Mondeo MK3 EGR клапан
-
- потребител
- Мнения: 12
- Регистриран: 30 мар 2010, 21:42
- Модел на автомобила: ford mondeo MK3 2.2 tdci '07 190bhp
Bluefin Remapped
WingSpeed Decat Pipe - Status: Извън линия
Mondeo MK3 EGR клапан
Alexi здравей. Днес и аз капарирах такова мондео с този двигател, но трябва да изчакам няколко дни за едни документни процедури преди да мога да я прехвърля. Прочетох какво си сменил по колата като консумативи, но тъй като това ми е първия дизел исках да питам какво включва "всички филтри"? Четох за някакъв филтър за картерните газове но ставаше дума за дизел на БМВ. Тук има ли такъв? По-принцип питам такива въпроси защото не мисля да я обслужвам в МР, а не знам ако отида в квартален сервиз дали ще са наясно с тези неща или трябва аз да казвам какво искам
Колата между другото е на 71к км и също досега е обслужвана само в МР.
Малко оффтопик. Бях се навил да взимам 320д е46, на предната ми кола и гръмна мотора и имах събрани пари като за такава. Ходих тествах гледах 320ки но съвсем инцидентно вчера видях обявата за мондеото и днес като направих тест драйва разбрах че това е колата >:D<: Сега като чета насам натам не мога да прикрия радостта си от направения избор
Между другото чакам да я взема че да поръчам чип на bluefin. Пише че вдига 30 bhп i 43 NM
а и отзивите по разни форуми са че вървежа от good става на amazing.

Малко оффтопик. Бях се навил да взимам 320д е46, на предната ми кола и гръмна мотора и имах събрани пари като за такава. Ходих тествах гледах 320ки но съвсем инцидентно вчера видях обявата за мондеото и днес като направих тест драйва разбрах че това е колата >:D<: Сега като чета насам натам не мога да прикрия радостта си от направения избор


- Alexi
- потребител
- Мнения: 1559
- Регистриран: 18 май 2008, 22:50
- Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
- Местоположение: Шумен
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Купих си още един Форд :)
маслен въздушен горивен поленов ,на картерните газове не знам има ли няма ли ама и да има той не се сменя често .. колата е поне една класа над Е46 аз имам поглед върху БМВ 8 години съм карал БМВ-та - мондеото е по широко ,вози по добре ,с тоя мотор 2.2 дизел ще се родиш - малко гори и много върви ,и е много тих
- Next
- потребител
- Мнения: 341
- Регистриран: 30 мар 2008, 17:33
- Модел на автомобила: Ford Focus 2004, BMW E46 Х2 ,Nissan Navara 2.5di
- Status: Извън линия
Re: Купих си още един Форд :)
Само мога да кажа ,че ако има филтър за картерните газове веднага го сменяйте защото той подържа турбото поне така е при бмв-то. Този филтър се сменя около 50-60к. значи при вас е време.... И моля ви се колеги да не влизаме в излишни спорове за БМВ Е46 

