Теч на нафта - Мондео 1.8 ТД
-
- потребител
- Мнения: 141
- Регистриран: 19 юли 2008, 10:23
- Модел на автомобила: Вече съм с Ford Mondeo 1.8td, набор 98 :)
- Status: Извън линия
Теч на нафта - Мондео 1.8 ТД
Здравейте.
Днес следобяд колата запали по-трудно - въртене, въртене, въртене и накрая запали, но това не е нормалното и поведение, дори и при студено време. След като се прибрах вдигнах капака още докато работеше за да видя какво е положението и забелязах, че се е появил теч на нафта от дюзата на 4-ти цилиндър, от изхода за обратната нафта, където е поставена тапата. По-точно от самата гумена тапа - явно се е пробила. Обяснявам си трудното палене с въздух в системата, който е влязъл от там. Въпроса ми е - с какво да запуша дупката? Ако слойа малко червен силикон от вътрешната страна на тапата дали ще свърши работа? Да не се разяде гумата от него, или той от нафтата?
Днес следобяд колата запали по-трудно - въртене, въртене, въртене и накрая запали, но това не е нормалното и поведение, дори и при студено време. След като се прибрах вдигнах капака още докато работеше за да видя какво е положението и забелязах, че се е появил теч на нафта от дюзата на 4-ти цилиндър, от изхода за обратната нафта, където е поставена тапата. По-точно от самата гумена тапа - явно се е пробила. Обяснявам си трудното палене с въздух в системата, който е влязъл от там. Въпроса ми е - с какво да запуша дупката? Ако слойа малко червен силикон от вътрешната страна на тапата дали ще свърши работа? Да не се разяде гумата от него, или той от нафтата?
-
- Status: Извън линия
Re: Теч на нафта - Мондео 1.8 ТД
Тапичката струва 50ст. (петдест стотинки) бе човек. Ако си на пътя и се чудиш с какво да запушиш проклетата дюза за да не ти опикава колата с нафта - на времето с едно Vito така прокапах, взех една клечка, издялах си чеп и запуших теча. Вярно германска клечка беше, обаче вярвам че и нашенска ще ти свърши добра работа 

-
- потребител
- Мнения: 141
- Регистриран: 19 юли 2008, 10:23
- Модел на автомобила: Вече съм с Ford Mondeo 1.8td, набор 98 :)
- Status: Извън линия
Re: Теч на нафта - Мондео 1.8 ТД
Актуалната цена на въпросната тапа е 2лв. Смених я. Започна едно мъчене по обезвъздушаването, което не доведе до особена промяна - трудно палене. Все още имаше въздух в горивопровода. Вчера смених гумената мембрана на ръчната помпичка и горичния филтър и вече не се виждат мехури, но сега пък не пали. Вчера с много зор запали и след това си бачкаше, но тази сутрин - отново на рейса се возих. Говорих с майстора ми дизелджия и той каза, че най-вероятно сега след като няма въздух в резултат на многобройните ми опити за палене може да са изгорели свещите - не съм ги пробвал все още. Другото нещо, което ми идва на ум е дали няма някъв вграден имобилайзер? Когато върти на стартер се вижда да излиза малко дим от ауспуха, което ме навежда на мисълта, че все пак стига няква нафта до цилиндрите. Давайте акъл как да пусна Фродо в движение отново. Все пак заредих за 100лв вчера и не искам да си останат да отлежават в резервоара.
ПС: Ремонтния комплект струва 21.35лв от Косер, а тапата - 2лв от магазина на пазара Димитър Петков.
ПС: Ремонтния комплект струва 21.35лв от Косер, а тапата - 2лв от магазина на пазара Димитър Петков.
-
- потребител
- Мнения: 141
- Регистриран: 19 юли 2008, 10:23
- Модел на автомобила: Вече съм с Ford Mondeo 1.8td, набор 98 :)
- Status: Извън линия
Re: Теч на нафта->трудно палене - Мондео 1.8 ТД - РЕШЕН
Проблемът да се надяваме, че е отстранен. Хронологията:
1 - пробита тапа ->въздух в системата-> смяна на тапата;
2 - трудното палене продължава дори и след смяната -> наличието и на малко въздух в системата, който прониква от ръчната помпичка започва да ме дразни -> смяна на горивен филтър, гумена мембрана и всички гумени съединения;
3 - паленето изцяло спира;
4 - решавам да проверя как са свещите -> отвивам 3 и резултата е потресаващ -> една на пръв поглед здрава, но при свръзване не се нагрява. Една здрава свещ и една, която е била свещ в предишния си живот - нямаше го половината електрод. След като ги смених с 3 стари, но все пак работещи свещи колата запали без никакъв проблем. Днес съм решил да ида и да си купя 4 свещи Искра и да се надявам, че ще изкарат повече от 3 месеца, както направи "Бош"-ът който купих на 2 пъти по-висока цена от искрата, и 2 пъти по-евтино отколкото го продават в Киров.
1 - пробита тапа ->въздух в системата-> смяна на тапата;
2 - трудното палене продължава дори и след смяната -> наличието и на малко въздух в системата, който прониква от ръчната помпичка започва да ме дразни -> смяна на горивен филтър, гумена мембрана и всички гумени съединения;
3 - паленето изцяло спира;
4 - решавам да проверя как са свещите -> отвивам 3 и резултата е потресаващ -> една на пръв поглед здрава, но при свръзване не се нагрява. Една здрава свещ и една, която е била свещ в предишния си живот - нямаше го половината електрод. След като ги смених с 3 стари, но все пак работещи свещи колата запали без никакъв проблем. Днес съм решил да ида и да си купя 4 свещи Искра и да се надявам, че ще изкарат повече от 3 месеца, както направи "Бош"-ът който купих на 2 пъти по-висока цена от искрата, и 2 пъти по-евтино отколкото го продават в Киров.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта