EGR Проблем!!!
-
- Администратор
- Мнения: 2511
- Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
- Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г. - Местоположение: София - Надежда 1
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: EGR Проблем!!!
Щом си открил, че проблема е в диодния блок - добре. Това си е решение на проблема, честито.
Аз пиша отговор в темата само за да ви кажа на теб и на Жоро, че в autodata дават съпротивлението на EGR соленоида от 30 до 120 ома.
На другото клапанче (по-малкото) съпротивлението трябва да е в границите 50-120 (или 150 не си спомням точно горната граница, но мога да я проверя лесно ако има интерес). Това е т.нар. EVAP клапан. Това клапанче вкарва в смукателния колектор бензиновите пари от резервоара. Може да се провери много лесно - откачаш му буксата. На плюсовата клема се подават 12V директно от акумулатора. Чува се как отваря (а ако си сложиш пръста върху капачето и се усеща). От едната страна (май дясната)на клапанчето има знак +
П.П. И моя EGR соленоид е 34 ома (или 37 беше - непомня, че бая работи мерих напоследък).
Аз пиша отговор в темата само за да ви кажа на теб и на Жоро, че в autodata дават съпротивлението на EGR соленоида от 30 до 120 ома.
На другото клапанче (по-малкото) съпротивлението трябва да е в границите 50-120 (или 150 не си спомням точно горната граница, но мога да я проверя лесно ако има интерес). Това е т.нар. EVAP клапан. Това клапанче вкарва в смукателния колектор бензиновите пари от резервоара. Може да се провери много лесно - откачаш му буксата. На плюсовата клема се подават 12V директно от акумулатора. Чува се как отваря (а ако си сложиш пръста върху капачето и се усеща). От едната страна (май дясната)на клапанчето има знак +
П.П. И моя EGR соленоид е 34 ома (или 37 беше - непомня, че бая работи мерих напоследък).
-
- потребител
- Мнения: 543
- Регистриран: 17 фев 2006, 15:40
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8i DOHC 1796cc 16V Zetec 85KW (115PS); 95 - комби,АГУ BRC Sequent Injection
Ford Fiesta 1,4i 2008г. - Местоположение: гр Сопот
- Status: Извън линия
Re: EGR Проблем!!!
vami написа:Здравей колега. Аз имам същия проблем с оборотите и ме интересува дали можеш да покажеш снимки на елекронния блок?
Здравей, блока за който говоря се намира на тази снимка : http://www.clubford.org/forum/download/ ... &mode=view" onclick="window.open(this.href);return false;
отдясно на клапана ограден с червено....това правоъгълното до него....
Exhaust Gas Pressure Differential Valve е блока за който говоря....това е електронен преобразувател на налягане....и не вкарва бензинови пари а отчита промяна на налягането в тръбара която захранва самия EGR клапан с газове от изпускателния тракт....превръща го в напрежение и по този начин ECU-то разбира колко точно газове са преминали за еденица време.Любо написа:Щом си открил, че проблема е в диодния блок - добре. Това си е решение на проблема, честито.
Аз пиша отговор в темата само за да ви кажа на теб и на Жоро, че в autodata дават съпротивлението на EGR соленоида от 30 до 120 ома.
На другото клапанче (по-малкото) съпротивлението трябва да е в границите 50-120 (или 150 не си спомням точно горната граница, но мога да я проверя лесно ако има интерес). Това е т.нар. EVAP клапан. Това клапанче вкарва в смукателния колектор бензиновите пари от резервоара. Може да се провери много лесно - откачаш му буксата. На плюсовата клема се подават 12V директно от акумулатора. Чува се как отваря (а ако си сложиш пръста върху капачето и се усеща). От едната страна (май дясната)на клапанчето има знак +
П.П. И моя EGR соленоид е 34 ома (или 37 беше - непомня, че бая работи мерих напоследък).
Последна промяна от TIN на 22 апр 2008, 16:22, променено общо 1 път.
-
- Администратор
- Мнения: 2511
- Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
- Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г. - Местоположение: София - Надежда 1
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: EGR Проблем!!!

Не искам да споря кой е прав, защото е много възможно аз да не съм. Но тогава имам въпрос, къде е EVAP клапана?
Идва от evaporate и случже за това дето обясних по-горе.
П.П. С този въпрос излизам малко от темата,
но тъй като двете системи изглежда са свързани и работят заедно, моля да ми простите тази забежка
-
- потребител
- Мнения: 543
- Регистриран: 17 фев 2006, 15:40
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8i DOHC 1796cc 16V Zetec 85KW (115PS); 95 - комби,АГУ BRC Sequent Injection
Ford Fiesta 1,4i 2008г. - Местоположение: гр Сопот
- Status: Извън линия
Re: EGR Проблем!!!
Любо написа:Мислех, че този диференциалн блок за налягане и т.нар. електронен блок (на снимката в дясно) са едно и също нещо.
Не искам да споря кой е прав, защото е много възможно аз да не съм. Но тогава имам въпрос, къде е EVAP клапана?
Идва от evaporate и случже за това дето обясних по-горе.
П.П. С този въпрос излизам малко от темата,
но тъй като двете системи изглежда са свързани и работят заедно, моля да ми простите тази забежка
5 EVAPorative emissions control
(EVAP) system
1 This system is fitted to minimise the escape
of unburned hydrocarbons into the
atmosphere. The fuel tank filler cap is sealed,
and a charcoal canister is mounted
underneath the tank, to collect and store
petrol vapours generated in the tank when the
vehicle is parked. When the engine is running,
the vapours are cleared from the canister
(under the control of the ECU via the canisterpurge
solenoid valve) into the inlet tract, to be
burned by the engine during normal
combustion - see illustration 2.1A.
2 To ensure that the engine runs correctly
when it is cold and/or idling, and to protect
the catalytic converter from the effects of an
over-rich mixture, the canister-purge solenoid
valve is not opened by the ECU until the
engine is fully warmed-up and running under
part-load; the solenoid valve is then switched
on and off, to allow the stored vapour to pass
into the inlet.
т.е. той е в една кутия която се монтира по резервоара и служи за изгарянето на парите от него най общо казано...
-
- Администратор
- Мнения: 2511
- Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
- Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г. - Местоположение: София - Надежда 1
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: EGR Проблем!!!
Мерси за пояснението. Това съм го чел, но съм останал с впечатлението, че тази кутия при резервоара служи за резервоар на парите, а самия соленоид е в моторния отсек.... Мда прав си не е този клапан който посочих. Качвам малко информация за трите клапана, които засегнахме от autodata.
Забележка към прикачените файлове:
Данните в тези файлове са зе Форд Мондео 1995г с двигател RKA 1,8i 115 к.с (85kW)
Забележка към прикачените файлове:
Данните в тези файлове са зе Форд Мондео 1995г с двигател RKA 1,8i 115 к.с (85kW)
- Прикачени файлове
-
- EVAP.pdf
- Въпросният клапан за изпаренията от резервора
- (70.47 KБ) Свален 296 пъти
-
- RAIR.pdf
- Това трябва да е по-малкия клапан до EGR-а. При мен е отляво на EGR, а не както е показано на картинката
- (104.37 KБ) Свален 207 пъти
-
- EGR.pdf
- Самият EGR и неговите стойности пре проверка
- (104.08 KБ) Свален 246 пъти
-
- потребител
- Мнения: 543
- Регистриран: 17 фев 2006, 15:40
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8i DOHC 1796cc 16V Zetec 85KW (115PS); 95 - комби,АГУ BRC Sequent Injection
Ford Fiesta 1,4i 2008г. - Местоположение: гр Сопот
- Status: Извън линия
Re: EGR Проблем!!!
Между другото ако някой се интересува, мога да кача доста по подробна информация от тази която дават в autodata за тестването на всеки "елемент' от системата на ЕГР, кое как се мери и тества....Любо написа:Мерси за пояснението. Това съм го чел, но съм останал с впечатлението, че тази кутия при резервоара служи за резервоар на парите, а самия соленоид е в моторния отсек.... Мда прав си не е този клапан който посочих. Качвам малко информация за трите клапана, които засегнахме от autodata.
Забележка към прикачените файлове:
Данните в тези файлове са зе Форд Мондео 1995г с двигател RKA 1,8i 115 к.с (85kW)
Иначе моля, радвам се че помагам.....
-
- потребител
- Мнения: 32
- Регистриран: 18 яну 2008, 18:42
- Модел на автомобила: форд "Мондео"джиа
- Местоположение: софия
- Status: Извън линия
Re: EGR Проблем!!!
Много благодаря за снимката. Сега нещата са ми по-ясни и се надявам с това да се реши проблема.Опитах доста неща от форума , но резултат няма.Смятам , че информацията , която се публикува е много полезна.
-
- Администратор
- Мнения: 2511
- Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
- Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г. - Местоположение: София - Надежда 1
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: EGR Проблем!!!
Качвай инфото ще е много полезно.
Ако имаш информация и за трасировката на отдушника на резервоара ще съм ти много благодарен ако я качиш и нея в тази тема,
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 0%B0%D1%80" onclick="window.open(this.href);return false; ,
за да не разводняваме излишно тук.
