увеличаване на мощност
-
- потребител
- Мнения: 561
- Регистриран: 14 фев 2009, 13:14
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 2.0 16v
Ford Escort RS-Turbo s2 - Местоположение: Русе
- Status: Извън линия
Re: увеличаване на мощност
Не знам в атмосферен вариант дали ще останеш доволен от вървенето но ти си знаеш.800-1000лв можеби за вал и повдигачи но нещата не свършват до тук.Според мен ще си по доволен от 2.0 зетек от колкото от 1.6 цвх освен ако не си замислил нещо с турбо
GSi,GTi,VTi and other---KILLER
Powered by Kovachevi engine performance
Powered by Kovachevi engine performance
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1628
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
-
- потребител
- Мнения: 561
- Регистриран: 14 фев 2009, 13:14
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 2.0 16v
Ford Escort RS-Turbo s2 - Местоположение: Русе
- Status: Извън линия
Re: увеличаване на мощност
GSi,GTi,VTi and other---KILLER
Powered by Kovachevi engine performance
Powered by Kovachevi engine performance
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1628
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: увеличаване на мощност
Цялата история започна като ми докараха от Англия един спортен вал втора употреба. Поизносен, но с по-голям ход от оригиналния. Като остатъчна характеристика 254/250 градуса. Монтирах го и ми хареса. Лятото, като останах без много работа, щото София е на морето, мотора долу и доработки. Каналите ги увеличих с около 2 мм . Маховика - олекотен с 1.2 кг. Бутала, лагери, баланс на вал и маховик.
Ефекта е подивял мотор!
Поначало вала ми хареса, защото не е с много остра характеристика, дърпа добре от ниски и оживява още при 3000-3500. Слагал съм на доста коли спортни валове, но с 270 - 290 градуса за Божурище, но много умират в ниските чак до 4000. А мен ми трябва ежедневна кола. Кво като ще лети до 8500...
Не го знам този вал колко е бил и каква марка е, но след доработките колата озверя и все гони 7000, че на газ няма ограничител и става опасно. Повече от 200 не вдига, но пък си ги поддържа. Само че не повече от 10 км, че не стига охлаждане лятото и стига до перка. До 100 се сравя за 10 секунди. И на бензин и на газ е ефекта.
От доработката е минала машината 160 х.км и вече взе да се усеща че вала се е смъкнал. Загледах се в Piper и KenntCam, ама за сега не съм решил, а и малко парички ще трябват.
Тези доработки дори и с оригинален вал дават резултат, пробвано на други коли.Често след това се налагат донастройки. За мен идеала е два хоризонтални Вебера или многодроселов инжекцион. Но там се излиза от бюджета яко.
А такива с изтърбушени "спортни" гърнета не ги споменавам. Или филтър за 12лВ, дето пази да не глътне мотора някое врабче?!
Ефекта е подивял мотор!
Поначало вала ми хареса, защото не е с много остра характеристика, дърпа добре от ниски и оживява още при 3000-3500. Слагал съм на доста коли спортни валове, но с 270 - 290 градуса за Божурище, но много умират в ниските чак до 4000. А мен ми трябва ежедневна кола. Кво като ще лети до 8500...
Не го знам този вал колко е бил и каква марка е, но след доработките колата озверя и все гони 7000, че на газ няма ограничител и става опасно. Повече от 200 не вдига, но пък си ги поддържа. Само че не повече от 10 км, че не стига охлаждане лятото и стига до перка. До 100 се сравя за 10 секунди. И на бензин и на газ е ефекта.
От доработката е минала машината 160 х.км и вече взе да се усеща че вала се е смъкнал. Загледах се в Piper и KenntCam, ама за сега не съм решил, а и малко парички ще трябват.
Тези доработки дори и с оригинален вал дават резултат, пробвано на други коли.Често след това се налагат донастройки. За мен идеала е два хоризонтални Вебера или многодроселов инжекцион. Но там се излиза от бюджета яко.
А такива с изтърбушени "спортни" гърнета не ги споменавам. Или филтър за 12лВ, дето пази да не глътне мотора някое врабче?!
-
- потребител
- Мнения: 2
- Регистриран: 24 дек 2010, 21:23
- Модел на автомобила: ford mondeo 1997
- Status: Извън линия
Re: увеличаване на мощност
имам мондео 1.8 Z-TEC 115 коня и мисля да му олекотя моховика, да сложа спортен филтер, да сменя генерацията и да портна главата. Заслужава ли? Ако ли не бихте ли ме посаветвали какво да направя?!
- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: увеличаване на мощност
Купи си СТ200! 

- ludavoda
- потребител
- Мнения: 555
- Регистриран: 09 ное 2008, 16:30
- Модел на автомобила: Escort xr3i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: увеличаване на мощност
За какъв мотор става въпрос?fordmaniac написа:Цялата история започна като ми докараха от Англия един спортен вал втора употреба. Поизносен, но с по-голям ход от оригиналния. Като остатъчна характеристика 254/250 градуса. Монтирах го и ми хареса. Лятото, като останах без много работа, щото София е на морето, мотора долу и доработки. Каналите ги увеличих с около 2 мм . Маховика - олекотен с 1.2 кг. Бутала, лагери, баланс на вал и маховик.
Ефекта е подивял мотор!
Поначало вала ми хареса, защото не е с много остра характеристика, дърпа добре от ниски и оживява още при 3000-3500. Слагал съм на доста коли спортни валове, но с 270 - 290 градуса за Божурище, но много умират в ниските чак до 4000. А мен ми трябва ежедневна кола. Кво като ще лети до 8500...
Не го знам този вал колко е бил и каква марка е, но след доработките колата озверя и все гони 7000, че на газ няма ограничител и става опасно. Повече от 200 не вдига, но пък си ги поддържа. Само че не повече от 10 км, че не стига охлаждане лятото и стига до перка. До 100 се сравя за 10 секунди. И на бензин и на газ е ефекта.
От доработката е минала машината 160 х.км и вече взе да се усеща че вала се е смъкнал. Загледах се в Piper и KenntCam, ама за сега не съм решил, а и малко парички ще трябват.
Тези доработки дори и с оригинален вал дават резултат, пробвано на други коли.Често след това се налагат донастройки. За мен идеала е два хоризонтални Вебера или многодроселов инжекцион. Но там се излиза от бюджета яко.
А такива с изтърбушени "спортни" гърнета не ги споменавам. Или филтър за 12лВ, дето пази да не глътне мотора някое врабче?!
Питам, щото ми е интересно как го "храниш"?
Какъв ти е ограничителят на оборотите?
Успех...
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1628
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: увеличаване на мощност
За разхода не се оплаквам, че си я юркам често в големи обороти.Градско в София се задоволява с 14 газ, а при много гонки е стигала до 16. На дълго 10 , като винаги е с цялото семейство. Каране над 140 почти постоянно. като се излезе от магистралите и се падне до 100-120 по обикновенните пътища е 9 газ. Рекорда е 8.1 Пловдив-Бургаз, ама бяхме група и се караше със 110, заради слаба кола на едното семейство(изнервящо). Ограничител на газ няма, на бензин е през инжекциона на 6450.
- ludavoda
- потребител
- Мнения: 555
- Регистриран: 09 ное 2008, 16:30
- Модел на автомобила: Escort xr3i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: увеличаване на мощност
Не съм запознат в детайли с L4B, съответно с KE-Jetronik-а.
При мен на K-Jetronik-а ограничителят на оборотите е центробежен палец на делкото. Не ми се вярва при KE-то да е по друг начин, макар там да има някакъв компютър. Според мен ако имаш ограничител, то той е палецът на делкото и ще ти работи независимо от вида гориво...
Степента на сгъстяване при LRB, LR1 и LR2, ако не се лъжа наистина е 9.5:1, но толкова години не можах да разбера откъде идва разликата. Може наистина да е в буталата. Поне на вид изглеждат еднакви. А разликата е голяма - 15 к.с. м/у двата двигателя...
KE-Jetronik-а в случая е по-слаб и затова те питах как я храниш
Не колко харчи, ами дали му стига гориво на тоя мотор във високите...
И аз съм се навил за вал, но засега нямам пари. Около 1000 лв. излиза по-силен вал, в комплект с механични повдигачи, които подменят хидравличните, за да не се износва валът. Отделно има чугунени има и стоманени. Твоят от кои е?
Успех...
При мен на K-Jetronik-а ограничителят на оборотите е центробежен палец на делкото. Не ми се вярва при KE-то да е по друг начин, макар там да има някакъв компютър. Според мен ако имаш ограничител, то той е палецът на делкото и ще ти работи независимо от вида гориво...
Степента на сгъстяване при LRB, LR1 и LR2, ако не се лъжа наистина е 9.5:1, но толкова години не можах да разбера откъде идва разликата. Може наистина да е в буталата. Поне на вид изглеждат еднакви. А разликата е голяма - 15 к.с. м/у двата двигателя...
KE-Jetronik-а в случая е по-слаб и затова те питах как я храниш

Не колко харчи, ами дали му стига гориво на тоя мотор във високите...
И аз съм се навил за вал, но засега нямам пари. Около 1000 лв. излиза по-силен вал, в комплект с механични повдигачи, които подменят хидравличните, за да не се износва валът. Отделно има чугунени има и стоманени. Твоят от кои е?
Успех...
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1628
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: увеличаване на мощност
Много търсих палец за този вариант делко, но няма.
KE-Jetronik-а в случая е по-слаб и затова те питах как я храниш
Това е доста далеч от истината. КЕ усигурява Ламбда 1 при всички режими. Ако искаш да преобогатяваш сместа, тогава не се получава. А за слаб, Турбото е също с КЕ ?!
L4B е с коне, които му са съответно при по-ниска компресия.
KE-Jetronik-а в случая е по-слаб и затова те питах как я храниш
Това е доста далеч от истината. КЕ усигурява Ламбда 1 при всички режими. Ако искаш да преобогатяваш сместа, тогава не се получава. А за слаб, Турбото е също с КЕ ?!
L4B е с коне, които му са съответно при по-ниска компресия.
- Danchev
- потребител
- Мнения: 647
- Регистриран: 09 фев 2008, 02:47
- Модел на автомобила: 89' B-road sleeper
- Status: Извън линия
Re: увеличаване на мощност
А главата смъквал ли си я и ако да с колко?
Tuned and performed by

The people who once spent on the Mk3 have grown up and moved on, there's only a few nutters like us who still work on them

The people who once spent on the Mk3 have grown up and moved on, there's only a few nutters like us who still work on them
- ludavoda
- потребител
- Мнения: 555
- Регистриран: 09 ное 2008, 16:30
- Модел на автомобила: Escort xr3i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: увеличаване на мощност
Палецът е на Bosch...
Ако проявяваш интерес ще видя номера на моя. Според мен в магазините на Bosch ще има със сигурност...
Турбото е с KE, но там пълненето няма нищо общо. Хич даже
Ако проявяваш интерес ще видя номера на моя. Според мен в магазините на Bosch ще има със сигурност...
Турбото е с KE, но там пълненето няма нищо общо. Хич даже

- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1628
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: увеличаване на мощност
Палец има, но за делко с вакуумен регулатор. Този е без, защото е с два компютъра и дефакто е KE-Motronik.
Главата е свалена с разчет при слагане на по-сериозен вал да не опират клапание и да не се налага да се обработват клапанни легла. За всяка кола е различно, но много висока компресия не винаги е голям кяр. Ако е на газ става, при бензина чукането на аванса налага друга регулировка на закъснение и ...
Главата е свалена с разчет при слагане на по-сериозен вал да не опират клапание и да не се налага да се обработват клапанни легла. За всяка кола е различно, но много висока компресия не винаги е голям кяр. Ако е на газ става, при бензина чукането на аванса налага друга регулировка на закъснение и ...
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: увеличаване на мощност
Извинявам се, нещо не загрях. Главата ако се свали, означава ли, че се отнема от лицето и? Тогава цялата глава се доближава до блока, комплект с клапаните и всичко останало?
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1628
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: увеличаване на мощност
Точно така е и горивната камера става по-малка и от там се повишава степента на свиване.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: увеличаване на мощност
Май схванах. Аз за клапаните и с по-предното мнение нещо се обърках. При сваляне на главата, се гледа клапаните да не слязат чак до буталата, а аз прочетох обратното...
- niki_nikolaev
- потребител
- Мнения: 130
- Регистриран: 27 май 2011, 15:49
- Модел на автомобила: Ford Fiesta Xr2i 105 Hp 1989г.
Ford Sierra 2,0 DOHC 122 Hp N9A 1991г.
Ford focus 1,8 Gaz/Benzin Ghia 115Hp 2002г.
Ford Escort Rs Turbo Мk4 Gaz/Benzin 160Hp 200Нм 1987г. - Местоположение: Елин Пелин
- Status: Извън линия
Re: увеличаване на мощност
По-добре е да си остане в оригинал,той си е доста форсиран мотор като за 1,6.ford_cabrioMK3 написа:Искам да попитам как мога да увелича мощноста на Ескорт МК4 1.6 -115кс(рс 1600) механична инжекция Ke-Jetronic?
Благодаря предварително
Моля без спам !
Иначе :
резване на главата 0,5-2мм
по-големи дюзи и дросел клапа(мисля че от Мерцедес ставаха,ама да не излъжа)
Бутала от 1,3 CVH JPA букви на мотора,така се вдига степента на свиване от 9,5 до 11
Вариянт е и 4 хоризонтални Вебер карбуратора,но се маха инжекцията
Отваряне на Колектори.
Спортен вал поне 280-290 градуса.
Оттам нататък Турбо или Азотна система-Там мощността се увеличава много,но живота на двигателя намалява.
Ако си решил тунинг Минимално 1000лв
Поздрави.
What the CVH can't , The Garrett can.
Газ в главата, бензин в кръвта и дизел в г*за
Газ в главата, бензин в кръвта и дизел в г*за
- niki_nikolaev
- потребител
- Мнения: 130
- Регистриран: 27 май 2011, 15:49
- Модел на автомобила: Ford Fiesta Xr2i 105 Hp 1989г.
Ford Sierra 2,0 DOHC 122 Hp N9A 1991г.
Ford focus 1,8 Gaz/Benzin Ghia 115Hp 2002г.
Ford Escort Rs Turbo Мk4 Gaz/Benzin 160Hp 200Нм 1987г. - Местоположение: Елин Пелин
- Status: Извън линия
Re: увеличаване на мощност
What the CVH can't , The Garrett can.
Газ в главата, бензин в кръвта и дизел в г*за
Газ в главата, бензин в кръвта и дизел в г*за
- niki_nikolaev
- потребител
- Мнения: 130
- Регистриран: 27 май 2011, 15:49
- Модел на автомобила: Ford Fiesta Xr2i 105 Hp 1989г.
Ford Sierra 2,0 DOHC 122 Hp N9A 1991г.
Ford focus 1,8 Gaz/Benzin Ghia 115Hp 2002г.
Ford Escort Rs Turbo Мk4 Gaz/Benzin 160Hp 200Нм 1987г. - Местоположение: Елин Пелин
- Status: Извън линия
Re: увеличаване на мощност
Дросела ти оригинален ли е,дюзите какви са?fordmaniac написа:Цялата история започна като ми докараха от Англия един спортен вал втора употреба. Поизносен, но с по-голям ход от оригиналния. Като остатъчна характеристика 254/250 градуса. Монтирах го и ми хареса. Лятото, като останах без много работа, щото София е на морето, мотора долу и доработки. Каналите ги увеличих с около 2 мм . Маховика - олекотен с 1.2 кг. Бутала, лагери, баланс на вал и маховик.
Ефекта е подивял мотор!
Поначало вала ми хареса, защото не е с много остра характеристика, дърпа добре от ниски и оживява още при 3000-3500. Слагал съм на доста коли спортни валове, но с 270 - 290 градуса за Божурище, но много умират в ниските чак до 4000. А мен ми трябва ежедневна кола. Кво като ще лети до 8500...
Не го знам този вал колко е бил и каква марка е, но след доработките колата озверя и все гони 7000, че на газ няма ограничител и става опасно. Повече от 200 не вдига, но пък си ги поддържа. Само че не повече от 10 км, че не стига охлаждане лятото и стига до перка. До 100 се сравя за 10 секунди. И на бензин и на газ е ефекта.
От доработката е минала машината 160 х.км и вече взе да се усеща че вала се е смъкнал. Загледах се в Piper и KenntCam, ама за сега не съм решил, а и малко парички ще трябват.
Тези доработки дори и с оригинален вал дават резултат, пробвано на други коли.Често след това се налагат донастройки. За мен идеала е два хоризонтални Вебера или многодроселов инжекцион. Но там се излиза от бюджета яко.
А такива с изтърбушени "спортни" гърнета не ги споменавам. Или филтър за 12лВ, дето пази да не глътне мотора някое врабче?!
А колко пари ти е излязъл мотора,и защо не си минал на турбокомпресор.
Окачване и спирачки поменяни ли са?
А имаш ли му снимки на автомобила
поздрави.
What the CVH can't , The Garrett can.
Газ в главата, бензин в кръвта и дизел в г*за
Газ в главата, бензин в кръвта и дизел в г*за
- niki_nikolaev
- потребител
- Мнения: 130
- Регистриран: 27 май 2011, 15:49
- Модел на автомобила: Ford Fiesta Xr2i 105 Hp 1989г.
Ford Sierra 2,0 DOHC 122 Hp N9A 1991г.
Ford focus 1,8 Gaz/Benzin Ghia 115Hp 2002г.
Ford Escort Rs Turbo Мk4 Gaz/Benzin 160Hp 200Нм 1987г. - Местоположение: Елин Пелин
- Status: Извън линия
Re: увеличаване на мощност
Ke-Jetronica ,не е слаб,при пари само буталата мисля че са различни с Хр3-то.Карал ли си Л4б в добро състояние,защото той е 90 коня,ама си се усещат.ludavoda написа:Преди да се разбере какъв е точно моделът на колата няма как да се дадат конкретни съвети...KovachevGR написа:CVH двигател моторчето има потенциал за доразвиване някои ако има сериозни предложения а не от сорта на спортен филтър и крайно гърне.Ако някои има опит нека да сподели относно разпределителен вал маховик пълнене на мотора може да се ползва EFI от фиеста например.По голяма генерация и такива неща.Надявам се да не съм обидил никoй на мен лично темата ми е интересна.
ПОЗДРАВИ
- KE-Jetronik-ът е слаб и с него не става.
- Разпределителен вал за CVH с доставката струва около 800 лв. Вдига до 12 к.с., но с механичен инжекцион.
- Може да си сложи карбуратори или по-силни инжекционни системи от по-силни двигатели.
- Маховикът е нож с две остриета. Не се знае в каква дисциплина ще кара колата.
- От много голяма генерация, сигурно ще му падне мощността, а няма да се вдигне.
Ако трябва да сме по-конкретни ето примерен списък:
-разпр. вал + kit ~ 1000 лв.
- сп. филтър ~ 150 лв.
- с"портване"на глава ~ 800 лв.
- хедерс ~ 500 лв.
- генерация ~ 200 лв.
- инж. + Megasquirt ~ 1000 лв.
- масл. помпа с повишено налягане ~ 500 лв
около 4 000 лв. Само дотук! А после се почва с олекотяването, гумите, интериорът и всичко останало...
What the CVH can't , The Garrett can.
Газ в главата, бензин в кръвта и дизел в г*за
Газ в главата, бензин в кръвта и дизел в г*за
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта