Скорпио- играещи ниски обороти /бензин, газ/
-
- потребител
- Мнения: 7
- Регистриран: 14 май 2006, 22:26
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Status: Извън линия
Скорпио- играещи ниски обороти /бензин, газ/
Здравейте колеги!
Да споделя един проблем, с молба за някаква насока къде да търся решение…
Колата е ФОРД СКОРПИО’95, автоматична скоростна кутия. Взех я преди 4 месеца, и съм много доволен от нея като цяло. С газов инжекцион е.
Не бях я карал 2-3 дни, и тази вечер се наложи да ходим с жената до едни познати. Паля, за около 1-2 секунди двигателя работи както обикновено, и изведнъж започнаха да „играят” оборотите, аха да угасне. По принцип, колата винаги пали на бензин, и след като вдигне определена температура автоматично превключва на газ, освен ако не съм цъкнал бутона да работи само на бензин.
Пробвах да включа само на бензин- пак същата работа. Като натисна педал на газта не се форсира, все така играе в ниските обороти. Гасна и я палих няколко пъти, малко позагря, пробвах на бензин, на газ- без промяна. Все едно прекъсва и неработи някой цилиндър.
По едно време след като загря повече, оборотите пак играеха на границата на гасненето, но понякога приемаше „команда” от педала на газта. Като се качат оборотите над 1500-1800 мотора работи равномерно, все едно всичко е наред. Като отпусна педала- ниските не са стабилни (нормално седят около 800-850).
Като вдигнах капака, чух свистене на въздух. На фенерче намерих от къде фучи. Това е компонент от газовата уредба- датчик за налягане пише на него. Влиза маркуч с въздух под налягане (надпис на него е „налягане”), има друг маркуч с надпис „вакуум” и кабели. Та този с надпис „налягане” се е нацепил, и от него излиза въздух. Отрязах пробитата част и го съединих, така, че да няма теч на въздух. Но мотора при запалване все така играе в зоната на ниските обороти. От време на време се появяват детонации в изпускателните тръби, целия мотор се тресе ужасно.
Дали е възможно пробива в тоя маркуч да е ошашавил нещо компютъра, и една процедура по откачане на „-„ на акумулатора за 2-3 мин, и „обучение” на ECU, както е описвано тук ще даде ефект?
Какво друго може да е проблемно, да го погледна преди да търся сервизи и майстори?
Да споделя един проблем, с молба за някаква насока къде да търся решение…
Колата е ФОРД СКОРПИО’95, автоматична скоростна кутия. Взех я преди 4 месеца, и съм много доволен от нея като цяло. С газов инжекцион е.
Не бях я карал 2-3 дни, и тази вечер се наложи да ходим с жената до едни познати. Паля, за около 1-2 секунди двигателя работи както обикновено, и изведнъж започнаха да „играят” оборотите, аха да угасне. По принцип, колата винаги пали на бензин, и след като вдигне определена температура автоматично превключва на газ, освен ако не съм цъкнал бутона да работи само на бензин.
Пробвах да включа само на бензин- пак същата работа. Като натисна педал на газта не се форсира, все така играе в ниските обороти. Гасна и я палих няколко пъти, малко позагря, пробвах на бензин, на газ- без промяна. Все едно прекъсва и неработи някой цилиндър.
По едно време след като загря повече, оборотите пак играеха на границата на гасненето, но понякога приемаше „команда” от педала на газта. Като се качат оборотите над 1500-1800 мотора работи равномерно, все едно всичко е наред. Като отпусна педала- ниските не са стабилни (нормално седят около 800-850).
Като вдигнах капака, чух свистене на въздух. На фенерче намерих от къде фучи. Това е компонент от газовата уредба- датчик за налягане пише на него. Влиза маркуч с въздух под налягане (надпис на него е „налягане”), има друг маркуч с надпис „вакуум” и кабели. Та този с надпис „налягане” се е нацепил, и от него излиза въздух. Отрязах пробитата част и го съединих, така, че да няма теч на въздух. Но мотора при запалване все така играе в зоната на ниските обороти. От време на време се появяват детонации в изпускателните тръби, целия мотор се тресе ужасно.
Дали е възможно пробива в тоя маркуч да е ошашавил нещо компютъра, и една процедура по откачане на „-„ на акумулатора за 2-3 мин, и „обучение” на ECU, както е описвано тук ще даде ефект?
Какво друго може да е проблемно, да го погледна преди да търся сервизи и майстори?
- viksata
- потребител
- Мнения: 336
- Регистриран: 27 апр 2007, 13:46
- Модел на автомобила: Форд Скорпио
- Местоположение: Перник
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Скорпио- играещи ниски обороти /бензин, газ/
Така както го описваш това си е смукане на въздух
провери си всички тръбички преди да го закараш на Газ сервиз
но ако не разбираш те съветвам да се довериш на сервиза не е играчка газта
Поздрави
провери си всички тръбички преди да го закараш на Газ сервиз
но ако не разбираш те съветвам да се довериш на сервиза не е играчка газта
Поздрави


2.9 v6
"Мощността определя с каква скорост можеш да се блъснеш в една стена, а въртящият момент определя колко ще се премести стената"
-
- потребител
- Мнения: 7
- Регистриран: 14 май 2006, 22:26
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Status: Извън линия
Re: Скорпио- играещи ниски обороти /бензин, газ/
Днес го писах "дъждовен" и го посветих на колата...
Спрях напълно газта от крана на бутилката, и почнах проби само на бензин.
Свалих и почистих със спрей MAF сензора. Не помогна. Прегледах всички съединения за въздуха- да няма теч или засмукване от някъде.
Свалих клапана за регулиране на празния ход, хубаво го промих и смазах. Като му мернах съпротивлението (трябва да е 7-14 ома) попадна в диапазона. Монтирах го обратно, и като запалих, колата вместо да играе в ниските обороти, направо закова на около 2000.
Свалих пак тоя клапан, и ръчно преместих положението на клапанчето от едното крайно положение в другото. Монтаж, палене и - пак проблеми в ниските.
Свалих го, и пробвах с два кабела да му подам ток- въобще не сработи (то си е електромагнитен клапан, дори съвсем да е клеясал, пак се усеща напъна като му подадеш ток). Явно тоя клапан е заминал, и както остане клапата вътре, така подава въздух и обърква цялата работа.
Утре ще обикалям моргите да търся такова чудо.
Знае ли някой дали от друг модел ще пасне, щото Скорпио не са много масови, и ако не намеря, ще трябва да търся през мото пфое.
Спрях напълно газта от крана на бутилката, и почнах проби само на бензин.
Свалих и почистих със спрей MAF сензора. Не помогна. Прегледах всички съединения за въздуха- да няма теч или засмукване от някъде.
Свалих клапана за регулиране на празния ход, хубаво го промих и смазах. Като му мернах съпротивлението (трябва да е 7-14 ома) попадна в диапазона. Монтирах го обратно, и като запалих, колата вместо да играе в ниските обороти, направо закова на около 2000.
Свалих пак тоя клапан, и ръчно преместих положението на клапанчето от едното крайно положение в другото. Монтаж, палене и - пак проблеми в ниските.
Свалих го, и пробвах с два кабела да му подам ток- въобще не сработи (то си е електромагнитен клапан, дори съвсем да е клеясал, пак се усеща напъна като му подадеш ток). Явно тоя клапан е заминал, и както остане клапата вътре, така подава въздух и обърква цялата работа.
Утре ще обикалям моргите да търся такова чудо.
Знае ли някой дали от друг модел ще пасне, щото Скорпио не са много масови, и ако не намеря, ще трябва да търся през мото пфое.
- viksata
- потребител
- Мнения: 336
- Регистриран: 27 апр 2007, 13:46
- Модел на автомобила: Форд Скорпио
- Местоположение: Перник
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Скорпио- играещи ниски обороти /бензин, газ/
май всички са еднакви
аз съм слагал от ескорт,сиера ohc,dohc скорпио
все си е работело добре
може просто да отидеш в някоя морга около теб и да свалиш твоито и да сложиш от моргата моторчето
ако е ок го плащаш
или се порови тук в форума имаше моторчета.
От скорп 2 100% става на скорп 1 но на обратно не съм сигурен но не виждам защо да не става
Поздрави
аз съм слагал от ескорт,сиера ohc,dohc скорпио
все си е работело добре
може просто да отидеш в някоя морга около теб и да свалиш твоито и да сложиш от моргата моторчето
ако е ок го плащаш
или се порови тук в форума имаше моторчета.
От скорп 2 100% става на скорп 1 но на обратно не съм сигурен но не виждам защо да не става
Поздрави

2.9 v6
"Мощността определя с каква скорост можеш да се блъснеш в една стена, а въртящият момент определя колко ще се премести стената"
- zelen4uka
- потребител
- Мнения: 149
- Регистриран: 01 юли 2006, 23:08
- Модел на автомобила: SIERRA 2.0I DOHC 1991г
- Местоположение: SOFIA
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Скорпио- играещи ниски обороти /бензин, газ/
Виж да не смуче въздух от картерните газове или от сервото на спирачките. Вади и смучи с уста.
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Скорпио- играещи ниски обороти /бензин, газ/
Свалял съм и друг път клапана да го чистя, но винаги е било заедно с други процедури и съм откачвал акумулатора за да ресна компа докъто ръчкам.kjymma написа:Днес го писах "дъждовен" и го посветих на колата...
Последния път обаче свалях само клапана и НЕ реснах компа.
След монтажа двигателя се форсираше до към 6000 оборота и със загряването на мотора падна до около 3000 и така си ги държеше.
И аз реших, че е заминал клапана, но го свалих да го позамия отново преди да тръгна да търся друг.
Монтирах го отново и пак същата работа.
Вече го бях отписал и се сетих да ресна компа.
След което запалих и всичко си беше на ред

Явно компа се напасва за да компенсира ленивостта на клапана когато се замърси и се налага да се рестартира за да види, че вече се движи уж като трябва
М/у другото някъде четох, че не е хубаво да храниш клапана директно с 12 волта.
Импулсно някакво май му е управлението и може да го умориш.
-
- потребител
- Мнения: 7
- Регистриран: 14 май 2006, 22:26
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Status: Извън линия
Re: Скорпио- играещи ниски обороти /бензин, газ/
Е, за 20 лева от една морга намерих клапан, сложих го и всичко е ОК, да, минах и през процедурата по ресетване на компа.paci написа:Свалял съм и друг път клапана да го чистя, но винаги е било заедно с други процедури и съм откачвал акумулатора за да ресна компа докъто ръчкам.kjymma написа:Днес го писах "дъждовен" и го посветих на колата...
Последния път обаче свалях само клапана и НЕ реснах компа.
След монтажа двигателя се форсираше до към 6000 оборота и със загряването на мотора падна до около 3000 и така си ги държеше.
И аз реших, че е заминал клапана, но го свалих да го позамия отново преди да тръгна да търся друг.
Монтирах го отново и пак същата работа.
Вече го бях отписал и се сетих да ресна компа.
След което запалих и всичко си беше на ред
Явно компа се напасва за да компенсира ленивостта на клапана когато се замърси и се налага да се рестартира за да види, че вече се движи уж като трябва
М/у другото някъде четох, че не е хубаво да храниш клапана директно с 12 волта.
Импулсно някакво май му е управлението и може да го умориш.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 17 госта