тракане от към двигателя
- sstoyanov
- потребител
- Мнения: 49
- Регистриран: 25 яну 2008, 15:50
- Модел на автомобила: Courier 1.3, '93 OHV
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
- Status: Извън линия
тракане от към двигателя
Здравейте колеги.
Чувам тракане в двигателя. Работи си на 4 цилиндъра нормално (не губи мощност) и на бензин и на пропан-бутан. Ходих на майстор, който установи, че който е сменял двигателя (преди известно време) не е регулирал правилно клапаните - вместо да редува всмукателни и изпусквателни е регулирал първите 4 като всмукателни, и останалите 4 като изпусквателни. Регулирани са вече както трябва, но тракането си продължава... от какво може да е?
Става дума за Куриер '93 бензин 1.3 карбуратор. (двигателя е на фиеста).
Благодаря.
Чувам тракане в двигателя. Работи си на 4 цилиндъра нормално (не губи мощност) и на бензин и на пропан-бутан. Ходих на майстор, който установи, че който е сменял двигателя (преди известно време) не е регулирал правилно клапаните - вместо да редува всмукателни и изпусквателни е регулирал първите 4 като всмукателни, и останалите 4 като изпусквателни. Регулирани са вече както трябва, но тракането си продължава... от какво може да е?
Става дума за Куриер '93 бензин 1.3 карбуратор. (двигателя е на фиеста).
Благодаря.
- cockyhotty
- потребител
- Мнения: 667
- Регистриран: 26 май 2009, 18:47
- Модел на автомобила: Ford Focus Mk2.5 1.6 PFi
- Местоположение: BG
- Status: Извън линия
Re: тракане от към двигателя
http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=9&t=35214" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 0%BC%D0%B8" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Виж линковете, ако става на въпрос за CVHдвигател. Той си има хронична склонност към тракане, има собственици, които сменят всичко по ГР-то и пак трака. Не е притеснително стига износването да е в допустими граници. Сипвай хубаво масло (по-гъстичко по възможност като например червен Shell 15W50), сменяй на 7-8 хил. и няма да имаш проблеми
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 0%BC%D0%B8" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Виж линковете, ако става на въпрос за CVHдвигател. Той си има хронична склонност към тракане, има собственици, които сменят всичко по ГР-то и пак трака. Не е притеснително стига износването да е в допустими граници. Сипвай хубаво масло (по-гъстичко по възможност като например червен Shell 15W50), сменяй на 7-8 хил. и няма да имаш проблеми
- vargala81
- потребител
- Мнения: 1343
- Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
- Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
- Местоположение: Asenovgrad
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: тракане от към двигателя
Неговият мотор не е CVH а OHV и не е с хидравлични повдигачи ,нито пък се кара с масло 10в40 а с масло 15в40 минерално,както казва Наско :този мотор е правен да работи със минерални нискокачествени масла, каквито имало през 1959г., когато е проектиран.
- sstoyanov
- потребител
- Мнения: 49
- Регистриран: 25 яну 2008, 15:50
- Модел на автомобила: Courier 1.3, '93 OHV
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: тракане от към двигателя
Да, двигателя е OHV. Преди седмица ми сипаха полусинтетично масло (по-рядко от 15W40) уж като по-качествено, и забелязвам, че при студен двг бута няколко грама... от ауспуха намирисва на масло но в момента, в който загрее това нещо престава. Всеки ден гледам нивото, и общо взето не е мръднало.
Много интересни теми - едно приятелче има ескорт със CVH и ще му кажа да не се притеснява за неговото по-тихо потракване
От какво може да е това тракане при моя? Баща ми умува (той караше тази кола преди мене) и мисли, че може да е от веригата (не е с ангренажен ремък моя двг).
Благодаря на отзовалите се.
Много интересни теми - едно приятелче има ескорт със CVH и ще му кажа да не се притеснява за неговото по-тихо потракване

От какво може да е това тракане при моя? Баща ми умува (той караше тази кола преди мене) и мисли, че може да е от веригата (не е с ангренажен ремък моя двг).
Благодаря на отзовалите се.
- cockyhotty
- потребител
- Мнения: 667
- Регистриран: 26 май 2009, 18:47
- Модел на автомобила: Ford Focus Mk2.5 1.6 PFi
- Местоположение: BG
- Status: Извън линия
Re: тракане от към двигателя
Написал съм за CVH, тъй като инфото на колегата не е достатъчно и може да се гадае така-да си попълни по-пълно профила. CVH го има във вариант 1.3 и описания му проблем за потракване ме наведе на мисълта, че може би е тоя мотор. А за погорването на масълцето съм му казал 15W-50 и смяна на гумички на клапаните.


- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: тракане от към двигателя
Не е от веригата, а от кобилиците подбити са и трябва да се шлайфат. Клапаните се регулират на 0.20 и няма проблем.
Червения "Шел", хубаво ама вече го няма по бензиностанциите.
Червения "Шел", хубаво ама вече го няма по бензиностанциите.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- vargala81
- потребител
- Мнения: 1343
- Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
- Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
- Местоположение: Asenovgrad
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: тракане от към двигателя
1,3 -CVH се монтира от 1980 до 1986г .
- cockyhotty
- потребител
- Мнения: 667
- Регистриран: 26 май 2009, 18:47
- Модел на автомобила: Ford Focus Mk2.5 1.6 PFi
- Местоположение: BG
- Status: Извън линия
Re: тракане от към двигателя
Не знам какво толкова ме нападате, не съм наистина много запознат с Ескортите и Фиестите, особено с тоя двупотопен двигател CVH. Знам колко е гадно никой да не ти отговаря като имаш някакво питане, за това помагам с каквото мога. А това, че червеният Шел го няма по бензиностанциите не означава, че няма от къда да се намери. Масларници колкото щеш. Тая снимка съм я намерил от някаква фирма дистрибутор за БГ, още се произвежда тая минерална боза. Има и 15W-50 на Shell, ама synthetic technology за спортно каране (графитено-черна тъмна туба е).Поздрави. 

- vargala81
- потребител
- Мнения: 1343
- Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
- Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
- Местоположение: Asenovgrad
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: тракане от към двигателя
cockyhotty написа:Не знам какво толкова ме нападате, не съм наистина много запознат с Ескортите и Фиестите, особено с тоя двупотопен двигател CVH. Знам колко е гадно никой да не ти отговаря като имаш някакво питане, за това помагам с каквото мога. А това, че червеният Шел го няма по бензиностанциите не означава, че няма от къда да се намери. Масларници колкото щеш. Тая снимка съм я намерил от някаква фирма дистрибутор за БГ, още се произвежда тая минерална боза. Има и 15W-50 на Shell, ама synthetic technology за спортно каране (графитено-черна тъмна туба е).Поздрави.




- sstoyanov
- потребител
- Мнения: 49
- Регистриран: 25 яну 2008, 15:50
- Модел на автомобила: Courier 1.3, '93 OHV
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: тракане от към двигателя
Извинявам се, че не съм попълнил двигателя. Сега ще го направя. Просто не съм предполагал, че може да стане такова объркване, когато съм сложил годината.
Благодаря Наско! Дано ме удържат още малко, че няма пари сега, а работя с колата, макар и основно градско по не повече от 50-60км на ден. Каква е опасността да стане фал в най-близко бъдеще ако са кобилиците?
Има ли някой във форума от Бургас, да ми каже къде мога да ги шлайфам без да ми отрежат главата от кръста?
Благодаря Наско! Дано ме удържат още малко, че няма пари сега, а работя с колата, макар и основно градско по не повече от 50-60км на ден. Каква е опасността да стане фал в най-близко бъдеще ако са кобилиците?
Има ли някой във форума от Бургас, да ми каже къде мога да ги шлайфам без да ми отрежат главата от кръста?
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: тракане от към двигателя
Нищо не може да стане, ако не те притеснява звученето "като Дизел" на бензиновия мотор. Мене ме дразнеше и го оправих. По принцип при механично регулируемите клапани, по-добре леко да тракат така си спокоен, че не са пренатегнати, което води до прегаряне на клапана.
П.П. Колега cockyhotty, не се заяждам за Червения Шел, просто от близо година се оглеждам за такова по бензиностанциите на Шел в Югоизточна България и няма, прави ми впечатление че и на таблиците за избор на масло в зависимост от колата вече няма Червен. CVH мотора работи перфектно със него.
П.П. Колега cockyhotty, не се заяждам за Червения Шел, просто от близо година се оглеждам за такова по бензиностанциите на Шел в Югоизточна България и няма, прави ми впечатление че и на таблиците за избор на масло в зависимост от колата вече няма Червен. CVH мотора работи перфектно със него.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- sstoyanov
- потребител
- Мнения: 49
- Регистриран: 25 яну 2008, 15:50
- Модел на автомобила: Courier 1.3, '93 OHV
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: тракане от към двигателя
О! Въобще не ме притеснява звука, стига да няма последици за мотора. Наистина не съм толкова наясно с работата на двигателя, за това се доверявам. Благодаря още веднъж Наско! Само полезна информация може да получи човек от теб. Живот и здраве имаш бира или каквото пиеш от мен
На следващата смяна слагам 15W50 и заспивам.
edit: днес тракането стана ... с прекъсвания, и моменти на загуба на мощност... свалихме капака, и кобилиците бяха наред - наистина леко хлабави, но ги затегнахме малко и ефект никакъв. Утре сутринта ще се гледа веригата как е, защото е главна заподозряна - не е сменяна от както колата е в нас, а това са няколко стотин хиляди километра...

edit: днес тракането стана ... с прекъсвания, и моменти на загуба на мощност... свалихме капака, и кобилиците бяха наред - наистина леко хлабави, но ги затегнахме малко и ефект никакъв. Утре сутринта ще се гледа веригата как е, защото е главна заподозряна - не е сменяна от както колата е в нас, а това са няколко стотин хиляди километра...
- sstoyanov
- потребител
- Мнения: 49
- Регистриран: 25 яну 2008, 15:50
- Модел на автомобила: Courier 1.3, '93 OHV
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: тракане от към двигателя
Интересно... на веригата нищо и нямаше когато отворихме капака... но лагера на коляновият вал беше заминал. Сега слагаме старият двигател, че коляновият вал не подлежи на шлайф...
- achernar
- потребител
- Мнения: 63
- Регистриран: 09 юли 2008, 12:32
- Модел на автомобила: Ford Fiesta CLX, 92 г., бензин, 1,4 CVH, 75 к.с., карбуратор, 5 врати, ръчен смукач
- Местоположение: Русе
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: тракане от към двигателя
Защо ли си мисля че масло 15w40, закупено от МотоПфое би имало същия ефект както и червения Шел. Заради проблеми с хидравличните клапани които вече реших, преди година купих точно такова и сега не виждам разлика. Може би такава има само в цената - на Мото Пфое тогава 5 литрова туба /не наливно/ ми излязоха около 50 лева заедно с филтъра.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: тракане от към двигателя
Явно тракането не е идвало от клапаните.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта