Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec - Генерално развитие!
- shadowhand
- потребител
- Мнения: 47
- Регистриран: 28 май 2007, 13:39
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec-S 1997
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec
Мина още време, още нови резултати имам. Бях в най-известния и по думите на много хора най-добрия BOSCH сервиз в Плвдив (Авел). Там хората два дни проверяваха всичко по колата и не можаха да намерят никакви симптоми защо колата има такива проблеми. Казаха, че са проверили всички данни от компютъра, ръчно са замерили всичко и никъде не са забелязали нищо.
Впрочем преди време бях писал за проблеми с паленето на студено - проблема още си го има, но докато бяха големите студове (-10/-15 градуса) и колата палете от четвърт оборот без никакви проблеми. Като се повиши температурата до 0 и отново започна да пали трудно... направо съм в шах!
Впрочем преди време бях писал за проблеми с паленето на студено - проблема още си го има, но докато бяха големите студове (-10/-15 градуса) и колата палете от четвърт оборот без никакви проблеми. Като се повиши температурата до 0 и отново започна да пали трудно... направо съм в шах!
- dimkar
- потребител
- Мнения: 1364
- Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
- Модел на автомобила: Nissan
- Местоположение: Сопот
- Status: Извън линия
Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec
Едно предположение. В какво състояние ти е ламбда сондатата? Защото сега се сетих, че миналата пролет аз я смених и зимата не съм имал повече проблеми.dimkar написа:При мен най-интересното е, че се оправи от самосебе си. До миналата зима имах проблем с тръгването на студено, а сега проблемът е изчезнал. Сутрин паля и тръгвам веднага. Така и не разбрах, как се е оправила.
- shadowhand
- потребител
- Мнения: 47
- Регистриран: 28 май 2007, 13:39
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec-S 1997
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec
Има ли някакъв сигурен метод за проверка на състоянието и? Принципно със сигурност сме проверявали данните, които дава към компютъра и там всичко изглежда ОК. Също се чудя дали тази част се сменя с "китайска" (разбирай различна от оригиналната, която продават Мото-Пфохе)?
- dimkar
- потребител
- Мнения: 1364
- Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
- Модел на автомобила: Nissan
- Местоположение: Сопот
- Status: Извън линия
Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec
Моята я смених работеща. Просто си намерих нова от Англия NGK-NTK за 60,00 лв. Фиестата беше на 120 000км. След смяната не усетих някаква промяна, колата не правеше проблеми, но то и времето се беше постоплило вече. Зимата обаче ме изненада, че в студа беше изчезнал проблемът с оборотите.
- shadowhand
- потребител
- Мнения: 47
- Регистриран: 28 май 2007, 13:39
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec-S 1997
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec
В сервиза на BOSCH ми казаха, че имало някакъв лек проблем с връщането на горивото в резервоара по време на палене, та реших да направя една проба на маркуча дали не е запушен. Смятам края му, който стига в бензиновата помпа да го извадя и да го поставя в някаква бутилка да не разлива и да запаля двигателя и да видя какво количество ще върне. Ако не върне значи от там идва трудното палене и давене.
Проблема със загубата на мощност си отива на ламбда сонда. Прочетох една статия по въпроса и една от болежките е голям разход на гориво, а моята хубавица в това време (заредил съм събота вечер) ми дава разход 8 при положение, че с едно запалване минавам по 30км и доооста нежно я карам, предимно вечер и минавам целия град с едно спиране на светофар (т.е. почти като извънградско). Спомените ми са, че с такова каране преди време спокойно разхода отиваше до 6/100.
Проблема със загубата на мощност си отива на ламбда сонда. Прочетох една статия по въпроса и една от болежките е голям разход на гориво, а моята хубавица в това време (заредил съм събота вечер) ми дава разход 8 при положение, че с едно запалване минавам по 30км и доооста нежно я карам, предимно вечер и минавам целия град с едно спиране на светофар (т.е. почти като извънградско). Спомените ми са, че с такова каране преди време спокойно разхода отиваше до 6/100.
- shadowhand
- потребител
- Мнения: 47
- Регистриран: 28 май 2007, 13:39
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec-S 1997
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec
Днес поех дълбоко въздух и отидох в Мото-Пфое. Там ми казаха, че си е нормално заболяване на този мотор и, че са ми ъпдейтнали софтуера на компютъра и трябва да покарам 100км за да премине т.нар самоубочение на мотора и ако не се оправи положението има две неща, които могат да се направят:
1) Смяна на моторчето за празен ход, човека каза че е почистил този, но може и да си е сдал багажа вече. В мото-пфое ми обявиха цена 198лв за самата част и лекинко ми идва в повече при положение, че не е сигурно дали проблема е от него.
2) Предложиха ми чистене на дюзи в друг сервиз, който сервизния техник гарантира, че не било с ултразвук ами с някакви специални течности, които в действителност вършели работа. По този въпрос на няколко места вече ми казват, че ултразвука е една голяма измама.
Някой от вас има ли мнение някое от тези неща дали би свършило работа? Английското наименование на това моторче знаете ли го, та да погледна в ebay за цена на него?
1) Смяна на моторчето за празен ход, човека каза че е почистил този, но може и да си е сдал багажа вече. В мото-пфое ми обявиха цена 198лв за самата част и лекинко ми идва в повече при положение, че не е сигурно дали проблема е от него.
2) Предложиха ми чистене на дюзи в друг сервиз, който сервизния техник гарантира, че не било с ултразвук ами с някакви специални течности, които в действителност вършели работа. По този въпрос на няколко места вече ми казват, че ултразвука е една голяма измама.


Някой от вас има ли мнение някое от тези неща дали би свършило работа? Английското наименование на това моторче знаете ли го, та да погледна в ebay за цена на него?
- Pyrhel
- потребител
- Мнения: 1559
- Регистриран: 12 авг 2010, 20:51
- Модел на автомобила: няколко други марки +
Mondeo Titanium X 2.2 TDCi - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec
IAC, демек idle speed air control valveshadowhand написа:Английското наименование на това моторче знаете ли го, та да погледна в ebay за цена на него?

PS: ъпдейта на софтуера не решава проблеми, които са възникнали в следствие на употреба, а само такива, с които колата е дошла.
Само за инфо - колко пари ти взеха за ъпдейта? Интересно ми е, защото и аз пред блока си ъпдетвам софтуера на Мондеото като ми кефне и се чудя колко пари спестявям

- shadowhand
- потребител
- Мнения: 47
- Регистриран: 28 май 2007, 13:39
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec-S 1997
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec
54лв е регулярната цена за диагностика на двигател, моята фиеста обаче мина по програма 4+, която дава 20% отстъпка на всички услуги, та заплатих 43.20лв. В този труд ми направиха и ъпдейта на софта, т.е. не ми взеха повече пари за него.
- shadowhand
- потребител
- Мнения: 47
- Регистриран: 28 май 2007, 13:39
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec-S 1997
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec
Уха, оригиналната част за празния ход е 88лв в Англия с вкл. доставка до мен.
Остава да намеря майстор, който ще се съгласи да ми е смени, тъй като съм убеден че МП ще откажат.
Това е продукта, който намерих в ebay:

Попаднах на още 1бр, за който пише че е оригинален, но ми е прекалено съмнително лъскав
. Той излиза на 62лв с доставката:



Това е продукта, който намерих в ebay:
Попаднах на още 1бр, за който пише че е оригинален, но ми е прекалено съмнително лъскав

- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec
Вземи този от 88 лева, другите са съмнителни. Виж номера, който дават да съответства на твоя мотор. Ако не знаеш номера на твоето моторче прати VIN и ще ти го кажа... Успех!
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec
Виждаш ли двете по-малки дупки, през тях минават две болтчета или шпилки, които държат детаила. Развиваш, махаш стария клапан, слагаш новия и завиваш, защо ти е майстор?shadowhand написа:Уха, оригиналната част за празния ход е 88лв в Англия с вкл. доставка до мен.Остава да намеря майстор, който ще се съгласи да ми е смени, тъй като съм убеден че МП ще откажат.
![]()
Разликата в цената се дължи на твърде високите доходи на Българите в сравнение с Англичаните. Естествено, нали и магазините в България плащат заплати на магазинерите си данъци, осигуровки, трябва да остане мъничко и за собственика.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- dimkar
- потребител
- Мнения: 1364
- Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
- Модел на автомобила: Nissan
- Местоположение: Сопот
- Status: Извън линия
Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec
Доста по-тънко излиза от Англия. Както писах по-горе, ламбда-сондата ми излезе 60лв, а тук ми искаха 250-300лв. А иначе самото моторче се сменя много лесно. Една букса се разкача и се развиват два болта. Аз също го смених, но нямаше промяна. Сега си имам едно резервно.shadowhand написа:Уха, оригиналната част за празния ход е 88лв в Англия с вкл. доставка до мен.
П.П. Наско ме изпреварил.
- shadowhand
- потребител
- Мнения: 47
- Регистриран: 28 май 2007, 13:39
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec-S 1997
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec
Колеги, някой да е чувал за сервиз ОТО 100 в гр. Пловдив? Казаха ми, че там се занимавали с някакво "специално" чистене на дюзи, различно от това потапяне във ваничка, което правят повечето сервизи и доста се изкушавам да го посетя. 

- shadowhand
- потребител
- Мнения: 47
- Регистриран: 28 май 2007, 13:39
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec-S 1997
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec
Развръзката:
Днес заедно с мой приятел отворих клапана за празен ход и дроселовата клапа. Малко по-подробно ще напиша какво и как съм направил и дано да е от полза за други като мен, които трудно намират информация по въпроса. В моя случай наблегнах на това решение с мисълта, че колата беше с газова уредба и газта се впръскваше директно през дроселовата клапа и реших, че може да има доста нагар там. Клапана за празен ход е ясен - много хора казват, че може да доведе до проблеми. Така или иначе засякох на няколко места хора, които разказват как чисти бензинови двигатели също са имали значително подобрение след почистването на съответните елементи. И така, по същество.
Изобщо техника в МП не е зачиствал клапана (а той ме убеди, че го е направил) и хванах една опаковка Meglio (обезмаслителен препарат) и накиснах хубаво клапана. За хората, които не са наясно - този клапан се намира точно под колекторите на двигателя (1.25 Zetec-S) и се сваля като се развиват два болта с гайчен ключ номер 8.
На тази снимка съм илюстрирал къде точно се намира това:

Следва да си закупите един ето такъв препарат:

И да накиснете клапана като този:

Дроселовата клапа я свалих сравнително трудно, тъй като изисква еврейска звезда:

та ако някой възнамерява да я сваля да се подготви. При нея проблем беше, че и единия болт беше клеясал и около него имаше адски много прахоляк. По дроселовата клапа също имаше страшно много нагар и я накиснах да поседи поне 30мин с течност вътре и после с разни парцали и клечки за уши забърсвах. За справка - дроселовата клапа е тази на пръв поглед залепена до двигателя част, която се намира в единия край на въздушния маркуч (не го знам маркуч ли се води или нещо друго), като за справка може да погледнете първата снимка с илюстрация на двигателя. Ето илюстрация къде се намират болтовете за да може да я свалите:

След като свалите дроселовата клапа, на отворения канал е хубаво да поставите някакъв парцал, който да не позволява да влизат боклуци.
Ето така изглеждаше клапата накисната:

В случая използвах за подръчен материал един найлон и взех от въздушния маркуч едната свинска опашка и я хванах за дроселовата клапа за да не тече докато се кисне:

От тук нататък липсва снимков материал, но останалото е сравнително лесно. След като накиснах и двете части ги оставих да изсъхнат на слънце, като за дроселовата клапа с едно въженце хванах механизма отстрани за да държи самия клапан отворен и да изсъхне от двете страни. По-бавно изсъхва клапана за празен ход, но така или иначе за 2-3 часа може да сте сигурни, че всичко е наред. Поставяте обратно частите и гледате да вържете отново всички кабели и палите колата.
Резултата: колата последно вървя с това темпо преди 4 години като си я закупих, мощноста се вдигна неочаквано много, потеглянето стана много по-плавно и удоволствието от шофирането много по-голямо.
Днес заедно с мой приятел отворих клапана за празен ход и дроселовата клапа. Малко по-подробно ще напиша какво и как съм направил и дано да е от полза за други като мен, които трудно намират информация по въпроса. В моя случай наблегнах на това решение с мисълта, че колата беше с газова уредба и газта се впръскваше директно през дроселовата клапа и реших, че може да има доста нагар там. Клапана за празен ход е ясен - много хора казват, че може да доведе до проблеми. Така или иначе засякох на няколко места хора, които разказват как чисти бензинови двигатели също са имали значително подобрение след почистването на съответните елементи. И така, по същество.
Изобщо техника в МП не е зачиствал клапана (а той ме убеди, че го е направил) и хванах една опаковка Meglio (обезмаслителен препарат) и накиснах хубаво клапана. За хората, които не са наясно - този клапан се намира точно под колекторите на двигателя (1.25 Zetec-S) и се сваля като се развиват два болта с гайчен ключ номер 8.
На тази снимка съм илюстрирал къде точно се намира това:

Следва да си закупите един ето такъв препарат:

И да накиснете клапана като този:

Дроселовата клапа я свалих сравнително трудно, тъй като изисква еврейска звезда:
та ако някой възнамерява да я сваля да се подготви. При нея проблем беше, че и единия болт беше клеясал и около него имаше адски много прахоляк. По дроселовата клапа също имаше страшно много нагар и я накиснах да поседи поне 30мин с течност вътре и после с разни парцали и клечки за уши забърсвах. За справка - дроселовата клапа е тази на пръв поглед залепена до двигателя част, която се намира в единия край на въздушния маркуч (не го знам маркуч ли се води или нещо друго), като за справка може да погледнете първата снимка с илюстрация на двигателя. Ето илюстрация къде се намират болтовете за да може да я свалите:

След като свалите дроселовата клапа, на отворения канал е хубаво да поставите някакъв парцал, който да не позволява да влизат боклуци.
Ето така изглеждаше клапата накисната:

В случая използвах за подръчен материал един найлон и взех от въздушния маркуч едната свинска опашка и я хванах за дроселовата клапа за да не тече докато се кисне:

От тук нататък липсва снимков материал, но останалото е сравнително лесно. След като накиснах и двете части ги оставих да изсъхнат на слънце, като за дроселовата клапа с едно въженце хванах механизма отстрани за да държи самия клапан отворен и да изсъхне от двете страни. По-бавно изсъхва клапана за празен ход, но така или иначе за 2-3 часа може да сте сигурни, че всичко е наред. Поставяте обратно частите и гледате да вържете отново всички кабели и палите колата.
Резултата: колата последно вървя с това темпо преди 4 години като си я закупих, мощноста се вдигна неочаквано много, потеглянето стана много по-плавно и удоволствието от шофирането много по-голямо.

- Alexi
- потребител
- Мнения: 1559
- Регистриран: 18 май 2008, 22:50
- Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
- Местоположение: Шумен
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec - Генерално развитие!
както сам виждаш ,от майстори много файда няма по добре е сам да запретнеш ръкави и да търсиш проблема , а веднъж почнеш ли и да придобиеш увереност лесно ще си подържаш и отремонтираш по елементарните неща по колата сам и с по малко средства нищо сложно няма ... зацапан дросел е болест на тия мотори която не е отстранена и до днес на последните им модификации ,трябвало е от там да се почне ...
- pifivo1
- потребител
- Мнения: 349
- Регистриран: 06 май 2007, 10:51
- Модел на автомобила: ford fiesta studio 1.25 16V zetec s газов инжекцион
- Местоположение: гр.Оряхово
- Status: Извън линия
Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec - Генерално развитие!
Браво колега!
И аз имам този проблем и утре, ако не вали ще чистя дроселовата клапа и ако има резултат ще го споделя.
И аз имам този проблем и утре, ако не вали ще чистя дроселовата клапа и ако има резултат ще го споделя.

-
- потребител
- Мнения: 30
- Регистриран: 29 ное 2010, 22:10
- Модел на автомобила: ford focus 1.6,бензин 100 коня.2001 год.
- Местоположение: каварна
- Status: Извън линия
Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec - Генерално развитие!
браво колега...много подробно си обяснил всичко
- shadowhand
- потребител
- Мнения: 47
- Регистриран: 28 май 2007, 13:39
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec-S 1997
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec - Генерално развитие!
Ще се радвам колегите, които са опитали процедурата да споделят мнение. Аз втори ден от както съм го направил това карам с удоволствие, което отдавна не съм изпитвал, иска ми се да се кача на колата ей така безпричинно, просто да покарам още малко.
- pifivo1
- потребител
- Мнения: 349
- Регистриран: 06 май 2007, 10:51
- Модел на автомобила: ford fiesta studio 1.25 16V zetec s газов инжекцион
- Местоположение: гр.Оряхово
- Status: Извън линия
Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec - Генерално развитие!
Вчера чистих клапата, но стана късно, а и обезмаслителя свърших- така, че чистена недочистена я сглобих.
Днес като карах колата я чувствах малко по-живичка, по-леко вървеше и даже направи впечатление на хората, които возех. Определено имаше положителен ефект и при повече свободно време ще я почистя още веднъж.
Отново благодаря на колегата. shadowhand
Днес като карах колата я чувствах малко по-живичка, по-леко вървеше и даже направи впечатление на хората, които возех. Определено имаше положителен ефект и при повече свободно време ще я почистя още веднъж.

Отново благодаря на колегата. shadowhand

- Kostadin21
- потребител
- Мнения: 514
- Регистриран: 28 яну 2009, 21:32
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 16V Zetec-SE 75HP Ghia 1996
- Местоположение: Петрич,Благоевград
- Status: Извън линия
Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec - Генерално развитие!
След като изчистих мафа май е време да направя и тази процедура.Това е голяма болка на тези фиести.Ще пиша какъв е резултата тия дни след като го направя.При мен проблема е на моменти и един път колата върви,друг път паля и гасне и след това пали супер,абе непостоянна е ама ще я видим.Иначе мото-пфое са направили цените малко по човешки(Благоевград) 

Всеки който няма пари за кола,кара форд!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 24 госта