Страница 1 от 2

проблем с оборотите!

Публикувано: 12 апр 2007, 22:46
от venko1978
Здравейте.Имам проблем с Фиестата ми-93 г.Сутрин когато я паля,оборотите ми почват да ходят на горе и на долу без да давам газ.Когато загрее се оправя.Въпросът ми е:дали нямя някъв проблем с автоматичния смукач.Хем отиват до 3000 об.и изведнъж падат,даже гаснее.Ще ви чакам.Благодаря Ви.

Публикувано: 13 апр 2007, 22:28
от Jinxy
На мен ми прилича на недобре работещ автоматичен смукач. Нямам представа на твоя мотор как точно е изпълнен, но провери го и го почисти. Би трябвало това да помогне. Почти съм сигурен че е от него, щом се оправя като позагрее - тогава смукача изключва и спира да пречи/помага на мотора :lol:

Публикувано: 14 апр 2007, 07:25
от Ianislav
м да и при мен се получава подобен проблем само дето мойта кошничка е 95-та но също е с автоматичен смукач... при теб на гас или на бензин се получава?

Публикувано: 14 апр 2007, 08:36
от mimonti
моно инжекцията няма автоматичен смукач , има стъпково моторче,датчик за температура на засмукания въздох и датчик за температура на двигателя те определят оборотите на празен ход

Публикувано: 14 апр 2007, 18:58
от Ianislav
Колко е хубаво да има хора които разбират повече от теб :) и на мен ми казаха, че вероятно проблема е в моторчето за празен ход но като видях какви пари е и :(
п.п. сори за правописната грешка но рядко ползвам кирилица...ще свикна :)

Публикувано: 14 апр 2007, 22:08
от venko1978
Благодаря Ви колеги,поне ще има от какво да се захвана.А това моторче знаете ли приблизително цената му?

Публикувано: 16 апр 2007, 21:58
от pepy1
малко над 100 лв струва ,ако не е изгоряло просто го почисти
ако незнаеш как ползвай търсачката ,има писано много

Публикувано: 18 апр 2007, 20:26
от venko1978
Благодаря ти.Вчера ходих в Мото пфое,махнаха ми един горивен клапан,който е м/у едно маркуче с вход и изход,който отива към Мапа-така се казва едно с един щифт което е с много кабели и е закрепено от дясно на сервото за спирачките.Днес запалих без проблем,но без този горивен филтър.Обаче ако не го сложа нов,6те ми изгори този Мап,който е 400 лв.,а филтъра е 13 лв и го поръчах.утре ще го сложа и ще видим как ще пали.

Публикувано: 18 апр 2007, 20:40
от revmata
а какво е това МАПА?







карай ретро за да усетиш оргинала.

Публикувано: 18 апр 2007, 22:03
от paci
revmata написа:а какво е това МАПА?
Иди в профила си и уточни какъв Форд караш.
А ако питаш за обща култура пусни търсачката на форума и търси МАР

Публикувано: 08 сеп 2007, 21:08
от icoboys
Jinxy написа:На мен ми прилича на недобре работещ автоматичен смукач. Нямам представа на твоя мотор как точно е изпълнен, но провери го и го почисти. Би трябвало това да помогне. Почти съм сигурен че е от него, щом се оправя като позагрее - тогава смукача изключва и спира да пречи/помага на мотора :lol:

Батенце ще ми кажеш ли къде точно се намира смукача ?

Публикувано: 08 сеп 2007, 21:58
от Jinxy
Извинявам се на всички чувствителни към точните названия на нещата в конкретните случай......
Когато написах "смукач" използвах доброто старо название на онази джаджа караща моторите ни когато са студени да държат обороти и да не гаснат. Това в случая е общо понятие... разбира се че при различните мотори дори били те дизел или бензин е изпълнен по различен начин. При най-старите мотори е ръчен с жило.... В развитието си преминава през вакуумни и електромагнитни клапи.... , при някой инжекциони и биметален клапан самозатварящ се чрез собствено подгряване...., стъпкови мотори и какво ли още не ...., при дизелите е обогатител... подава малко газ при стъден мотор.....

Та такива ми ти му работи.... мисля че ако чоевк се е нагърбил да си прави колата сам би трябвало да знае че под " смукач " се разбира конкретното устройство работещо в неговия мотор. От кой от изброените видове е се разбира с малко повече четене, но симптомите на неработещ " смукач" са еднакви.....

Мястото на което е поставен е строго специфично съобразно мотора.... Обикновено е някъде на входа на хранителната генерация при моноинжекционите.... при клапите на карбуратора ако е карбораторна, на маркуч за подаване на допълнителен въздух при пълен инйекцион, но всеки конструктор си е решавал за конкретния мотор...
Дано това ти е достатъчен отговор........

Публикувано: 08 сеп 2007, 22:03
от icoboys
мерси за отговора при мен явно е стъпков мотор, свалям го пак този път с тялото там дето е забучен и го почиствам дано се оправи че вече нямям нерви , когато не ми работи колата добре съм като болен.Повече пари давам за нея от колкото за гаджето си и за мен :))

Публикувано: 08 сеп 2007, 22:09
от Jinxy
само да знаеш колко познато ми звучи това....
и при мен е подобна болеста по колите ми...

Публикувано: 17 сеп 2007, 10:33
от shopa_07
При мен има почти същия проблем.Паля сутрин колата без проблем(пали веднага) и след това започва да мени оборотите.Качва ги до 1300 и после бързо ги смъква всеки път различно.Някой път гасне,някой път паднат до 700-800 и пак ги качва на 1200-1300 и така около 5 мин,предполагам че докато позагрее.Като се опитам да я изфорсирам когато се опитва да загасне след запалването,работи като че ли на 3 цилиндъра докато качи към 1200-1300 оборота и пак се усеща едно леко тресене.При тръгване веднага работи добре,но като сменям скоростите веднага бута оборотите и опитва да загасне.Трябва да измина около 300-400 метра за да се оправи и след това проблема изчезва до другата сутрин,което същото се повтаря..Прави ми впечатление,че лятото когато съм я оставил на слънце отивам паля и няма проблеми с оборотите.Като и откача клемите на акумулатора я оставям за 15-20 мин.После закачам ги и паля(без проблем).Тогава пък за почва да държи обороти около 700 на празен ход и на сфетофарите леко я форсирам за да не се мъчи.Така може да кара 2-3 дена(всеки път различно) и после от самосебе си се оправя като горния проблем с мененето на оборотите си остава.От какво идва проблема.Ако някой знае или предполага ще съм му благодарен.

Публикувано: 17 сеп 2007, 13:30
от icoboys
shopa_07 написа:При мен има почти същия проблем.Паля сутрин колата без проблем(пали веднага) и след това започва да мени оборотите.Качва ги до 1300 и после бързо ги смъква всеки път различно.Някой път гасне,някой път паднат до 700-800 и пак ги качва на 1200-1300 и така около 5 мин,предполагам че докато позагрее.Като се опитам да я изфорсирам когато се опитва да загасне след запалването,работи като че ли на 3 цилиндъра докато качи към 1200-1300 оборота и пак се усеща едно леко тресене.При тръгване веднага работи добре,но като сменям скоростите веднага бута оборотите и опитва да загасне.Трябва да измина около 300-400 метра за да се оправи и след това проблема изчезва до другата сутрин,което същото се повтаря..Прави ми впечатление,че лятото когато съм я оставил на слънце отивам паля и няма проблеми с оборотите.Като и откача клемите на акумулатора я оставям за 15-20 мин.После закачам ги и паля(без проблем).Тогава пък за почва да държи обороти около 700 на празен ход и на сфетофарите леко я форсирам за да не се мъчи.Така може да кара 2-3 дена(всеки път различно) и после от самосебе си се оправя като горния проблем с мененето на оборотите си остава.От какво идва проблема.Ако някой знае или предполага ще съм му благодарен.

Колега почисти си MAF сензора със спирт само пръскай без да го докосваш .

Публикувано: 17 сеп 2007, 21:29
от shopa_07
Благодаря..

Публикувано: 17 сеп 2007, 22:59
от EscortMK51.3
Баси къф е кеф да имаш карбуратор със ръчен смукач :D :D :D :D
ако с Мондеото ми се случи нещо такова ще го гледам като голям камък..

Публикувано: 20 сеп 2007, 11:15
от shopa_07
Да бе,що им трябваше на хората да ги правят толкоз сложни.Не е кат Москвето да отвориш капака и да му направиш основен ремонт на пътя.Ша зема да му туря един климатик и двигател на Мерцедес 200Д и ша си шпоря без проблеми :lol: :lol: :lol:

Публикувано: 29 сеп 2007, 12:32
от shopa_07
Колега,не е от МАФ датчика.Отворих го и го видях,че е чист като бебешко дупе и не го пипах въобще.Възможно ли е тези проблеми да идват от замърсена дроселова клапа?