Проблем със съединителя

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
naskowu
потребител
потребител
Мнения: 35
Регистриран: 19 окт 2005, 00:14
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8TD
Местоположение: София
Status: Извън линия

Проблем със съединителя

Мнение от naskowu » 07 окт 2007, 21:27

Имам следния проблем със съединителя и по точно с педала. За 8-9 месеца ми се чупи за трети път зъбния гребен на педала на съединителя. Моят педал не е саморегулиращ а се регулира с помоща на болт. Колата е ескорт 1.8TD 97г. Преди да се счупи за първи път съм я карал година и четери месеца без проблем. Първия път взех гребен за 8-9 лв- издържа четери месеца. Втория път взех от Мото пфое за 40 лв - издържа още по малко. Третия път го приспособих със една ламарина около зъбния гребен, която е хваната с два болта за него и оста на педалите минава през нея. Незнам колко ще издържи така и дали няма да се прецака нещо друго. Между другото съединителя ми се струва малко твърд в момента на отделяне. Незнам дали някой диск на съединителя не е за смяна. Ако някой има идеи да помага.
П.П. Зъбния гребен се чупи от едната страна на ухото през което минава оста на педалите.

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1748
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Мнение от synthez 3D » 07 окт 2007, 23:04

Най-вероятно ти е износен притискателния диск,защото всички симптоми са подобни на моите,преди да сменя комплект дискове и лагер.Сега педалът е нормално мек и отделя много леко.Мога да кача и снимки на износения притискателен диск,ако някой се интересува и да обясня защо се получава така.

Потребителски аватар
naskowu
потребител
потребител
Мнения: 35
Регистриран: 19 окт 2005, 00:14
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8TD
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от naskowu » 07 окт 2007, 23:19

На мене ще ми бъде интересно. А при теб чупеше лисе зъбния гребен?

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 08 окт 2007, 14:46

През тези месеци колата ли подпираш с този гребен?
Караш ли я ?
Старее нещо тоя гребен щом за месеци се троши а не въртиш километри.



Потърси из форума и ще видиш, че и вилки се трошат от това положение на твърд съединител.
Рови тука и евентуално сваляйте и сменявайте.
Обаче гледай какво ще вземеш, че да не се върнеш пак в тази позиция.

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1748
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Мнение от synthez 3D » 08 окт 2007, 16:28

Ето ги и снимките.При мен не се чупеше гребена,но сигурно скоро е щял да се счупи,защото съединителят се натискаше много трудно.Ако погледнеш на снимките,ще видиш,че лагерът се е триел и е натискал с цялата си повърхност,вместо да натиска само по върховете на диафрагмените пружини.При нов притискателен диск тези краища имат специална форма,както се вижда на снимка 2 и както съм ги нарисувал с червено.Синьото е лагера,който,контактувайки в края на пружината,има по-голяма сила,заради по-дългия лост и специалната извита форма и затова съединителя се натиска лесно.Както се вижда от снимката на моя износен диск,тези краища изобщо липсват,защото са износени и лагера натиска не там където трябва.На горната снимка съм добавил и лагера,за да се види,че е контактувал с цялата си повърхност и е стигал чак до червената стрелка,вместо да контактува само в края,където е зелената стрелка.Надявам се това разяснение да помогне за разбирането на проблема,но за съжаление не мога да помогна за разглобяването:-(
Прикачени файлове
disk.jpg
iznosen disk.jpg

Потребителски аватар
naskowu
потребител
потребител
Мнения: 35
Регистриран: 19 окт 2005, 00:14
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8TD
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от naskowu » 08 окт 2007, 23:54

Колега Благодаря. Напълно разбрах за какво става дума. По този начин се скъсява рамото и съответно е необходима по голяма сила за отделяне на съединителя. Аз " профилактично" проверих цената на нов комплект съединител Люк - 420 лв. Просто отчайващо но нямам избор. Явно ще се наложи да го сменям благодаря за помоща.

Потребителски аватар
Overclock
потребител
потребител
Мнения: 358
Регистриран: 15 апр 2005, 19:19
Модел на автомобила: Sierra 1,8TD, BMW 316 96'
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Overclock » 09 окт 2007, 10:15

Писал съм по въпроса за мекия съединител.Има и снимки на въпросната марка.Изключително мек съединител.Струваше ми 160лв комплекта феродов+притискателен.Аз късах жило на съединител преди това.
Да влагаш чувства не е като да чувстваш влага!

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта