Голям проблем с температурата - РЕШЕН! *
-
- потребител
- Мнения: 72
- Регистриран: 05 ное 2007, 23:59
- Модел на автомобила: BMW 320d `02, Ford Mondeo 2.0 136 p.s, Suzuki Swift 1.3
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Голям проблем с температурата - РЕШЕН! *
Здравейте колеги,
проблема с температурата се появи наскоро - ПЪРВОНАЧАЛНО почваше да загрява в градско или на извънградски път при 2000-2500 об./мин. Температурата бързо отиваше към червеното и само едно изфорсиране от 5000-5500 об./мин беше достатъчно да върне температурата на около 70 градуса (под средата). Парно си имаше. По магистралата не загряваше, но по едно време и парното изчезна, а радиатора студен. С това стана време и за сервиза - смяна антифриз и термостат. Сменихме ги, проверихме и водната помпа - работи си, обезвъздушава се добре. Паля, тръгвам да я разходя - термостата отваря - има си парно, радиатора горещ, но температурата пак си отива към червеното. 2ра степен на перката се включва и върти дълго време и не успява да свали температурата в движение!!!
Ебати и работата! Обратно при майстора. Спирам, пускам парното и температурата почва да пада и отива към 90 градуса, перката спира.
На другия ден ме изпратиха при ел. инсталации да проверят датчиците и дали верно отчита уреда на таблото. Отивам там - мерят с един лазер - уреда си показва с точност до градус. Обаче забелязахме, че перката прескача първа степен, която трябва да се пусне на около 94-95 градуса и чак на 102 включва директно втора степен. Свалиха един датчик на радиатора, правиха го нещо, сложиха го и перката почна да си включва и бавните обороти и градско държеше нормална температура. Жичкаджията каза, че било от това, и сега като се пускала първа степен няма да и позволява да ходи в такава висока температура. С това се успокоих.
Да ама не!
Днес като тръгнах на път и точно излезнах извънградско с постоянни обороти около 2500-2800 и стрелката на температурата започна да се движи умпопмрачително бързо към червеното... Спирам, вдигам капака - радиаторът горещ (термостатът е отворил) стрелката е в началото на чевреното, перката не се е включила (но и по принцип не е редно да се включва при извънградско с 80-90). Като поработи малко време на едно място - перката се пусна на 2ра степен, охлади малко и като тръгнах пак с по-високи обороти пак започна да качва температурата... Някак си се върнах обратно и влезнах градско. Температурата спадна и закова на около 90 градуса
Отидох при майстора - той не вярва (приятел ми е). Качи се да кара и излезнахме извън града - температурата отиде дори в 70 градуса. Така 1-2 километра и изведнъж стрелката пак се устреми към червеното! Пускам парното - малко се върна температурата, перката се пусна и пак седи точно пред червеното. Влезнахме в градско и температурата понамаля (намаля когато е на свободни или ниски обороти) КАКВО ПО ДЯВОЛИТЕ СТАВА С ТАЯ КОЛА??? Почне ли да се държи постоянно на обороти 2500-3000 (дори да е на едно място) започва да качва температурата Майстора седи и се чуди какво става. МОЛЯ, АКО НЯКОЙ МОЖЕ ДА ПОМОГНЕ ЗА ОТСТРАНЯВАНЕТО НА ТОЗИ СТРАНЕН ПРОБЛЕМ! ЩЕ СЪМ МНОГО БЛАГОДАРЕН!
Извинявам се за дългия пост, но исках да опиша максимално точно проблема.
проблема с температурата се появи наскоро - ПЪРВОНАЧАЛНО почваше да загрява в градско или на извънградски път при 2000-2500 об./мин. Температурата бързо отиваше към червеното и само едно изфорсиране от 5000-5500 об./мин беше достатъчно да върне температурата на около 70 градуса (под средата). Парно си имаше. По магистралата не загряваше, но по едно време и парното изчезна, а радиатора студен. С това стана време и за сервиза - смяна антифриз и термостат. Сменихме ги, проверихме и водната помпа - работи си, обезвъздушава се добре. Паля, тръгвам да я разходя - термостата отваря - има си парно, радиатора горещ, но температурата пак си отива към червеното. 2ра степен на перката се включва и върти дълго време и не успява да свали температурата в движение!!!

На другия ден ме изпратиха при ел. инсталации да проверят датчиците и дали верно отчита уреда на таблото. Отивам там - мерят с един лазер - уреда си показва с точност до градус. Обаче забелязахме, че перката прескача първа степен, която трябва да се пусне на около 94-95 градуса и чак на 102 включва директно втора степен. Свалиха един датчик на радиатора, правиха го нещо, сложиха го и перката почна да си включва и бавните обороти и градско държеше нормална температура. Жичкаджията каза, че било от това, и сега като се пускала първа степен няма да и позволява да ходи в такава висока температура. С това се успокоих.
Да ама не!


Извинявам се за дългия пост, но исках да опиша максимално точно проблема.
Последна промяна от bXtreme8833 на 06 яну 2011, 11:15, променено общо 1 път.
Fix Or Repair Daily
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Голям проблем с температурата
Почвай да търсиш оголен кабел, който замасява. Не може температурата на охлаждащата течност нито да се вдигне нито да спадне рязко, във рамките на няколко минути, става въпрос за огромно количество енергия, което нито д-ля може да произведе, нито радиатора да разсее.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 72
- Регистриран: 05 ное 2007, 23:59
- Модел на автомобила: BMW 320d `02, Ford Mondeo 2.0 136 p.s, Suzuki Swift 1.3
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Голям проблем с температурата
Колега, когато загрее повече и отиде в чевреното без да е пуснато парното в купето се отделя такава топлина, която може да стопли една стая - въздуха е врял, плюс това и антифриза в казанчето ВРИ и балбука! Ние също си мислехме, че може да е това, но е факт, че температурния датчик показва вярно - проверихме го с лазерна машинка.
Реве ми се вече от тая кола.
Плюс това да търсиш кабел, който замасява е като да търсиш лайно в пустиня (с извинение, но е изключително трудно да се намери)

Плюс това да търсиш кабел, който замасява е като да търсиш лайно в пустиня (с извинение, но е изключително трудно да се намери)
Fix Or Repair Daily
-
- потребител
- Мнения: 72
- Регистриран: 05 ное 2007, 23:59
- Модел на автомобила: BMW 320d `02, Ford Mondeo 2.0 136 p.s, Suzuki Swift 1.3
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Голям проблем с температурата
*като казвам, че стрелката се движи бързо - имам предвид от 90 градуса до червеното за около минута най-много две, всеки път различно, но се вижда в реално време как се движи стрелката.
Fix Or Repair Daily
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Голям проблем с температурата
Гарнитура?
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Голям проблем с температурата
Ако системата (охл) на тази кола е под налягане и отнякъде изпуска и не може да го поддържа, може да прави парна въглавница.
Такива коли е нормално да врат в казанчето, ако се отвори като е загряла. Давам идея за тази особеност, да не се обърка някой заради това.
Сетих се заради перката на вентилатора - нали се включвала само втората степен. Ако не е плътно всичко може да прави точно такива номера - до 100 градуса работи нормално, а над 100 (което е нормално) прави газов (от пара) мехур и той може да бърка охлаждането.
Добавено - видях друга тема с такъв случай - неплътност на охл система и лесно загряване заради липсваща първа степен на вентилатора http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 03#p318403" onclick="window.open(this.href);return false;
Такива коли е нормално да врат в казанчето, ако се отвори като е загряла. Давам идея за тази особеност, да не се обърка някой заради това.
Сетих се заради перката на вентилатора - нали се включвала само втората степен. Ако не е плътно всичко може да прави точно такива номера - до 100 градуса работи нормално, а над 100 (което е нормално) прави газов (от пара) мехур и той може да бърка охлаждането.
Добавено - видях друга тема с такъв случай - неплътност на охл система и лесно загряване заради липсваща първа степен на вентилатора http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 03#p318403" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- потребител
- Мнения: 72
- Регистриран: 05 ное 2007, 23:59
- Модел на автомобила: BMW 320d `02, Ford Mondeo 2.0 136 p.s, Suzuki Swift 1.3
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Голям проблем с температурата
Първо, благодаря за отговорите.
А първата степен вече работи, но при извънградско пак си вдига температурата яко... Не е това явно.
Как може да се разбере дали е парна възглавница и как може да се отстрани?
А първата степен вече работи, но при извънградско пак си вдига температурата яко... Не е това явно.
Как може да се разбере дали е парна възглавница и как може да се отстрани?
Fix Or Repair Daily
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Голям проблем с температурата
Ако системата ти държи налягане (маркучите да се втвърдят, без да изпуска някъде или от капачката), няма какво да правиш с "парната възглавница".
Проблем ще има, ако възглавницата е от други газове - нещо от гарнитура или пукната глава. Възможно ли е да смуче въздух от уплътнението на водната помпа? Там да е капало и текло, може ли да се види?
Проблем ще има, ако възглавницата е от други газове - нещо от гарнитура или пукната глава. Възможно ли е да смуче въздух от уплътнението на водната помпа? Там да е капало и текло, може ли да се види?
-
- потребител
- Мнения: 72
- Регистриран: 05 ное 2007, 23:59
- Модел на автомобила: BMW 320d `02, Ford Mondeo 2.0 136 p.s, Suzuki Swift 1.3
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Голям проблем с температурата
Ами щеше да види майстора, а и аз гледах - сухо е. Майсторът ми каза, че няма симптоми на гарнитура и глава. Преди 3-4 месеца сменях двигателя (биелите превъртяха върху лагерите) - сложих такъв от фокус, който беше изключително запазен (на 60 000 км), сложих нова, оригинална гарнитура (метална е) за 120 лв. Само си остана старата глава (моята, която мина шлайф), понеже имаше разлики. Всичко друго е 1 към 1. Двигателя не харчи грам масло вече 9-10 х.км (5 W 40) и върви перфектно. Ако беше нещо от новия мотор трябваше още лятото да излезе, а тогава нямаше проблем.
Сега си спомням, че и с предишния мотор ми се случвало 2-3 пъти на Цариградско като карам с 70-80 при около 2200 об. да почне да вдига много бързо температурата. Последва връщане на 2 предавки надолу, форсиране в 5000 оборота и температурата рязко пада в рамките на 10-15 сек. И това е било - по-големи проблеми не е правела тогава.
Сега си спомням, че и с предишния мотор ми се случвало 2-3 пъти на Цариградско като карам с 70-80 при около 2200 об. да почне да вдига много бързо температурата. Последва връщане на 2 предавки надолу, форсиране в 5000 оборота и температурата рязко пада в рамките на 10-15 сек. И това е било - по-големи проблеми не е правела тогава.
Fix Or Repair Daily
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Голям проблем с температурата
Нещо около мотора е, казваш - щом и преди така е правила колата.
Термостатът и корпуса му дали са в ред?
Това със запъването само на моменти ми прилича на лек проблем с гарнитура или глава. За това има точна диагностика - анализ на охл течност за разни газове и пушеци. Но не знам кой прави - питай тук-там, особено камионски сервизи.
Термостатът и корпуса му дали са в ред?
Това със запъването само на моменти ми прилича на лек проблем с гарнитура или глава. За това има точна диагностика - анализ на охл течност за разни газове и пушеци. Но не знам кой прави - питай тук-там, особено камионски сервизи.
-
- потребител
- Мнения: 72
- Регистриран: 05 ное 2007, 23:59
- Модел на автомобила: BMW 320d `02, Ford Mondeo 2.0 136 p.s, Suzuki Swift 1.3
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Голям проблем с температурата
Какво по-конкретно около мотора? Глава, гарнитура? Термостатът е сменен. Запушен радиатор възможно ли е?
Fix Or Repair Daily
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Голям проблем с температурата
Такива проблеми са често срещани в ОПЕЛ , и се оказва -вентилатор , или клемите на вентилатора,-нагоряли , провери и този вариант, провери и четките , аз преди години , аварийно размених кабелите на вентилаторите, с цел да пусна охлаждане ! Това беше на СИЕРА .А датчика мисля, трябва да е с 3 извода , ака не се лъжа, с бензиновите не съм много в час .
Успех .
Успех .
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Голям проблем с температурата
Само мога да дам пример с проблем при CVH двигателите - има един поплавък в корпуса на термостата, пластмасово топче 4-5 мм. Е това топче ако заяде или падне, не помня, но колата започва да прави номера - не загрява или не обезвъздушава лесно. И е трудно за откриване ако не го знаеш.bXtreme8833 написа:Какво по-конкретно около мотора? Глава, гарнитура? Термостатът е сменен. Запушен радиатор възможно ли е?
В твоя случай залагам на спукана глава или дефект на гарнитурата. Намери къде правят анализ на антифриза за изгорели газове и успех!
- madboy
- Администратор
- Мнения: 7256
- Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
- Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран." - Местоположение: West Park, Blood green
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Голям проблем с температурата
Напълно е възможно и от това да е. На една Микра и сменяха гарнитура на главата, докато разберат, че може да е от радиатора.bXtreme8833 написа:................ Запушен радиатор възможно ли е?
Някой беше бутал смес за запушване на течове и всичко се беше набило по каналите на радиатора.

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
-
- потребител
- Мнения: 72
- Регистриран: 05 ное 2007, 23:59
- Модел на автомобила: BMW 320d `02, Ford Mondeo 2.0 136 p.s, Suzuki Swift 1.3
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Голям проблем с температурата
Благодаря на всички за отговорите. Ще се възползвам от съветите. Като има някакъв резултат ще пиша.
Fix Or Repair Daily
-
- потребител
- Мнения: 72
- Регистриран: 05 ное 2007, 23:59
- Модел на автомобила: BMW 320d `02, Ford Mondeo 2.0 136 p.s, Suzuki Swift 1.3
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Голям проблем с температурата - РЕШЕН! *
Такааааамм... след много ходене по мъките и адска галвоблъсканица се стигна до първоизточника на проблема. През какви ли не идеи не преминахме докато открием откъде идва цялата шашма...
Всичко е идвало от кранчето на парното, на което има датчик за определяне на температурата в купето. Това въпросно кранче определяло също какъв дебит охладителна течност откъде да минава. След смяната и 400 км извънградско температурата не е минавала средата (91-92 градуса). Цялата работа ми струваше 50 лв. за кранчето (втора употреба оригинално) + 10лв. труд и 1 месец+ без кола
Та това засега...


Fix Or Repair Daily
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Голям проблем с температурата - РЕШЕН! *
Можеш ли да направиш снимка и да ни я покажеш?
Там няма никакъв датчик.
Има 2 кабела които са захранването на клапана.
Адски нелогично ми се струва проблема да е бил в този клапан, освен да е нямало циркулация през него.
Антифриз циркулира през тялото на този клапан дори и да не преминава загрят антифриз през радиаторчето т.е. да си пуснал парното да ти топли.
А защо циркулира охлаждаща течност там не знам.
Може би ти даваш отговор.
Там няма никакъв датчик.
Има 2 кабела които са захранването на клапана.
Адски нелогично ми се струва проблема да е бил в този клапан, освен да е нямало циркулация през него.
Антифриз циркулира през тялото на този клапан дори и да не преминава загрят антифриз през радиаторчето т.е. да си пуснал парното да ти топли.
А защо циркулира охлаждаща течност там не знам.
Може би ти даваш отговор.
-
- потребител
- Мнения: 72
- Регистриран: 05 ное 2007, 23:59
- Модел на автомобила: BMW 320d `02, Ford Mondeo 2.0 136 p.s, Suzuki Swift 1.3
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Голям проблем с температурата - РЕШЕН! *
Ами, да ти кажа и аз не съм толкова запознат. Като се върна към Пазарджик, ако колегата е запазил стария кран ще го снимам, ще го разпитам по-подробно и ще кача снимката. Но е факт, че проблемът с температурата за момента изчезна, веднага след смяната. Дори сега като е по-студено в градски условия и 90 градуса не може да стигне - седи под и на "N".
Fix Or Repair Daily
-
- потребител
- Мнения: 223
- Регистриран: 15 фев 2007, 16:44
- Модел на автомобила: Фиеста 1.8Д
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Голям проблем с температурата - РЕШЕН! *
дали не ти е махнал термостата да върти целия антифриз........щом казваш че на студено дига мн бавно градусите.........Ако термостата е наред трябва бързо да си влиза в нормалната температура за работа на двигателя тва че не застава в средата значи не е загряла...........
ima samo dva vida koli Ford i drygi
-
- потребител
- Мнения: 6
- Регистриран: 23 яну 2011, 20:52
- Модел на автомобила: fiesta16v
- Status: Извън линия
Re: Голям проблем с температурата - РЕШЕН! *
Ако не работи клапана за парното или неговото управление (потенциометъра) този мотор трудно се обезвъздушава и прави въздушна възглавница единственото решение е байпас м/у двата мъркуча за парното за да се изолира за проба и правилно обезвъздушаване иначе мн ядове изпитах ги и аз.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 16 госта