Съвет за дневни светлини
- dragonn2
- потребител
- Мнения: 475
- Регистриран: 10 ное 2014, 12:09
- Модел на автомобила: 2001 Ford Focus 1.6 16v / 2007 Ford Fusion 1.6 16v / 2004 Toyota RAV4 D4D
- Местоположение: sofia/samokov
- Контакти:
- Status: Извън линия
Съвет за дневни светлини
Здравейте колеги! От няколко дни ми се върти някаква идея за DRL на фокуса - явно си нямам друга работа
.
Така, идеята ми е да сложа светлините зад предната решетка, от двете страни на емблемата.
Нещо такова:

Та възниква въпроса ако сложа светлините там, ще отговарят ли на закона за дневните светлини? В смисъл, има ли някакви специфични изискваня за това къде трябва да са монтирани светлините или важното е само да ги има? Виждал съм хора, които карат само на фарове за мъгла и доколкото знам това не е правилно.
Поиграх си с фотошоп и ето как биха изглеждали светлините: Друга идея, която ми се въртеше от много време, е да сложа фейслифт фарове (с мигачите в тях) и да сложа дневните светлини в местата на мигачите в бронята. Но за момента ми се струва прекалено голяма занимавка.

Така, идеята ми е да сложа светлините зад предната решетка, от двете страни на емблемата.
Нещо такова:

Та възниква въпроса ако сложа светлините там, ще отговарят ли на закона за дневните светлини? В смисъл, има ли някакви специфични изискваня за това къде трябва да са монтирани светлините или важното е само да ги има? Виждал съм хора, които карат само на фарове за мъгла и доколкото знам това не е правилно.
Поиграх си с фотошоп и ето как биха изглеждали светлините: Друга идея, която ми се въртеше от много време, е да сложа фейслифт фарове (с мигачите в тях) и да сложа дневните светлини в местата на мигачите в бронята. Но за момента ми се струва прекалено голяма занимавка.
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Съвет за дневни светлини
Не е много според изискванията, ама няма никой да ти направи проблем. Тъй като правилата не са в ЗДвП, на Катаджиите не им е в юрисдикцията (много даже и не знаят), Даяджиите не се занимават с ЛА (освен ако не е такси) а защото не е задължителен елемент не се следи на прегледа. Аз ползвам фаровете за мъгла и за година и половина никой не се е опитал да прави проблем.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1626
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Съвет за дневни светлини
Доказаният добър вариант е с модул на дългите на 30% . Огледай по улиците колко светодиодни недоразумения има. Докараха ми и маркови светодиодни с изгоряли диодчета.
Все пак най-важното, което съветвам като се правят дневни, да се пускат само челни светлини, независимо какви, без габарити ( предни, задни ), осветления табло и други излишества. Иначе има стопени фасунги, инсталации ...
Поздрави
Все пак най-важното, което съветвам като се правят дневни, да се пускат само челни светлини, независимо какви, без габарити ( предни, задни ), осветления табло и други излишества. Иначе има стопени фасунги, инсталации ...
Поздрави
- DigiPro
- потребител
- Мнения: 4336
- Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
- Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3 - Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Съвет за дневни светлини
Това с дългите е голяма простотия. Независимо на колко процента светят - заслепяват! Изпревари ме едно дърто БМВ с такива. После всяка втора кола му присветваше, и това през деня. Най-добрият (но и скъп) вариант е марков LED DRL, И то монтиран по изискванията на закона - т.е. да са спазени разстоянията от земята, от края на автомобила и т.н.
- dragonn2
- потребител
- Мнения: 475
- Регистриран: 10 ное 2014, 12:09
- Модел на автомобила: 2001 Ford Focus 1.6 16v / 2007 Ford Fusion 1.6 16v / 2004 Toyota RAV4 D4D
- Местоположение: sofia/samokov
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Съвет за дневни светлини
Може ли малко подробности относно тези изискваня? Има ли ги написани някъде?
А иначе за това с дългите и аз съм забелязал много често че заслепяват, особенно ако е малко по-тъмно на пътя...
А иначе за това с дългите и аз съм забелязал много често че заслепяват, особенно ако е малко по-тъмно на пътя...
- DigiPro
- потребител
- Мнения: 4336
- Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
- Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3 - Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Съвет за дневни светлини
Аз това изрових с Гугъл: http://luxima.bg/images/products_catalog/DRL.pdfdragonn2 написа:Може ли малко подробности относно тези изискваня? Има ли ги написани някъде?
Монтирането им на автомобила трябва да съответства на изискванията на Правило 48, рев.5 на ИКЕ-ООН.”
В Правило 87 е записано, че интензитетът на светлината трябва да бъде между 400 и 1200 кандела. Там се определя и маркировката, потвърждаваща сертифицирането като „фар за движение през деня”. На стъклото трябва да има буквата „Е”, последвана от кодът държавата сертифицирала продукта. Обикновено там пише „Е4” - Холандия. Обозначението за дневни светлини е „00RL”.
В Правило № 48 е записано как трябва да бъдат монтирани дневните светлини. Външният край на светлините не трябва да бъде на повече от 400 мм. от най-крайния външен ръб на превозното средство. Разстоянието между вътрешните краища на двете дневни светлини не трябва да бъде под 600 мм. или 400 мм., когато общата ширина на превозното средство е под 1 300 мм. Височината от земята трябва да бъде между 250 мм. и 1 500 мм.
- dragonn2
- потребител
- Мнения: 475
- Регистриран: 10 ное 2014, 12:09
- Модел на автомобила: 2001 Ford Focus 1.6 16v / 2007 Ford Fusion 1.6 16v / 2004 Toyota RAV4 D4D
- Местоположение: sofia/samokov
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Съвет за дневни светлини
Трудно е да се прецени от къде започва външният ръб на колата, но мисля че точно покривам изискването за максимум 40см от него до светлините.
- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Съвет за дневни светлини
Тази поредна депутатска простотия няма добър вариант. Каквото и да правите, няма да е фабрично и всяко едно от възможните решения ще е компромис нещо друго. Изборът е на принципа на по-малкото зло. На сегашните коли ползвам късите, защото и на двете ключа е разтоварен през реле и нищо не гори. Но на Мондеото беше драма. Много глупаво направена инсталация...
Диодите са много смислен вариант заради малката консумация. Обаче имат кратък живот.
Диодите са много смислен вариант заради малката консумация. Обаче имат кратък живот.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1626
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Съвет за дневни светлини
Когато почнах да търся решение за фарове дневни съм пробвал всички версии.
Най-важното е да не се пускат да светят габарити и осветления на табла и прочие, само челни светлини!
Специално за дългите на процент оборудвах два различни автомобила и провах в трасето от Била към бензиностанцията на Петрол да се разминавам с тях, за да видя има ли заслепяване.
Варианта с 100% къси отпада заради горене на фасунги, инсталации и крушки! Никоя кола не е разчетена за постоянно светене и съответното електрическо натоварване!
Светодиодите или са скапани или са скъпи и пак горят. А за 200 лВ Филипс с изгорял диод маааалко след гаранция...
На БМВ 5 серия се активира софтуерно дългите на 60% което е много.
При версията с модул на дългите с 35% намесата в инсталацията е най - малка и особенно на по - новите коли не дава проблем с борд компютъра. Да не говорим, че на доста коли вече има по 4 години без да изгорят крушки.
Поздрави
Най-важното е да не се пускат да светят габарити и осветления на табла и прочие, само челни светлини!
Специално за дългите на процент оборудвах два различни автомобила и провах в трасето от Била към бензиностанцията на Петрол да се разминавам с тях, за да видя има ли заслепяване.
Варианта с 100% къси отпада заради горене на фасунги, инсталации и крушки! Никоя кола не е разчетена за постоянно светене и съответното електрическо натоварване!
Светодиодите или са скапани или са скъпи и пак горят. А за 200 лВ Филипс с изгорял диод маааалко след гаранция...
На БМВ 5 серия се активира софтуерно дългите на 60% което е много.
При версията с модул на дългите с 35% намесата в инсталацията е най - малка и особенно на по - новите коли не дава проблем с борд компютъра. Да не говорим, че на доста коли вече има по 4 години без да изгорят крушки.
Поздрави
- dimkar
- потребител
- Мнения: 1364
- Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
- Модел на автомобила: Nissan
- Местоположение: Сопот
- Status: Извън линия
Re: Съвет за дневни светлини
Да, с модул за дългите светлини е най-добре. На моите коли са настроени на 25% и светят достатъчно, без да заслепяват. Това, че има тъ..ри, дето ги настройват на 50-60% е съвсем друг въпрос. То има и такива, дето си карат направо на дълги, че и с включени лампи за мъгла.
- teloto
- потребител
- Мнения: 40
- Регистриран: 12 окт 2016, 23:27
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCI FaceLift 2004
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Съвет за дневни светлини
Здравейте.Преди да взема моя първи Форд Мондео карах Мерцедес Е 290ТД и там си бях сложил ДРЛ модул на дългите.Светеха 30% и никога не съм имал проблеми с насрещните автомобили т.е никой не заслепявах!Дългите се изключваха само като вкл фаровете ,иначе го бях направил и на габарити да продължават да си светят!Сега мисля същия модул да сложа на Мондеото.....и пак на 30%.Много е добре тъй като ти светят само дългите отпред,а знаем че всяка крушка си има живот.Колкото повече свети,толкова по бързо и намалява живота!
- Riddle
- потребител
- Мнения: 10
- Регистриран: 20 юни 2016, 21:38
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDCI Ghia
- Местоположение: Пазарджик
- Status: Извън линия
Re: Съвет за дневни светлини
Аз съм с модул дълги на 30% и не съм имал никакви проблеми. Проверявал съм ги лично с друга кола под различни ъгли и не заслепява изобщо. Според мен това е перфектният вариант, особено ако имате намерение (като мен) след време да сложите ксенон с лупи за късите.
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1626
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Съвет за дневни светлини
Дано повече хора да разберат варианта на дълги с 30 % , щото ще се спасят доста инсталации от съсипване.
А много важно на по-новите коли с адаптивни завиващи фарове задължително да си сложа нещо, дали модул, дали светодиодни, защото се съсипват и блокират моторчетата от постоянното работене и идват разногледи...
Поздрави
А много важно на по-новите коли с адаптивни завиващи фарове задължително да си сложа нещо, дали модул, дали светодиодни, защото се съсипват и блокират моторчетата от постоянното работене и идват разногледи...
Поздрави
-
- потребител
- Мнения: 116
- Регистриран: 07 апр 2009, 21:42
- Модел на автомобила: C-max Ghia 1.6 TDCi, S-max Titanium 2.0 TDCi
- Местоположение: Голямото шопско село
- Status: Извън линия
Re: Съвет за дневни светлини
От Август 2013 съм с 30% на дългите, не съм имал случай някой да ми светка и за тези 3 и половина години не съм сменял крушка на дългите за сметка на цели три "къси".
Представям си какво щеше да е ако карах постоянно на къси - досега поне 10 крушки да са заминали
Представям си какво щеше да е ако карах постоянно на къси - досега поне 10 крушки да са заминали

- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Съвет за дневни светлини
Светодиодите...може и да са скапани, но те най-често страдат от зле стабилизирано напрежение.
Правило 87 казва за дневните, че трябва да излъчват с интензитет минимум 400cd и не повече от 800.
400 cd са...къси, работещи на около 50% и дълги на към 30%. На практика не е точно, с доста отклонение от закона е...но полицията на пътя това няма как да го измери. Значи е ОК>
Правило 87 казва за дневните, че трябва да излъчват с интензитет минимум 400cd и не повече от 800.
400 cd са...къси, работещи на около 50% и дълги на към 30%. На практика не е точно, с доста отклонение от закона е...но полицията на пътя това няма как да го измери. Значи е ОК>
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта