2.0 ZETEC (не RS) в Ескорт?
-
- потребител
- Мнения: 836
- Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
- Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
2.0 ZETEC (не RS) в Ескорт?
Знам, че ще е много трудоемко, това не ме притеснява. Въпросите ми са в друга посока - дали тампоните на 2.0 двг ще паснат в ескорт и дали разликата в теглото м/у този двг и моя (1.8 зетек) е съществена, че да има нужда от промени по окачването.
- V_A_N_K_A_T_A
- потребител
- Мнения: 381
- Регистриран: 03 сеп 2005, 15:03
- Модел на автомобила: Alfa 156 2.0 20V Turbo;Ford Mondeo Turnier 1.8 16V 93'
- Местоположение: Хасково,София-Дървеница
- Контакти:
- Status: Извън линия
- chains
- потребител
- Мнения: 1161
- Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
И аз мисля, че би трябвало да няма проблеми - все пак това е немска кола /и те не, че са мислили как да ни улеснят/ и предполагам, че трябва да има висока степен на стандартизация - дори предполагам, че самите блок /нищо чудно 1.8 и 2.0 да са еднакви по външни параметри/, картер и места за прикрепяне към коша съответстват тъй като това много би намалило производствените разходи и времето за монтаж, а знаем, че добрите братя немци винаги преди да направят нещо се хващат за калкулатора.
Колкото за тежестта, едвали е много голяма разликата - предполагам, че едни хубави амортесьори и нови пружини /все пак твоите са в някаква степен поумекнали/ ще те оправят - а и щом ще слагаш по-мощен двг. значи си и решил и да я юркаш повече
Колкото за тежестта, едвали е много голяма разликата - предполагам, че едни хубави амортесьори и нови пружини /все пак твоите са в някаква степен поумекнали/ ще те оправят - а и щом ще слагаш по-мощен двг. значи си и решил и да я юркаш повече

-
- потребител
- Мнения: 229
- Регистриран: 12 юли 2006, 13:49
- Модел на автомобила: escort rs turbo 88
- Местоположение: varna
- Контакти:
- Status: Извън линия
Здрасти братле това дето си го намислил е хубава идея но не знам кой ще ти махне стария двигател и ще ти сложи новия доста играчка е но ще се получи. Аз лично подкрепям всякакви проекти. Имам едно линк-че което се надявам да ти отговори на въпросите които имаш....
Успех .............
http://zetecinside.com/xr2/pictures.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Успех .............
http://zetecinside.com/xr2/pictures.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
- disc
- потребител
- Мнения: 594
- Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
- Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
Става!
Ще ползваш твойте тампони. Абе... все едно да сложиш друг 1.8...
Когато поставиш необорудвани 1.6, 1.8 и 2.0L двигатели (16V !!!) един до друг просто неможеш да ги различиш!
Вадиш единият слагаш другият!
Когато извадиш 1.8-то сваляш:
водната и маслената помпа;
всмукателните колектори;
картера;
маховика, съединителя и притискателя;
изпускателните колектори;
всякакви стойки за генератор, климатик и т.н. заедно с прилежащите им агрегати (може би е по удачно тези неща да ги монтираш след като двигателя е в коша : );
стойката за левия тампон на двигателя;
може да съм пропуснал нещо
На 2 литровия махаш горе изброените неща (ако са там де
) и поставяш нещата от 1.8-то
Заменяш инжекторите на 1.8-то с тези от 2 литра;
До тук всичко се сменя направо - без никакви преправяния и т.н.! Просто развиваш ботове и гайки, местиш частите и затягаш!
Заменяш дроселовата клапа на 1.8-то с тази от 2 литра. Тя пасва директно на отворите и т.н. но има малко работа около преправянето на посоката на въртене и другите дреболии (ако стигнеш до тук ме питай, аз вече съм слагал такава клапа на моя 1.8!)
Пускаш новия 2 литра двигател на място - обичайните проблеми да улучиш скоростите към двигателя
Навключваш всевъзможните конектори (хубаво е първо да си ги надпишеш!), въздуховоди, водна инсталация, серво за волана и т.н.
Палиш! Готово!
Сега следва по-трудната част!
В зависимост от какво Мондео си взел ДВГ-то (коя година) може да имаш късмета да е "правилното" - със външен EDIS и без PATS.
Трябва ти специфично ЕКУ, ЗАЕДНО със МАФ сензора!!! От една и съща кола!!! ЕКУ-то има TAG код по който може да го различиш дали е с вътрешен или със външен EDIS и със или без PATS. В момента не мога да ти кажа точният TAG код, но това не е проблем - ще ти го намеря. Следва едно преглеждане на схеми за ел. инсталация и т.н.... местене на пинове на конектора... абе специфична работа... и накрая трябва да стане така, че да сложиш (и да работи!!!) ЕКУ-то от Мондеото!
Една забележка!
Ако мондео-то е било автоматик трябва да преместиш и стойката за датчика за положение на коляновият вал!

В ляво е стойката от автоматик, в дясно е стойката за двигател с механична скоростна кутия:

Общо взето... ако попаднеш на правилното място работата е за ден, два ... повечко умуване около ел. инсталацията.
Правено е МНОГО пъти в Англия.
Ако има с какво да помогам - казвай!
Ще ползваш твойте тампони. Абе... все едно да сложиш друг 1.8...
Когато поставиш необорудвани 1.6, 1.8 и 2.0L двигатели (16V !!!) един до друг просто неможеш да ги различиш!
Вадиш единият слагаш другият!
Когато извадиш 1.8-то сваляш:
водната и маслената помпа;
всмукателните колектори;
картера;
маховика, съединителя и притискателя;
изпускателните колектори;
всякакви стойки за генератор, климатик и т.н. заедно с прилежащите им агрегати (може би е по удачно тези неща да ги монтираш след като двигателя е в коша : );
стойката за левия тампон на двигателя;
може да съм пропуснал нещо

На 2 литровия махаш горе изброените неща (ако са там де


Заменяш инжекторите на 1.8-то с тези от 2 литра;
До тук всичко се сменя направо - без никакви преправяния и т.н.! Просто развиваш ботове и гайки, местиш частите и затягаш!
Заменяш дроселовата клапа на 1.8-то с тази от 2 литра. Тя пасва директно на отворите и т.н. но има малко работа около преправянето на посоката на въртене и другите дреболии (ако стигнеш до тук ме питай, аз вече съм слагал такава клапа на моя 1.8!)
Пускаш новия 2 литра двигател на място - обичайните проблеми да улучиш скоростите към двигателя

Навключваш всевъзможните конектори (хубаво е първо да си ги надпишеш!), въздуховоди, водна инсталация, серво за волана и т.н.
Палиш! Готово!
Сега следва по-трудната част!
В зависимост от какво Мондео си взел ДВГ-то (коя година) може да имаш късмета да е "правилното" - със външен EDIS и без PATS.
Трябва ти специфично ЕКУ, ЗАЕДНО със МАФ сензора!!! От една и съща кола!!! ЕКУ-то има TAG код по който може да го различиш дали е с вътрешен или със външен EDIS и със или без PATS. В момента не мога да ти кажа точният TAG код, но това не е проблем - ще ти го намеря. Следва едно преглеждане на схеми за ел. инсталация и т.н.... местене на пинове на конектора... абе специфична работа... и накрая трябва да стане така, че да сложиш (и да работи!!!) ЕКУ-то от Мондеото!
Една забележка!
Ако мондео-то е било автоматик трябва да преместиш и стойката за датчика за положение на коляновият вал!

В ляво е стойката от автоматик, в дясно е стойката за двигател с механична скоростна кутия:

Общо взето... ако попаднеш на правилното място работата е за ден, два ... повечко умуване около ел. инсталацията.
Правено е МНОГО пъти в Англия.
Ако има с какво да помогам - казвай!
Of all the things I've lost
I miss my mind the most
I miss my mind the most
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта