Програмиране на аларма.

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
billy_boy
потребител
потребител
Мнения: 845
Регистриран: 01 фев 2006, 12:40
Модел на автомобила: Audi a4 1.8TQ AJL, караше Sierra
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Програмиране на аларма.

Мнение от billy_boy » 08 мар 2007, 18:11

Имам няколко въпроса относно моята аларма. Единственото което знам за нея е че е Eaglemaster. Проверих във този сайт: http://www.autoelectric.ru/autoalarm/ea ... aster.html" onclick="window.open(this.href);return false;

там е зададено обяснение за няколко модела. Общо взето нещата са ми ясно. Но някои не са:

- Алармата ми има функция за отваряне на багажника искам да се възползвам от нея но в схемите на тези аларми пише че зелено белия кабел е за тази цел при мен такъв няма камо ли свободен. При мен има 2 свобондни кабела сив и син. За да се задейства отварянето на багажника трябва след като се отключи да се натисне бутона за отключване още веднъж и да се задържи (моята аларма е с 4 бутона). Та как да стане? И трябва ли да се програмира тази функция за да е активна?

- В друг сайт прочетох че е възможно препрограмиранетъо на тази аларма . Как става целия процес. Аз имам едни прекъсвач който отива към нея пробвах няколко комбинации но нищо.

- В 3ти пък сайт прочетох че може да се убочават дистанционни към алармата но там се използваха прекъсвача S2 предполагам този бутон който имам и още един прекъсвач??? На модула за алармата не виждам никакви джъмпери? Та и това не ми е ясно мн мн как става. Също така възможно ли е да убуча дистанционно от съвсем друга аларма и ако то е с повече копчета от моята ще мога ли да ги използвам. Благодаря предварително надявам се да има някои компетентен по въпроса.

Цитирам друг форум:

Код: Избери всички

Автоаларма EagleMASTER CL1600 обучение на дистанционни?

Алармата е EagleMASTER CL1600 ,някои да знае как се обучават дистанционнни?

Код: Избери всички


Поставяш Acc на включено. Натискаш и задържаш тактовия бутон(S2). След това натискаш over-ride ключа.Сирената пипва 1 път. Пускаш S2, натискаш които и да е бутон на дистанционното. След 10 секунди алармата излиза от learning mode. За второ дизтанционно по същия начин. Успех.

Код: Избери всички

Благодаря !
Стана алармата!
Аcc е предполагам включване на контакт? Но да отбележа че аз като мога да запаля колата и при включена аларма и също така докато работи като я включа не изгасва мотора. Което не е добре ще трябва да го коригирам.
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
tomny
потребител
потребител
Мнения: 129
Регистриран: 25 юли 2006, 09:09
Модел на автомобила: Sierra 2.0 DOHC EFI
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Програмиране на аларма.

Мнение от tomny » 08 мар 2007, 21:17

billy_boy написа: Алармата ми има функция за отваряне на багажника искам да се възползвам от нея но в схемите на тези аларми пише че зелено белия кабел е за тази цел при мен такъв няма камо ли свободен. При мен има 2 свобондни кабела сив и син. За да се задейства отварянето на багажника трябва след като се отключи да се натисне бутона за отключване още веднъж и да се задържи (моята аларма е с 4 бутона). Та как да стане? И трябва ли да се програмира тази функция за да е активна?
Май няма как да стане при теб. Просто на някои багажници механизма им е електрически (отваряш си го с бутон от купето, ел, не с жило). При нас бравата е механична и не виждам как ще стане

Потребителски аватар
billy_boy
потребител
потребител
Мнения: 845
Регистриран: 01 фев 2006, 12:40
Модел на автомобила: Audi a4 1.8TQ AJL, караше Sierra
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от billy_boy » 08 мар 2007, 21:18

Става всичко е измислено дори тествано ;) с една машинка от централно и всичко е готово но искам да става освен с бутон от вътре и с алармата и затова ми трябва просто един импулс от нея. Има го като възможност само трябва да го използвам но как... :roll:
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
tomny
потребител
потребител
Мнения: 129
Регистриран: 25 юли 2006, 09:09
Модел на автомобила: Sierra 2.0 DOHC EFI
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от tomny » 08 мар 2007, 22:30

billy_boy написа:Става всичко е измислено дори тествано ;) с една машинка от централно и всичко е готово но искам да става освен с бутон от вътре и с алармата и затова ми трябва просто един импулс от нея. Има го като възможност само трябва да го използвам но как... :roll:
Е, като смениш машинката ясно че ще стане :). Не знаех че Сиерите изобщо имат такава екстра. Не мога да ти помогна, съжалявам

Потребителски аватар
naskowu
потребител
потребител
Мнения: 35
Регистриран: 19 окт 2005, 00:14
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8TD
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от naskowu » 10 мар 2007, 19:10

Колега в посочените от теб сайтове схемата на свързване на твоята аларма би трябвало да е подобна като тази на модел CL2000A. Аз съм слагал две такива аларми но друг модел.Но като гледам цветовете на кабелите и начина на свързване е подобен като на руския сайт.Само че има малки разлики.
1.Синия кабел е за свързване на бутон който се управлява със +12в.
При теб си писал че е свободен.
2.Имаш ли централно заключване и използваш ли релетата за централно заключване или са свободни?
3.При мен сивия кабел също е свободен. Но като гледам схемата която е пред мен, евентуално той може да управлява някакъв соленоид. Схемата му на свързване обаче е през реле на което бобината му се свързва от едната страна към +12волта а от другата към сивия кабел(модела на аларма на схемата е 1300Т).Значи клема 86 към +12волта, а клема 85 към сивия кабел.Контактите на релето при превключване би трябвало да управляват захранването на даденото моторче.
Сега като поразгледах схемата именно това пише-за отваряне на багажник.
Относно обучението на дистанционните това важи за нови дистанционни от същия модел аларма(примерно ако си ги загубил или са се развалили и двете).
За прекъсване на запалването се използва също външно реле. При тебе може да са го спестили и затова да не гасне колата. Но неговата функция се проверява най-добре по следния начин: Влизаш в колата задействаш алармата и след като е готова почваш да палиш. Би трябвало да не запалиш и да се включи сирената(Само не мърдаш много за да не се задейства шоковия датчик). Освен това при свързване на това реле имаш и следните допълнителни функции на алармата:
1.След като запалиш колата при затворени врати и капаци централното заключване се задейства след 1 мин и заключва колата.
2.При запален двигател и отваряне на някоя от вратите от алармата се подава сигнал за светлинна сигнализация 5-6 премигвания към късите или мигачите(зависи къде е свързан твоя кабел)
Свързването на релето е:86-бял с червена ивица, 85-червен с черна ивица.Като към 85 се подава и +12волта от контактния ключ т.е при включване на контакт. Обратно на двата контакта се включва диод.
Ще се опитам по-късно да кача снимка на една от схемите която имам.Дано да ти свърши работа.

Потребителски аватар
billy_boy
потребител
потребител
Мнения: 845
Регистриран: 01 фев 2006, 12:40
Модел на автомобила: Audi a4 1.8TQ AJL, караше Sierra
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от billy_boy » 10 мар 2007, 21:54

Много благодаря за информацията! Значи имам централно вързано към алармата работи перфектно. Нямам екстрата със заключването след палене. Нямам екстрата със задействането на аварийните като се отвори вратата. Също така не съм пробвал дали няма да мога да запаля като е включена алармата но все си мисля че ще мога. Което ми показва че тази аларма е поставена или неграмотно или през пръсти! Как да я накарам да работи ползотворно защото явно е читава не е някакъв боклук. Също важно за мен е да задействам отварянето на багажника и свържа към нея този модул за вдигане не електрическите прозорци. http://topspeed.bg/product.php?iid=158" onclick="window.open(this.href);return false; . Ако моежш да ми помогнеш колега много ще съм ти благодарен. Инак така и не разбрах кой модел е моята аларма? :roll:
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
naskowu
потребител
потребител
Мнения: 35
Регистриран: 19 окт 2005, 00:14
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8TD
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от naskowu » 10 мар 2007, 23:04

Виж тези снимки прочети текста.


Изображение

Изображение

Огоре на схемата е релето което се свързва към сивия кабел. Долното реле е за запалването.На схемата обаче то прекъсва кабелчето от контактния ключ към стартера.т.е стартера въобще не може да завърти. Докато аз като съм ги слагал съм прекъсвал запалването. Разгледай схемата и ако нещо не ти е ясно питай.
Тези допълнителни функции стават възможни единствено когато се свърже това реле за прекъсване на запалването.
Погледни дали цветовете и разположението на кабелите на схемата съвпадат с твоите

Потребителски аватар
billy_boy
потребител
потребител
Мнения: 845
Регистриран: 01 фев 2006, 12:40
Модел на автомобила: Audi a4 1.8TQ AJL, караше Sierra
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от billy_boy » 10 мар 2007, 23:14

Ясно това за багажника го разбрах но от къде да намеря това реле? И релето за запалването. Бтв сега говорих с предишния собственик оказа се че той я е слагал ня някои некъдърник. Но това е което е поставил като опции просто. От къде да намеря тези 2 релета те стандартни ли са?

П.С. Пак някакво реле ли ми трябва за прозорците и то към изводите за централното ли се връзва. А също огледах модула на алармата и мисля намам никакви джъмпери поне отдалече не съм я свалял.
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
naskowu
потребител
потребител
Мнения: 35
Регистриран: 19 окт 2005, 00:14
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8TD
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от naskowu » 10 мар 2007, 23:41

Ами по принцип едното реле върви комплект с алармата. За другото предполагам можеш да използваш същото.Най добре питай някъде където поставят аларми дали нямат накои изостанали.Те обичат да си ги спестяват. Иначе релето е за 12 волта, контактите може би трябва да издържат около 20А - 30а ток.Но предполагам че и за по малък ток ще стане, защото консумацията не е чак толкова голяма.
Другия вариант е да обиколиш по магазините за електронни елементи за да потърсиш.
Виж това http://www.electroninvest.com/shop/item ... =100030038
Има и други подобни в електронинвест.
Джъмпера обикновено е под капачка на самата платка на модула. Сваля се капачката и тогава се вижда.

Потребителски аватар
billy_boy
потребител
потребител
Мнения: 845
Регистриран: 01 фев 2006, 12:40
Модел на автомобила: Audi a4 1.8TQ AJL, караше Sierra
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от billy_boy » 10 мар 2007, 23:44

Това реле същото ли е как да търся същото? Смисъл не съм много наясно точно с релетата. И тъй като нямам реле на ел стъклата защото си ги слагах сам какво е реле е редно да сложа. И нищо не каза за модула за тях! И пак благодаря ти много ми помагаш! :)
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
naskowu
потребител
потребител
Мнения: 35
Регистриран: 19 окт 2005, 00:14
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8TD
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от naskowu » 10 мар 2007, 23:53

Ами с такъв модул не съм се занимавал.По новите модели аларми имат включена и тази възможност за вдигане на стъклата.Важното според мен е:
1.да се види как се вдигат стъклата т.е дали на моторчето за вдигане на стъклата се подава постоянно напрежение докато стъклото се затвори или само един импулс.
2.този модул дали също се управлява с един импулс както е при централното заключване. Там релето превключва за около 1 сек и пак се връща в началното положение.
Но така като гледам освен към релетата на централното няма къде другаде да се свърже.

Потребителски аватар
billy_boy
потребител
потребител
Мнения: 845
Регистриран: 01 фев 2006, 12:40
Модел на автомобила: Audi a4 1.8TQ AJL, караше Sierra
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от billy_boy » 10 мар 2007, 23:55

Значи сега погледнах схемата на това реле и разбрах защо конкретно него си ми посочил. Иначе стъклата са така направени че трябва постоянно да се подава ток на моторчетата от копчето говоря. А този модул дали се програмира време на подаване незная.
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
naskowu
потребител
потребител
Мнения: 35
Регистриран: 19 окт 2005, 00:14
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8TD
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от naskowu » 11 мар 2007, 00:02

Ако успееш да намериш по-подробна информация за този модул аз ще се опитам да ти помогна колкото мога.

Потребителски аватар
billy_boy
потребител
потребител
Мнения: 845
Регистриран: 01 фев 2006, 12:40
Модел на автомобила: Audi a4 1.8TQ AJL, караше Sierra
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от billy_boy » 11 мар 2007, 00:03

Добре благодаря ще го имам предвид като го купя предполагам трябва да има схема и ще пиша.
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
billy_boy
потребител
потребител
Мнения: 845
Регистриран: 01 фев 2006, 12:40
Модел на автомобила: Audi a4 1.8TQ AJL, караше Sierra
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от billy_boy » 11 мар 2007, 00:11

Намерих такъвмодул със същата марка Eaglemaster което е добре значи ще се сработят ето неговата схема :) http://topspeed.bg/album/3debe7c89d500d ... 971115.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;


Всичко ми е ясно освен от къде идва сигнала от алармата. Виждам че горе в ляво има едно Trigger + и - това ли е и ако да ??? :roll:
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
billy_boy
потребител
потребител
Мнения: 845
Регистриран: 01 фев 2006, 12:40
Модел на автомобила: Audi a4 1.8TQ AJL, караше Sierra
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от billy_boy » 23 мар 2007, 16:51

Купих си модула. Тествах в къщи с един адаптер и едно електромоторче но нищо не се получава. Защо? Връзвам си + - и зелен и син съотертно на електромоторчето за да пробвам отворих модула вътре са 4 релета. :roll: Значи дали трябва да са вързани всичките за да проработи? Потензиометара който е горе предполагам служи да се определи при какво нарастване на тока да се прекъсне подаването му. Но къде се подава сигнала от алармата (мисля да го взема от централното) горе където пише тригер + - закачам ги на + и - на ACC също закачм + и нищо. Изцъка веднъж и това беше. Но не завърта моторчето. :roll:
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
naskowu
потребител
потребител
Мнения: 35
Регистриран: 19 окт 2005, 00:14
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8TD
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от naskowu » 23 мар 2007, 22:46

Колега, модула би трябвало да се управлява със импулс (положителен или отрицателен) от алармата съответно на тригер+ или тригер- .А не трябва да има и на двата постоянно плюс и минус.Но без да видя модула незнам дали ще мога да ти помогна много. А някаква по подробна схема или описание не ти ли дадоха?Ако искаш остави ми някакъв телефон на лично и ще ти звънна да се разберем нещо.

Потребителски аватар
billy_boy
потребител
потребител
Мнения: 845
Регистриран: 01 фев 2006, 12:40
Модел на автомобила: Audi a4 1.8TQ AJL, караше Sierra
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от billy_boy » 24 мар 2007, 20:13

Благодаря много за помоща всичко коЂто каза Ђ точно така както ми го обясни.
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
DigiPro
потребител
потребител
Мнения: 4336
Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3
Местоположение: Велико Търново
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от DigiPro » 25 мар 2007, 13:33

billy_boy написа:Благодаря много за помоща всичко коЂто каза Ђ точно така както ми го обясни.
Би ли обяснил повече за тези изводи trigger+ и -. Откъде по точно им подаваш сигнал? Успя ли да сработи всичко както трябва. Гледам че тази фирма продават и модули за 2 ел. стъкла и то само за 14лв. та се замислих и аз за един такъв.
Доколкото гледам схемата която си пуснал трябва да прекъснеш някои кабели на бутона или на моторчето. Така ли е ?

Потребителски аватар
billy_boy
потребител
потребител
Мнения: 845
Регистриран: 01 фев 2006, 12:40
Модел на автомобила: Audi a4 1.8TQ AJL, караше Sierra
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от billy_boy » 25 мар 2007, 22:19

DigiPro написа:
billy_boy написа:Благодаря много за помоща всичко коЂто каза Ђ точно така както ми го обясни.
Би ли обяснил повече за тези изводи trigger+ и -. Откъде по точно им подаваш сигнал? Успя ли да сработи всичко както трябва. Гледам че тази фирма продават и модули за 2 ел. стъкла и то само за 14лв. та се замислих и аз за един такъв.
Доколкото гледам схемата която си пуснал трябва да прекъснеш някои кабели на бутона или на моторчето. Така ли е ?
Тригер + и - се взима сигнала от алармата или централното взависимост от това какъв ток подава тя ( то ). Аз нищо не направих срам ме е от себе си за първи път в живота си развалям електроника! Изгорих модула защото вместо да прекъсна един от поляритетите отиващи към машинката аз му подадох + и - и всичко свърши после запоих пистите, но има изгоряла интерграла или реле. Ще се опитам да го поправя ако не ново. Та продължим ACC се връзва на контакт + за да не се включва модула когато е запалена колата. Потенциометъра служи за определяне на време в зависимост за колко време ще ти се вдигне прозореца. Пак благодарности на naskowu но аз съм до тук за сега. DigiPro цената на модула май вече е и по-малка в сайта за моя пишеше 25 а го взех за 22 имат някво намаление. Няма нищо сложно в схемата просто някои неща не ми бяха ясни и... Но вече всичко е ясно :) :P
Изображение
Изображение

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта