Страница 1 от 1
Непостоянен проблем с ел. педал на газта - C-Max TDCI
Публикувано: 02 мар 2015, 22:15
от addition
Здравейте, колеги!
Случи ми се нещо много гадно точно на първия ден от четирите почивни дни. А съм се натоварил да пътувам за Монтана - багаж, домочадие... побеля ми косата. Давам контакт - ОК, паля и почва да писка: System Failure, Acceleration Reduced и накрая ESP Off. Вадя си ELM-то и прочитам следните грешки:
P2135 - Throttle/Pedal Position Sensor/Switch "A"/"B" Voltage Correlation
P0223 - Throttle/Pedal Position Sensor/Switch "B" Circuit High
По-натам се появи и трета:
P0122 - Throttle/Pedal Position Sensor/Switch "A" Circuit Low
Педалът чак като го натисна докрай почва да реагира, обороти 2800 макс, турбото не се включва изобщо - ужасно за каране.
Разбира се, като изчел половината форум, веднага се сещам, че става дума за педала на газта. Звъннах на двама майстори - разбира се, почиват. Накрая стоварих пътниците обратно и повиках неволята. Залегнах, успях да развия трите гайки на педала с 300 зора, махнах педала, пръснах буксата на педала със стърчащите пинчета с един контактен спрей и чудо - всичко заработи! Няколко теста с палене и гасене, товаря пътниците и газ.
Да ама не - на Враца изписка в движение и пак същото. Спирам, същата процедура - пръскам букси, ама този път не става. Карах така до Монтана. Там спрях за 5 минути изгасил колата. После паля - работи. На другия ден пак така - работи когато си поиска. И понеже почнах да се усъмнявам в спрея ми - пише контактен, но против корозия, влага, не знам какво си... може и да не е електропроводим, свалях педала, разглобих го - то вътре няма никакви триещи се части да смажа, почистя и т.н.(някъде по форума прочетох за индуктивен педал) - всичко свети като ново. Чистих буксите със спирт - пак работи когато си иска. Днес се прибрах в София, през целия път не иска за заработи, карал съм все едно карам кола с 50 коня. Спрях пред входа, разтоварих багажа и като запалих да паркирам всичко вече работеше.
Искам да попитам за успелите да прочетат цялата тази одисея - възможно ли е електрониката вътре в педала да работи когато си иска или да търся "истински" спрей за буксата и да поръчкам вътре пластинките й?
Благодаря!
Re: Непостоянен проблем с ел. педал на газта - C-Max TDCI
Публикувано: 04 мар 2015, 10:48
от addition
Сега прочетох пак подробно всички теми за смяната на поленовия филтър и оттам за педала на газта. Моят е с обикновени гайки - кой знае колко пъти е откачана буксата на педала за смяна на този филтър. Това специално покритие за буксата откъм педала със стърчащите пинове ли се отнася или за буксата с кабелите? И дали ще помогне ако напръскам пиновете с графитен спрей, имало такъв за дистанционни?
Re: Непостоянен проблем с ел. педал на газта - C-Max TDCI
Публикувано: 04 мар 2015, 11:22
от synthez 3D
Доколкото знам, никъде не е уточнено кое точно покритие се износва при сваляне на педала, но така или иначе този проблем съществува. В самия педал наистина няма нищо, което да се износва. Аз, като човек с дълъг опит с ремонти на електроника, бих почистил добре контактите (например със спирт), отколкото да ги пръскам с разни спрейове. Някои от тези спрейове могат да имат и киселиннно действие и от там дори да влошат контакта. Освен това провери в какво състояние са контактите на буксата в която се включва педала и по възможност огледай за следи от окисляване. Всичко трябва да е чисто и да блести, за да има добър контакт.
Re: Непостоянен проблем с ел. педал на газта - C-Max TDCI
Публикувано: 04 мар 2015, 11:53
от addition
Пластинките на буксата с кабелите изглеждат блестящи, пинчетата откъм педала бяха малко окислени (зеленикави) преди първото появяване на проблема и пръскане (поне така ми се стори). След последното каране и "оправяне" точно преди да паркирам, напръсках хубаво и двете букси със спрей, после хубаво ги почистих със спирт и сглобих. Преди малко прочетох за някакъв електропроводим лак от Конрад, който продавачката нарекла сребърен. Ако пак се появи проблема мисля да намажа пиновете с такъв.
Другия край на тоя кабел къде влиза - мога ли да стигна до него и да видя там евентуално в какво състояние е буксата? Но като цяло, след като първия път пръснах веднъж пинчетата и проблема се оправи за 100-тина км, си мисля, че проблемът е само в буксата на педала.
Re: Непостоянен проблем с ел. педал на газта - C-Max TDCI
Публикувано: 04 мар 2015, 16:01
от ieiei
Моя съвет е да я прочетеш с качествена диагностика(може да каже подробности)
Re: Непостоянен проблем с ел. педал на газта - C-Max TDCI
Публикувано: 21 апр 2015, 12:29
от addition
Проблемът е оправен в Мото Пфое - ремонт на таблото, откъдето са внасяни смущения в сигнала от педала на газта (3 кабела от педала влизат в таблото и 1 в ЕКУ-то).
P.S. Така се оказах с ненужен чисто нов педал, на който му трябва ще му го дам.
Re: Непостоянен проблем с ел. педал на газта - C-Max TDCI
Публикувано: 03 май 2015, 00:22
от v.vasilev70.03
можеш ли да го снимаш с данните и да ми пратиш снимките
и мя не работи
Re: Непостоянен проблем с ел. педал на газта - C-Max TDCI
Публикувано: 06 май 2015, 22:29
от Gredarov
Колко парички те одраха в мото пфое и в кое.
Re: Непостоянен проблем с ел. педал на газта - C-Max TDCI
Публикувано: 07 май 2015, 16:46
от addition
v.vasilev70.03 написа:можеш ли да го снимаш с данните и да ми пратиш снимките
и мя не работи
Ето снимки:
http://clubford.org/forum/viewtopic.php?f=86&t=71813
Gredarov написа:Колко парички те одраха в мото пфое и в кое.
В Мото Пфое Младост ме "одраха" с 84лв - половината за ремонт на таблото, половината за диагностика.
Re: Непостоянен проблем с ел. педал на газта - C-Max TDCI
Публикувано: 13 май 2015, 10:10
от addition
Последен ъпдейт - в МП са ми оправили студена спойка на таблото.
Re: Непостоянен проблем с ел. педал на газта - C-Max TDCI
Публикувано: 22 май 2015, 20:28
от Gredarov
Да те питам,че имам подобен проблем.Педала те ли те накараха да си го купиш или избира си беше твои?
Re: Непостоянен проблем с ел. педал на газта - C-Max TDCI
Публикувано: 23 май 2015, 00:00
от addition
С педала ме набута най-известният и препоръчван майстор тук във форума, няма да му правя антиреклама. Бях си записал час за МП и се подлъгах от негативните мнения на почти всички във форума за МП и реших, да не се мина, да пробвам при него. Чакахме 2 седмици за доставка. След като се видя, че проблемът не е в педала, той закара колата на негови приятели жичкаджии (които не откриха проблема), те мерили моя стария педал с дилърска апаратура и давал някакви пикове от 12 волта

Не ям доматите с колците, всичко ми стана ясно, няма как друг освен клиентът да бъде набутан. Взех си колата и отидох в МП - оправиха я за 1 час.
Както и да е, този майстор занапред изгуби доста повече пари от мен за бъдещи ремонти и обслужвания, в моя квартал е и щях да ходя при него, сега вече не. А за мен остана урокът, че винаги, когато човек се опита да спести от нещо, винаги накрая губи повече

Re: Непостоянен проблем с ел. педал на газта - C-Max TDCI
Публикувано: 29 авг 2017, 18:35
от GeorgiZ
Мисля че имам твоя проблем...
Благодаря за споделената информация!
Re: Непостоянен проблем с ел. педал на газта - C-Max TDCI
Публикувано: 30 авг 2017, 09:29
от addition
Силно се надявам да е моя проблем

При нужда мога да споделя ноу хау как се сваля таблото (два болта отдолу и едно "ръбче" горе по средата...)
Re: Непостоянен проблем с ел. педал на газта - C-Max TDCI
Публикувано: 09 дек 2017, 10:22
от VladkoM
Във кое МФ го направиха таблото? Имам същия проблем. Взех друго табло от друга кола при мисълта, при мисълта, че проблема е в него, така казаха от МФ Бургас. Вчера карах и на бензиностанцията на Пазарджик докато чаках да заредя педала отказа тотално. Сега се чудя какво да правя вече.
Re: Непостоянен проблем с ел. педал на газта - C-Max TDCI
Публикувано: 09 дек 2017, 10:29
от ЯЛТА
VladkoM написа: ↑09 дек 2017, 10:22
педала отказа тотално. Сега се чудя какво да правя вече.
Демонтирай го, и внимателно с буксата, че има специално покритие на клемите, разглоби го и виж дали има прекъсната писти, ако няма го почисти с контактен спрей. Ако има прекъсната писта, то ще трябва друг, или нов педал.
Re: Непостоянен проблем с ел. педал на газта - C-Max TDCI
Публикувано: 21 дек 2017, 08:58
от synthez 3D
Този педал не е с графитни писти като предишните. Индуктивен е и няма как да се износи, така както беше по-рано при предишната технология. Има някакъв друг проблем, а не износване на пътечките. Относно таблото, ако има проблем със студени спойки, обикновено се напукват на куплунга, който при теб мисля, че е само един. Сваляш таблото и молиш който и да е с поялник да го презапои. Това е често срещан проблем при този тип табла.
Re: Непостоянен проблем с ел. педал на газта - C-Max TDCI
Публикувано: 17 яну 2018, 15:34
от addition
Сори, че чак сега видях
В МП Младост ми оправиха таблото. Късмет, че съм случил на техници
Да, индуктивен е, отварях моя - няма нито какво да се износи, нито какво да се прекъсне.