-
- потребител
- Мнения: 12
- Регистриран: 30 мар 2010, 21:42
- Модел на автомобила: ford mondeo MK3 2.2 tdci '07 190bhp
Bluefin Remapped
WingSpeed Decat Pipe - Status: Извън линия
Re: Купих си още един Форд :)
Как мога да позная моя ЕГР клапан от кой тип е? Между другото разчетох се из fordmondeo.org и забелязах че ТДЦИ моторите имат чести проблеми с инжекторите. Това свързано ли е по някакъв начин с въпросния клапан и засегнат ли е 2.2 мотора от този проблем?
- Alexi
- потребител
- Мнения: 1559
- Регистриран: 18 май 2008, 22:50
- Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
- Местоположение: Шумен
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Купих си още един Форд :)
ако си се зачел по подробно ще забележиш че колите там са на доста големи пробези - 150-300к мили което е 250-450к км ,има хора минават по 300км на ден да ходят на работа .. мотора 2.2 рядко страда от инжектори ,предимно 2л е засегнат - той е с други инжектори ,но пак на Делфи - там е до късмет ,няма връзка с ЕГР ... по принцип инжекторите са слабо място на всички комън рейл мотори заедно с демпферния маховик ...добре е да погледнеш да не пуши студена синьо- ама наистина студена а не да е палена преди малко за 2-3 минути ,ослушвай се за нехарактерни шумове които се менят ако натиснеш съединителя ,а ЕГР се познава много лесно - ако е с жици на него е от по трудно изолиращия се тип ,мисля че не се среща при коли купувани от МР
-
- потребител
- Мнения: 12
- Регистриран: 30 мар 2010, 21:42
- Модел на автомобила: ford mondeo MK3 2.2 tdci '07 190bhp
Bluefin Remapped
WingSpeed Decat Pipe - Status: Извън линия
Re: Купих си още един Форд :)
Благодаря за отговорите. Последно - мислиш ли че има смисъл да се кара с premium diesel на ОМV примерно или там каквито брандове има на другите бензиностанции вместо с обикновен дизел пак от същите бензиностанции? Четох че основната причина за проблема идвала от лош дизел или лош горивен филтър но те под лош разбират supermarket дизел на Tesco.
- Alexi
- потребител
- Мнения: 1559
- Регистриран: 18 май 2008, 22:50
- Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
- Местоположение: Шумен
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Купих си още един Форд :)
от оригинален горивен филтър има смисъл и даже е задължителен за да нямаш проблеми с инжекторите .. виж дали обикновен или премиум/В-пауър и т.н. дизел е спорно ,но ако можеш да си го позволиш карай с по хубавия - аз пробвах Премиум дизел на ОМВ ,не забелязвам разлика от обикновен обаче
-
- потребител
- Мнения: 12
- Регистриран: 30 мар 2010, 21:42
- Модел на автомобила: ford mondeo MK3 2.2 tdci '07 190bhp
Bluefin Remapped
WingSpeed Decat Pipe - Status: Извън линия
Re: Купих си още един Форд :)
Под лош горивен филтър имах предвид марка Fram, а не неоригинален. Между другото ти как затапи ЕГР-то? Гледам че има разни EGR bypass valve-s в ebay.co.uk ама се чудех дали няма по-евтин вариант от 38 паунда. Също усети ли някакво повишение на мощността?
- Alexi
- потребител
- Мнения: 1559
- Регистриран: 18 май 2008, 22:50
- Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
- Местоположение: Шумен
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Купих си още един Форд :)
сякаш малко по добре се развърта под 1500 оборота когато няма турбо ,нагоре няма разлика то няма и как да има щото затваря ЕГР-то .. затапих го с тенекийка ,моето е без кабели .. не беше много мръсно и си работеше
-
- потребител
- Мнения: 12
- Регистриран: 30 мар 2010, 21:42
- Модел на автомобила: ford mondeo MK3 2.2 tdci '07 190bhp
Bluefin Remapped
WingSpeed Decat Pipe - Status: Извън линия
Re: Купих си още един Форд :)
Tенекийката сам ли си я направи или я поръча от някъде? Аз съм много гъзорък и нетърпелив за такива пипкави неща
Нужно ли е да се чисти ЕГР-то и колектора преди затапването? От коя точно страна се затапва?
Между другото виж какво намерих: http://fordwiki.co.uk/index.php/EGR_Val ... g_On_A_Mk3
Това дали дава същия резултат?
Извинявай ако досаждам с въпросите...

Между другото виж какво намерих: http://fordwiki.co.uk/index.php/EGR_Val ... g_On_A_Mk3
Това дали дава същия резултат?
Извинявай ако досаждам с въпросите...
- Alexi
- потребител
- Мнения: 1559
- Регистриран: 18 май 2008, 22:50
- Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
- Местоположение: Шумен
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Купих си още един Форд :)
това от линка дава същия резултат с една важна особеност - ако клапана не е заял полуотворен примерно и да не се движи от вакума ,тогава все едно нищо не правиш .. аз не бих го затапил така насляпо без да го видя как е и дали е затворен при загасен двг ...да се чисти ЕГР при условие че няма да го ползваш смисъл няма ,колектора също няма смисъл да се чисти ако не изчистиш портовете на главата за което тя трябва да се демонтира и става доста скъпо почистване ,не се занимавай .. самото затапване аз направих откъм входа ,желязната тръба която идва от изпускателя - там просто слагаш заглушка от тънка ламарина ,става и от капачка на буркан - аз си я изрязах сам .
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта