Менене на оборотите и загряване-странен проблем

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
FordSierra1.6L
потребител
потребител
Мнения: 1021
Регистриран: 28 фев 2005, 22:11
Модел на автомобила: Ford mondeo MK2 2.5 V6 "ST"
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Менене на оборотите и загряване-странен проблем

Мнение от FordSierra1.6L » 25 яну 2008, 20:00

Значи имам 3 проблема:
:arrow: 1-мени ми оборотите на място като стои колата-800-1100-500-600..общо взето играе в диапазона 500-1200 ....понякога ги мени с 50 оборота но не винаги.....
Вариянтите които проверих-чистих стъпковото моторче и смених въздушния филтър но пак същото....
:arrow: 2-колата загрява бързо смисъл за 5-6 мин стига до средата на скалата.....Също така парното духа слабо...хладко...
За загряването мисля ,че е термостат,датчик някакъв,въздух в системата.....
:arrow: 3-Също така и перката на радиатора не работи,смисъл колата загрява и не се пуска...смених датчика и пак така...а като се даде накъсо при датчика си тръгва перката....

Дайте идеи откаде да почна с най-елементарните неща и да сменям докато се оправи....Благодаря предварително.

Потребителски аватар
dimbatami
потребител
потребител
Мнения: 387
Регистриран: 31 яну 2007, 20:38
Модел на автомобила: Orion 1.8EFI 16V 105конйе и мондео 1.8 tdi 90 конйе
Местоположение: ПЛЕВЕН
Status: Извън линия

Мнение от dimbatami » 25 яну 2008, 22:25

колега първо перката се включва около 92 градуса тоест като стигне до червеното и аз съм си мислил че не работи но във мото пфое го засекоха и провериха и си работи това ти го казвам от опит за това че ти загрява бързо но не духа топло трябва да си смениш термустата да си промиеш системата на охлаждането и дали не е запушено радиаторчето на парното за това дето мени оборотите има мно го причини кото ламда сонда .почистване на мафа и почистване на клапана за празен ход а не самото моторче почистване и смазване на драсевовата клапа и така на татък започни от някъде и направи тези неща и пиши какво става по нататък също разгледаи из форума за сходни проблеми това са нормални поблеми за зеттек моторите тоест нещо като подръжка :lol:

Потребителски аватар
FordSierra1.6L
потребител
потребител
Мнения: 1021
Регистриран: 28 фев 2005, 22:11
Модел на автомобила: Ford mondeo MK2 2.5 V6 "ST"
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от FordSierra1.6L » 25 яну 2008, 23:27

dimbatami написа:колега първо перката се включва около 92 градуса тоест като стигне до червеното и аз съм си мислил че не работи но във мото пфое го засекоха и провериха и си работи това ти го казвам от опит за това че ти загрява бързо но не духа топло трябва да си смениш термустата да си промиеш системата на охлаждането и дали не е запушено радиаторчето на парното за това дето мени оборотите има мно го причини кото ламда сонда .почистване на мафа и почистване на клапана за празен ход а не самото моторче почистване и смазване на драсевовата клапа и така на татък започни от някъде и направи тези неща и пиши какво става по нататък също разгледаи из форума за сходни проблеми това са нормални поблеми за зеттек моторите тоест нещо като подръжка :lol:
За загряването ясно :) Ще сменя термостата и радиатора на парното(ще има да разглобявам 2 дена :cry: ) за перката дано да е така все пак ще я закарам да я видят....
Как точно се чисти мафа ???каде е този клапан за празен ход ??Можеш ли да обесниш точно каде се намират тези елементи ако е удобно :)

Потребителски аватар
dimbatami
потребител
потребител
Мнения: 387
Регистриран: 31 яну 2007, 20:38
Модел на автомобила: Orion 1.8EFI 16V 105конйе и мондео 1.8 tdi 90 конйе
Местоположение: ПЛЕВЕН
Status: Извън линия

Мнение от dimbatami » 26 яну 2008, 09:12

клапана е това дето върху него е стъпковия мотор намирасе на кофти място под дроселовата клапа погледни на този адрес и щети стане ясно http://www.smolian.eu/ford/" onclick="window.open(this.href);return false; а мафа е датчика на изхода на въздушния филтар има една като плочка с букса там е но внимаваи да него повредиш много е нежен като жички на крушка е и се чисти от разтояние не се пипа с нищо нито ръка или партцал само със спреи или го топни в разредител и остави да изветри и пак внимателно го сглоби

Потребителски аватар
FordSierra1.6L
потребител
потребител
Мнения: 1021
Регистриран: 28 фев 2005, 22:11
Модел на автомобила: Ford mondeo MK2 2.5 V6 "ST"
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от FordSierra1.6L » 26 яну 2008, 09:42

dimbatami написа:клапана е това дето върху него е стъпковия мотор намирасе на кофти място под дроселовата клапа погледни на този адрес и щети стане ясно http://www.smolian.eu/ford/" onclick="window.open(this.href);return false; а мафа е датчика на изхода на въздушния филтар има една като плочка с букса там е но внимаваи да него повредиш много е нежен като жички на крушка е и се чисти от разтояние не се пипа с нищо нито ръка или партцал само със спреи или го топни в разредител и остави да изветри и пак внимателно го сглоби
Аз клапана го чистих ,че целия беше в некви черни неща вътре и падна сумати мръсотия...
За Дроселовата клапа не разбрах точно кое да изчистя?
Мафа ще го сваля и ще го изчистя ...

Потребителски аватар
dimbatami
потребител
потребител
Мнения: 387
Регистриран: 31 яну 2007, 20:38
Модел на автомобила: Orion 1.8EFI 16V 105конйе и мондео 1.8 tdi 90 конйе
Местоположение: ПЛЕВЕН
Status: Извън линия

Мнение от dimbatami » 26 яну 2008, 20:36

виж хубаво на адреса със снимките там е отвора на клапана за празен ход и смазване на оста на самата дроселова клапа а със ламда сондата дето е на двуцевката кво ще правиш аз моита я свалях и носих на едно приятелче та я топи във една утразвукова вана със корселин маи имаше ефект

Потребителски аватар
jojo
потребител
потребител
Мнения: 610
Регистриран: 21 фев 2007, 14:55
Модел на автомобила: sierra
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от jojo » 26 яну 2008, 21:12

предполагам че т.н. автоматичен смукач ти прави ядовете с оборотите.и понеже имаш и газова и ако сиерата е с комп,електрониката се опитва да подава различни команди и се лъжа и се лъже и с въздуха,който влиза.тато откачиш съединението отиващо към въздушния филтър ще видиш как се менят оборотите.контрирай пусково моторче или по точно изразено или правилно жилото на газта(прецени дали не е и за смяна) като го подпреш от вътрешна страна и го направиш в улейче в което да се движи,или да не замята посоката при подаване на команда.
за перката,щом казваш че на късо включва погледни добре ел. връзките и ги зачисти.
малко дълго описание,но с надежда да ти помогна :wink:
винаги за каквото и да си говорим,знай че става дума за пари

Потребителски аватар
dido333
потребител
потребител
Мнения: 26
Регистриран: 17 дек 2006, 19:53
Модел на автомобила: ford escort 1.6 zetec 16v 95g.
Ford Fusion 1.4 16v 2003g.
Местоположение: Smolian
Status: Извън линия

Мнение от dido333 » 28 яну 2008, 19:55

За оборотите на 500.
Провери да нямаш спукан вакумен маркуч.
При мен се оказа точно това.
Погледни тука http://www.smolian.eu/ford/index2.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Признаците бяха: на студено колата мени оборотите 500 до 1000 (а да загасне и се оправи) Почистване на моторчето на празен ход не помогна.
Не знам дали си с същия двигател.

Потребителски аватар
doctordre
потребител
потребител
Мнения: 1664
Регистриран: 13 апр 2007, 20:53
Модел на автомобила: Sierra '90 Turnier 2.0 GL
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от doctordre » 28 яну 2008, 20:06

jojo написа:предполагам че т.н. автоматичен смукач ти прави ядовете с оборотите.и понеже имаш и газова и ако сиерата е с комп,електрониката се опитва да подава различни команди и се лъжа и се лъже и с въздуха,който влиза.тато откачиш съединението отиващо към въздушния филтър ще видиш как се менят оборотите.контрирай пусково моторче или по точно изразено или правилно жилото на газта(прецени дали не е и за смяна) като го подпреш от вътрешна страна и го направиш в улейче в което да се движи,или да не замята посоката при подаване на команда.
за перката,щом казваш че на късо включва погледни добре ел. връзките и ги зачисти.
малко дълго описание,но с надежда да ти помогна :wink:
да ама колегата не е със сиера вече :lol:

Потребителски аватар
FordSierra1.6L
потребител
потребител
Мнения: 1021
Регистриран: 28 фев 2005, 22:11
Модел на автомобила: Ford mondeo MK2 2.5 V6 "ST"
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от FordSierra1.6L » 30 яну 2008, 18:46

Значи мененето на оборотите го прави когато си иска и аз немога да я разбера цялата работа.....значи паля и стои стрелката на 1100 оборота загрява примерно 5-6 мин в движение и след това я оставям на място да работи и стои на 900оборота и на мърда ...форсирам я до 5-6000 и пада и пак забива на 900 и не мърда....оставям я след някво време примерно я паля и почва да ги мени.....Мисълта ми е такава,че ги мени с една дума когато и е кеф......
Ако беше спукаш маркуч нямаше въобще да ги задържа оборотите понякога......Идейки някакви ???Та не разбрах мойта с кво е с МАФ или МАП ???
ПС:отдавна нямам сиера близо 2 месеца колега от форума и се радва :P

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта