Ремонт на IMRC клапани- Фокус, С-макс- бензинови двигатели!
Публикувано: 13 авг 2015, 08:57
Предлагам на вашето внимание отчет за възстановяване на IMRC клапаните (електронните клапани на всмукателния колектор).

Грешка P2008
Най- вероятни причини за неизправност:
Главният проводник вътре в тялото на датчика се съединява с бобината по метода на оплетката. Поради това често се среща прекъсването му. При екстремни условия под капака, големи температурни амплитуди и вибрации проводникът се откъсва. Понякога това води до пълно прекъсване, а понякога контактът се запазва, но при нагряване проводникът се измества от клемата и клапанът престава да работи! Колата известно време се държи нормално, на скоро започва да губи мощност. При охлаждане на детайла, работоспособността му се възстановява!
Начин за ремонт.
Трябва да имате под ръка:
Поялник, скалпел (може и остро тънко ножче), припой, флюс или таблетка аспирин, парче меден или многожилен проводник
Освобождаваме четирите крачета държащи бобината в корпуса на клапана и я отделяме настрана. Запомнете разположението на детайла, това ще ни помогне при обратното сглобяване!
С нагорещен поялник отделяме часто0 от пластмасата в ъглите до появата на местата на съединение на проводниците с изходящите контакти.
Получава се това:



Калайдисваме проводника и контакта. Съединяваме ги като използваме парченце меден проводник. Като че ли е по- добре да се използва многожилен проводник, защото е по- еластичен.


Проверяваме с тестер дали направената връзка е успешна и сглобяваме клапана в обратна последователност. Мястото на ремонта може да се залее с епоксидна смола или да се покрие с безцветен лак.

Съпротивлението на намотките:



Ремонтът е много лесен, единствено при работата с поялника се отделя много задушлив дим и мирис!
Успех!!!
По материали от http://ffclub.ru/

Грешка P2008
Най- вероятни причини за неизправност:
Главният проводник вътре в тялото на датчика се съединява с бобината по метода на оплетката. Поради това често се среща прекъсването му. При екстремни условия под капака, големи температурни амплитуди и вибрации проводникът се откъсва. Понякога това води до пълно прекъсване, а понякога контактът се запазва, но при нагряване проводникът се измества от клемата и клапанът престава да работи! Колата известно време се държи нормално, на скоро започва да губи мощност. При охлаждане на детайла, работоспособността му се възстановява!
Начин за ремонт.
Трябва да имате под ръка:
Поялник, скалпел (може и остро тънко ножче), припой, флюс или таблетка аспирин, парче меден или многожилен проводник
Освобождаваме четирите крачета държащи бобината в корпуса на клапана и я отделяме настрана. Запомнете разположението на детайла, това ще ни помогне при обратното сглобяване!
С нагорещен поялник отделяме часто0 от пластмасата в ъглите до появата на местата на съединение на проводниците с изходящите контакти.
Получава се това:



Калайдисваме проводника и контакта. Съединяваме ги като използваме парченце меден проводник. Като че ли е по- добре да се използва многожилен проводник, защото е по- еластичен.


Проверяваме с тестер дали направената връзка е успешна и сглобяваме клапана в обратна последователност. Мястото на ремонта може да се залее с епоксидна смола или да се покрие с безцветен лак.

Съпротивлението на намотките:



Ремонтът е много лесен, единствено при работата с поялника се отделя много задушлив дим и мирис!
Успех!!!

По материали от http://ffclub.ru/