Какви са тия тръби

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
tcuri
потребител
потребител
Мнения: 15
Регистриран: 12 дек 2007, 19:56
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8 16v ghia 09.1997
Местоположение: Чомаковци Плевенско
Status: Извън линия

Какви са тия тръби

Мнение от tcuri » 05 мар 2009, 20:47

Здравейте колеги.Въпроса ми е следния:на форда на едно приятелче има некви тръби койти излизат от една кутия и са две на брои.От всяка една се отклоняват по други две който влизат в четирите цилиндра.Та какви са тея тръби?форда е моно инйекция 94г.1.3 .
Мерси предварително на всички
Presentation1.ppt
(333 KБ) Свален 291 пъти

Потребителски аватар
BACHEV
потребител
потребител
Мнения: 172
Регистриран: 25 дек 2007, 15:26
Модел на автомобила: eskort 91g 1.3 Mondeo 2.0 Zetec. 16v Ghia 1997г.
Местоположение: pleven
Status: Извън линия

Re: Какви са тия тръби

Мнение от BACHEV » 05 мар 2009, 21:05

връщат част от изгорелите газова зе повторно изгаряне

Потребителски аватар
dimotaxi
потребител
потребител
Мнения: 649
Регистриран: 23 фев 2008, 10:23
Модел на автомобила: Ford Escort MK4 XR3i 1.6EFI 105k.c. кабрио
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Какви са тия тръби

Мнение от dimotaxi » 06 мар 2009, 07:20

"Еко"система.....доизгаря .....,абе колегата го е казал.

Потребителски аватар
tcuri
потребител
потребител
Мнения: 15
Регистриран: 12 дек 2007, 19:56
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8 16v ghia 09.1997
Местоположение: Чомаковци Плевенско
Status: Извън линия

Re: Какви са тия тръби

Мнение от tcuri » 06 мар 2009, 14:18

Ясно Благодарско на всички

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Какви са тия тръби

Мнение от diesel1.6 » 06 мар 2009, 14:43

Превъртането за газовете е за да се намали кислородното съдържание в горивната смес и излишъкът да е близък към нула. Целта е да се избегне образуването на азотен двуокис. Като има кислород в повече, азота се запалва и изгаря, и намалява разхода и държавата не може да слага акциз на горивото, защото то си е от въздуха! :)
Изгорелите газове не доизгарят, те вече са изгорели твърде.

Berilii
потребител
потребител
Мнения: 125
Регистриран: 16 яну 2006, 12:45
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK3 2.0 TDCI, 1-NRF-131
Местоположение: Belgium
Status: Извън линия

Re: Какви са тия тръби

Мнение от Berilii » 06 мар 2009, 19:58

diesel1.6 написа:Превъртането за газовете е за да се намали кислородното съдържание в горивната смес и излишъкът да е близък към нула. Целта е да се избегне образуването на азотен двуокис. Като има кислород в повече, азота се запалва и изгаря, и намалява разхода и държавата не може да слага акциз на горивото, защото то си е от въздуха! :)
Изгорелите газове не доизгарят, те вече са изгорели твърде.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Това са тотални глупости.

Тези 4 тръби с кутията са системата за вкарване на чист възздух в изгорелите газове, наречена Pulse Air. А втората им функция е (в кутията) да се мери диференциалното налягане на газовете на изход от отделните цилиндри. По този начин двигателният ЕКУ модул разбира дали всичко с клапани и свещи е наред.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Какви са тия тръби

Мнение от diesel1.6 » 06 мар 2009, 22:02

Berilii написа: Това са тотални глупости.
Обърках двигателите, и това, което е глупостите, е рециркулацията на дизел. Не е по темата.

Потребителски аватар
Lenux
потребител
потребител
Мнения: 224
Регистриран: 03 юни 2008, 15:23
Модел на автомобила: Scorpio 2.9 EFI 145hp
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Какви са тия тръби

Мнение от Lenux » 06 мар 2009, 22:45

А да попитам аз тогава защо им е притрябвало на изгорелите газове чист въздух? (имам същата система при мен на скорпиото)
Ако всички фордовете имаха един цар, той щеше да е Скорпио.
".. bigger is better ... "

Berilii
потребител
потребител
Мнения: 125
Регистриран: 16 яну 2006, 12:45
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK3 2.0 TDCI, 1-NRF-131
Местоположение: Belgium
Status: Извън линия

Re: Какви са тия тръби

Мнение от Berilii » 06 мар 2009, 23:57

Lenux написа:А да попитам аз тогава защо им е притрябвало на изгорелите газове чист въздух? (имам същата система при мен на скорпиото)
Тази ситема е задължителна за покриване на евро2 стандарта за емисии в изгорели газове. Тя работи само от момента на запалване на двигателя до момента, в който ламбда сондата достигне минимална работна температура(350 градуса). За да се скъси този период се монтират и 4 проводните ламбда сензори, които са със подгряване. А основната цел на вкарването на въздух е максимално количество кислород в отработените газове, и съответно по-добра работа на катализатора, съответно по-ниски емисии.
diesel1.6 написа:Превъртането за газовете е за да се намали кислородното съдържание в горивната смес и излишъкът да е близък към нула. Целта е да се избегне образуването на азотен двуокис. Като има кислород в повече, азота се запалва и изгаря, и намалява разхода и държавата не може да слага акциз на горивото, защото то си е от въздуха! :)
Изгорелите газове не доизгарят, те вече са изгорели твърде.
Превъртането на изгорели газове е с цел да се доизгорят неизгорелите въглеводороди в отработените газове. Една от целите е намаляването на азотни оксиди заради намаляването на максималната температура на цикъла.
Това в червено просто не искам да го коментирам защото няма капка истина. Азота не гори в кислородна среда(в истинският смисъл на думата), а се свързва с кислорода до различни оксиди в зависимост от температурата, при която се провежда реакцията. Тази реакция е ендотермична, което означава че тя е със знак минус в топлинният баланс на двигателя. С повишаване на съдържанието на кислоод тази реакция се инхибира почти напълно, ето защо при въздушно отношение алфа над 5 азотни оксиди почти не присъстват.

Edinuser
Потребител
Потребител
Мнения: 774
Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Какви са тия тръби

Мнение от Edinuser » 07 мар 2009, 01:18

berilii - прав си колега, ама то си е близко до ума - въздуха е основно азoтно-кислородна смес и ако процеса не беше ендотермичен a екзотермичен ... една запалена ацетиленова горелка можеше да подпали цялата атмосфера :P

Berilii
потребител
потребител
Мнения: 125
Регистриран: 16 яну 2006, 12:45
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK3 2.0 TDCI, 1-NRF-131
Местоположение: Belgium
Status: Извън линия

Re: Какви са тия тръби

Мнение от Berilii » 07 мар 2009, 11:26

Edinuser написа:berilii - прав си колега, ама то си е близко до ума - въздуха е основно азoтно-кислородна смес и ако процеса не беше ендотермичен a екзотермичен ... една запалена ацетиленова горелка можеше да подпали цялата атмосфера :P
Браво добър пример колега.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Какви са тия тръби

Мнение от diesel1.6 » 07 мар 2009, 17:33

Edinuser написа:berilii - прав си колега, ама то си е близко до ума - въздуха е основно азoтно-кислородна смес и ако процеса не беше ендотермичен a екзотермичен ... една запалена ацетиленова горелка можеше да подпали цялата атмосфера :P
Няма голямо отношение към азота този пример, защото ацетиленовата горелка си работи с кислород и ацетилен и азот там няма. Само по повърхността се смесва малко от въздуха с газовете в пламъка.
Онова за акциза е майтап - даже съм сложил съответния указателен знак.

Berilii
потребител
потребител
Мнения: 125
Регистриран: 16 яну 2006, 12:45
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK3 2.0 TDCI, 1-NRF-131
Местоположение: Belgium
Status: Извън линия

Re: Какви са тия тръби

Мнение от Berilii » 07 мар 2009, 20:03

diesel1.6 написа:
Edinuser написа:berilii - прав си колега, ама то си е близко до ума - въздуха е основно азoтно-кислородна смес и ако процеса не беше ендотермичен a екзотермичен ... една запалена ацетиленова горелка можеше да подпали цялата атмосфера :P
Няма голямо отношение към азота този пример, защото ацетиленовата горелка си работи с кислород и ацетилен и азот там няма. Само по повърхността се смесва малко от въздуха с газовете в пламъка.
Онова за акциза е майтап - даже съм сложил съответния указателен знак.

Ацетиленовата горелка работи с технически кислород в които основният примес е азот(около5%). Ацетиленовата горелка образува повече азотни оксиди отколкото колата ти.
Извинявам се акциза не видях усмивката.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта