Страница 1 от 2
Необслужваем акумулатор
Публикувано: 08 ное 2013, 22:02
от kosta69
Здравейте колеги!
Въпроса ми е следният;
През юли 12г. сложих нов акумулатор ''Banner''
http://www.bannerbatterien.com/backend/ ... 090101.pdf
На етикета пише че, не е обслужваем и аз наистина до сега не съм го поглеждал.Днес свалих капака да го видя- не че има проблем,просто ей така и забелязах че, под етикета има ревизионни капачки.
Наистина ли не е обслужваем или аз съм закъснял с проверката?
Може ли да се зарежда на зарядно ако трябва и трябва ли да се развиват капачките? Не че не съм зареждал акумулатори и знам как, ама този ме шашка.
Благодаря ви предварително !
Re: Необслужваем акумулатор
Публикувано: 08 ное 2013, 23:27
от ЯЛТА
Може да се зарежда, ако е необходимо. Отгоре има ли "око"- прозорче, ако има то като погледнеш в него трябва да е зелено,- което показва че акумулатора е добре, ако е черно-е "заминал". Но може да са използували старата кутия без прозорче, тогава трябва да се довериш на описанието.
Re: Необслужваем акумулатор
Публикувано: 09 ное 2013, 14:12
от kosta69
На предишният акумулатор имаше прозорче, но на този няма.
За сега няма да го пипам,защото още е в гаранция.Намерих статии за акумулатори в които пише че,електролита на необслужваемите е по-гъст от другите и не се изпарява толкова лесно.Може би затова капачките са запечатани с фолио, за да не се отварят често.
Re: Необслужваем акумулатор
Публикувано: 09 ное 2013, 18:11
от GAZ66
Другия вариант е да питаш това което те интересува, от където си го купил.
Re: Необслужваем акумулатор
Публикувано: 11 ное 2013, 09:25
от Ribar
Колега,
Необслужваем акумулатор означава, че той не е с класическия електролит - разредена с вода сярна киселина с определена плътност при заредено състояние, т.е. не се налага периодочно да се проверява нивото на електролита и да се долива дистилирана вода при нужда. При необслужваемите пак електролита е със сярна киселина (все пак това е оловен акумулатор), но там нещата са по-различни.
Няма акумулатор, който да не се зарежда, ако напрежението му при покой падне под определено ниво. Той затова е акумулатор. Нали и самият автомобил го зарежда.
Само да добавя. При класическите оловни акумулатори истинският критерий за състоянието на акумулатора е плътността на електролита. При тях можеш да я измериш през ревизионните отвори.
Поздрави!
Re: Необслужваем акумулатор
Публикувано: 11 ное 2013, 20:35
от kosta69
Ribar написа:Колега,
Необслужваем акумулатор означава, че той не е с класическия електролит - разредена с вода сярна киселина с определена плътност при заредено състояние, т.е. не се налага периодочно да се проверява нивото на електролита и да се долива дистилирана вода при нужда.
Благодаря за отговора, колега!
Това означава ли,че капачките не се развиват при зареждане на зарядно устройство извън колата?
Re: Необслужваем акумулатор
Публикувано: 11 ное 2013, 20:57
от ЯЛТА
Капачките абсолютно не се пипат, по никакъв повод при необслужваем акумулатор.
Re: Необслужваем акумулатор
Публикувано: 11 ное 2013, 21:09
от kosta69
ЯЛТА написа:Капачките абсолютно не се пипат, по никакъв повод при необслужваем акумулатор.
Колега ЯЛТА,това исках да разбера.
Мерси!
Re: Необслужваем акумулатор
Публикувано: 16 ное 2013, 16:58
от dreadx
Аз точно на "необслужваем" съм виждал как електролитът е паднал доста под нивото на оловните пластини и акумулаторът е офирясал от това, че никой не е отвивал капачките да го следи и да долива вода ако се наложи. Естествено ако акумулаторът е в гаранция няма да му я признаят ако видят, че е разлепвал стикерите и е отвивал капачките..
Re: Необслужваем акумулатор
Публикувано: 16 ное 2013, 20:42
от dimkar
А как се проверява нивото на електролита на необслужваем акумулатор? Моите са Varta Silver Dynamic и не виждам от къде може да стане това.
Re: Необслужваем акумулатор
Публикувано: 16 ное 2013, 21:37
от kosta69
dimkar написа:А как се проверява нивото на електролита на необслужваем акумулатор? Моите са Varta Silver Dynamic и не виждам от къде може да стане това.
Колега,виж тук.Това е инструкция за експлоатация за тези акумулатори.
Дано да съм помогнал.
http://d26maze4pb6to3.cloudfront.net/va ... 150x75.pdf
Re: Необслужваем акумулатор
Публикувано: 16 ное 2013, 21:57
от peigera
ЯЛТА написа:Капачките абсолютно не се пипат, по никакъв повод при необслужваем акумулатор.
Е на един такъв не обслужваем аз го отворих, долях си му вода и си го имам вече 4 години. И за момента не е дал признак, че се скапва.
Re: Необслужваем акумулатор
Публикувано: 16 ное 2013, 23:04
от dimkar
Как го отвори? Не виждам къде има капачки:
В тази инструкция не пише нищо за проверка нивото на електролита.
Re: Необслужваем акумулатор
Публикувано: 17 ное 2013, 01:14
от HACKO
dimkar написа:Как го отвори? Не виждам къде има капачки:......
Има, там където са на старите акумулатори, лепенката ги покрива, махни я и ще ги видиш.
Re: Необслужваем акумулатор
Публикувано: 17 ное 2013, 11:14
от peigera
Точно където е казал Наско. Отлепя се лепенката и има едно пластмасово капаче. То е залепено, отлепих го с права (плоска) голяма отвертка и отдолу са капачетата.
Re: Необслужваем акумулатор
Публикувано: 17 ное 2013, 16:35
от dimkar
Добре де, на обикновените акумулатори си има капачета, през които може да се долива вода. На необслужваемите не са предвидени такива екстри. Тогава защо е необходимо да разлепвам етикети, капаци и т.н.? Би трябвало да не се налага проверка. Иначе защо им викат необслужваеми? Питам, защото това са ми първите акумулатори от този вид. Вече направиха 2,5 години и са пушки. Май месец догодина им изтича гаранцията и дотогава не бих направил нищо, с което да им наруша външния вид. Но след това не се знае.
Re: Необслужваем акумулатор
Публикувано: 17 ное 2013, 18:38
от HACKO
Да де, нищо не се прави. Това дето го пишем за разлепване на етикети, отваряне на капачки, доливане е като изпадне в "клинична смърт"

, да се изцеди и последната искрица живот, ако е останала такава. Ако нищо не стане

Re: Необслужваем акумулатор
Публикувано: 17 ное 2013, 19:18
от dimkar
Ясно.
peigera написа:...Е на един такъв не обслужваем аз го отворих, долях си му вода и си го имам вече 4 години. И за момента не е дал признак, че се скапва.
Това след колко години експлоатация на акумулатора го направи?
Re: Необслужваем акумулатор
Публикувано: 22 ное 2014, 13:11
от toniboy
От 4 месеца карам с този акумулатор.

Още е в гаранция , необслужваем и няма око .
4дена колата не съм я карал температурата на вън е около 10 градуса и днес слизам въртя и много трудно едва превъртя стартера и релетата зачаткаха.
Замерих напрежението 11.5 v , очевидно недостатъчно да запали. Викнах приятел закачихме кабели и докато пъхна ключа и запали - но какво се получи музиката свирна а панела на радиото е в къщи. Възможно ли е 4 дена да е свирило без панел и да е паднало напрежението + алармата свири,свети 2 дена от бурята?
Та въпроса ми е сега покарах малко колата и вече си пали нормално но трябва ли да го закача на зарядното да го зареждам 8-10 часа или да го оставя алтернатора да си го зареди или дозареди сам ?
колата я карам на къси разстояния 25км на ден .
Явно плеъра нещо е дал фира а ми казаха като махам панела пурво да го изключвам а аз направо си го свалям . Но пък после като паля без него не ми е свирвало музика, за всеки случай го рестнах от копчето му. Има модели докато свири радиото може да махнеш панела и да сложиш диск,
От друга страна е вържано към боша като изкарам ключа и спира , за да работи трябва клуча да е на полу контакт да отключи волана и тогава тръгва след това вече е контакт за лампите и стартиране. Утечка нещо да има мерена е 0.02 мом , мисля беше за гаранцията,
Re: Необслужваем акумулатор
Публикувано: 22 ное 2014, 17:42
от HACKO
Задължително зареждане със зарядното. За да го възстанови алтернатора, трябва да идеш поне два пъти до София.