фиеста 1800 на 2000

Потребителски аватар
disc
потребител
потребител
Мнения: 594
Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Re: фиеста 1800 на 2000

Мнение от disc » 28 окт 2008, 20:52

Ако под машинка имаш предвид лостовият механизъм, който отваря дросела - да 1.8 се ползва, от 2.0 не става, защото се върти в обратната посока.
Не бързай с EDIS-а, първо подкарай колата :)
Of all the things I've lost
I miss my mind the most

vasil_z
потребител
потребител
Мнения: 38
Регистриран: 20 дек 2007, 19:10
Модел на автомобила: ford fiеsta 2000 16v
Местоположение: plovdiv
Status: Извън линия

Re: фиеста 1800 на 2000

Мнение от vasil_z » 02 ное 2008, 17:04

готово.запали от 1-път. _friends_ обаче за оборотомера позна-не бачка :(
под машинка имах предвит
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
Последна промяна от vasil_z на 02 ное 2008, 21:13, променено общо 3 пъти.

vasil_z
потребител
потребител
Мнения: 38
Регистриран: 20 дек 2007, 19:10
Модел на автомобила: ford fiеsta 2000 16v
Местоположение: plovdiv
Status: Извън линия

Re: фиеста 1800 на 2000

Мнение от vasil_z » 02 ное 2008, 17:05

а това ECU го свалих от реската :lol:
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.

Потребителски аватар
disc
потребител
потребител
Мнения: 594
Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Re: фиеста 1800 на 2000

Мнение от disc » 02 ное 2008, 23:11

vasil_z написа:готово.запали от 1-път. _friends_ обаче за оборотомера позна-не бачка :(
под машинка имах предвит
Май съм станал пророк :roll: :D
*00147* Сега май стана сложно :-B:

По принцип:
Оборотомера ти взима сигнал от пин 10 на EDIS-a.

Фактически:
Може да е грешна схемата на ел. инсталацията, която имам :oops:.

На практика:
Оборотомера ти трябва да работи освен ако ->

1. Кабела който е бил на пин 10 на EDIS-a (зелен) си го отрязъл доста преди EDIS-a и фактически си изолирал оборотомера. Ако е така, то разтиксовай отново ел. инсталацията и търси в оставащото парче зелен кабел къде е "отклонението" за оборотомера (пин 12 на таблото - оборотомер, скоростомер и т.н., ако го свалиш де) и отново го вържи за зеления кабел (който вече не е на EDIS-a, а на бобината).

2. Схемата на ел. инсталацията която имам е грешна - има вероятност оборотомера ти да е взимал сигнал за оборотите от пин 11 на EDIS-a (провери дали има кабел на пин 11!!). Ако ситуацията е такава, вземи си едно пинче от конектора на EDIS-a (те са същите като на ECU-то) със възможно най-дългия кабел и го постави на пин 4 на ECU-то (изход за оборотомер) и го свържи към оборотомера (пин 12 на таблото - оборотомер, скоростомер и т.н.). Тук има вероятност за успех и неуспех - зависи от това какъв е оборотомера ти. Като заработи оборотомера може да показва само половината от истинските обороти :oops: (виж точка 3). Забравил съм кои означения на оборотомера бяха за "цял" и "половин", но се познават по буквичката/цифрата написана на циферблата под основата на стрелката на оборотомера. Но ако показва "пълните" това няма да те интерсува :). Има вариант да си смениш САМО оборотомера с такъв който показва "пълни" обороти, но трябва да се поровиш из английската Fiesta Turbo, за правилните означения, след което да си намериш табло с такъв оборотомер.

3. Ако си стигнал до тук, значи е кофти. Оборотомера все пак ще проработи! Но трябва да си възстановиш кабелчето което си взел от конектора на EDIS-a в точка 2 (постави си го на точното място!). След което поставяш обратно EDIS модула в конектора му и споделяш сигнала от датчика на коляновия вал между EDIS модула (пинове 5 и 6 на EDIS) и Мондео ECU-то (пинове 55 и 56 на Мондео ECU). По този начин EDIS-а си получава сигнали за обороти и продължава да функционира, само дето от него ще се възползва единствено оборотомера!

Дано това накара оборотомера ти да заработи!
Кажи как е колата? Има ли разлика от старото ECU (което според снимката ти е от 1.8 105НР)?
"Машинката" която си показал (нали съм пророк и познах от изрязаната снимка, която си добавил) е TPS - датчик за положение на дроселовата клапа. Може да ползваш кои да е 16V датчик - всички са еднакви като електрически параметри, различавата се единствено на външен вид!

Поздрави!

P.S. След като оправиш оборотомера и АКО ти артиса EDIS-а ми се обади :D .
Of all the things I've lost
I miss my mind the most

vasil_z
потребител
потребител
Мнения: 38
Регистриран: 20 дек 2007, 19:10
Модел на автомобила: ford fiеsta 2000 16v
Местоположение: plovdiv
Status: Извън линия

Re: фиеста 1800 на 2000

Мнение от vasil_z » 04 ное 2008, 19:23

а мога ли да поставя външен оборотомер?нямали да е по лесно.(как се слага такова чудо?)каква е разликата между аналоровите и другите оборотомер-в смисъл кои е полесен за монтаж?
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.

vasil_z
потребител
потребител
Мнения: 38
Регистриран: 20 дек 2007, 19:10
Модел на автомобила: ford fiеsta 2000 16v
Местоположение: plovdiv
Status: Извън линия

Re: фиеста 1800 на 2000

Мнение от vasil_z » 04 ное 2008, 20:27

колата е пробвах разликата е ГОЛЯМА. _friends_ -едно малоко кръгче около блока щото нямам бензин и сам фалирал :cry: (карам-А категория) но имам едно глъхнене при рязко подаване на гаста ама то маи е защото нямам въз. филтът(очаквам подарак К и Н) :roll: . И няма хубав ряс на ниски обороти в движение до към 2500- 3000(примерно на втора карам на обороти настъпвам е и почва да наема мудно и после............ :lol: ) не съм сигутен точно в оборотите. ама маи е то скоросната кутия нали е дизелова.дане би да е нещо от разликата в въртящият момент.С ориона имал ли си някакви подобни болешки или нешо подобно?има ли смисал да купувам дюзи от 2000?

Отговори

Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта