагностика разкачи акомулатора за 10-тина минути и виж как ще се държи двигателя след това. Ако е добре значи от някъде ти идва грешка и не е изключено да е от именно от ламбдата.
Относно ламбдата - Възможно е да ти натрупва грешки в компютъра, докато караш на газ. Доколкото знам се слага емулатор на ламбдата (струва около 25лв, май), който лъже компютъра и по този начин не се натрупват грешки. Това дали е от ламбдата може да се провери на диагностика - ще излязат грешки от нея. Ако не ти се ходи на диагностика разкачи акомулатора за 10-тина минути и виж как ще се държи двигателя след това. Ако е добре значи от някъде ти идва грешка и не е изключено да е от именно от ламбдата.
-
- потребител
- Мнения: 607
- Регистриран: 15 ное 2006, 10:56
- Модел на автомобила: Сеат Леон 2002 1.6, 16v 77kw/105 к.с.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Несваля обороти - мислех, че е решен, но не е
Мислил съм за емулатор на ламбата, но този които ми е слагал (преди 4г.) ми каза че на форда, няма нужда и нямало емулатор за форд - той е във видин, но в софия ако има добър газаджия, които няма само да вземе парите бих сложил, обределено нова ламба не виждам смисъл при положение че ще карам на газ.
Гледъл съм кабелите на този датчик и на всички датчици от които може да е проблема, кабелите видимо са здрави. Рестартирал съм компа много пъти, но пак си остава, карал съм и на бензин след рестарта 30-40 км. същата работа, явно е грешка, защото преди беше обратното и не държеше обороти - на бензин, а на газ нямаше проблем.
Гледъл съм кабелите на този датчик и на всички датчици от които може да е проблема, кабелите видимо са здрави. Рестартирал съм компа много пъти, но пак си остава, карал съм и на бензин след рестарта 30-40 км. същата работа, явно е грешка, защото преди беше обратното и не държеше обороти - на бензин, а на газ нямаше проблем.
-
- Администратор
- Мнения: 2511
- Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
- Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г. - Местоположение: София - Надежда 1
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Несваля обороти - мислех, че е решен, но не е
Сигурно си проверил, но все пак да питам.
Проверявал ли си дали дроселовата ти клапа затваря като пуснеш педала. Наскоро гледах едно Мондео - като пуснеш рязко педала затваря, но когато отпускаш газта бавно и плавно не затваря напълно.
Проверявал ли си дали дроселовата ти клапа затваря като пуснеш педала. Наскоро гледах едно Мондео - като пуснеш рязко педала затваря, но когато отпускаш газта бавно и плавно не затваря напълно.
-
- потребител
- Мнения: 607
- Регистриран: 15 ное 2006, 10:56
- Модел на автомобила: Сеат Леон 2002 1.6, 16v 77kw/105 к.с.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Несваля обороти - мислех, че е решен, но не е
Това точно не, но ще проверя, лошото е че много, много не се вижда от плочката на газта, а ако е това както го пишеш, кое се сменява механизма или жилото или се натяга жилото.
Бих го разглоби и веднага, но съм на работа, но вечерта ще го видя и ще пиша утре.
Това с рязкото и плавното даване на газ съм пробвал с педала на газта /едно и също е/, но ще го видя и на ръка как е.
Бих го разглоби и веднага, но съм на работа, но вечерта ще го видя и ще пиша утре.
Това с рязкото и плавното даване на газ съм пробвал с педала на газта /едно и също е/, но ще го видя и на ръка как е.
-
- Администратор
- Мнения: 2511
- Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
- Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г. - Местоположение: София - Надежда 1
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Несваля обороти - мислех, че е решен, но не е
Мисля, че ако това е пробламе трябва да се смени жилото. Предполагам, че ако има такъв проблем се плучава от скъсани жилки на жилото и те задират в кожуха и задържа. А механизма можеш да го почистиш и смежеш.
-
- потребител
- Мнения: 607
- Регистриран: 15 ное 2006, 10:56
- Модел на автомобила: Сеат Леон 2002 1.6, 16v 77kw/105 к.с.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Несваля обороти - мислех, че е решен, но не е
Не гледах дросела, тъй като реших да пробвам съвета на Tankovbg за окисите и почистих клемата на датчика на дросела с контактен спрей. Между другото механизма или по точно пружинките са толкова стегнати, че трудно биха могли да не затварят добре, освен ако нещо не й пречи. Надявам се това да е било като проблем, вчера вечерта и днес сутринта не се проявил проблема.
-
- потребител
- Мнения: 607
- Регистриран: 15 ное 2006, 10:56
- Модел на автомобила: Сеат Леон 2002 1.6, 16v 77kw/105 к.с.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Несваля обороти Ескорт мк5 - мислех, че е решен, но не е
Ха точно търсех решение и се оказа че моята тема си стой.
Колата я кара баща ми, проблемите с високите обороти продължат, откачих ламба сондата и взеха че станаха нормални, ще го питам как се държи колата, че той не я кара много.
Има ли проблем да кара така, тя основно ще се кара на газ, само пали на бензин.
В пристъп на лудост хванах един приятел и ми презапои таблото с бушоните, надявайки се да се оправи, но уви.
Чистени са клапанчето за оборотите и дросела е не със сваляне, че плочката на газта е там.
Датчика за входящият въздух е нов също и този за двигателя.
Колата я кара баща ми, проблемите с високите обороти продължат, откачих ламба сондата и взеха че станаха нормални, ще го питам как се държи колата, че той не я кара много.
Има ли проблем да кара така, тя основно ще се кара на газ, само пали на бензин.
В пристъп на лудост хванах един приятел и ми презапои таблото с бушоните, надявайки се да се оправи, но уви.
Чистени са клапанчето за оборотите и дросела е не със сваляне, че плочката на газта е там.
Датчика за входящият въздух е нов също и този за двигателя.
-
- потребител
- Мнения: 131
- Регистриран: 14 ное 2006, 20:27
- Модел на автомобила: Ford Escort 1,6 16V
- Status: Извън линия
Re: Несваля обороти - Ескорт МК5 мислех, че е решен, но не е
Имах го същия проблем,измъч4и ме три дена!Като каза че ще държи високи обороти,1300 -1500-2000,от време на време падаха на 900 -1000(нормалните)ама то не се трае .По светофарите е ужас.Единствено се оправеше когато пусна климатика.И така почна се чистене на МАФ-а,никакъв резултат;Вакумчетата всичките ги проверих по 16 пъти-никаде не дърпа въздух,Дросела ми е от 2,0 16в и беше леко износен -демек като го обърнеш към слънцето и просветва леко ,като го налея с бензин прокапваше малко.Е сложих стария, пак нищо.Пак високи обороти.Свалиш тоя умрял клапан за празния ход ,чистих го с нафта ,бензин,Меглио иииии светна нещастника.Сложих го,е оправи се донякаде,почна на празен ход на работи до 1500 оборота.Свалих го 2-ри път чистене,е оправи се,ама за 3 часа само:)и пак 1300 -1500оборота.Мерих тоя въпросен датчик за температура от който Еку-то взима инфо,ми биваше дава някакво съпротивление.И накрая видях на един пунк за скрап Ескорт,за мой късмет двигатела беше зетек:)свалих му клапана сложих го на моя,паля 900-1000 оборота:)вече 5 ден съм с него имам нормален празен ход.Сравних ги двата и се оказа,че на моя пружинката е значително поомекнала,нз до колко може да е от значение,ама е факт че след смяната му веднага всичко си дойде на мястото.Карането на газ задръства клапанчето(и аз съм с АГУ)и си иска чистене на месец два за да няма ядове.
-
- потребител
- Мнения: 4
- Регистриран: 22 юни 2011, 23:06
- Модел на автомобила: ford escort 1.6 16w
- Status: Извън линия
Re: Несваля обороти - Ескорт МК5 мислех, че е решен, но не е
Къде е този скапан клапан на празния ход бе колеги ??????
Моята е същата. Мени си оборотите на празен ход когато си поиска. Един път са високи, а друг път едва не угасва. На газ и бензин едно и също. Иначе върви и малко гори. Имам чувството че е свързано и с температурата на двигателя, така че ако може някой да ми каже от кой температурен датчик влияе на това ще съм му много благодарен.
Моята е същата. Мени си оборотите на празен ход когато си поиска. Един път са високи, а друг път едва не угасва. На газ и бензин едно и също. Иначе върви и малко гори. Имам чувството че е свързано и с температурата на двигателя, така че ако може някой да ми каже от кой температурен датчик влияе на това ще съм му много благодарен.
-
- потребител
- Мнения: 4
- Регистриран: 22 юни 2011, 23:06
- Модел на автомобила: ford escort 1.6 16w
- Status: Извън линия
Re: Несваля обороти - Ескорт МК5 мислех, че е решен, но не е
Когато паля сутрин оборотите за малко варират силно и след това всичко се оправя. Споменатият от мене преди това проблем се появява при загрял двигател, след по-дълго каране.
-
- потребител
- Мнения: 115
- Регистриран: 26 фев 2008, 22:27
- Модел на автомобила: ford eskcort 1.4i- 1995god.
- Местоположение: стара загора
- Status: Извън линия
Re: Несваля обороти - Ескорт МК5 мислех, че е решен, но не е
колега ,ако си пълна инжекция като моята,стъпковото мотор4е за празен ход се намира от лявата страна на инжекциона,като застанеш отпред на колата то е едно кръгло с букси4ка,сваляш го и го по4иствашш с обезмаслител.Другото при никси обороти е МАФ дат4ика тои е до въздушния филтър една правоъгълна кутийка с букси4ка,оба4е с него треа да внимаваш при по4истването,има теми за МАФ може да про4етеш как се по4иства,дано бех полезен 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта