Страница 1 от 1

Ремонт на IMRC клапани- Фокус, С-макс- бензинови двигатели!

Публикувано: 13 авг 2015, 08:57
от Nebhotep
Предлагам на вашето внимание отчет за възстановяване на IMRC клапаните (електронните клапани на всмукателния колектор).

Изображение

Грешка P2008

Най- вероятни причини за неизправност:

Главният проводник вътре в тялото на датчика се съединява с бобината по метода на оплетката. Поради това често се среща прекъсването му. При екстремни условия под капака, големи температурни амплитуди и вибрации проводникът се откъсва. Понякога това води до пълно прекъсване, а понякога контактът се запазва, но при нагряване проводникът се измества от клемата и клапанът престава да работи! Колата известно време се държи нормално, на скоро започва да губи мощност. При охлаждане на детайла, работоспособността му се възстановява!

Начин за ремонт.

Трябва да имате под ръка:

Поялник, скалпел (може и остро тънко ножче), припой, флюс или таблетка аспирин, парче меден или многожилен проводник

Освобождаваме четирите крачета държащи бобината в корпуса на клапана и я отделяме настрана. Запомнете разположението на детайла, това ще ни помогне при обратното сглобяване!

С нагорещен поялник отделяме часто0 от пластмасата в ъглите до появата на местата на съединение на проводниците с изходящите контакти.

Получава се това:

Изображение

Изображение

Изображение

Калайдисваме проводника и контакта. Съединяваме ги като използваме парченце меден проводник. Като че ли е по- добре да се използва многожилен проводник, защото е по- еластичен.

Изображение

Изображение

Проверяваме с тестер дали направената връзка е успешна и сглобяваме клапана в обратна последователност. Мястото на ремонта може да се залее с епоксидна смола или да се покрие с безцветен лак.

Изображение

Съпротивлението на намотките:

Изображение

Изображение

Изображение

Ремонтът е много лесен, единствено при работата с поялника се отделя много задушлив дим и мирис!

Успех!!! smileys-car

По материали от http://ffclub.ru/

Re: Ремонт на IMRC клапани- Фокус, С-макс- бензинови двигатели!

Публикувано: 27 фев 2016, 16:37
от iceto
При мен съпротивлението на едната бобина е 60, а на другата 160 ома. Дали е прекъсваща връзка или е тръгнала да си ходи?

Sent from my Be Pro using Tapatalk

Re: Ремонт на IMRC клапани- Фокус, С-макс- бензинови двигатели!

Публикувано: 28 фев 2016, 01:14
от Didibao
То хубаво за бобината, ам на тези клапани и гърми и мебраната, тогава са за боклука тотално.

Re: Ремонт на IMRC клапани- Фокус, С-макс- бензинови двигатели!

Публикувано: 28 фев 2016, 09:46
от HACKO
iceto написа:При мен съпротивлението на едната бобина е 60, а на другата 160 ома. Дали е прекъсваща връзка или е тръгнала да си ходи?

Sent from my Be Pro using Tapatalk
В една бобина има навит определено количество проводник. Този проводник има определено съпротивление, което не се променя с течение на годините. Ако бобината по някакъв начин си е променила съпротивлението възможните вариянти са няколко. Няма проводимост, съпротивлението е безкрайност, бобината е прекъсната някъде. Съпротивлението е по-малко от стандартното или 0, има вътрешно късо съединение, това състояние е кратковременно и малко след това се стига до прекъсване на бобината (възможен е и пожар). Ако съпротивлението се е увеличило, има лош контакт, между бобината и измерителния уред (твоята ситуация).