Мерси
Ако имаш информация и за трасировката на отдушника на резервоара ще съм ти много благодарен ако я качиш и нея в тази тема,
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 0%B0%D1%80" onclick="window.open(this.href);return false; ,
за да не разводняваме излишно тук.
Мерси
-
- потребител
- Мнения: 265
- Регистриран: 27 юли 2007, 16:14
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 1996, комби автомат
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: EGR Проблем!!!
Може ли един въпрос колеги, понеже не разбирам руския достатъчно.
ЕГР-то участва ли в работата на мотора не празен ход? Моето мондео има метанов инжекцион и се чудя дали не гасне понякога (на празен ход) заради ЕГР-то? Също и при ускорение при ниските обороти се усеща придърпване но само когато съм на метан.
ЕГР-то участва ли в работата на мотора не празен ход? Моето мондео има метанов инжекцион и се чудя дали не гасне понякога (на празен ход) заради ЕГР-то? Също и при ускорение при ниските обороти се усеща придърпване но само когато съм на метан.
У нас обаче КАТ служи за да те преебе, а не за да оправи движението.
М. Карбовски
М. Карбовски
-
- потребител
- Мнения: 543
- Регистриран: 17 фев 2006, 15:40
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8i DOHC 1796cc 16V Zetec 85KW (115PS); 95 - комби,АГУ BRC Sequent Injection
Ford Fiesta 1,4i 2008г. - Местоположение: гр Сопот
- Status: Извън линия
Re: EGR Проблем!!!
След като е само на метан ,там е проблема...т.е .в метановата уредба има нещо...bai_Petko написа:Може ли един въпрос колеги, понеже не разбирам руския достатъчно.
ЕГР-то участва ли в работата на мотора не празен ход? Моето мондео има метанов инжекцион и се чудя дали не гасне понякога (на празен ход) заради ЕГР-то? Също и при ускорение при ниските обороти се усеща придърпване но само когато съм на метан.
Иначе на празен ход не би трябвало да работи т.е. вкл се само при натиснат педал на газта....
Направи диагностина на колата ещ с икаже ако има проблем в EGR
-
- потребител
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: EGR Проблем!!!
Може би ще повторя някой колега, но не е зле да си припомним, че:
ЕГР-ът, както и всички еко-системи (за съжаление) влошават работата на двгателя.
ЕГР-ът вкарва в гориво-въздушната смес газове, неотчетени обективно от МАФ, а калкулирани "на око" от ЕКУ-то. Затова и ЕГР системата не бива да сработва при голям товар(защото понижава мощността) и при празен ход(прави го неравномерен), а би трябвало да сработва само при движение с постоянна скорост/товар.
ЕГР-ът, както и всички еко-системи (за съжаление) влошават работата на двгателя.
ЕГР-ът вкарва в гориво-въздушната смес газове, неотчетени обективно от МАФ, а калкулирани "на око" от ЕКУ-то. Затова и ЕГР системата не бива да сработва при голям товар(защото понижава мощността) и при празен ход(прави го неравномерен), а би трябвало да сработва само при движение с постоянна скорост/товар.
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...
-
- потребител
- Мнения: 265
- Регистриран: 27 юли 2007, 16:14
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 1996, комби автомат
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: EGR Проблем!!!
Благодаря колеги, изчетох маса теми за ЕГР тук и наистина ще отида на диагностика да видим от там ли е проблемът ми. Ако е тази система просто ще я изключа - по метода с пластинката описан тук.
У нас обаче КАТ служи за да те преебе, а не за да оправи движението.
М. Карбовски
М. Карбовски
- tankovbg
- потребител
- Мнения: 707
- Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
- Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: EGR Проблем!!!
Интересна тема, но ние май се сещаме за тази система за рециркулация, когато почват белите. И търсим клапани за празен ход, MAF и други ако двигателят не работи добре. А тази система прави много бели.
За двигатели Зетек 1,25 16 V монтирани на коли от 1996-2000 знам следното
Състои се от 3 основни устройства
1. Самият EGR клапан който фактически отваря и затваря тръбопроводите между изпускателния и всмукателния колектор. Той е най натоварен и се замърсява най често особено при двигатели на значителни километри. Действа на вакумен принцип. Може да се провери дали затваря плътно или отваря, ако не, леглото и клапана се почистват с подходящ спрей.
2. EVR регулатора, който фактически управлява EGR клапана на вакумен принцип. Този регулатор се управлява електрически и определя степента на отваряне на EGR клапана, както и дали въобще да се отвори. С други думи ограничава или увеличава вакуума създаван във всмукателния колектор към EGR клапана. Съединен е със всмукателния колектор и EGR клапана. Проверка на тези съединения, както и на самия регулатор дали затваря плътно и дали отваря, почистване.
3. DPFE ( Delta Pressure Feedback EGR) Разположен е на стената в моторния отсек, редом с EVR регулатора и EVAP клапана (който управлява парите от бензина) Осъществява така наречената обратна връзка, определя установената разлика на налягането на отработените газове и в резултат на това определя фактическото падане на налягането, съединен е с 2 тръбопровода към тръбопровода между EGR клапана и изпускателния колектор, в който има калибровано стеснение. Напрежението от него се модифицира и управлява EVR регулатора. Освен това сигнала от него корегира оборотите на двигателя чрез клапана за празен ход (респ количество гориво, ъгъл на предварение), само тогава, когато завиваме с волана и клапана на хидравличния усилвател на кормилната уредба е отворен.
Там проверка на тръбопроводите.
Следователно управлението на тази система е по обратен ред на изложеното - DPFE управлява EVR регулатора който пък управлява EGR клапана.
Начело е мозъка - както го наричаме компютър който приема, преобразува и разпределя всички електрически сигнали от и за изпълнителните устройства.
Но системата за контрол на рециркулацията сработва при определени обстоятелства и зависи от температурата на антифриза, положението на дроселовата клапа, данни от MAF, СКР датчика за оборотите на двигателя, при първоначално стартиране на двигателя и при постепенното подгряване решаваща роля има температурата на антифриза до достигане на около 50 градуса.
Основно правило при търсене на дефекти е първоначално да се проверяват най натоварените възли и детайли, подложени на висока температура и замърсяване.
И всички маркучи и съединения, малка пукнатинка може да прави големи бели.
И едва тогава можем да я елиминираме.
За двигатели Зетек 1,25 16 V монтирани на коли от 1996-2000 знам следното
Състои се от 3 основни устройства
1. Самият EGR клапан който фактически отваря и затваря тръбопроводите между изпускателния и всмукателния колектор. Той е най натоварен и се замърсява най често особено при двигатели на значителни километри. Действа на вакумен принцип. Може да се провери дали затваря плътно или отваря, ако не, леглото и клапана се почистват с подходящ спрей.
2. EVR регулатора, който фактически управлява EGR клапана на вакумен принцип. Този регулатор се управлява електрически и определя степента на отваряне на EGR клапана, както и дали въобще да се отвори. С други думи ограничава или увеличава вакуума създаван във всмукателния колектор към EGR клапана. Съединен е със всмукателния колектор и EGR клапана. Проверка на тези съединения, както и на самия регулатор дали затваря плътно и дали отваря, почистване.
3. DPFE ( Delta Pressure Feedback EGR) Разположен е на стената в моторния отсек, редом с EVR регулатора и EVAP клапана (който управлява парите от бензина) Осъществява така наречената обратна връзка, определя установената разлика на налягането на отработените газове и в резултат на това определя фактическото падане на налягането, съединен е с 2 тръбопровода към тръбопровода между EGR клапана и изпускателния колектор, в който има калибровано стеснение. Напрежението от него се модифицира и управлява EVR регулатора. Освен това сигнала от него корегира оборотите на двигателя чрез клапана за празен ход (респ количество гориво, ъгъл на предварение), само тогава, когато завиваме с волана и клапана на хидравличния усилвател на кормилната уредба е отворен.
Там проверка на тръбопроводите.
Следователно управлението на тази система е по обратен ред на изложеното - DPFE управлява EVR регулатора който пък управлява EGR клапана.
Начело е мозъка - както го наричаме компютър който приема, преобразува и разпределя всички електрически сигнали от и за изпълнителните устройства.
Но системата за контрол на рециркулацията сработва при определени обстоятелства и зависи от температурата на антифриза, положението на дроселовата клапа, данни от MAF, СКР датчика за оборотите на двигателя, при първоначално стартиране на двигателя и при постепенното подгряване решаваща роля има температурата на антифриза до достигане на около 50 градуса.
Основно правило при търсене на дефекти е първоначално да се проверяват най натоварените възли и детайли, подложени на висока температура и замърсяване.
И всички маркучи и съединения, малка пукнатинка може да прави големи бели.
И едва тогава можем да я елиминираме.
- tankovbg
- потребител
- Мнения: 707
- Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
- Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: EGR Проблем!!!
И понеже този EGR прави бели, днес при внимателен оглед на канал, с радост установих че такова устройство няма на моя двигател. Явно ги слагат само на Zetec SE, моят е Zetec S. Непосредствено след изпускателните колектори имам едно гърне, какво има в него не знам (може да е катализатор). Това гърне е обвито от кожуха на колекторите (белите ламарини), следва тръба, гъвкава връзка, първо гърне, второ гърне. Те това е. Никакви други тръби от и за колектора.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 26 госта