Кога мърда второто жило на помпата на 1,8тди мондео 98

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Кога мърда второто жило на помпата на 1,8тди мондео 98

Мнение от diesel1.6 » 07 окт 2008, 20:02

Един циганин ми продава мондео, и гледам, на помпата има две жила за газ. Горното е с амортисьорче, да не шава разко, това е вързано на педала. Долното е като за газ, ама отива под левия фар и май е към няккаъв механизъм с моторче, за празен ход например.
Защо обаче, когато запаля такава кола за оглед, и давам газ от лоста на помпата, виждам как и долното жило се опъва, сякаш следва работата на двигателя или турбото. Ако е системата за празен ход, обогатител и т.н., не би трябвало да шава. Иначе, видях да мърда много на едно мондео в много добър вид и състояние, а на едно доста скапано същото жило помръдваше, но едва едва и никак не дръпваше лост ана помпата. А онова хубавото мондео си мести тоя лост яко - няколо сантиметра, примерно. Едно друго пък гледах днес - никак не мърда... все за студено коли става дума, около 15-20 градуса да е било тези дни.
Да не е някой голям проблем, че хубавото мондео ме изкушава да си го купя от циганина :)

Потребителски аватар
митов
потребител
потребител
Мнения: 36
Регистриран: 29 фев 2008, 00:15
Модел на автомобила: мондео 1.8тди 96 комби
Местоположение: варна
Status: Извън линия

Re: Кога мърда второто жило на помпата на 1,8тди мондео 98

Мнение от митов » 07 окт 2008, 21:41

това като го пробва климатика беше ли включен...там има една система от стъпков мотор под левият фар и две жила едното към моторчето.....служи да обогати при рязко подаване на газ когато обаче клима е вкл......например изпреварване.....едното жило изкл. климатика като същевременно другото дърпа обогатителя....поне при мен е така..моят мотор не е ..endura....на циганина какъв е... _friends_

escorttd
Status: Извън линия

Re: Кога мърда второто жило на помпата на 1,8тди мондео 98

Мнение от escorttd » 08 окт 2008, 10:17

Щом мърда значи работи! Така се регулира аванса при различните режими на работа на двигателя. Когато подаваш и отнемаш газта жилото трябва да движи лостчето на помпата. Оборотите на празен ход също се задават от там. Независимо колко е загрял двигателя, дали е включен или изключен климатика оборотите трябва да са постоянни - 850-900!

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Кога мърда второто жило на помпата на 1,8тди мондео 98

Мнение от diesel1.6 » 10 окт 2008, 18:10

Обогатител ли е или е коректор на ъгъла на предварение? От какво зависи промяната - какви параметри следи, за да се задейства?
Онова мондео, за което ставаше дума, за съжаление не е ползвано, а износено... иначе изглежда приятна кола, ще си търся такава. Само тази му далавера с жилото работеше. Другото е повредено.

escorttd
Status: Извън линия

Re: Кога мърда второто жило на помпата на 1,8тди мондео 98

Мнение от escorttd » 10 окт 2008, 23:20

Коректор на ъгъла е. Следи всички параметри: температура, обороти, положение на разпределителния вал, момент на отваряне на дюзата (на трета дюза има датчик за момента на отваряне) и т.н. Всичко за което се сетиш влиза в компютъра а той посредством стъпково моторче корегира аванса.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Кога мърда второто жило на помпата на 1,8тди мондео 98

Мнение от diesel1.6 » 11 окт 2008, 09:30

Звучи ми несигурна тази работа - заради системата с стъпково моторче и жило. Значи и амортисьорът на газта е затова - да ограничи резките промени в режима, за да може стъпковото моторче да успява да реагира на новите параметри.
При Бош и при колите фолксваген май има един електромагнитно управляем регулатор на ъгъла на предварение за всичко, вграден в помпата.
С тези "външни" регулатори за ъгъла означава ли, че е махнато въобще регулирането на ъгъла на преварение по неелектронен начин вътре в помпата, или то си стои, а външно следят параметрите и ги донагласят? като се скапе нещо по електронната част - датчик, моторче - колата ще се скапе ли, или ще върви нормално с проблеми в особените режими, студена например? Аз виждам на много мондео това да не работи. Съответно, някои казват, че им гори 6+ извънградско, а други говорят за около 5. Също съм карал такава голяма кола в ред, гори ми под 4,5. Явно това е важна система, и трябва да не с екупува кола с повреда точно там.
Интересно ми е да си имам начин да закача компа и докато карам да мога да поглеждна какво става.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 17 госта