Страница 1 от 1
Ескорт/Орион парно
Публикувано: 29 яну 2007, 11:45
от The seven
Колеги ситуацията е следната

Понеже се очаква да завали сняг и да стане по студено парното ми реши че е време да спре. Т.е. вентилатора не върти. След обстойна проверка на нещата включваща и стигане до моторчето /не ме питайте ка се стига до него/ и резистора се установи че най често няма плюс до копчето в купето. На бушона има винаги, но от него до копчето не. Та по лесната процедура пуснах един кабел от бушона до копчето и сега бачка та се къса

Питането ми е мога ли да очаквам някакъв проблем с пуснатия кабел ?
Публикувано: 29 яну 2007, 13:53
от HACKO
Не.
парно
Публикувано: 29 яну 2007, 15:41
от bobsan81
При мен пък има друг проблем парното ми работи само на първа и втора степен а като пусна рета все едно е изключено къде може да е проблема
Re: парно
Публикувано: 29 яну 2007, 15:46
от mrdds
bobsan81 написа:При мен пък има друг проблем парното ми работи само на първа и втора степен а като пусна рета все едно е изключено къде може да е проблема
във врътката ,колега.Определено
Публикувано: 29 яну 2007, 16:09
от cossy
Не е врътката а съпротивлението на моторчето. Темата трябва да я има и проблема описан. Ползвайте търсачката

Публикувано: 29 яну 2007, 16:22
от mrdds
а въпросното съпротивление не се ли намира във врътката?Мотора се върти от тока който му се подаде,а комутацията става от врътката.Не съм я отварял и не съм 100% сигурен,но технически би трябвало да е изпълнено така.
Публикувано: 29 яну 2007, 17:25
от The seven
Ами при мен нещата са следните. Врътката си е врътка, т.е. тя само затваря определени вериги. А командата с каква скорост да се върти мотора се дава от резистора, който се намира върху мотора.
Та колегата bobsan81 да си провери дали въпросната верига се затваря във врътката и едва тогава да се бори с резистора.
Наско благодаря за успокоението

Реших да питам все пак.
Публикувано: 29 яну 2007, 17:43
от Yovchev
The seven - нямаш ядове и при мен е така..

от доста време, стига да не се спъваш в кабела
Абе хора, човека казва, че не му работи 3 -та степен !!!! Тя не минава през резистор.. захранването е директно, ако не работеха 1-ва и 2-ра 100% е термодиода ! . Все пак може да провери, ама.. .
Не се бъркайте.. не изгаря "резистора". Изгаря термодиода, заради прегряване (главно от ползване на 1-ва степен)
Резисторите са 2 броя. Много мощни са и приличат на нагреватели (като пружини по наколко сантиметра)
*На 1-ва степен са последователно вързани. (най-голям пад в/у резисторите, най много се загряват, най слабо духа вентилатора)
*На 2-ра степен е само единия.
*На 3-та е директно захранването !. (не тече ток през резисторите, остават студени, най силно духа вентилатора)
Принципа е много тъп (с извинение). Самите резистори са с много ниско съпротивление, през тях протича много голям ток и адски се загравят ! За да се охлаждат са сложени в самия въздухопровод , за да може да се обдухват и да се охлаждат. Да ама когато загряват най много (1-ва степен) въздушния поток е нищожен и прегрява термодиода. Сложен е там за термична защита, като се загреят до 130*С да изгори

. Тъпа работа. аз съм го шунтирал с един мощен проводник да не ми гори .. и почти никога на ползван на 1-ва степен..

Публикувано: 29 яну 2007, 21:40
от bobsan81
Мерси за изчерпателния отговор на колегата Йовчев но аз въпреки всичко пак не разбрах добре. Проблема в термо диода ли е и ако е там как бих могъл да го оправя
Публикувано: 29 яну 2007, 21:45
от Yovchev
bobsan81 написа:Мерси за изчерпателния отговор на колегата Йовчев но аз въпреки всичко пак не разбрах добре. Проблема в термо диода ли е и ако е там как бих могъл да го оправя
Щом имаш 1-ва и 2-ра степен .. проблема не е в термодиода.
Щом изобщо ти работи на която и да е степен.. проблема не е във вентилатора.
Остава да е в копчето .. т.е като цъкнеш на 3 и не затваря веригата. (само предположение

)
Публикувано: 29 яну 2007, 21:53
от bobsan81
Едни майстори ми казаха че най-вероятно е клемата която влиаза в моторчето на парното за трета степен . Нагоряла е и не дава контакт. Просто предположение
Публикувано: 30 яну 2007, 12:18
от The seven
Не знам дали е възможно да ти нагори само клемата за трета степен. най лесно е както ти казах премери врътката на трета степен дали затваря веригата и тогава се бори с реостата. Ако стигнеш до там питай как да го докопаш
